Akármilyen korút veszel, szerintem egy lényeges dologra figyelj: bal oldalon legyen a váltó és jobb oldalon a hátsófék. Ha fordítottat veszel az olyan, mintha jobbkormányos autót vennél .
Tudnátok vmilyen konkrét magyaroldalt mondani,ahol utána tudok nézni
pontosan a honosítás vonzatainak...?
Pár hónapja itt dolgozok Londonban,és régóta foglalkoztatnak az Enfieldek,hogy kéne venni majd itt egyet....és itt használni...(A közlekedés drága...)nem tudom...de otthonra is gondolván érdekelne a téma...Hogy mikori évjáratot lenne érdemes venni?Újat,ahogy nézem drága lenne,főleg ha majd később otthon is használni akarom
+reg.díjat hozzá rakva...
Ja egyébként hetente itt többet is látok,Enfildet Már amikor hallom a hangjukat...húú..az isteni
Kérlek titeket,hogy segítsetek engem tanácsaitokkal,Köszönöm!
A legkifizetődőbb, ha Angliából vesz az ember használtat. Az Ebay-en mindíg van, 1-2 ezer Fontért. A behozatal is egyszerű, és nincs vám, áfa, csak minimális reg. díj. Szerintem ez a legjárhatóbb út.
Köszönöm a tanácsokat! Az itthoni forgalombahelyezési miéria nem hiányzik... Főleg úgy, hogy ha azt a 600000 Ft-ot hozzáadom, akár itthon is megvehetnénk a gépeket. Mondjuk gumit az innen szeretnénk vinni. Ott drága az "import" áru. :) Vagy indiai rendszámmal használom itt, vagy veteránt hozunk. :)
Szia!
Először is gratulálok az útadhoz, és sok szerencsét a gépek hazahozatalához. Az én gépem is onna van, bár hajón érkezett.
Készülj fel a magyar bürökrácia idegt és pénztárcatépő packázásra.
Azzal kelzdik majd, hogy CE minősítés. Ennek utána kell nézzetek mielőtt vesztek valamit, mert elképzelhető, hogy karburátoros motorra már nem kapjátok meg Magyarországon. Az én motoromnak 3 éve a teljes procedúra közel 600ezer Forintba került. RAblás ami itt folyik. Ki kellett cserélni a vizsgához a gumikat, az első és hátső lámpa üvegét, ill. búráját, valamint az indexek üvegét. Ezeket utána visszraktam, azóta is azok vannak rajta.
A hazajövetellel szerintem nem lehet gond.Legalább egy olajcsere legyen az út közben.Szigorúan csak nappal motorozni, és útszélén nem megaludni. Javaslom elolvasni Gordon May útinaplóját, abból sokat lehet okosodni az úthoz.
Ha már lesz valami konkrétum, kérlek közöld velünk.
Üdv: Feri
Egy hónapig utazgattam Indiában és felejthetetlen egy hetet töltöttem Enfieldezéssel.
Egy indiai haverom, egy magyar és jómagam jövőre hazamotorozunk három gépet. Kérlek segítsetek minket tapasztalatokkal, tanácsokkal. Főleg a karbantartásra gondolok és a felkészülésre. Bangaloreban vesszük meg a motorokat, ott van baráti segítség. Használt motorokat veszünk.
