Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Szia Imre!
Igazad van. Lehet valami a kostrukcióban+szeretni kell Őket, de a végén mindig hazahoznak. 3 éve, mikor az önindítózás néha berugássá alakult, én is megismertem a kompresszió fogalmát! De a végén mindig elindult. Mikor a kupplungkiemelő Ausztriában eltörött, izzadtam, de hazajöttünk. A szintén osztrák durrdefeknél még jobban izzadtam, de hazajöttünk.
Biztosan lehetne írni hibalistákat, de Töfi nem utazott még szállító jármüvön! Lehet állítgatni ezt-azt, testreszabni, nem fröccsöntött játék.
Más. Annál a többször szakadó kupplungbovdennél a sebváltó jobb oldalán meg kellene nézni a kiemelő tengely beállítását. Az elv azonos a szelepállítással. Lehet, hogy fém feszül ott fémnek.
Használjátok ki a szép időt, üdv:papa
Sziasztok!
Ma igazán jó idő volt a motorozáshoz.. Mentünk is az asszonnyal a Börzsönyben egy kört, a virágzó akácfák között , mintha mézesbödönben lettünk volna. Hát ez az amit autóval nam lehet érezni. Elötte kivettem a sztender gumiütközőjét, így becsukva feljebb került, éles kanyarban nem ér le az aszfaltra. Amikor kitoltam a garázsból nem akart az önindítóval indulni. Észrevettem, a gyujtáskapcsolót bekapcsolva, a töltésjelző a piros mező 2/3-nál áll. Az önindító relé nagyon halkan kattant, mint amikor az akku le van merülve. A dekompresszort ráhúzva, átforgatva a motort a berúgókarral, a töltésjelző egyszer csak a piros mező tetejére ugrott . Ekkor azonnal indult a motor az önindítóval. Ezt eljátszotta Királyréten is amikor hazaindultunk volna, de amikor a dekompresszort rá akartam húzni, a bowdent húzó müanyag kar eltört. Be kellett rúgni dekompresszor nélkül. Ha jó a kompresszió, a berugókarra ráállva egy 60 kg-os embert ki kell a motornak bírni. Én 85 kg vagyok, ráálltam, ill próbáltam a berúgókart lenyomni. Sikerült egyszer átfordítani, azonnal indult. Utána Nagymaroson ugyanígy azonnal indult, pedig drukkoltam mert sokan nézték az indítást. A mellékelt képen látható az alkatrész, valszeg a barátom 3D-smarógépe be lesz fogva, mert kifaragjuk fémből. Addig meg rugdosni fogom. Mindenesetre tényleg egy jóindulatú motor még mindig hazahozott.
Üdv: Imre
Szia!

Nem a belsővel van gond, inkább a külsővel, meg a nyomatékkal. Én már kétszer jártam úgy, hogy a motor letépte a szelepet, pedig hidd el, jó minőségű volt a belső. Nagyobb gázadásnál a felni elfordul a külsőhöz képest, és egy idő uátn törvényszerű a szakadás.
A probléma egyik megoldása a krosszozók által használt feszítő, ami a külső peremét belülről a felnire szorítja. Igaz hogy a felnit egy helyen át kell fúrni a rögzítéshez, (úgy néz majd ki, mintha lenne még egy szeleped) de nem kell torlni hazáig, vagy a gumisig a gépet. Nálam bevált.

Üdv

Ákos
Szerintem a motorjainknak úgymond "szimpatikus" problémáik vannak... Papa ás Rubens a szerencsével határos módon, kisebb problémákkal úszott meg, akár igen goromba dologba fordulható dolgokat... (Hála isten hogy mindenki megvan)
Nos én meg Sir John-hoz csatlakoztam akarom mondani Arthur csatlakozott, mivel ma Márkóval kerültünk egy kört, és hát Tószeg után reccsent egyet a kupplungbovden majd beesett a kar. Természetesen kb 3. ba voltam, és egy jó 25 km re otthonról. De ugye mire jó a nagy nyomaték, 5 ösbe felváltottam, és még a kanyarokat is bevettem, néha 22 ről gyorsultunk 5 be. Rendőröknek úgy gondoltam nem állok meg, majd Márkó kimagyarázza miért
Full a fékkarnál lévő dió előtt tört el a bovden, de a Sir szerencsésen hazahozott. Amúgy egy jó kört tettünk, majdnem egy 100 ast.
Üdv Royalisták!

