Érthetetlen számomra, hogy a mechanikus gyújtású RE modelleknél, a röpsúly mellett, mért nem alkalmazzák ezt a motor és pénztárca-kímélő megoldást. Az indításhoz ugyanis egyáltalán nem kell előgyújtás, viszont a már beindult, alapjáraton járó motorhoz igen. Ráadásul az így indított motor lágyan és könnyen indul. Illetve, nem is beindul, hanem csak úgy "beszusszan". Ügyeskezű amatőrök is elkészíthetik ezt a pofon egyszerű kiegészítőt, mellyel megelőzhető a visszarúgósdi.
Sziasztok,
Hála Istennek, nekem még megadatott, hogy a hetvenes években, a kiskorúaknak elérhető Riga moped mellett, valóban fillérekért hozzájuthattam 30-as, 40-es években gyártott BMW-khez és Zündappokhoz. Akkor még, éles szemmel és az öregekkel való kitartó alkudozással új gazdát kaphattak a kertek mélyén, fészerek zugában rejtőzködő kincsek. Persze volt velük munka bőven, hiszen némelyikük akkor már harminc éve nem mozdult, belenőtt a vadsóska, meg az orgona. Na, nem anekdotázgatni akarok itt, csak reagálni a visszarúgás témára. Tehát, ezeken a motorokon még nem volt röpsúlyos előgyújtás szabályzó sem, hanem egy bowdenes kézi karral lehetett a megszakitó helyzetét változtatni az alaplapon. És nem csak lehetett, hanem kellett is, mert különben könnyen a motor előtt, a betonon landolt a figyelmetlen "visszarúgott" versenyző. A Zündappnál még mindezen felül, az egész berúgó öntvény is letört a berúgó karral együtt, egy elfelejtett gyújtás visszavétel miatt. Innen tudom, hogy a visszarúgás nem játék. Folyt. köv.
Nnnnatessék, így utólag visszaolvasva nem voltam elég pontos: Clockwork, ha nem volt a visszarúgáskor erős fémes kattanás (meghallani, más, mint az, amit az ember néha egy-egy berúgási kisérletnél, nem sikeres indítózásnál vagy lefulladásnál hall, akkor szerintem is bőven lehet más gond is. Nekem a törés után az indítózásnál szép, tiszta, elekrtomotor hangja volt az indítónak, semmi kerregés nem árnyékolta be a műélvezetet :-)
Először bemutatkozással kezdem: még koppan a tojáshéj, tavaly november óta vagyok egy Bullet 500 tulajdonosa, és eddig 500 közös kilométer van bennünk.
No és innen clockwork kérdésére:
Nos, én is megettem a visszarúgás-dolgot, nekem is odalett a csapágy, több fog, miegymás. Én is megfizettem a tandíjat.
Most azért írok, mert szeretném jelezni: a visszarúgás törmelékei igencsak benne tudnak lenni az olajban, így szerintem a dorogi kiruccanás előtt, ha tudod, érdemes belenézni, hogy nem maradt-e valami darabos dolog is ott. Mi a törés után betolódva még hazapöfékeltünk, rendesen sötétült is az olaj... :-(
Mindenkinek szép napot kívánok!
Clockwork tegnapi bejegyzéséhez kapcsolódva írnám ,hogy nem biztos az önindítóval van probléma lehet az akkumulátor adta meg magát. Nekem is cserélnem kellett most tavasszal (3éves volt), indításkor az ülés alatt lévő indítórelé kerregett ,de az önindító nem mozdult, érdemes megpróbálni bebikázni ha akkor sem indul akkor lehet tovább keresni a hiba okát.
Nekem az vált be, hogy túlviszem a sűrítés utáni felső holtponton, utána berúgókar vissza, és egy lendületes, hosszú rúgás kell neki.
Ha nem viszem túl, sokkal nehezebb akkorát rúgni, hogy még kétszer átforduljon.