Tegnap megvolt a szervíz 669 km.-nél. Mindent rendben találtak, beállították a szelephézagot és nagyon csendes lett! Az elveszett táblát is pótolták így örültem a plusz 10-esnek amivel többe került a szervíz, de ez van. Viszont ismét egy 20 filléres alkatrész rombolását fedeztem fel a motoron. A jobb első teleszkópszár belső felét lekoptatta a sárvédő kb 8 cm magasan. A bal oldali pálca eldeformálódott alátétle elnyomta a sárvédőt és lekopott. Kész vagyok mint a házifeladat. Kivettem az alátétet és középre állt. Nem tudom, hogy hogy cseréltek táblát, hogy megbontották e a sárvédőt, mert sajnos nem engedtek oda, hogy megnézzem mit hogyan csinálnak! Mondjuk ezzel nem értek túlzottan egyet, de ez van! Úgy, hogy majd kijavíttatom a kopást! Dorog után csaptam egy dobogókői túrát és úgy haza Ceglédre. Szép táj kellemes idő! Fasza motorozás volt, úgy hogy ma délután már túl a 800 km-eren indulok újra Pestre! Pörögnek a kilóméterek rendesen! A fogyaztásom 3,7 literre mérséklődött. Egyre jobban járódik, valószínű ezért csökken a fogyasztás! Fimol. Megkérdeztem azt mondták felesleges pénzkidobás, de baja nem lesz tőle. Én úgy vagyok vele, hogy még járatom egy kicsit és beleteszem! Megmondom miért. A Fimol egy grafit alapú készítmény. Nagyon jó tapasztalataim vannak a grafitos készítményekkel kapcsolatban és bátran mondhatom, hogy rendkívül jótékony hatása van a fémre. A Fimol nem a kopott motor feljavítására, hanem éppen ellenkezőleg a kopás lassítására szolgál. Megóvja az alkatrészeket a kopástól. Egyik tökéletes példa erre a Riga klubban egyik Rigás társam tapasztalata! 20 éve vett egy Minit. Mind a váltóba és mind a benzinbe használta folyamatosan a Fimolt. A motor túl a 8000 km.-en. Most lett először! megbontva a blokk és csak gyűrűzni kellett. A henmger tökéletes maradt. A Bélapátfalvai túrát is a javítás előtt tette meg vele és gyönyörűen ment! Váltója hibátlan, a kuplunghoz sem kellett neki nyúlnia ez idő alatt! Persze a teljesítmény meg minden azért más, de a kopás mindenütt kopás és egy Rigát max 5-6 ezernél már fúrni kell! ETZ 250-esem volt. Váltóba használtam a fimolt soha semmi gondom nem volt vele. Szaggatta a láncot. Mondjuk kentem neki rendesen úgy hogy 6000 alatt 3 lánc! Szereztem egy IH grafitsprayt. Elkezdtem vele kezelni a láncot és 15000 -nél azzal a láncal adtam el. Nekem ezek a tapasztalataim a Fimollal és a grafit jótékony hatásaival. Na megyek mert mindjárt indul a mai túrám!
No én ezt kb úgy szoktam kifejezni, hogy némi Dacia-feeling: A tervek egykor egyben voltak, de részben házilag kell befejezni a gyártást. A vacak szerelést, pontatlan illesztéseket egyszer remélem majd kiegyelem, és marad a rendszeres, gyakori, de rutin karbantartás. "...a kilazuló részek..." Igen, a nagykalapács, a "British Single", az ilyen. Valamit valamiért. A mogyorómasszázs és a békés bugyborékoló pöfékelés ára a lazuló csavar... egy pöff per méterrel ne várjon az ember sima futást. Sok erőt, jó kedvet és egészséget mocinak-motorosnak-utasoknak a tekergéshez. Fimol? Ha használod és megosztod velünk a tapasztalataidat, azt köszi. Anno a régi gépi világban jókat mondtak róla, de hogy Enfieldbe próbálta-e valaki...
Hello Rubens!
Ennyire korán én még nem tennék bele semmit. Ez a motor még olyan, hogy Te vagy a gyártás utolsó állomása. Aminek be kell kopni, az most teszi ezt. 10 000 km-nél már más a helyzet.
A kilazuló részek - örök társasjáték marad. Néha nekiállok én is csavart ellenőrizni, de olyankor mind szoros. Fél nappal később lóg a rendszám!
Fel a fejjel! Remélem 25 év mulva még mindig lazulnak ki csavarok a napi használatban!
Üdv.papa
Valóban egyre jobban élvezem a Royalozást, de sajnos ma beárnyékolta a napomat egy nem várt esemény! Úton Budapest felé egy fura lemezes csörgésre lettem figyelmes. Egy pillanatnyi hang volt, majd semmi. Jöttem tovább és beérkezvén munkahelyemre akkor vettem észre, hogy a dísztábla az elsősárvédőről elveszett! Legalább lábon vert volna és megállok, de sajnos nem vettem észre, hogy az esett le! Szarul érzem magam emiatt, mert holnap viszem az 500-as szervízre (630 van már benne!) és ez most nem fog jólesni! Viszont, hogy jót is írjak qva jó a gép! Még mindig erősödik és napról napra érzem a változásokat ahogyan alakul a járatás alkalmával! Viszont lenne egy kérdésem és a véleményetekre vagyok kíváncsi! Fimolt gondoltam használni a váltóba és a motorolajba! Nagyon jók a tapasztalataim ezzel kapcsolatban szerintetek beletegyem? Holnap megkérdezem a szervízben is!
Üdv Rubens!
Örömmel látom, hogy tetszik a moci! A történelem előtti időkben én is Riga "élvező" voltam. A két dolog nem is hasonlít. Azt muszály volt szerelni, ezt LEHET!