Alább olvasva az útfelmarásos bukást úgy látom ránk jár a rúd! Sajnos én a durrdefektes Royalisták táborához csatlakoztam ma! Abonyból Réka lányommal motoroztunk Cegléd felé. Úgy fél úton járhattunk amikor hirtelen elkezdett klappogni a hátsókerekem és már ment is ki balra! Olyan érzésem volt mintha a Rékcsu meg akart volna előzni! 90 km/h sebességnél Isteni gondviselésnek tulajdonítom, hogy nem estünk el és sértetlenül álltunk meg! Az úttestet pedig elhagytuk és kb fél méteren múlott hogy a derékig érő fűben nem csúsztunk bele a 1,5 méter mély árokba! Amikor sztenderre tettem a motort akkor láttam, hogy a gumiszalag ami a felnin takarja a küllőfejeket a hátsó tengely távtartójára van feltekeredve valamint a szelepsapka teteje le van robbanva az oldala meg rajta van a szelepen! A fűben jól látható volt merre jártunk! Egyik barátom jött értünk egy futóval és mint a Harleysek futón gurultunk haza! Mivel többen írtátok a hátsódefektet menet közben így én ezt már egy jelenségnek kezdem felfogni! Gyenge minőségű lenne a belső? Egy biztos én most kicseréltetem!

Mindenkinek széles utat és levegővel teli gumikat kívánok!

Üdv Rubens és Sir Bernie

ui: A mai nap a Bernátok névnapja. A szerencsés defektnek köszönhetően a mai naptól elkeresztelem a Royalomat Sir Bernie-re!
Üdv Márkó

Hétvége, illetve szombat? Megyünk a muzijumba? Hívj majd fel mi a döntés, ma késő estig be vagyok kapcsolva (melózom )
Sziasztok Royalisták, szia Krokis!

Köszi! Triviális dolognak látszott először, és a fene gondolta, hogy ennyiszer megeszem .
Ha bárkinek mosolyt csaltam az arcára, örülök.

Mindenkinek szép hétvégét, jó pöfékelést, örömteli programokat!
Sir John & Jocó
Köszi az ÍRÁST! :) Nagyon tetszett, jól írsz és hasznos is:)
Program!
http://zalaimotorosok.hu/
Sziasztok Royalisták!

Túl vagyok szokásos kupplungbowden-macerám legutóbbi stádiumán.

Macerák könyve, 3.vers:

Kezdetben vala a kupplungbowden ahogy teremtője megalkotá, kar felőli végén a göbbel, rajta műanyag csúszólapocska. Emez elhagyá kezdeti alakját, nem csúsza, ennek okán a göbnél a szálak eltörének.
Ráteve javítója egy göböt, egyszerűségében fúrva-forrasztva.
A szál bírá valameddig, aztán pedig kicsúsza a helyéről, göb leesvén a mindenségben eltűne.
Fűrészele-reszele javítója hát újabbat, hármat is, kettőt tartalékba, egyet felszerelvén amaz pontosság híján súrlódva lassan elnyíróda.
Ezért hát javítója elővevé a tartalékot, kicsinyleg keresztbe-kasul fűrészelé, bedugá szálat, elemi szálait elhajlítgatva a vájatokba belemasszírozá a fűrészelt rovátkákba, maradék helyet szögdarabbal kitölté, forrasztózsírral bekené, megforrasztá hogy az ón kitöltse rendelt helyét, megkené bőven zsírral a kar lyukát-hornyát, ellenőrzé, hogy szabadon forog, és használatva vevé újvást.

...és most mene, mene, mene, és lesé az eredményt.

Ne felejtsétek el megkenni, ami megkenendő, megnézni, ami megnézendő.

