Köszi, Attila, és egy füst alatt nem csupán Neked, hanem Szikszai, Zotyesz és Balogh Imre üzenetére is válaszolnék!
1, Akku gyengélkedik, oka van. Igen, sokat állt. Az első 2 éve alatt 1023 km lett benne. Így vettem, csak még nem futottam neki az akkucserének. Amikor vettem, nemvolt zsákbamacska, az akku tudottan gyenge volt, de eleinte még jól indított. Akku savszint rendben, töltött, cellazárlat nincs.
2, rugdosás... Hát, nem tudom. Majd ha jó lesz az akksim, akkor lehet, hogy indítómotor lesz belőle, de most nem tudja háromszor sem átforgatni, így nem tudom addig forgatni, míg el nem kezd járni.
3, Így, mert bikázni még nem akartam, sok módom meg nem volt a kisérletezésre, tudom, hogy 5 perc múlva nekem még nem kellett a szívató, 10 perc után pedig berúgás már nem ment, de berúgókarral "helyzetbe hozva" indítómotorral még igen. Ez valószínűsíti, hogy "helyzetbe hozva" akár hidegen is menne az indítómotorra, de még nem próbáltam.
Nos, ahogy én rúgom be:
1, hidegen szívató, 5perce leállva szívató nélkül
2, gyújtás nélkül három-négyszer átforgatom
3, gyújtás rá, dekompresszorral lassan addig forgatom, míg az ampermérő bal kitért helyzetéből visszaáll alapra
4, berúgókart vissza föntre, hosszú, erőteljes rúgás, közben gázadás. (gázadás nélkül nekem nem kap rá! Zotyesz: kb nekem is valahol harmadnál van a szükséges mérték!)
Ha nem sikerült, 3. ponttól újra.
Sajnálom, hogy nem néztem rendszeresen a listát, bár a hétvégén úgysem tudtam volna betársulni.
Mindenkinek köszi a hozzászólásokat és szép napot kívánok!
Sziasztok!
Azt hiszem ezt érdemes megnézni: http://youtu.be/WVQH_DhTzpA
Én is így szoktam indítani, tkp a Sikszai F féle módszer van leírva.
Különben meg az akkuról, önindítóról, egyetértek Attilával.
Üdv
Mivel én is rugdosom a gépet szabadonfutó híján, asszem én is hozzászólhatok. Nekem hidegen és melegen is kb. 1/3 gáz kell az indításhoz, csak akkor indul. Ráadásul szívatónál is játszani kell a gázzal, különben leáll. De nem biztos, hogy össze lehet hasonlítani a két gépet, mert az enyém Electra, amin teljesen más a karburátor.
Amúgy nem az a lényeg, milyen erősen rúgja meg az ember, hanem, hogy jó helyzetben van-e a dugattyú, valamint hogy elég hosszú-e a rúgás. A berúgókar legfelső állásából végig kell nyomni gyakorlatilag ütközésig.
Sziasztok!
Berugókaros indítással kapcsolatban azt hiszem bátran nyilatkozhatok, tekintve, hogy az én motoromon nincs is önindító.
Nekem általában egy, max. második rugásra indul a motorom.
Az enyémnél alapvető, és egyben eltérő más motoroktól, hogy indításnál tilos a gázt húzni. Hidegen is és melegen is alapjáraton indítok, másképp nem megy. (a gázkarhoz hozzá se ére!)
Hidegen szívató rá, majd dekompresszorral max. gázon, gyújtás nélkül rúgok rajta kettőt-hármat, utána gázt és dekompresszort elengedni, szívató marad, berugókarral felkeményítem, és rúgok rajta egyet. Ez 99%-ban egyből sikerhez vezet. Melegen csak felkeményítem a berugókart, és küldök rajta egyet. Beindulás után mindkét esetben hagyom, hogy járjon egy kicsit, (egy-két másodpercig) és után húzhatom a gázt, felpörgethetem, vagy akár indulhatok is. A szívatót általában kb. 1 Km. megtétele után engedem vissza.
Szerintem egy próbát ez megér. Fontos hogy a gyertya jó legyen. Az NGK-t nekem 2000 Km után kinyírta, most a gyári MICO márkájú van benne, ami tökéletes.
Üdv. mindenkinek.
