Szia Imre!
Igazad van. Lehet valami a kostrukcióban+szeretni kell Őket, de a végén mindig hazahoznak. 3 éve, mikor az önindítózás néha berugássá alakult, én is megismertem a kompresszió fogalmát! De a végén mindig elindult. Mikor a kupplungkiemelő Ausztriában eltörött, izzadtam, de hazajöttünk. A szintén osztrák durrdefeknél még jobban izzadtam, de hazajöttünk.
Biztosan lehetne írni hibalistákat, de Töfi nem utazott még szállító jármüvön! Lehet állítgatni ezt-azt, testreszabni, nem fröccsöntött játék.
Más. Annál a többször szakadó kupplungbovdennél a sebváltó jobb oldalán meg kellene nézni a kiemelő tengely beállítását. Az elv azonos a szelepállítással. Lehet, hogy fém feszül ott fémnek.
Használjátok ki a szép időt, üdv:papa
Sziasztok!
Ma igazán jó idő volt a motorozáshoz.. Mentünk is az asszonnyal a Börzsönyben egy kört, a virágzó akácfák között , mintha mézesbödönben lettünk volna. Hát ez az amit autóval nam lehet érezni. Elötte kivettem a sztender gumiütközőjét, így becsukva feljebb került, éles kanyarban nem ér le az aszfaltra. Amikor kitoltam a garázsból nem akart az önindítóval indulni. Észrevettem, a gyujtáskapcsolót bekapcsolva, a töltésjelző a piros mező 2/3-nál áll. Az önindító relé nagyon halkan kattant, mint amikor az akku le van merülve. A dekompresszort ráhúzva, átforgatva a motort a berúgókarral, a töltésjelző egyszer csak a piros mező tetejére ugrott . Ekkor azonnal indult a motor az önindítóval. Ezt eljátszotta Királyréten is amikor hazaindultunk volna, de amikor a dekompresszort rá akartam húzni, a bowdent húzó müanyag kar eltört. Be kellett rúgni dekompresszor nélkül. Ha jó a kompresszió, a berugókarra ráállva egy 60 kg-os embert ki kell a motornak bírni. Én 85 kg vagyok, ráálltam, ill próbáltam a berúgókart lenyomni. Sikerült egyszer átfordítani, azonnal indult. Utána Nagymaroson ugyanígy azonnal indult, pedig drukkoltam mert sokan nézték az indítást. A mellékelt képen látható az alkatrész, valszeg a barátom 3D-smarógépe be lesz fogva, mert kifaragjuk fémből. Addig meg rugdosni fogom. Mindenesetre tényleg egy jóindulatú motor még mindig hazahozott.
Üdv: Imre
Nem a belsővel van gond, inkább a külsővel, meg a nyomatékkal. Én már kétszer jártam úgy, hogy a motor letépte a szelepet, pedig hidd el, jó minőségű volt a belső. Nagyobb gázadásnál a felni elfordul a külsőhöz képest, és egy idő uátn törvényszerű a szakadás.
A probléma egyik megoldása a krosszozók által használt feszítő, ami a külső peremét belülről a felnire szorítja. Igaz hogy a felnit egy helyen át kell fúrni a rögzítéshez, (úgy néz majd ki, mintha lenne még egy szeleped) de nem kell torlni hazáig, vagy a gumisig a gépet. Nálam bevált.
Szerintem a motorjainknak úgymond "szimpatikus" problémáik vannak... Papa ás Rubens a szerencsével határos módon, kisebb problémákkal úszott meg, akár igen goromba dologba fordulható dolgokat... (Hála isten hogy mindenki megvan)
Nos én meg Sir John-hoz csatlakoztam akarom mondani Arthur csatlakozott, mivel ma Márkóval kerültünk egy kört, és hát Tószeg után reccsent egyet a kupplungbovden majd beesett a kar. Természetesen kb 3. ba voltam, és egy jó 25 km re otthonról. De ugye mire jó a nagy nyomaték, 5 ösbe felváltottam, és még a kanyarokat is bevettem, néha 22 ről gyorsultunk 5 be. Rendőröknek úgy gondoltam nem állok meg, majd Márkó kimagyarázza miért
Full a fékkarnál lévő dió előtt tört el a bovden, de a Sir szerencsésen hazahozott. Amúgy egy jó kört tettünk, majdnem egy 100 ast.
Alább olvasva az útfelmarásos bukást úgy látom ránk jár a rúd! Sajnos én a durrdefektes Royalisták táborához csatlakoztam ma! Abonyból Réka lányommal motoroztunk Cegléd felé. Úgy fél úton járhattunk amikor hirtelen elkezdett klappogni a hátsókerekem és már ment is ki balra! Olyan érzésem volt mintha a Rékcsu meg akart volna előzni! 90 km/h sebességnél Isteni gondviselésnek tulajdonítom, hogy nem estünk el és sértetlenül álltunk meg! Az úttestet pedig elhagytuk és kb fél méteren múlott hogy a derékig érő fűben nem csúsztunk bele a 1,5 méter mély árokba! Amikor sztenderre tettem a motort akkor láttam, hogy a gumiszalag ami a felnin takarja a küllőfejeket a hátsó tengely távtartójára van feltekeredve valamint a szelepsapka teteje le van robbanva az oldala meg rajta van a szelepen! A fűben jól látható volt merre jártunk! Egyik barátom jött értünk egy futóval és mint a Harleysek futón gurultunk haza! Mivel többen írtátok a hátsódefektet menet közben így én ezt már egy jelenségnek kezdem felfogni! Gyenge minőségű lenne a belső? Egy biztos én most kicseréltetem!
