Szia!
Én októberben vizsgáztattam, a kis lámpákat nem vettem ki, nem szóltak érte. Egyedül az oldalsztendert szereltem le, ennek elvileg kapcsolósnak kellene lennie, kiengedett állapotban ne lehessen a motort elindítani. Az egyes ülés is megfelelő.
Tkp az első és hátsó féket mérték meg, ill a világítást, indexet,/ha van/, ellenőrizték le funkcionálisan. Mindezeket álló motornál, be sem kellett indítani a gépet.
Üdv: Imre
Műszaki vizsgával kapcsolatban lenne két kérdésem:
A kis lámpák a lámpafejben problémát okoznak?
A motort jelenleg csak egy üléssel használom. Így csak egy személyes. Ebből lehet-e gond?
Ha valakinek van ilyen jellegű tapasztalata, szívesen venném ha megírná.
Hát a berugás kontra nem berugás már nagy szakmai vitákat váltott ki itt a fórumon, ha visszaolvasol láthatod. Én személy szerint rugdosom, de már olyan szinten hogy még az önindítót is leszedtem róla (nálam csak felesleges 2 kg volt ) Ha rugdosod szerintem védd az önindító szabadonfutóját és szereld ki, ha tudod mert sajna a gyári karbit nehéz jól belőni. Nekem egy AMAL 930 concentric van fent, na ezzel még nem rúgott vissza. Amúgy ha ügyes és gyors vagy ezt a dekompresszor karral is meg tudod előzni, csak gyakorolni kell.
Igen a gyújtása szinte teljes holtponti benne van a röpsúlyos szabályzó, emiatt.
Ha leveszed a deklit az óramutató járásával megegyezően fordítva az alaplapot akkor növeled az előgyújtást, ellentétesen csökkented. Néha be kell állítani a kopások és érintkezők miatt (de mit is beszélek egy vetetránosnak)
Szóval ha rugod és nem rúg vissza akkor jó lehet a beállítás, ha nagyot küld vissza az akár túl sok (elállítódott) előgyújtás IS lehet
Szia,
Én is üdvözöllek a "Royalisták" körében. Hol koptatod az aszfaltot?
Szabadonfutó témakörben több értekezést olvashatsz, ha visszanézed a korábbi levelezéseket. Én az indítómotor feltétlen híve vagyok, mások a berúgásénak. A lényeg nem is ezen, hanem azon van, hogy sohase rúgjon vissza, mert az vágja szét a szabadonfutót. Ha jók a beállítások, akkor hidegen, kinyitott benzincsappal, ráhúzott szívatóval, gyújtás nélkül, 7x dekompresszorral 7-szer, majd anélkül 3-szor átforgatod a berúgókarral, utána rá a gyújtást és akár indítómotorral, akár berúgókarral könnyen és visszarúgás nélkül indul. Ha 10 percnél többet állt, akkor is érdemes az indításhoz újra ráhúzni a szívatót.
Hát, röviden, ez itten a hosszú élet titka!
Üdv.
Köszönöm a biztatást.Az elsö kérdés:jól értem?,hogy a szabadonfutó a visszarugásoktól megy tönkre-tehát a berúgós használat esetén is tönkremehet?Jelenleg jól működik,de a gép berugóval is könnyen indul-elővigyázatosságból vegyem e ki a szabadonfutót.A másik dolog ,ha jól tudom az alap előgyujtás 0,8 mm ,tehát szinte holtponti.A röpsúlyos szabályzó már egésszen kis fordulaton odaadja a teljes előgyujtást-tehát normál beéllitásnál kicsi a visszarúgáa veszélye? Előre is köszönöm a segitséget.
Csak csatlakozni tudok Imréhez, jól "jártál" és üdv a tulajok között!
Azt meg csak remélem hogy Janiapunak segít az, amihez az ára kellett a gépnek. Kívánok neki erőt és egészséget, és az érthető csüggedés és szomorúság mellett egy kis megnyugvást, az új tulajdonos rögtön "jó helyre kopogtatott"
Ha kérdésed van csak bátran, az oldal tele van "szakikkal"
Sziasztok!
Üdv a klubban! Nagyon örülök, hogy Janiapu motorja jó helyre került.
Írtam már a fórumon, ez a motor tényleg "kézből lett etetve", Jani úgy vigyázott rá, mint a szeme fényére, szabad idejében állandóan fényesítette, babusgatta. Legyen sok örömöd benne, itt jó társaságba kerültél, csak kérdezz bátran!
Üdv: Imre
Üdvözlök mindenkit.Teljesen új hozzászóló vagyok.Vettem egy RE-t.Nem vadonatúj de nem is nagyon használt.Dag-rol jött.Nem vagyok fiatal-kb 40 éve motorozok,veterán motorokkal foglalkozok.De ilyet még nem láttam-szemem szám elállt ettől a géptől.Minden tiszteletem a gép régi GAZDÁJÁNAK (szándékosan csupa nagybetűvel)Minden tanácsot,tippet szivesen fogadok,és ha nem veszitek rossz néven majd lenne egy-két kérdésem. Üdvözlettel:Jawzsef
Üdv!
Hunone, nem tudom saját kútfőből való-e, ez a kedves kis történet, vagy ollóztad valahonnan, teljesen mindegy, nekem nagyon tetszett !
Köszönöm!
BUÉK mindenkinek!
Imre
Feleségem és anyósom Sir Arthur-hoz köthető ajándékai . Egy angol póló, egy ugyanilyen kivitelű kulcstartó, és egy jellegében (már megint az 50 es évek ) Royalhoz illő angol benzincsap.
Én októberben vizsgáztattam, a kis lámpákat nem vettem ki, nem szóltak érte. Egyedül az oldalsztendert szereltem le, ennek elvileg kapcsolósnak kellene lennie, kiengedett állapotban ne lehessen a motort elindítani. Az egyes ülés is megfelelő.
Tkp az első és hátsó féket mérték meg, ill a világítást, indexet,/ha van/, ellenőrizték le funkcionálisan. Mindezeket álló motornál, be sem kellett indítani a gépet.
Üdv: Imre