Köszi, nos tudomásom szerint 2008 01. 01. óta nem helyezhető sajna forgalomba karbis motor, hála az EU- nak Eddíg ezt úgy oldották meg, hogy kivitték pl Romániába ott hiába EU-s ország enyhébbek a szabályok, és levizsgáztatták, majd hazahozták és itthon regadó kifizetése után forgalomba helyezték már magyar iratokkal. Nos úgy tudom Romániában is életbe lépett a magyar norma csak ott 2011 01.01. től. Úgyhogy így komoly dió a forg-ba helyezés. De Döme ha olvassa a fórumot szerintem megerősít a dologban.
Szia!
Szerintem simán lepapírozható, a forgalombahelyezés, regadó stb kb 200 eFt. Egy éve volt a sződi találkozón egy szentendrei srác, aki elötte vett egy ilyen motort. Neki is sikerült. Sajna nem tudom a nevét, fényképet tudok róla feltenni, hátha olvassa a fórümot./ Ő a szemüveges./ Kiváncsi vagyok mennyi lesz a végső ára. Üdv: Imre
Szia!
Bokor község a Cserhát lábánál fekszik, nagyjából a Pásztó-Hollókő-Buják háromszög súlypontjában. Zsáktelepülés. Legkönnyebben a Hollókőre vezető útról közelíthető meg, amiről Alsótoldon le kell térni Mohora felé. Bp-től 95 km-re van. Én Bánk felé szoktam menni.
Ez egy nagy banzáj, ahol rengeteg régi gép vonul fel, még gőzgépek is vannak. A belépés ingyenes, sok motoros csapat szokott megjelenni, legutóbb a Pannóniások ia szép számmal voltak. Maga az odavezető út is megéri, persze ha az idő is úgy akarja.
Imre
Már nagyon várnék valami első gurulásos beszámolót
Május messze van, még akármi is történhet addig...Hol is van ez a Bokor község, amúgy az belépős mutatvány vagy ingyenes?
Szia!
Már beindítottam, de amikor lehetett volna menni, az influenza megakadályozott.
De, május 7.-én Bokor községben traktormajális lesz. Már voltam ott egyszer, csodaszép helyen van, remek kis túra.
Ha valakit érdekel, időben szólok, ezt a szombatot tegye szabaddá.
A többit majd elötte megbeszéljük.
Üdv: Imre
Sziasztok!
Megköszönném ha valaki megírná hogyan lehet a Royal Enfield Baráti Kör-t megtalálni az iwiw-en, nekem nem sikerült, fél óra után feladtam....
Imre
Nos aki eddig keresett, mindenkitől elnézést, dobott egy hátast a mobilom, mindenki száma abban volt :-( de.. van másik, hétfőtől elérhető vagyok ismét! Mégegyszer bocs
Ma gurultam egyet. Nagyon kellett már, de ..... hideg volt. Egy kis gyertya takarítás után már pöfögött is a gép. Két órát tekertem. Remélem lassan jön a tavasz!
Köszönöm hozzászólásodat, így már tiszta számomra a finiselő típus fogalma. Hasznos információkkal lettem gazdagabb. Most elkezdődik a "jó tipródás" 1-2 éves időszaka :-) Addig is reménykedek, hogy majd lesz egy jól bejáratott Royal a piacon, vagy abban, hogy a Bullet Classic van olyan jó, mint a régi Bullet.
Egyhengeresben kardánhajtás, ha a korhűekre gondolsz és erre a felépítésre, akkor régi BMW vagy Simson AWO. Ilyen nagy túlélő (=ahol szinte megállt a fejlesztés, [szinte, mert ötösváltó meg indítómotor akadt Indiában,] a régi időkből az Ural, Dnyepr meg a kínai klónja(i?) a Chang-jiang. Ezek már két hengerrel pöfögnek, több négyütemű túlélőt nem igazán tudok. Új gyártásút ezekből kaphatsz.
Az, hogy finiselt, azt jelenti, hogy ez a felépítés: Külön motorblokk, külön kupplungbox és primer lánc, külön váltó már nincs gyártásban. Megjelent helyette a más gyártók által már a hatvanas években meglépett UCE, United Construction Engine, azaz lefordítva az egész hóbelevancot, a váltót is abban az öntvényben alakítják ki, mint a többi kütyüt. Ennek persze vannak előnyei, hátrányai, de két év múlva, ha elhatározod magad, akkor kapsz Enfieldet, szalonból, remélem, Dorog akkor is él majd. Nagyjából hasonlóan fog kinézni, csak avatott szemnek tűnik fel az, hogy UCE vagy külön dobozok bóklálnak benne.
Amennyire tudom, három éve nem jött be új az országba, mert a Bullet Classic (így hívják az újat) iránt még nem jelent meg akkora mennyiségben igény, hogy bejöjjön egy szállítmány. A régi a 90-et kiviszi, de a fickóssága inkább egy öregúré: Tudja mit, mikor, mennyire kellene, de nem sieti el :-)
Nekem például tökéletesen megfelel. A-ból eljutok B-be, és a tájból is többet látok néhány vízszintes csíknál.