Mindenkinek széles utat és levegővel teli gumikat kívánok!
Üdv Rubens és Sir Bernie
ui: A mai nap a Bernátok névnapja. A szerencsés defektnek köszönhetően a mai naptól elkeresztelem a Royalomat Sir Bernie-re!
Túl vagyok szokásos kupplungbowden-macerám legutóbbi stádiumán.
Macerák könyve, 3.vers:
Kezdetben vala a kupplungbowden ahogy teremtője megalkotá, kar felőli végén a göbbel, rajta műanyag csúszólapocska. Emez elhagyá kezdeti alakját, nem csúsza, ennek okán a göbnél a szálak eltörének.
Ráteve javítója egy göböt, egyszerűségében fúrva-forrasztva.
A szál bírá valameddig, aztán pedig kicsúsza a helyéről, göb leesvén a mindenségben eltűne.
Fűrészele-reszele javítója hát újabbat, hármat is, kettőt tartalékba, egyet felszerelvén amaz pontosság híján súrlódva lassan elnyíróda.
Ezért hát javítója elővevé a tartalékot, kicsinyleg keresztbe-kasul fűrészelé, bedugá szálat, elemi szálait elhajlítgatva a vájatokba belemasszírozá a fűrészelt rovátkákba, maradék helyet szögdarabbal kitölté, forrasztózsírral bekené, megforrasztá hogy az ón kitöltse rendelt helyét, megkené bőven zsírral a kar lyukát-hornyát, ellenőrzé, hogy szabadon forog, és használatva vevé újvást.
...és most mene, mene, mene, és lesé az eredményt.
Ne felejtsétek el megkenni, ami megkenendő, megnézni, ami megnézendő.
Mindenkinek jó pöfékelést:
Sir John & Jocó
ui: Ma reggel is sikerült Sir Johnnak több elismerő pillantást is begyűjtenie
Azért ez tényleg felháborító, elolvashatná a cég aki ezt csinálta a Btk idevágó részeit a "közlekedés biztonsága elleni bűncselekmény" nevű tényállásnál...... mielőbbi jobbulást Neked, na meg Töfinek (ha jól emlékszem így hívják) is
Csak nem a 3-as út?
Ott nekem is volt néhány izgalmas pillanatom.
Mért nem lehet egy festékcsíkot oda húzni a 10 cm mély bemarás elé?
Nem normálisak ezek. Ha valaki belehal csak azért mert sajnáltak egy doboz fényvisszaverős sprayt, akkor az jó ár/érték arány?
Nem értem én ezt.
Sziasztok!
papa54! Mielőbbi gyógyulást! Ugyanez a szitu van Zalaegerszeg után Vasvár felé, itt is csak jóval később táblázták ki, elképzeltem, milyen lenne bele csattanni mocival.... :(
Sziasztok!
Minden nap olvasom a Fórumot, örülök, hogy pezseg az élet.
Nagy élmény volt a felvonulás is, de a gurulás is. Valamelyik jó lenne. Addigra már minden "összeáll". Nagyszombaton belefutottam egy jelzés nélküli útépítésbe=1 törött borda+jobb kéz mutatóujj repedés+lila-fekete foltok. A motor remekül birta, hazahozott, tegnapelőtt a görbült részeket ki is cseréltem.
Készen állunk!
Szia Gyula!
Végre ,hogy hallani felőled. Nekem oktoberben kell majd vizsgáztatni a mocit, addig még remélem találkozunk. Annyi jót meséltetek a multkor Alsóörsről Attip-pel, hogy idén mindenképpen megakarom nézni a felvonulást, ha lehet az Enfieldem nyergében.
A tuningolt olajszivattyúd, hogy működik? Bevált?
Remélem mihamarabb viszontlátjuk egymást.
Üdv: Imre
Szia Gyula,
Régen hallottam rólad. Remélem, a szezonban majd többször jelentkezel.
Köszönöm az értékelést. Tovább is dolgozom az "ügyön".
Te hogy állsz a június 11-i találkozással az alsóörsi fesztivál ürügyén?
Akár a motoros felvonulás, vagy külön RE Baráti Körös B-felvidéki túra, vagy mindkettő lehetséges, a többség igénye szerint. Lényeg, hogy összejöjjön a csapat!
Üdv.
Üdv Mindenkinek!
Kissé megkésve Attila, de a moci szebb mint új korában!
Ettől elvonatkoztatva, kinek lesz az idén aktuális a műszaki vizsga?
4 év nagy idő, sok apró változás belefér, pl. sportlégszűrő. Érdekelnének a tapasztalatok!
Igazad van. Lehet valami a kostrukcióban+szeretni kell Őket, de a végén mindig hazahoznak. 3 éve, mikor az önindítózás néha berugássá alakult, én is megismertem a kompresszió fogalmát! De a végén mindig elindult. Mikor a kupplungkiemelő Ausztriában eltörött, izzadtam, de hazajöttünk. A szintén osztrák durrdefeknél még jobban izzadtam, de hazajöttünk.
Biztosan lehetne írni hibalistákat, de Töfi nem utazott még szállító jármüvön! Lehet állítgatni ezt-azt, testreszabni, nem fröccsöntött játék.
Más. Annál a többször szakadó kupplungbovdennél a sebváltó jobb oldalán meg kellene nézni a kiemelő tengely beállítását. Az elv azonos a szelepállítással. Lehet, hogy fém feszül ott fémnek.
Használjátok ki a szép időt, üdv:papa