Szia Jocó,
Forradalmi, mondhatnám vitákra is okot adó álláspontomat osztom most meg veled (meg azokkal aki még olvassák).
- Ha az akku 2-3 éven belül gyengélkedik, annak oka van. Vagy gyenge a töltés (beállítható), vagy karbantartás hiányából (deszt.víz feltöltés, elektromos csatlakozások stb) adódik.
- Az itt nosztalgikus felhangokkal kísért rugdosást én egyáltalán nem tartom jó megoldásnak. Ha jó az akku és az indítómotor, akkor így sokkal kíméletesebben indítható a motor, mint berúgással.
- Saját tapasztalatom az, hogy 5 percnél hosszabb leállás utáni indításnál rá kell húzni a szívatót. Így sokkal könnyebben indul és nem is rúg vissza. Az indítózást sem szabad csak úgy pöccenteni, mert akkor is visszarúghat. Addig kell az indítómotorral forgattatni, amíg hallhatóan elkezd a motor járni, közben persze kb 1/3-os gázt is adni kell, mert az indításhoz levegő is kell, amelyhez gázaadás nélkül kevés az alapjárati levegő.
Korábban írtam a visszarúgásról. Nagyon sok rosszat tehet a motorral, de a fentieket betartva elkerülhető.
Üdv: Attila
Még az akkum gyengélkedik, de a berúgással egészen jól állok. Hideg motorral első-második-harmadikra sikerült eddig (koppkoppkopp, nem vagyok babonás, ezt lekopogom!)
Most csak otthon meg a munkahely közt járunk, mert mindkét helyütt biztonságban hagyhatom Sir Johnt, ha mégsem sikerül berúgnom.
A melegen berúgás eddig négy próbából kétszer sikerült, egyszer frissen nem, egyszer frissen, egyszer 5 perce leállva, fél órája leállva nem .
Sajnos ilyenkor, ha nem sikerül, csúnyán visszakoppan
Ha valakinek tanácsa szorult az ujjaiba, kérem, ne tartsa vissza.
Szép napot mindenkinek, és aki teheti, annak pöfékelőst!
Jocó
Én is láttam ma este egy szépen pöfögő Enfieldet felfelé menni a Németvölgyi úton. Jó volt látni és hallani, miközben egy jó csapolt sört kóstolgattam ott egy kerthelyiségben.
Hali, valaki járt felénk - miközben hűvös halomba raktam a téglákat vasárnap késődélután, kisfalunkban, Pilisborosjenőn, egy ismerős hangra lettem figyelmes . Egy Royal volt, olyan hanggal, ami semmihez nem hasonlítható.
Beleborzongtam .
Bárki is volt, köszi .
Everest
Megcsináltattam a márkaszervizben. Mivel a csapágy is ráment, nem volt olcsó, (mihez képest? szerintem más típusnál sem jött volna olcsóbban ki egy ilyen hiba... a tárcám azért megérezte).
Most elvileg jó, bár az akku mögötte gyengélkedik, így rugdosom. Többnyire nem megy elsőre a tízpontos lista szerint sem, de mindig rákap a néhányadikra, szóval van még remény finomítani a technikánkon. Ha meg elkapta, már vígan pöfékelünk
Sajnos a '70-es években nem voltam annyi idős még, hogy ilyen gépeket vehessek, meg aztán a szülői hozzájárulás is hiányzott.
Azért láttam érdekes dolgokat, lakott a környéken egy ember egy darabokra szedett HD WLA-val, volt egy másik, aki vett '81 körül 4000 Ft-ért egy 500-as BSA-t (legalábbis a tankon ez volt, amúgy teljesen szedett-vedett gép volt), az V. kerületben még sokszor láttam az öreg szódás embert a világháborús R75 BMW-jével.
Mire oda kerültem volna, addigra az árak nagyon kezdtek elszállni.
Olyankor tud csak igazán visszarúgni :(
És most mi a helyzet? Megcsináltattad? Én kiszereltem a szabadonfutót, most csak berúgásra indul. Majd ha lesz "kedvem", megcsinálom.
Az igazság az, hogy a visszarúgással eddig nem a berúgáskor találkoztam, hanem akkor, mikor félmeleg motorral kellett leállnom. A moci szívatóval sem, anélkül sem ment stabilan az alapjáraton még, így mindig picit húznom kellett a gázt. Nos, a leállásnál kicsit zavart, hogy gáz+dekompresszor, így levettem a gázt, és mire behúztam volna a dekomresszort, leállt és rúgott. A berúgásnál nekem nem lökött (még) vissza.
