Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Szerintem a garanciát a gyár vállalja és biztosítja az alkatrészt egy meghatározott ideig. Neki kell szavatolnia, hogy az általa gyártott termékkel ne legyen gond egy darabig. A kereskedő a szervizt és a szakértelmet biztosítja. A munkadíjat én simán hajlandó lettem volna kifizetni, ha ők beszerzik az alkatrészt, ami SZERINTEM nekik nem jelentett volna költséget, hiszen a gyár garanciában megküldi. De NEM. Nincs egyezkedés. Egy autót is, ha veszek, bárhova vihetem szervizbe, nem fognak elküldeni oda, ahol vettem. Akkor is, ha használtan, de garanciaidőben vettem még. Azért kíváncsi lennék, hogy ez Németországban vagy Angliában is normális elintézési mód-e...
Sziasztok Royalisták!

Két témában szólnék hozzá, a garancia és technika.

A garanciáról előbb.
A dolog egyszerű. Valamit valamiért. Amikor a kereskedő beszerez árut, majd eladja, belekalkulálja az árba a garancia-dolgot is. Amikor megveszed az árut, az áru árában a garanciára jutó hányadot is kifizeted. Az ár az eladóhoz kerül.
Tehát, garanciális jogviszonyban az eladóval állsz.
A garanciát eszerint az _eladótól_ kell behajtani.
Az eladó rendelkezhet úgy, hogy mással láttatja ezt a feladatot el, például a barkácsáruházak is kis szervizkékkel vannak kapcsolatban e téren, árutól függően.
Dorognak csak akkor lehet garanciális téren feladata, ha ők adták el Neked vagy az eladó bank leszerződött velük, hogy lássák el ezt a feladatot.
Ha nem az eladó helyezte üzembe, és az üzembehelyezés ára nem tartalmazott garanciát mint tételt, akkor a garanciát ne az üzembehelyezőtől várd, se a sarki fűszerestől.
A cs-b beszerezte ezeket a motorokat, a bank meg átvette. Dorog így szerintem nem kerül bele a képbe.

Technika:
Nekem is folyik, már 4500-nál tartok. Javaslom, hogy a rendszeres átvizsgálásoknál ne csak a srófokat nézzétek meg! Nekem már kétszer "maradt a kezemben" a kupplungkar. A bowden eldolgozása a karban nem volt jó, nem fordult, ezért minden behúzásnál kicsit hajlott is, majd eltört. Házilag felbügyürésztem rá egy lezáró hengerkét, meg finoman zsír neki, most jól fordul.

Mindenkinek szép napot, jő pöfékelést:
Sir John & Jocó
Mikor a Cs-B-t felszámolták, az összes gép bankokhoz került ki (feltételezem). Az enyém és sokaké egy ilyen gép, ezekhez nem adtak szervizkönyvet, gondolom nem véletlenül. Ilyen alapon tényleg nem jár a garancia. Engem többek között azzal az indokkal hajtottak el, hogy annyival olcsóbban vettem, hogy még így is jól jártam. Na most ennek mi köze a garanciához? És akkor üzembe helyezés címen miért vettek le vagy 30.000 Ft-tal (ez a vizsgán felül volt)? Azt mondták, kapott új akksit, mert sokat állt az eredeti. Egy fenét, ugyanaz van benne, igaz, nincs vele még gond. Ha méltányosságból hajlandók lettek volna tárgyalni, jól jöhettek volna ki belőle. De így a bizalmam elfogyott és ezek szerint nem vagyok egyedül.
egészen halkan jegyzem meg, hogy a naaaagy japán, meg német motorokra is CSAK 2, max néha 3 év garancia van egyedül az aprilia ad 5(!) év garanciát az utcai motorjaira
nekem még az fzr sem ment volna át hátszél nélkül a fékpadon szinte egy motor sem menne át, csak ha fullosan új állapotú a fék a majestyn is kicsit érzem, hogy valamennyire üt
tegnap reggel szembejött velem a keleti előtt egy enfield intettünk is egymásnak!
Sziasztok!Visszaolvasva a korábbi hozzászólásokat, az alábbiakat mindenképpen meg kell jegyezzem! Ami a garanciát illeti, arra ott a fogyasztóvédelmi törvény. Elég érthető és leginkább a vevő érdekeit tartja előtérben. A garancia onnan indul, mikor a motort üzembe helyezték! Nem számít a gyártási év! A kereskedésből lett vásárolva, akkor a kereskedő vállal új motorra garanciát, használtra pedig jótállást! Ha engem hajta el a jótállási időben a kereskedő, leperelném róla a gatyát is, annyi biztos! Ha időközben megszünt, akkor meg kell nézni, ki a jogutód, ill. kivel kötött szerződést az importőr. Ha van másik ilyen, akkor ő is köteles megjavítani az olajfolyást, vagy szabadonfutót, vagy bármit, ami nem pl. elesésből származó sérülés. Persze minehhez kell bizonyítani a vásárlást, és az időszakos karbantartás meglétét! Szervízkönyv kell, ha nem adtak, akkor is! És persze a benne foglalt időszakos szervízek igazolása. Ha úgy érzitek, átvert valaki, azonnal indulás a fogyasztóvédelemhez! Ott egy 50ezres csekkel indítják a kereskedő felé (tapasztalatból tudom) , utána ha nem megy, akkor ker. kamarai békéltető testület (amitől nem félnek igazán) és a legvégén egy bírósági per elindítása. Na ez általában bejön. Persze a fogyasztóvédelem az első lépcső. Ők megmondják, mire számíthatsz. Ne hagyjátok magatokat. Nem ingyen kaptátok a motort a kereskedőtől!Tudom hogy royalt nem forgalmaznak minden sarkon, de aki hivatalos kereskedő, annak kötelessége a garanciális munkák elvégzése. Az meg hogy mi a garanciális, azt nem ő dönti el, hanem a fogyasztóvédelem és a kereskedelmi kamara!