Ma már egy csomó dologhoz az sem ért, aki javítja( autó elektronika )
Igazából a hibakiolvasót "kezelik", ha nem jó az érték, hát a fél kocsit kicserélik. Az Enfildnél megérthető, megtanulható a működés. Ha nem sajnálod a fáradtságot a motort "testreszabhatod"
A most érzett öröm növekedni fog!
Jó egészséget kívánok hozzá:papa
A mai napon átléptem a 400 km.-ert! Nemsokára eljön az első szervíz ideje! Idáig minden rendben ment, egy két laza csavar kivételével. 250 km megtétele után 9,5 litert tankoltam, ami 3,8 literes fogyasztást feltételez. Egyre erősebb és markánsabb lesz a gép. Kétszemélyel is mentem már egy kevest és úgy is gyönyörűen megy! Egyre jobban megszokom, nagyszerű filing a motorozás egy Royallal! Alább írtátok a szereléseket és a törődést. A Magyar Riga Motoros Klub tagja vagyok és rengeteg ilyen motorom van. Aki ismeri a típust az tudja, hogy egy jó Rigán mindig van mit szerelni! Ez nem lesz probléma ha úgy adódik!
Volt. De ezek mind az india összeszerelés hanyagságára és néha a gyenge anyagminôségre vezethetôk vissza. Így ha egyáltalán lesz, akkor a nagyobb gondok jó eséllyel még garanciaidôn belül elôjönnek. Maga a konstrukció viszont már gyakorlatilag örökéletû. Új EFI-je tudtommal itt még senkinek sincs és az a motor jelentôsen eltér az eddigiektôl. Lehet, hogy ott már teljesen más a felállás...a kérdés csak az, hogy milyen irányba történt a változás.
Köszönöm mindenkinek a választ!
VastagJ leírása alapján nem annyira vészes a dolog.
Volt valakinek komoly mechanikus hibája?
Pl. csapágy, dugó, hajtókar, váltó, stb?
Vagy jellemzően apróságok?
Néztem a külföldi lapokat, ott már kapható a Bullet 500 Classic EFI.
Gyönyörű gép!
Szia Zoli!
Én az Electrámmal 7800km-t gurultam. Előfordult néha "hosszabb" túra is, a hétvégén a Mecsekben voltam, ez 470km. Ismét szerelnem kellett az úton, immár 3. alkalommal, de ez a gép szerelhető, egyszerű mint az ék. Idáig 5 hibája volt, 3 elektromos, és két mechanikus:
- egy alkalommal, (épp az első kötelező szervizbe menet) megszorult a berugókar (szinte mindig rúgom), nem erőltettem, szétszed-összerak.....
- egy alkalommal elment a villany, mert kontakthibás volt egy csatlakozó
- két alkalommal letörött az akkura menő vezeték saruja
- elrepedt a kipufogó rögzítő füle (gariban cserélték)
Ez nem japán motor, „lelke van”, ha szeretsz néha szerelgetni, elfogadod, hogy néha előjöhetnek apróbb meghibásodások, az élmény miatt szerintem számodra is jó választás lehet.
Széles utat mindenkinek!
üdv.:Vastag J.
Én eddig 5000 km-t mentem az Electrámmal, napi használatban. Még az idén számolok 3-4000 km-rel. Tréleren sosem volt, egyedül az önindítót kellett kiiktatnom. Egyéb elektromos problémám egy testzárlat volt, amit sikerült az út mellett megoldanom, azóta semmi. Csak persze a karbantartás, olajcsere. A lánckenést, feszegetést eléggé utálom, de szükséges...
De ugye itt nincs megszakító és a porlasztó is jóval komolyabb.
Hát nekem is sokat utazott eddig a gép, de ment is. Sokat kell bügyürészni, de azért az is élvezet. Egyszerű a szerkezet, sok odafigyelést igényel. Mindemellett engem még nem tántorított el a dolog. Ha megbízhatóságot akarsz, ne ezt vedd, ha élményt, akkor választhatod.
Nos, engem már elvitt a Szlovén hegyekbe és vissza is hozott az Enfield, ami több mint 2000km. De volt már tréleren is különféle problémák miatt. Én is japán motorokhoz szoktam és azokhoz képest félelmetesen nagy a karbantartási igénye, de még egy simson vagy mz sincs ilyen kényes uraság mint az RE. Ha közlekedni akarsz, vegyél japánt, ha kalandot, akkor RE-t.
Akármilyen korút veszel, szerintem egy lényeges dologra figyelj: bal oldalon legyen a váltó és jobb oldalon a hátsófék. Ha fordítottat veszel az olyan, mintha jobbkormányos autót vennél .
Üdv.
Tudnátok vmilyen konkrét magyaroldalt mondani,ahol utána tudok nézni
pontosan a honosítás vonzatainak...?