Szóval jó tipródást :-), ha segít, akár hívhatsz is: 3minc9nyolc9öt4huszon4.
Most írok először ide, nem tartozom még a motorosok körébe. Ellenben gondolkodom egy motor megvételén. A Royal Enfield nagyon tetszik, külleme és technikája is ínyemre való (bár ne kövezzetek meg érte, de ha kardán hajtása lenne, az lenne csak igazán a szívem csücske). Mivel nincs még Enfieldem, így kerestem más márkát is ami közel ugyanezt nyújtja. Nem találtam. A többi vagy háromszor annyit fogyaszt, vagy többször ilyen drága, vagy űrtechnikát takar a "régies" külső, vagy kétütemű. Tehát a Royal a befutó. Nem csak hétvégére, hanem munkába járni és nagyon nagy távok leküzdésére is használnám a gépet, amire alkalmas is lenne gondos ápolással, a fórumból ezt szűrtem le. 90-et kiviszi, így megfelelő a dinamikája is számomra. Tovább olvastam volna a fórumot csendben, ha meg nem ijeszt Rubens: "Utolsó lehetőségek
ezek, mert a típus finiselt!" Egy-két év múlva, amikor a vásárlásra adnám a fejem van rá esély, hogy szalonban vehetem meg az új Royal Enfieldemet? (Főleg army, főleg karburátoros érdekel, de ha
befecskendezős lenne csak, berugókar nélkül nem kéne, az olyan volna, mint a leültetett, szárnnyal felvértezett Land Rover Defender...) A magyar oldalán 2008-as árlista van. 3 éve nem emelkedett az ára?
Nekem is hosszabb szünet után ritt látogatásakor nehézkes volt a röffentés! Hideg is volt meg a motorok sem tolerálják ha nincsenek járatva! Amúgy nincs vele problémám. Egy gyertyát 1700-nál megevett, de azóta minden ok! ritt! Csatlakozom Márkó79-hez és én is az új motor megvásárlására biztatlak! Természetesen az azok a fránya anyagiak, de ha van egy csepp lehetőséged akkor újat vegyél! Utolsó lehetőségek ezek, mert a tipus finiselt!
Én ezt nagyon egyszerűen szoktam kiküszöbölni,télen úgy állítom le a gépet,hogy elzárom a benzincsapot,és "kihajtom" a karburátorból a benzint. Nekem csak 30 km-t sikerült összehozni,mert sajnos hétvégén nem voltam motorközelben,de holnap ez orvosolva lesz, talán még sütni fog a nap kicsit,remélem.
Megtaláltam a nevét: Fridli László (oldshit), de sajnos nincs egyébb elérhetőségem.
Szerintem simán lepapírozható, a forgalombahelyezés, regadó stb kb 200 eFt. Egy éve volt a sződi találkozón egy szentendrei srác, aki elötte vett egy ilyen motort. Neki is sikerült. Sajna nem tudom a nevét, fényképet tudok róla feltenni, hátha olvassa a fórümot./ Ő a szemüveges./ Kiváncsi vagyok mennyi lesz a végső ára. Üdv: Imre
http://www.vatera.hu/item/view...
Mail ment.
Szép tavaszt kívánok.
Üdv.
Bokor község a Cserhát lábánál fekszik, nagyjából a Pásztó-Hollókő-Buják háromszög súlypontjában. Zsáktelepülés. Legkönnyebben a Hollókőre vezető útról közelíthető meg, amiről Alsótoldon le kell térni Mohora felé. Bp-től 95 km-re van. Én Bánk felé szoktam menni.
Ez egy nagy banzáj, ahol rengeteg régi gép vonul fel, még gőzgépek is vannak. A belépés ingyenes, sok motoros csapat szokott megjelenni, legutóbb a Pannóniások ia szép számmal voltak. Maga az odavezető út is megéri, persze ha az idő is úgy akarja.
Imre
Május messze van, még akármi is történhet addig...Hol is van ez a Bokor község, amúgy az belépős mutatvány vagy ingyenes?
Már beindítottam, de amikor lehetett volna menni, az influenza megakadályozott.
De, május 7.-én Bokor községben traktormajális lesz. Már voltam ott egyszer, csodaszép helyen van, remek kis túra.
Ha valakit érdekel, időben szólok, ezt a szombatot tegye szabaddá.
A többit majd elötte megbeszéljük.
Üdv: Imre
Szerintem törölték a klubbot, én is kerestem, de nem találtam, azt írta ki törölt klub.
Sikerült már az idén kerülni egy kicsit?
Megköszönném ha valaki megírná hogyan lehet a Royal Enfield Baráti Kör-t megtalálni az iwiw-en, nekem nem sikerült, fél óra után feladtam....
Imre
http://youtu.be/rZ_KnybbMW8
Ma gurultam egyet. Nagyon kellett már, de ..... hideg volt. Egy kis gyertya takarítás után már pöfögött is a gép. Két órát tekertem. Remélem lassan jön a tavasz!