Hidegen kell neki 1-2 szívató rúgás is gyújtás nélkül, aztán nekem már elsőre dohog :)
Az én gépem 2007-es, de tavaly lett forgalomba helyezve. 1000 km után már vacakolt, csattogott, mint a fene. AVL blokkos Electra, ezekre inkább jellemző ez a hiba.
A classic blokk gyújtását be lehet úgy állítani, hogy kevésbé rúgjon vissza, az Electra gyújtás dobozát cserélni kell.
Ennek a szabadonfutónak a visszarúgás a halála, ezért is kell a motort dekomprasszorral leállítani.
És persze az alkatrész mocskos drága; a fogaskerekek plusz a szabadonfutó egység több, mint 50k.
hámemimmemé? nyomod nyomod lefelé finoman, addig amíg úgymond bekeményedik (van egy kisebb keményedés, de nem az kell neked, hanem amikor igazán )..akkor felengeded a berugókart, és onnan rugod meg rendesen..
Sziasztok,
Az olajhőmérőt én is beszereltem szezonnyitásra, de eddig még nem sikerült 60 fok fölé tornázni rajta a hőmérsékletet.
Más. Tudom, hogy béna kacsa vagyok, de nekem még nem sikerült berúgnom eddig a motort pedig próbálkoztam lelkesen. Múlt hétvégén viszont bekövetkezett az amitől már régóta tartottam, röviden beszart az önindítóm. Csak valami kerregő hangot hallat és nem kelti életre a motort. Félek, hogy valami hasonló történhetett mint amit Zotyesz is ecsetelt a szabadonfutóval kapcsolatban. Tudom, hogy ciki ilyent kérni, de tudna valamelyikőtök segíteni abban, hogy fizikailag megmutatja, hogyan is kell berúgni a motort? Csak azért, hogy legalább lábon kivihessem Dorogra a gépet.
Jó tapadást
Clockwork
Sziasztok!
Rákerestem, honnan töltöttem le régebben.....
a http://www.szocimotoros.hu/hu/...
oldalon sok jó letölthető dolog van, ott van ez is.
Üdv:Imre
Szia!
A gépkönyv szerint a 350-es hez NGK B7 HS típusú kell. Van egy gyertyakonverziós táblám, ami több megfelelő típust felad., ha kell átküldöm.
Üdv.: Imre
Sziasztok!
Mondanátok pár gyertyatipust és azonosítót, amelyeket a legjobban ajánljátok az Enfieldbe? Nekem 350 bullet-em van, még az eredeti "mico" gyertyával. 3600Km. van a gépben, az ngk az első 500 után megadta magát, és akkor raktam vissza ezt. Lassan cserélnem kellene, ezért kérem a tanácsotokat.
Hála Istennek, nekem még megadatott, hogy a hetvenes években, a kiskorúaknak elérhető Riga moped mellett, valóban fillérekért hozzájuthattam 30-as, 40-es években gyártott BMW-khez és Zündappokhoz. Akkor még, éles szemmel és az öregekkel való kitartó alkudozással új gazdát kaphattak a kertek mélyén, fészerek zugában rejtőzködő kincsek. Persze volt velük munka bőven, hiszen némelyikük akkor már harminc éve nem mozdult, belenőtt a vadsóska, meg az orgona. Na, nem anekdotázgatni akarok itt, csak reagálni a visszarúgás témára. Tehát, ezeken a motorokon még nem volt röpsúlyos előgyújtás szabályzó sem, hanem egy bowdenes kézi karral lehetett a megszakitó helyzetét változtatni az alaplapon. És nem csak lehetett, hanem kellett is, mert különben könnyen a motor előtt, a betonon landolt a figyelmetlen "visszarúgott" versenyző. A Zündappnál még mindezen felül, az egész berúgó öntvény is letört a berúgó karral együtt, egy elfelejtett gyújtás visszavétel miatt. Innen tudom, hogy a visszarúgás nem játék. Folyt. köv.
J.
Bocsánatot kérek Clockworktől, hogy kisbetűvel írtam!
J.
