Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

ritt!

Gratula a vashoz! Most olvasom, hogy meg van! Remélem hamarosan gurulunk!... és fotó és fotó és fotó!

Rubens
Az a román már magyar, a tulaj átműszakiztatta, én láttam a gépet szuper darab, mindenkinek ajánlanám. A tulaj is korrekt, akár hitelbe is segít. Ráadásul ez az egy Fehér van forgalomban ebből a típusból Magyarországon !
Bocsika, egy-két pontnál a copypaste megtréfált. Ha a gondolatmenet nem tiszta, és nem következtethetők ki a hibák, kérésetekre újragyúrom majd a hozzászólást.

Jocó
pedig az a fehér román nagyon szép, ami talán itt is fentvan... Kiváncsi vagyok az újakra! nekem az talán még jobban tetszik! Tudjátok, lesz-e behozatal, vagy valami? vagy csak le vagyok maradva?
Hali Adamfzr, sziasztok Royalisták!

Szóval valami azt súgja nekem, hogy nem olvastad el figyelmesen mindazt, amit írtam. Megpróbálom most kicsit szájbarágósabban, nem kívánok vele senkit megbántani, scak szeretném megértetni veletek, hogy én hogy látom.

1, A jogszabály úgy rendelkezik, hogy a kereskedő felelős a garanciáért. Ezt a jogszabályt, tetszik, nem tetszik, be kell tartani. Törvény, ennyi. Ha bemész a kiskereskedőhöz, annak van egy nagykereskedője, vagy importőre, vagy gyártója, aki kiskereskedő felé az eladó, tehát az a felelős. Azt hiszem, ez tiszta ügy.

2, A keresedő mindemellett polgárjogi ügyletekkel rendezheti dolgait úgy, hogy ezt a garanciát más lássa el. Példák:

2a, A nagykereskedő/gyártó/importőr eleve kikötheti, hogy a garanciához kiskereskedőnek semmi köze. Ekkor a viszonteladói ár értelemszerűen nem tartalmaz garanciahányadot. Tessék megadott helyre irányítani a reklamálót. (pl. digi fotóapparátosok így csinálják.)...

2aa, ...és létrehoz saját szervizt.

2ab, ...de nem hoz létre saját szervizt, hanem kiválaszt valahányat, amit megbízhatónak tart és leszerződik velük.

2b, nagykereskedő/gyártó/importőr eleve kikötheti, hogy a garanciához _nagykereskedő/gyártó/importőrnek_ semmi köze, tessék a megadott árból kigazdálkodni a garanciát. (pl. bóvlikacatosok így csinálják.) Ócsójé adja, nem aarja többet látni az árut. Ekkor a viszonteladói ár értelemszerűen nem tartalmaz garanciahányadot.

2c, A nagykereskedő/gyártó/importőr eleve kikötheti, hogy a garanciát viszonteladóinak szervizhálózatában rendezi, az ár tartalmazza a garanciát, tehát ha aa eladta, javítja. Ha aa adta el és bb-hez viszik, bb ellátja, de a vevő tudta nélkül aa térít bb-nek az ellátott garanciáért. (pl. neves autószervizek egy része így csinálja.) Ekkor a viszonteladói ár értelemszerűen nem tartalmaz garanciahányadot.

2d, A nagykereskedő/gyártó/importőr eleve kikötheti, hogy a garanciát viszonteladóinak szervizhálózatában rendezi, az ár _nem_ tartalmazza a garanciát, tehát ha aa eladta, javítja, számláz nagykereskedő/gyártó/importőr. Ha aa adta el és bb-hez viszik, bb ellátja, de a vevő tudta nélkül aa térít bb-nek az ellátott garanciáért. (pl. neves autószervizek egy része így csinálja.)

Ha hazai gyártó nincs. akkor a dolog bonyolódik:

3a, Gyártó létrehoz kizárólagos hazai képviseletet, és csak ennek ad el, mint importőrnek, viszonteladónak, és innentől 2.pont és alpontjai érvényesek

3b, Gyártó nem hoz létre kizárólagos hazai képviseletet, de leszerződik erre valakivel a piacon mint kizárólagos képviselővel, és csak ennek ad el, mint importőrnek, viszonteladónak ( a többi érdeklődőnek jelzi, hogy tessék a kizárólagoshoz fordulni), és innentől 2.pont és alpontjai érvényesek

3c, Gyártó nem hoz létre kizárólagos hazai képviseletet, és nem szerződik le erre senkivel a piacon, és annak ad el, mint importőrnek, viszonteladónak, akinek akar. Innentől is a 2.pont és alpontjai érvényesek, csak mindenki a saját láncán felelős. Ha tehát aa behozta, szerződésben rendezte a garanciát, majd csődbe ment, akkor milyen alapon kellene bb-nek munkát végeznie?

Nos, ezt nem ilyen szájbarágósan, de röviden jeleztem.

Kikalkulálhatod belőle a választ: Be köll battyogni a Ford szervizbe, és megkérdezni. Hivatalosan a kereskedő a felelős, de ha valami háttérmegállapodás ezt rendezi, akkor az érvényes.