Egy kis nevetés sosem árt....
Így indul a Papa motorja, az unokám szerint...
http://www.youtube.com/user/49...
Üdv: Imre
Köszi, Attila, és egy füst alatt nem csupán Neked, hanem Szikszai, Zotyesz és Balogh Imre üzenetére is válaszolnék!
1, Akku gyengélkedik, oka van. Igen, sokat állt. Az első 2 éve alatt 1023 km lett benne. Így vettem, csak még nem futottam neki az akkucserének. Amikor vettem, nemvolt zsákbamacska, az akku tudottan gyenge volt, de eleinte még jól indított. Akku savszint rendben, töltött, cellazárlat nincs.
2, rugdosás... Hát, nem tudom. Majd ha jó lesz az akksim, akkor lehet, hogy indítómotor lesz belőle, de most nem tudja háromszor sem átforgatni, így nem tudom addig forgatni, míg el nem kezd járni.
3, Így, mert bikázni még nem akartam, sok módom meg nem volt a kisérletezésre, tudom, hogy 5 perc múlva nekem még nem kellett a szívató, 10 perc után pedig berúgás már nem ment, de berúgókarral "helyzetbe hozva" indítómotorral még igen. Ez valószínűsíti, hogy "helyzetbe hozva" akár hidegen is menne az indítómotorra, de még nem próbáltam.
Nos, ahogy én rúgom be:
1, hidegen szívató, 5perce leállva szívató nélkül
2, gyújtás nélkül három-négyszer átforgatom
3, gyújtás rá, dekompresszorral lassan addig forgatom, míg az ampermérő bal kitért helyzetéből visszaáll alapra
4, berúgókart vissza föntre, hosszú, erőteljes rúgás, közben gázadás. (gázadás nélkül nekem nem kap rá! Zotyesz: kb nekem is valahol harmadnál van a szükséges mérték!)
Ha nem sikerült, 3. ponttól újra.
Sajnálom, hogy nem néztem rendszeresen a listát, bár a hétvégén úgysem tudtam volna betársulni.
Mindenkinek köszi a hozzászólásokat és szép napot kívánok!
Jocó
Nagyon jók a képek, már alig vártam őket. Drukkoltam az eső miatt!
Öröm együtt látni a csapat egy részét!
Még sok ilyet!
Üdv: Imre
A mai időjárás-előrejelzések már csak záporokat mondanak szombatra, úgyhogy szerintem hajrá neki, minden márkatársat szeretettel várunk!
Azt hiszem ezt érdemes megnézni:
http://youtu.be/WVQH_DhTzpA
Én is így szoktam indítani, tkp a Sikszai F féle módszer van leírva.
Különben meg az akkuról, önindítóról, egyetértek Attilával.
Üdv
Amúgy nem az a lényeg, milyen erősen rúgja meg az ember, hanem, hogy jó helyzetben van-e a dugattyú, valamint hogy elég hosszú-e a rúgás. A berúgókar legfelső állásából végig kell nyomni gyakorlatilag ütközésig.
Berugókaros indítással kapcsolatban azt hiszem bátran nyilatkozhatok, tekintve, hogy az én motoromon nincs is önindító.
Nekem általában egy, max. második rugásra indul a motorom.
Az enyémnél alapvető, és egyben eltérő más motoroktól, hogy indításnál tilos a gázt húzni. Hidegen is és melegen is alapjáraton indítok, másképp nem megy. (a gázkarhoz hozzá se ére!)
Hidegen szívató rá, majd dekompresszorral max. gázon, gyújtás nélkül rúgok rajta kettőt-hármat, utána gázt és dekompresszort elengedni, szívató marad, berugókarral felkeményítem, és rúgok rajta egyet. Ez 99%-ban egyből sikerhez vezet. Melegen csak felkeményítem a berugókart, és küldök rajta egyet. Beindulás után mindkét esetben hagyom, hogy járjon egy kicsit, (egy-két másodpercig) és után húzhatom a gázt, felpörgethetem, vagy akár indulhatok is. A szívatót általában kb. 1 Km. megtétele után engedem vissza.