Először bemutatkozással kezdem: még koppan a tojáshéj, tavaly november óta vagyok egy Bullet 500 tulajdonosa, és eddig 500 közös kilométer van bennünk.
No és innen clockwork kérdésére:
Nos, én is megettem a visszarúgás-dolgot, nekem is odalett a csapágy, több fog, miegymás. Én is megfizettem a tandíjat.
Most azért írok, mert szeretném jelezni: a visszarúgás törmelékei igencsak benne tudnak lenni az olajban, így szerintem a dorogi kiruccanás előtt, ha tudod, érdemes belenézni, hogy nem maradt-e valami darabos dolog is ott. Mi a törés után betolódva még hazapöfékeltünk, rendesen sötétült is az olaj... :-(
Mindenkinek szép napot kívánok!
Jocó
Külföldiek közül meg az amerikait: http://www.enfieldmotorcycles....
Előre is köszi.
Üdv.
Everest
Ha nem viszem túl, sokkal nehezebb akkorát rúgni, hogy még kétszer átforduljon.
Hidegen kell neki 1-2 szívató rúgás is gyújtás nélkül, aztán nekem már elsőre dohog :)
A classic blokk gyújtását be lehet úgy állítani, hogy kevésbé rúgjon vissza, az Electra gyújtás dobozát cserélni kell.
Ennek a szabadonfutónak a visszarúgás a halála, ezért is kell a motort dekomprasszorral leállítani.
És persze az alkatrész mocskos drága; a fogaskerekek plusz a szabadonfutó egység több, mint 50k.
http://www.enfieldmotorcycles..... Én is szívesen segítek.
Mennyi idős a géped?
Mennyire jellemző ez a hiba?
Üdv.
Everest
Szívesen segítek. Hívj fel.
Üdv:
Attila
Az olajhőmérőt én is beszereltem szezonnyitásra, de eddig még nem sikerült 60 fok fölé tornázni rajta a hőmérsékletet.
Más. Tudom, hogy béna kacsa vagyok, de nekem még nem sikerült berúgnom eddig a motort pedig próbálkoztam lelkesen. Múlt hétvégén viszont bekövetkezett az amitől már régóta tartottam, röviden beszart az önindítóm. Csak valami kerregő hangot hallat és nem kelti életre a motort. Félek, hogy valami hasonló történhetett mint amit Zotyesz is ecsetelt a szabadonfutóval kapcsolatban. Tudom, hogy ciki ilyent kérni, de tudna valamelyikőtök segíteni abban, hogy fizikailag megmutatja, hogyan is kell berúgni a motort? Csak azért, hogy legalább lábon kivihessem Dorogra a gépet.
Jó tapadást
Clockwork
Rákerestem, honnan töltöttem le régebben.....
a http://www.szocimotoros.hu/hu/...
oldalon sok jó letölthető dolog van, ott van ez is.
Üdv:Imre
Küldtem......
Köszönöm!
Ha mail formában át lehet küldeni, nagyon örülnék neki.
Előre is köszönöm, üdv: Feri
A gépkönyv szerint a 350-es hez NGK B7 HS típusú kell. Van egy gyertyakonverziós táblám, ami több megfelelő típust felad., ha kell átküldöm.
Üdv.: Imre
Mondanátok pár gyertyatipust és azonosítót, amelyeket a legjobban ajánljátok az Enfieldbe? Nekem 350 bullet-em van, még az eredeti "mico" gyertyával. 3600Km. van a gépben, az ngk az első 500 után megadta magát, és akkor raktam vissza ezt. Lassan cserélnem kellene, ezért kérem a tanácsotokat.
Köszönöm: Feri
Fantasztikus képek, vérprofik!
Kár, hogy most ott tombol a vulkán. Aki ezt nézi elindulna!
Régen jártam itt és örömmel látom , hogy mozog a royalista csapat is.
Találtam valamit, ami talán mást is érdekelhet.
Íme:
http://krian.smugmug.com/Motor...
Jó nézelődést
Üdv.
Everest