Neves gyártók értelemszerűen nem akárkit fogadnak márkaláncolatukba, van, ahol kötelezően, nagyon komoly képzéseket kell az egyes márkaszervizek szerelőinek végigülniük (akár a márkaszerviz költségén), mert ha nem teszik, akkor a szerviz elveszti a jogot, hogy a Kótyonfittmotors márkaszervizének nevezze magát.
Bóvliművek meg rittyent az egészre.

Mindenkinek jó pöfékelést!

Sir John & Jocó
Ma csillivilli nap lesz Sir Arthurnak
Amúgy köszönöm, vigyázok rá (remélem Ő is az én idegeimre)
Ritt személyében végre értő kezekbe kerül a masina.
Én, a láncsprayn és benzinsapkán nevelkedett rizskályha és digóhuszár, sok szerencsét és hosszú utakat kívánok neki.
Persze ahogy eddig is nyomon követtem a márka hazai történéseit, úgy ezután is megteszem ezt. Hiszen a saját alkalmatlanságom nem csorbította az RE iránti vonzódásomat.
Üdv Imre

Kérlek csomagold az órát! Komolyra fordítva a szót, ma estétől Royal tulaj lettem, egy itteni márkatárs gépét sikerült megvennem, teszek majd fel természetesen képeket is! Nagyon örülök már vagy 500 métert pöfögtem vele!
úgy-úgy. Nem 400ezres főtengelyekről beszélünk, mint egy japónál, szerintem
most, hogy mondod, én is garanciás voltam egy It-s importőrnél, és mi csináltuk a garit, hozzánk csak visszaküldték, ami bejött a kiskerbe (amit az beküldött a nagykerbe, aki hozzánk, mi meg ki az európai importőröknek németbe )
igen, végső esetben én is az importőrre gondolnék
szóval szerinted, egy Ford gépkocsi csak abban a szalonban garis, ahol vetted?
Üdv Royalisták!

Egy gyors kérdés: Kié volt tegnap az a gyönyörű Royal Enfield az OTExpo OT parkolójában?

Rubens
Köszi, mert hogy döme ezer éve nem lépett fel. Vajon alkatrészeik lehetnek e még... Nincs valaki aki mostanában járt arra?
Úgy tudom, hogy működnek.
Szerintem meg ezen most itt kár vitatkozni. Aki a banktól vette meg a motor, azt úgy képzelem el, mintha pl. a szomszéd gyerektől vettem volna használtan, (még ha nincs is benne egyetlen kilóméter sem) a gyári papírok és számlák nélkül. A bank nem hivatalos eladó, olyan mint ha az apeh-tól vetted volna árverésen. Ha szerencséd van, megtalálod a gyári dokumentumokat és él a gari, de ha nincs, akkor nincs. Ezért gondolom lényegesen ár alatt is adták. Amúgy aki elkérte a beüzemelésért a pénzt, annak érdemes lenn utánajárni, mert lehet hogy pont ő a ludas!
Elnézést, nem kívánok offolni, de tudja e véletlenül valaki a Dorogi kereskedés él még? Döméről sem hallottam rég óta...
...én pedig úgy tudom, hogy a csb saját importja volt...
A törvény egyébként azért rendelkezik az eladó, és nem a gyártó felelősségéről, mert így tiszta a lánc: A viszonteladó is vevő: eladója a nagykereskedő vagy az importőr. A gyártó lehet, hogy nem magyar jogalany, míg a kereskedő biztosan. Ha tehát a csb importálta, akkor a bank az eladó. Egyébként még fogalombeli eltéréi is közbejátszhat: Az, hogy Dorog hivatalos importőr, még nem jelenti azt, hogy kizárólagos importőr. Lehet, hogy csak egy közülük. Nem azonos a kér fogalom.
Az eladó is úgy küldi vissza a szar (márkás) cuccot garanciában a gyártónak, mint a szél. Egészen biztos nem az eladónak kell bevállalni a borsos alkatrészköltséget és azért bár ez a motor nem a legdrágább, azért elég nagy értékű tárgy, nem egy 5000 Ft-os DVD "játékos".
Mindenesetre én nem kérdőjelezem meg a dorogiak szakértelmét, nem áll szándékomban bárkit is lebeszélni arról, hogy oda hordja a motorját. De egy kicsivel több jó szándék kellett volna, akkor most lenne egy elégedett ügyfelük.
Különben Dorog a hivatalos RE importőr és a CS-B is rajtuk keresztül szerezte a motorokat. Érdemes visszaolvasni a fórum elején. Különben lehet, hogy megfelel a törvény betűjének ez az eljárás, de nem fontos egy ilyen nem túl nagy cégnek egy potenciális visszatérő elégedett ügyfél?
Ha elolvasod, amit írtam, ez is benne van. Egy ZZZ-nek, ha nagy, nem éri meg azzal lacafacázni, hogy xxx kiskereskedése a mindigilluminált yyy-t bízza meg a szervizzel vagy maga gányol bele. Tehát létrehoz egy központi rendszert, ami lehet szakszerviz, lehet csak márkaképviselet, (aki minőségi szervizt bíz meg, és _fizet_érte_!), ami ezt megfelelő minőségben összefogja, és a kereskedőhöz eladás körülményeit megköti. Pl. nem áll szóba másik importőrrel, hanem azt mondja neki, hogy tessék a kizárólagoshoz fordulni. Megkötheti, hogy csak az általa kijelölt szervizek lehetnek a javítás helyei.