Pár hónapja itt dolgozok Londonban,és régóta foglalkoztatnak az Enfieldek,hogy kéne venni majd itt egyet....és itt használni...(A közlekedés drága...)nem tudom...de otthonra is gondolván érdekelne a téma...Hogy mikori évjáratot lenne érdemes venni?Újat,ahogy nézem drága lenne,főleg ha majd később otthon is használni akarom
+reg.díjat hozzá rakva...
Ja egyébként hetente itt többet is látok,Enfildet Már amikor hallom a hangjukat...húú..az isteni
Kérlek titeket,hogy segítsetek engem tanácsaitokkal,Köszönöm!
Üdv,
Laci
Először is gratulálok az útadhoz, és sok szerencsét a gépek hazahozatalához. Az én gépem is onna van, bár hajón érkezett.
Készülj fel a magyar bürökrácia idegt és pénztárcatépő packázásra.
Azzal kelzdik majd, hogy CE minősítés. Ennek utána kell nézzetek mielőtt vesztek valamit, mert elképzelhető, hogy karburátoros motorra már nem kapjátok meg Magyarországon. Az én motoromnak 3 éve a teljes procedúra közel 600ezer Forintba került. RAblás ami itt folyik. Ki kellett cserélni a vizsgához a gumikat, az első és hátső lámpa üvegét, ill. búráját, valamint az indexek üvegét. Ezeket utána visszraktam, azóta is azok vannak rajta.
A hazajövetellel szerintem nem lehet gond.Legalább egy olajcsere legyen az út közben.Szigorúan csak nappal motorozni, és útszélén nem megaludni. Javaslom elolvasni Gordon May útinaplóját, abból sokat lehet okosodni az úthoz.
Ha már lesz valami konkrétum, kérlek közöld velünk.
Üdv: Feri
Egy hónapig utazgattam Indiában és felejthetetlen egy hetet töltöttem Enfieldezéssel.
Egy indiai haverom, egy magyar és jómagam jövőre hazamotorozunk három gépet. Kérlek segítsetek minket tapasztalatokkal, tanácsokkal. Főleg a karbantartásra gondolok és a felkészülésre. Bangaloreban vesszük meg a motorokat, ott van baráti segítség. Használt motorokat veszünk.
Előre is köszi,
Laci
Síri ez a csend! Mindenkinek új felesége van, a hengerek meg rozsdásodnak?
Tegnap megvolt a szervíz 669 km.-nél. Mindent rendben találtak, beállították a szelephézagot és nagyon csendes lett! Az elveszett táblát is pótolták így örültem a plusz 10-esnek amivel többe került a szervíz, de ez van. Viszont ismét egy 20 filléres alkatrész rombolását fedeztem fel a motoron. A jobb első teleszkópszár belső felét lekoptatta a sárvédő kb 8 cm magasan. A bal oldali pálca eldeformálódott alátétle elnyomta a sárvédőt és lekopott. Kész vagyok mint a házifeladat. Kivettem az alátétet és középre állt. Nem tudom, hogy hogy cseréltek táblát, hogy megbontották e a sárvédőt, mert sajnos nem engedtek oda, hogy megnézzem mit hogyan csinálnak! Mondjuk ezzel nem értek túlzottan egyet, de ez van! Úgy, hogy majd kijavíttatom a kopást! Dorog után csaptam egy dobogókői túrát és úgy haza Ceglédre. Szép táj kellemes idő! Fasza motorozás volt, úgy hogy ma délután már túl a 800 km-eren indulok újra Pestre! Pörögnek a kilóméterek rendesen! A fogyaztásom 3,7 literre mérséklődött. Egyre jobban járódik, valószínű ezért csökken a fogyasztás! Fimol. Megkérdeztem azt mondták felesleges pénzkidobás, de baja nem lesz tőle. Én úgy vagyok vele, hogy még járatom egy kicsit és beleteszem! Megmondom miért. A Fimol egy grafit alapú készítmény. Nagyon jó tapasztalataim vannak a grafitos készítményekkel kapcsolatban és bátran mondhatom, hogy rendkívül jótékony hatása van a fémre. A Fimol nem a kopott motor feljavítására, hanem éppen ellenkezőleg a kopás lassítására szolgál. Megóvja az alkatrészeket a kopástól. Egyik tökéletes példa erre a Riga klubban egyik Rigás társam tapasztalata! 20 éve vett egy Minit. Mind a váltóba és mind a benzinbe használta folyamatosan a Fimolt. A motor túl a 8000 km.-en. Most lett először! megbontva a blokk és csak gyűrűzni kellett. A henmger tökéletes maradt. A Bélapátfalvai túrát is a javítás előtt tette meg vele és gyönyörűen ment! Váltója hibátlan, a kuplunghoz sem kellett neki nyúlnia ez idő alatt! Persze a teljesítmény meg minden azért más, de a kopás mindenütt kopás és egy Rigát max 5-6 ezernél már fúrni kell! ETZ 250-esem volt. Váltóba használtam a fimolt soha semmi gondom nem volt vele. Szaggatta a láncot. Mondjuk kentem neki rendesen úgy hogy 6000 alatt 3 lánc! Szereztem egy IH grafitsprayt. Elkezdtem vele kezelni a láncot és 15000 -nél azzal a láncal adtam el. Nekem ezek a tapasztalataim a Fimollal és a grafit jótékony hatásaival. Na megyek mert mindjárt indul a mai túrám!
