Érdeklődnék talán Te tudsz segíteni, hogy áll most a Royal enfield "bolt"? Gondolkoznék egy Classic 500 on, van ilyen még újonnan, vagy használt gép után kell néznem? Haq van új hol nézhető meg, esetleg próbálható ki?
Ha egyszer megvan a technika és jól be van állítva a motor, akkor oda az izzadás!
Gratulálok egyébként a sikerhez! A szivató kézi mindkettőnél, csak nekem mindkét példánynál alig reteszelődik a szívatós állásban, így sokszor visszarázódott magától, de nem annyiszor, hogy építeni lehetne rá. Az újon a szivató egy húzórúd gombbal a végén, ami sajnos épp a benzincső mögött van, így kesztyűvel nem könnyű kezelni.
Le lehet cserélni a régi karbit, nekem megérte, mert a Mikcarb kicsit durván volt kidolgozva. Mire egy hozzáértő becsiszolgatta volna, munkadíjban fizetem ki a másik karbi árát.
Két éve már elmentettem egy hasonló képet, de kevesebb emberrel. Hiába, India szaporodik!
Krokis, az a szivató teljesen kézi szerintem, célszerű időben visszahúzni!
Üdv:papa
Sziasztok!Most olvasom:.......Az ötszáz köbcentis Roya Enfieldre ötvennégyen másztak fel egyszerre, amivel megdöntötték a hónap elején felállított, negyvennyolc emberből álló rekordot.
A hírek szerint a Royal Enfield – az embereket tartó keretet leszámítva – teljesen széria volt.
Ma izzadtra rugdostam magam, de végül sikerült beröffenteni a mocit a leírt instrukciók alapján. Köszi szépen mégegyszer! Jó régen nem ment már, talán azért indult nehezebben. Az új karburátort ezek szerint érdemes és lehetséges lecserélni? A képeken nem láttam a szivatókart, az enyémen egy tízcentis kart kell a jobb oldalon lenyomni. Azt észrevettem, hogy nyáron visszaállt egy idő után, gondolom a motormelegedés szabályozza. Akkor ez félautomata? :)
A karbi képeit mellékelem, a fogyasztásomat precízen nem mértem, de érezhetően nem nőtt, a típust és az árat megkérdezem Dorogon. A legnagyobb különbségnek a vákuumos rendszert érzem, ami egy nagy benzinfröccsöt lök be a motorba, ha leállni érzi. Sajnos hosszabb utakon még ritkán jártam vele, inkább munkába, így csak azt tudom, hogy a kényelmes végsebesség 90-100-ról 110-re nőtt. (utálom hajtani Sir Johnt. Egy régivágású angol úr a gyarmatokról igenis pöfékeljen békésen, ne kapkodjon!)
Ha jól tudom, ez az Elektra gyári karbija, a Bullet gyári Mikcarb Mikuni utánérzése helyett.
A képek kicsit becsillogtak, reggel kutyafuttában készítettem, vagy még annál is gyorsabban, mert Berta, öreg vizslám még békésen feküdt a párnáján, én voltam a gyorsabb.
Köszönöm a válaszodat! Úgy látom én már lemaradtam a váltásról! Majd jövőre!
A karbival kapcsolatban is lenne kérdésem! Én meg vagyok elégedve a gyárival, de örülnék ha elmondanátok, hogy mi a különbség és ami még nem elhanyagolható, hogy mennyibe kerül az új! Fogyasztást hogyan befolyásolja?
Az árokról először: No én szerencsére mindig stabil, kemény és vízszintes felületen erőlködtem.
A generátor forgórészén van egy kerék, no az és az indítómotor között nálam minden ki lett szedve. Sajnos ezekhez nem könnyű hozzáférni, így nálam ez az amputáció Dorogon tötrént. Talán azért sem baj, mert az elbóklált törött szilánkok később gondot okozhatnak, így a kupplungtér olajcseréje pl. szerintem hasznos lehet, vagy az átszűrés.
A berúgás technikája nálam:
0, Benzincsap nyit! (volt, hogy elfelejtettem )
1, Ha régebben ment utoljára a motor, meg hideg, akkor szívató, meg gyújtás nélkül három körbefordítás a berúgókarral. Lehet, hogy csak szakrális cselekedet, de a felső holtponttól indulok a sűrítés végéről, azaz előtte dekompresszor csukva, és finoman nyomom le a berúgókart, amíg fel nem keményedik. Ekkor vissza a kart a lergfelső állásba, és három hosszú rúgás, ami lehet viszonylag lassú is.
2,Ezután megint felső holtpont keresés gyújtással, nyitott dekompresszorral(!), kar felső helyzetbe, majd gyújtás rá, és ekkor is egy inkább egyenletes hosszú mint erős rúgás. Ha ez nem jött be, indulás a 2. ponttól.
3, ha harmadikra sem jött ez be, akkor bezincsap elzár, dekompresszor nyit, és három-négy körbefordítás, hogy kiszellőzzön.
4, leül és vagy leül és .
Ha már legalább kézmeleg a motor, akkor szívató nem kell.
Ha tegnap ment utoljára, akkor a három előforgatás sem jellemző.
A karbiról Dorog röptében többet mond, de talán a hét második felében hozzájutok, hogy néhány képet, fotót csináljak róla, és feltegyem.
Addig (meg aztán is!) mindenkinek szép napot!
Jocó
ui: és nekem az Enfield érzéshez még jól is jön a berúgás
Szia!
Ha évközben kezdődött a biztosításod, akkor a fordulóig, /1 év/, nem lehet váltani. Marad az összeg 1 évig. De.., most válthatsz az 1 év utáni biztosítóra. A családban lett egy másik autó is ez év juliustól.