Egy, a skála másik végén lévő, minőségére kevésbé finnyás gyártó pedig akár azt is megteheti, hogy azt mondja: Öreg, olyan áron kapod a fűzfasípot, hogy én neked semmi garanciát nem vállalok, gazdálkodd ki. Vegyél akár háromszor többet, add háromszoros áron, és még mindig pénzednél vagy, ha minden darab kétszer meghal. Láttam ilyet is, de ez tényleg nem a Pana volt, bár szintén kelet felől jött.
Sziasztok!

Ezzel a kereskedő vállalja a garanciát dologgal én egy picit vitatkoznék.
A Panasonicnál mi is tartós fogyasztási cikkek kereskedelmével foglalkozunk. A kereskedő csak eladja a terméket, a garanciát az importőr/forgalmazó , azaz mi viseljük. A kereskedő maximum az adminisztrációban, illetve a szervizelésben segít, de mindent az utolsó fillérig kiszámláz felénk.

Gondoljatok csak bele, vesztek egy akciós tévét, és azt mondják Nektek, hogy ez akciós volt, nincs benne az árban a garancia... Mit szólnátok? A garancia teljesen független a vételártól. A vételárat a piac határozza meg, a garanciát a törvény.

Az igazsághoz hozzátartozik, hogy járműveknél nem tudom hogyan megy ez.

Egyébként mindenre megvannak a vonatkozó törvények, ha valaki kíváncsi rá, könnyen utána tud járni.

Üdv
M
A garancia az eladót kötelezi. Az eladó pedig a bank.
Az, hogy a szakszerviz kizárólagos-e, az a szakszerviz és a gyár közötti ügy. Ha tehát Dorogot szerződés nem kötelezi a garacia ellátására, akkor Veled nem áll ebben jogviszonyban. Ezt a szerződést köthette volna a CsB, vagy az indiai gyártó, ha kizárólagos képviselőnek jelöli meg Dorogot.
Igen, egy autót bevihetsz másik márkaszervizbe is, és ekkor, bár nem kötik az orrodra, de a háttérben megkötött szerződések alapján levelezés indul el a márkaszervizek és a gyártó között, és a szerződések alapján a Te tudtod nélkül egymás között rendezik a számlát.

Ha ajánlhatok olvasnivalót:
http://www.fogyasztovedelem.co...
http://tamtam.uw.hu/
erdekes_li...

Könnyebb lesz úgy beszélnünk a dologról, ha ezt elolvassátok....
...akkor ugye jól sejtem, hogy életedben nem volt még kereskedelemmel foglalkozó vállalkozásod, vagy ha máséban dolgoztál, ilyesmibe nem láttál bele?
Igen, a garanciát a gyár vállalja. De nem minden gyár egyformán.
A dolog úgy áll, hogy mindez megállapodás kérdése. Van gyártó, aki működtet központi szervizt, ez megteszi, hogy a kereskedőnek úgy adja el a terméket, hogy a garanciát ő biztosítja. Ilyenek pl. az egyes digitális fényképezőgépeket gyártó cégek. Sok kis egyforma terméknél megéri.
Van gyártó, aki nem. Ekkor tipikusan a gyártó a kereskedővel/importőrrel láttatja el a garanciát. Ha a csb maga importált, és az eladó nem kötötte ki Dorog illetékességét valahol, mondjuk egy kizárólagos képviselői szerződésben, akkor Dorognak nincs köze ehhez.
Eleve, ha egy autót veszel, akkor azért talán az illetékes márkaszervizbe kell megpróbálnod vinni, ha garanciát akarsz, legalábbis szerintem. Nem hiszem, hogy Kovács Józsi a sarkon ingyér bevállalja, hogy lelevelezi garanciádat a fauvéval.
Ezt szerintem nem az ország határozza meg, hanem a szerviz- és értékesítési hálózat jellege.
Nekem is az a véleményem, hogy a gyári garancia a gyárra vonatkozik mint gyártóra! Teljesen mindegy, hogy hová viszed a motort ha az szakszerviz! Hivatalosan Dorog a magyarországi importőr tehát az összes Royal amit nálunk behoztak őrajtuk keresztül jött! (kivéve talán néhányat amit magánszemélyek hoztak) Szakszervizük is van nekik így a garis javítást is el kellene végezniük! Mondjuk ha az ember nekik megy egy perrel egyrészt letelik a gari mire vége a pernek, másrészt oda többé motort nem szabad vinni!