Más! Imrének üzenem, a műszaki nekem nem volt egyszerű. Mivel dobfékes a motorom, kapásból rátették a fékpadra, ahol 20% eltérés volt a fékező erőben az első keréken. Kérdeztem, hogy ez mi a szösz, hiszen csak 4000 Km van benne. Azt mondták, hogy kicsit ovális a dob, ezért nem egyenletesen fékez. Vagy még nem kopott be, vagy már elokopott. Szerencsére éppen 20% a megengedett, így nem volt gond. Mást meg se néztek. Ja, érezni nem nagyon lehet ezt az eltérést.
Üdv. mindenkinek!
Nos, nekem is 2007-es a motorom, 2009-ben lett forgalomba helyezve. Nekem tönkrement az önindító szabadonfutója és nekem sem voltak hajlandók bevállalni a garanciát. Ez Csiki-Begés motor volt, totál hivatalosan jött az országba és mégis elhajtottak, szerintem csak azért, mert megtehették. Na most csak az alkatrész ehhez több, mint 50 ezer, hát inkább kiszerelem és most csak rúgásra indul. Mindenesetre kicsit sem tartom őket korrektnek.
Igazad van Attip!

Visszaolvastam a hozzászólásomat és valóban úgy fűztem össze az olajfolyást és a jótállás kérdést mintha az azért adódott volna, hogy arra akarom megcsináltatni! Nem így van én voltam félreérthető! Természetesen nem fogok összeveszni senkivel!


Rubens
Szia Rubens,
Nem értettelek félre.
A többi a te dolgod.
Üdv.
Szia Attip!

Azt hiszem valamit félreértettél! Az olajfolyás és a garancia között nincs összefüggés! Azért kérdeztem meg mert nem világos, hogy miért nincs garancia a frissen forgalomba helyezett motorra! Az olajfolyás az egy dolog, de ennek kapcsán villant be, hogy mi van, ha bekrepál egy komolyabb alkatrész! Úgy gondolom, hogy a garancia nem attól függ, hogy kitől, hanem mennyi idős a motor! Természetesen vehettem volna olyan motort is amiről írsz, de nekem a Royal kellett és leszarom a garanciát ha baja lesz akkor is meg lesz csinálva!
húúúú!
olajfolyásod
bocs!
Szia Rubens,
Valamit valamiért. Ha 6 év garanciát szeretnél, vegyél japán motort, hordd el évi 60-80 ezerért kötelező szervizekre, aztán reménykedj, hogy ne legyen garanciális gond, mert ha mégis, akkor nagyon meg kell küzdened az igazadért.
Szerintem az olajfojásod miatt nem érdemes garanciális kekeckedésbe kezdeni. Ha megkéred a szakembereket, "örökre" letömítik neked elfogadható árért és legközelebb is lesz hová vinned, ha gondod akad.
Üdv.
Szia Imre,
Én télen is beindítom 2-3 hetente, sőt van, hogy a kertben megyek egy kört is (ha szépen süt a nap ). Az akkut pedig mindig feltöltöm decemberben. Így tavasszal nincs meglepetés.
Remélem hamarosan találkozunk.
Üdv:
Attip
Az az igazság, hogy közeleg a 3000-es szerviz és mindenképpen pontot akarok tenni a végére az olaj szivárgásnak! Márkó79 motorja és az én motorom testvérek! Alváz ill. a motorszám között 10! szám az eltérés! Az övé is könnyezik csak nem annyira mint az enyém. Az 500-as szervizen jeleztem és utána is húztak, de azt mondták ez a jelenség természetes. Ha kiégne akkor kicserélik a hengerfej tömítést! Viszont lenne egy kérdésem! A motorom 2007-es gyártási évű! Első forgalomba helyezés 2010.06. hó! Jár e rá a jótállás! Dorogon azt mondták, hogy mivel nem tőlük vettem nem! És ezt mondták Márkó79-nek is, sőt még szervízkönyvet sem adtak neki! (én nem kértem) Az én álláspontom szerint a motorjaink jótállásosak! Mi erről a véleményetek?