Az akkor megkötött biztosítás 2011 juliusig szól, a megkötött összeggel, de 2011 juliustól most váltottam másik biztosítóra a jelenlegi harmadáért. És az az összeg szintén 1 évig érvényes.
Üdv: Imre
Nekem az UNION Biztosítónál van a kocsim is és a véletlen úgy hozta, hogy a kereskedés ahonnét a ROYALt vettem ugyancsak ott kötötte a biztit. 4400 körül van a negyedéves. Kérdésem az volna, hogy mivel az idén kötöttem így nem mehetek át máshová, de a jogszabály módosítás végett akkor nekem is lentebb megy? Azért kérdezem mert a kocsira küldték, hogy harmadával olcsóbb lett, de a Royalra nem küldtek még semmilyen értesítést! Amúgy már eltettem a kicsikét télire, de a jó időben motoroztam vele úgy 200 km.-ert. Az új gyertyával (mint írtam alább 1700-nál kifeküdt a gyári) még a hangja is megváltozott és nagyon jól megy! Kár, hogy véget ért a szezon, mert nagyon élvezem a motorozást a Royallal!
Ja, még valami a GFB-hoz! Egyik haverom Allianzos, ő is rágja a kefét, hogy online 20% ! -al olcsóbb alkusznál a kötés, mint hozzá befáradva személyesen! Kiba..ik a cég a saját dolgozójával, aki csak szeretné a 20% jutalékot! Az alkuszok szépen zsírosodnak, neki viszont fizetni kell a fiók bérleti díját, fűtést, villanyt...stb. Erősen gondolkodik, hogy bezár. Ennyit az Allianzról, meg az összes többiről is persze... Erősen ajánlott megnézni mindenkinek a Háború a nemzet ellen c. négyrészes filmet, tisztába teszi a fejeket!
Bocs az off-ért, ez már nem RE téma!
Köszi a velős hozzászólásokat! :) Nejem nem törpilla, de előfordult már, hogy berúgta a mocit az árokba, azaz berúgáskor eldőlt vele együtt, azóta fél az ilyen indítástól. Tehát szedjem ki a fogaskerekeket? Honnét? Melyiket? Milyen az a karburátor? Legyetek szívesek megírni! Köszi szépen! Üdv mindenkinek!
Bocsi, semmi közöm hozzá, meg nem is bizgetésül, de ha párod nem nagyon aprócska, akkor hamarosan neki is menni fog a berúgás (az élet olyan, mint a motor. Be kell rúgni, aztán már megy ) Sajnos a fogaskerekek törését nem csupán a leállításkori ütés adhatja, hanem az indításnál is visszalökhet. Nálam már ki lettek szedve ezek a fogaskerekek, és meglehetős biztonsággal indul rúgásra . Jó, jó, nekem nem is a gyári karbi van fenn, Döméék tudják pontosan, milyen. Nekem az új karbi maradéktalanul bevált, a vákuumos rendszerének köszönhetően egy-egy rosszabbul sikerült szikrát is kikompenzál .
No, én is váltottam, tömegesen. Minden olcsóbb lett, de a legnagyobb pofátlanságnak azt tartottam, hogy az Allianz, ahol eddig a család 3 biztosítása volt, mindenre olcsóbbat ajánlottak ugyanazon feltételek mellett az alkuszcégeknél, mint közvetlenükl levélben. Az alkuszcég egy tizessel olcsóbban kötötte volna meg ugyanott ugyanazt, mint a folytatás ára.
Ezért, hogy ebben az esetben mentem egy másik biztosítóhoz, hogy elkerüljem a vitát, hogy ez most új vagy régi.
Szóval az AH-nál magasról rittyentenek a régi ügyfelekre, érdemesnek látom elpucolni onnan.
Üdv márkatársak!
Nekem a gfb 11.000,- ről lett 4.400,- , hála a lóerőknek, váltanom sem kellett biztosítót. Sajnos az Army-n az önindítóm megadta magát, csak kerreg, de nem tekeri be a motort. Én elrugdosom, de a nejem nem bír vele, meg kell látogatnom Dömét. Mi lehet az oka, hogy már megint tönkrement? Én mindig dekompresszorral állítom le és a nejem is esküszik, hogy így tett. A berúgókar rugója mintha gyengült volna, nem megy vissza a helyére.
Sziasztok!
A télen volt egy kis koccanásom a Suzukimmal, a Genertel 4 szeresére emelte volna fel a biztosításom 2011-re. Még jó, hogy van váltás, a K&H-nál a múlt évi biztosítás feléért kötöttem újat.
Így sem fognak éhen halni az biztos!
Üdv: Imre
Én most szüntettem meg minden kapcsolatot az Alianz-val,úgy veszem észre elég rabló banda.Minden évben emelnek 4-6000ft-ot az autóm kötelezőjén,és ezt már többször szóvá is tettem nekik,hogy nem feltétlenül jó üzletpolitika hosszú távon. Erre most kiküldték a levelet,hogy örömmel értesítenek hogy az éves díjam az eddigi 37800ft helyett 45900ft ezentúl Erre elmentem a K&H-hoz.és ott megkötöttem 17500-ért. Így harcolnak ők az ügyfelekért!
Üdv. Mindenkinek!
Váltottatok biztosítót? Az éves biztosításom az Enfieldre 15000 Ft helyett 4700 Ft lett. Ugye milyen jó a kis LE/KW ?
Novemberben jókat motoroztam. Maradhatna az idő ilyen karácsonyig.
Üdv : Imre
Érdeklődnék talán Te tudsz segíteni, hogy áll most a Royal enfield "bolt"? Gondolkoznék egy Classic 500 on, van ilyen még újonnan, vagy használt gép után kell néznem? Haq van új hol nézhető meg, esetleg próbálható ki?
üdv ritt