Szerintem egy próbát ez megér. Fontos hogy a gyertya jó legyen. Az NGK-t nekem 2000 Km után kinyírta, most a gyári MICO márkájú van benne, ami tökéletes.
Üdv. mindenkinek.
Forradalmi, mondhatnám vitákra is okot adó álláspontomat osztom most meg veled (meg azokkal aki még olvassák).
- Ha az akku 2-3 éven belül gyengélkedik, annak oka van. Vagy gyenge a töltés (beállítható), vagy karbantartás hiányából (deszt.víz feltöltés, elektromos csatlakozások stb) adódik.
- Az itt nosztalgikus felhangokkal kísért rugdosást én egyáltalán nem tartom jó megoldásnak. Ha jó az akku és az indítómotor, akkor így sokkal kíméletesebben indítható a motor, mint berúgással.
- Saját tapasztalatom az, hogy 5 percnél hosszabb leállás utáni indításnál rá kell húzni a szívatót. Így sokkal könnyebben indul és nem is rúg vissza. Az indítózást sem szabad csak úgy pöccenteni, mert akkor is visszarúghat. Addig kell az indítómotorral forgattatni, amíg hallhatóan elkezd a motor járni, közben persze kb 1/3-os gázt is adni kell, mert az indításhoz levegő is kell, amelyhez gázaadás nélkül kevés az alapjárati levegő.
Korábban írtam a visszarúgásról. Nagyon sok rosszat tehet a motorral, de a fentieket betartva elkerülhető.
Üdv: Attila
Még az akkum gyengélkedik, de a berúgással egészen jól állok. Hideg motorral első-második-harmadikra sikerült eddig (koppkoppkopp, nem vagyok babonás, ezt lekopogom!)
Most csak otthon meg a munkahely közt járunk, mert mindkét helyütt biztonságban hagyhatom Sir Johnt, ha mégsem sikerül berúgnom.
A melegen berúgás eddig négy próbából kétszer sikerült, egyszer frissen nem, egyszer frissen, egyszer 5 perce leállva, fél órája leállva nem .
Sajnos ilyenkor, ha nem sikerül, csúnyán visszakoppan
Ha valakinek tanácsa szorult az ujjaiba, kérem, ne tartsa vissza.
Szép napot mindenkinek, és aki teheti, annak pöfékelőst!
Jocó
Szombatra jó időt kívánok. Készítsetek néhány képet!
Nagyon szép útvonal!
én pöfögtem át csobánkáról egy bullet 500-assal.örülök,hogy örömet okoztam neked
Beleborzongtam .
Bárki is volt, köszi .
Everest
A second district mit szólna egy rövid közös guruláshoz a környéken? Persze majd akkor, hogy ha elkészült Kovend motorja.
Jó tapadást
Köszönöm Kovend a linket és a többieknek is köszönet a jótanácsokért Beszámolok majd róla hogy sikerült.
Jó tapadást
Most elvileg jó, bár az akku mögötte gyengélkedik, így rugdosom. Többnyire nem megy elsőre a tízpontos lista szerint sem, de mindig rákap a néhányadikra, szóval van még remény finomítani a technikánkon. Ha meg elkapta, már vígan pöfékelünk
Azért láttam érdekes dolgokat, lakott a környéken egy ember egy darabokra szedett HD WLA-val, volt egy másik, aki vett '81 körül 4000 Ft-ért egy 500-as BSA-t (legalábbis a tankon ez volt, amúgy teljesen szedett-vedett gép volt), az V. kerületben még sokszor láttam az öreg szódás embert a világháborús R75 BMW-jével.
Mire oda kerültem volna, addigra az árak nagyon kezdtek elszállni.
És most mi a helyzet? Megcsináltattad? Én kiszereltem a szabadonfutót, most csak berúgásra indul. Majd ha lesz "kedvem", megcsinálom.
Az igazság az, hogy a visszarúgással eddig nem a berúgáskor találkoztam, hanem akkor, mikor félmeleg motorral kellett leállnom. A moci szívatóval sem, anélkül sem ment stabilan az alapjáraton még, így mindig picit húznom kellett a gázt. Nos, a leállásnál kicsit zavart, hogy gáz+dekompresszor, így levettem a gázt, és mire behúztam volna a dekomresszort, leállt és rúgott. A berúgásnál nekem nem lökött (még) vissza.
Szép napot mindenkinek!
J.