Rubens
Sziasztok!
Lassan leszorulok a motorról!
Üdv: Imre
Szia Rubens!
Ugyanezeket írtam én is amikor a motorom elérte a 2000 km-t.
Az olajfolyást pedig ahogy Attip írta meg lehet, és meg is kell szüntetni.
A tavaszi első indításnál mivel az akku igencsak le volt merülve, hiszitek, nem hiszitek, 2. rúgásra indult a motor.
Mondjuk anyósnak nem igazán lenne jó, az ugyanis az elsőre indul.
Más..., én az összel viszem vizsgára a motort, eltelt lassan 4 év. Volt már valaki vizsgán? Mik a tapasztalatok?
Szia Rubens,
Az olajszivárgás, szerintem nem természetes. Meg lehet és meg is kell szüntetni! Lehet, hogy csak utána kell húzni a hengerfej csavarokat (gyakorlat nélkül bízd szakmeberre!). Ha ez kevés, akkor hengerfej le, és a csodálatos tömítőpaszták valamelyikével bekenve, új hengerfej tömítéssel vissza. Ne fogadjuk el, ha bárhol szivárog, csöpög, piszkol.
Üdv:
Attip
Üdv Royalisták!

Elindult a szezon, az idő egyre jobb így gondoltam megírom tapasztalataimat az elmúlt napokban megtett mintegy 200 km-erünkről!

A 2000 km-ert átlépve azt tapasztaltam, hogy a motor indítása más dimenziókba került. Szebben, simábban de sokkal határozottabban indul és az alapjárat is jó irányba változott! Eddig az volt a jellemző, hogy az alapjárati fordulat hallhatóan ingadozott, de ez most egyenletessé vált. Teljesen zökkenőmentesen tettem meg a Cegléd-Budapest távot és városban is gyönyörűen tudtam vele közlekedni. A hosszú etapok megtétele során szintén változást észleltem miszerint halkabbá vált a motor és dinamikusabb lett a gyorsulása, pedig erre nem volt panaszom soha, de még jobbá vált! A fogyasztásom kerek 4 liter, ami a többiek 3,6-ával szemben soknak tűnhet, de szerintem az a 2-4 dl akár az én kezemben is benne lehet! Sajnos az olajkönnyezés tovább folytatódik a hengerfejnél, de ezzel nem tudok mit csinálni. A szervizben ill. a könyv is taglalja ennek az előfordulását, hát ez van! Amúgy minden ok és nagyon boldoggá tesz a Royálozás, mert mindenütt megszólítanak ahol megfordulok vele és megcsodálják!

Üdv Rubens
Köszönöm a tanácsokat, bízom benne, hogy megtalálom a megoldást.
Üdv: varszegib
Halihó!

Én még annyit tennék hozzá Attip hozzászólásához, hogy lehet karbigond is. Nekem az volt. A mikuni koppintás mikcarb kicsit néha gyengébben sikerül, így egyes alkatrészeket finoman össze kell koptatni vagy a karbit cserélni. Nekem az utóbbi történt, felkerült az elektra karbija. Ennek komoly előnye, hogy egy vákuumos rendszer érzi, ha egy szikra nem úgy sikerült, és mielőtt lefulladna a moci, utánanyúl és egy gázfröccsel besegít. Most számoltam ki, az elmúlt majd' 400 km-re Sir John egy felest kért tisztán minden 14 kilométerre, így a pikouncia/köblábszorszökőév mértékegységből használhatóbbra váltva 3,6 l/100km.
Jó pöfékelést mindenkinek!

Sir John & Jocó
Szia,
Ha nem vagy hozzá belfék, akkor tudhatod, hogy egy motort rengeteg helyen lehet (és kell) beállítani. Gyújtás (megszakító hézag, előgyújtás, gyertyahézag, hőérték). Karburátor (alapjárati levegő, főfúvóka, schuber tű, alapjárati ford.szám stb). Tehát, az, hogy a te motorodon hidegen nincs alapjárat, az a jelenlegi beállításokból adódik. Ha egyébként minden jó, akkor csatlakozva az előttem válaszolóhoz, addig kell a szívatót rajta tartani, amíg be nem melegszik. Az is lehet, hogy a meleg alapjárat is túl alacsonyra van beállítva. Sokan tévesen úgy gondolják, hogy mivel ez egy alacsony fordulatú, nagy nyomatékú motor, ezért az alapjárat is akkor jó, ha percenként egyet puffan. Ez tévedés, ráadásul a motor élettartamát is csökkenti. A magasabb alapjárat nem olyan mutatós ugyan, de kisebb rúgásokat kap a hajtókar és a főtengely, valamint hidegen is hamarabb eléri az "önjáró" állapotot.
Magánvéleményem szerint, egyébként, az eredeti beállítások idegenek a motor karakterétől, ezért érdemes átgondoltan "átrendezni" őket.
Üdv: Attip
Köszi a tippet, annyira nem vagyok balfék.
Szivatót rá addig amíg hideg! Minden motor így működik