Köszönöm hozzászólásodat, így már tiszta számomra a finiselő típus fogalma. Hasznos információkkal lettem gazdagabb. Most elkezdődik a "jó tipródás" 1-2 éves időszaka :-) Addig is reménykedek, hogy majd lesz egy jól bejáratott Royal a piacon, vagy abban, hogy a Bullet Classic van olyan jó, mint a régi Bullet.
Velar
Egyhengeresben kardánhajtás, ha a korhűekre gondolsz és erre a felépítésre, akkor régi BMW vagy Simson AWO. Ilyen nagy túlélő (=ahol szinte megállt a fejlesztés, [szinte, mert ötösváltó meg indítómotor akadt Indiában,] a régi időkből az Ural, Dnyepr meg a kínai klónja(i?) a Chang-jiang. Ezek már két hengerrel pöfögnek, több négyütemű túlélőt nem igazán tudok. Új gyártásút ezekből kaphatsz.
Az, hogy finiselt, azt jelenti, hogy ez a felépítés: Külön motorblokk, külön kupplungbox és primer lánc, külön váltó már nincs gyártásban. Megjelent helyette a más gyártók által már a hatvanas években meglépett UCE, United Construction Engine, azaz lefordítva az egész hóbelevancot, a váltót is abban az öntvényben alakítják ki, mint a többi kütyüt. Ennek persze vannak előnyei, hátrányai, de két év múlva, ha elhatározod magad, akkor kapsz Enfieldet, szalonból, remélem, Dorog akkor is él majd. Nagyjából hasonlóan fog kinézni, csak avatott szemnek tűnik fel az, hogy UCE vagy külön dobozok bóklálnak benne.
Amennyire tudom, három éve nem jött be új az országba, mert a Bullet Classic (így hívják az újat) iránt még nem jelent meg akkora mennyiségben igény, hogy bejöjjön egy szállítmány. A régi a 90-et kiviszi, de a fickóssága inkább egy öregúré: Tudja mit, mikor, mennyire kellene, de nem sieti el :-)
Nekem például tökéletesen megfelel. A-ból eljutok B-be, és a tájból is többet látok néhány vízszintes csíknál.
Szóval jó tipródást :-), ha segít, akár hívhatsz is: 3minc9nyolc9öt4huszon4.
Most írok először ide, nem tartozom még a motorosok körébe. Ellenben gondolkodom egy motor megvételén. A Royal Enfield nagyon tetszik, külleme és technikája is ínyemre való (bár ne kövezzetek meg érte, de ha kardán hajtása lenne, az lenne csak igazán a szívem csücske). Mivel nincs még Enfieldem, így kerestem más márkát is ami közel ugyanezt nyújtja. Nem találtam. A többi vagy háromszor annyit fogyaszt, vagy többször ilyen drága, vagy űrtechnikát takar a "régies" külső, vagy kétütemű. Tehát a Royal a befutó. Nem csak hétvégére, hanem munkába járni és nagyon nagy távok leküzdésére is használnám a gépet, amire alkalmas is lenne gondos ápolással, a fórumból ezt szűrtem le. 90-et kiviszi, így megfelelő a dinamikája is számomra. Tovább olvastam volna a fórumot csendben, ha meg nem ijeszt Rubens: "Utolsó lehetőségek
ezek, mert a típus finiselt!" Egy-két év múlva, amikor a vásárlásra adnám a fejem van rá esély, hogy szalonban vehetem meg az új Royal Enfieldemet? (Főleg army, főleg karburátoros érdekel, de ha
befecskendezős lenne csak, berugókar nélkül nem kéne, az olyan volna, mint a leültetett, szárnnyal felvértezett Land Rover Defender...) A magyar oldalán 2008-as árlista van. 3 éve nem emelkedett az ára?
Válaszra várva vegetál: Velar (valamint vadiúj vasra vágyakozik, vélhetőleg vesztére...)
Nekem is hosszabb szünet után ritt látogatásakor nehézkes volt a röffentés! Hideg is volt meg a motorok sem tolerálják ha nincsenek járatva! Amúgy nincs vele problémám. Egy gyertyát 1700-nál megevett, de azóta minden ok! ritt! Csatlakozom Márkó79-hez és én is az új motor megvásárlására biztatlak! Természetesen az azok a fránya anyagiak, de ha van egy csepp lehetőséged akkor újat vegyél! Utolsó lehetőségek ezek, mert a tipus finiselt!
Üdv Rubens
Én ezt nagyon egyszerűen szoktam kiküszöbölni,télen úgy állítom le a gépet,hogy elzárom a benzincsapot,és "kihajtom" a karburátorból a benzint. Nekem csak 30 km-t sikerült összehozni,mert sajnos hétvégén nem voltam motorközelben,de holnap ez orvosolva lesz, talán még sütni fog a nap kicsit,remélem.
Rákkendroll!