Mindenkinek jó pöfékelést:

Sir John & Jocó
ui: Ma reggel is sikerült Sir Johnnak több elismerő pillantást is begyűjtenie
Sziasztok Royalisták, szia Papa54!
Mielőbbi gyógyulást, és gratula a motor masszivitásához!
Mindenkinek jó pöfékelést!

Sir John & Jocó
Már nem is félek, kösz a biztatást... Végül is közeledünk az első közös 1000 km-ünk felé
Én igen.
Napi 400-ra már hitelesítve van.
Megnéztem, tőlünk Alsóőrs egy jó 200 as... még sosem mentem ennyit Arthurral egyhuzamban
Az őrangyalok ezek szerint üzemben voltak
Örülök, hogy már minden rendben van.
Akkor készülhetünk a június 11-re
Üdv.
Azért ez tényleg felháborító, elolvashatná a cég aki ezt csinálta a Btk idevágó részeit a "közlekedés biztonsága elleni bűncselekmény" nevű tényállásnál...... mielőbbi jobbulást Neked, na meg Töfinek (ha jól emlékszem így hívják) is
Csak nem a 3-as út?
Ott nekem is volt néhány izgalmas pillanatom.
Mért nem lehet egy festékcsíkot oda húzni a 10 cm mély bemarás elé?
Nem normálisak ezek. Ha valaki belehal csak azért mert sajnáltak egy doboz fényvisszaverős sprayt, akkor az jó ár/érték arány?
Nem értem én ezt.
Sziasztok!
papa54! Mielőbbi gyógyulást! Ugyanez a szitu van Zalaegerszeg után Vasvár felé, itt is csak jóval később táblázták ki, elképzeltem, milyen lenne bele csattanni mocival.... :(
Sziasztok!
Minden nap olvasom a Fórumot, örülök, hogy pezseg az élet.
Nagy élmény volt a felvonulás is, de a gurulás is. Valamelyik jó lenne. Addigra már minden "összeáll". Nagyszombaton belefutottam egy jelzés nélküli útépítésbe=1 törött borda+jobb kéz mutatóujj repedés+lila-fekete foltok. A motor remekül birta, hazahozott, tegnapelőtt a görbült részeket ki is cseréltem.
Készen állunk!
Szia Gyula!
Végre ,hogy hallani felőled. Nekem oktoberben kell majd vizsgáztatni a mocit, addig még remélem találkozunk. Annyi jót meséltetek a multkor Alsóörsről Attip-pel, hogy idén mindenképpen megakarom nézni a felvonulást, ha lehet az Enfieldem nyergében.
A tuningolt olajszivattyúd, hogy működik? Bevált?
Remélem mihamarabb viszontlátjuk egymást.
Üdv: Imre
Szia Gyula,
Régen hallottam rólad. Remélem, a szezonban majd többször jelentkezel.
Köszönöm az értékelést. Tovább is dolgozom az "ügyön".
Te hogy állsz a június 11-i találkozással az alsóörsi fesztivál ürügyén?
Akár a motoros felvonulás, vagy külön RE Baráti Körös B-felvidéki túra, vagy mindkettő lehetséges, a többség igénye szerint. Lényeg, hogy összejöjjön a csapat!
Üdv.
Üdv Mindenkinek!
Kissé megkésve Attila, de a moci szebb mint új korában!
Ettől elvonatkoztatva, kinek lesz az idén aktuális a műszaki vizsga?
4 év nagy idő, sok apró változás belefér, pl. sportlégszűrő. Érdekelnének a tapasztalatok!
Felrobbanni készülök, 5 csepp ha esett... Én mondtam hogy ez itt lokális sivatag
Nos előtte Tószeg motor fest, hát nem tudom anyával hogy tudok egyezkedni... hátha meg tudom fűzni Őt is
Nos előtte Tószeg motor fest, hát nem tudom anyával hogy tudok egyezkedni... hátha meg tudom fűzni Őt is
Sziasztok,
Június 8-tól 12-ig tart az alsóörsi fesztivál.
A felvonulás, június 11-e szombat. Remélem jó idő lesz.