Üdv
Rubens
No én ezt kb úgy szoktam kifejezni, hogy némi Dacia-feeling: A tervek egykor egyben voltak, de részben házilag kell befejezni a gyártást. A vacak szerelést, pontatlan illesztéseket egyszer remélem majd kiegyelem, és marad a rendszeres, gyakori, de rutin karbantartás. "...a kilazuló részek..." Igen, a nagykalapács, a "British Single", az ilyen. Valamit valamiért. A mogyorómasszázs és a békés bugyborékoló pöfékelés ára a lazuló csavar... egy pöff per méterrel ne várjon az ember sima futást. Sok erőt, jó kedvet és egészséget mocinak-motorosnak-utasoknak a tekergéshez. Fimol? Ha használod és megosztod velünk a tapasztalataidat, azt köszi. Anno a régi gépi világban jókat mondtak róla, de hogy Enfieldbe próbálta-e valaki...
Üdv:
Jocó
Ennyire korán én még nem tennék bele semmit. Ez a motor még olyan, hogy Te vagy a gyártás utolsó állomása. Aminek be kell kopni, az most teszi ezt. 10 000 km-nél már más a helyzet.
A kilazuló részek - örök társasjáték marad. Néha nekiállok én is csavart ellenőrizni, de olyankor mind szoros. Fél nappal később lóg a rendszám!
Fel a fejjel! Remélem 25 év mulva még mindig lazulnak ki csavarok a napi használatban!
Üdv.papa
Valóban egyre jobban élvezem a Royalozást, de sajnos ma beárnyékolta a napomat egy nem várt esemény! Úton Budapest felé egy fura lemezes csörgésre lettem figyelmes. Egy pillanatnyi hang volt, majd semmi. Jöttem tovább és beérkezvén munkahelyemre akkor vettem észre, hogy a dísztábla az elsősárvédőről elveszett! Legalább lábon vert volna és megállok, de sajnos nem vettem észre, hogy az esett le! Szarul érzem magam emiatt, mert holnap viszem az 500-as szervízre (630 van már benne!) és ez most nem fog jólesni! Viszont, hogy jót is írjak qva jó a gép! Még mindig erősödik és napról napra érzem a változásokat ahogyan alakul a járatás alkalmával! Viszont lenne egy kérdésem és a véleményetekre vagyok kíváncsi! Fimolt gondoltam használni a váltóba és a motorolajba! Nagyon jók a tapasztalataim ezzel kapcsolatban szerintetek beletegyem? Holnap megkérdezem a szervízben is!
Üdv Rubens!
Örömmel látom, hogy tetszik a moci! A történelem előtti időkben én is Riga "élvező" voltam. A két dolog nem is hasonlít. Azt muszály volt szerelni, ezt LEHET!
Ma már egy csomó dologhoz az sem ért, aki javítja( autó elektronika )
Igazából a hibakiolvasót "kezelik", ha nem jó az érték, hát a fél kocsit kicserélik. Az Enfildnél megérthető, megtanulható a működés. Ha nem sajnálod a fáradtságot a motort "testreszabhatod"
A most érzett öröm növekedni fog!
Jó egészséget kívánok hozzá:papa
A mai napon átléptem a 400 km.-ert! Nemsokára eljön az első szervíz ideje! Idáig minden rendben ment, egy két laza csavar kivételével. 250 km megtétele után 9,5 litert tankoltam, ami 3,8 literes fogyasztást feltételez. Egyre erősebb és markánsabb lesz a gép. Kétszemélyel is mentem már egy kevest és úgy is gyönyörűen megy! Egyre jobban megszokom, nagyszerű filing a motorozás egy Royallal! Alább írtátok a szereléseket és a törődést. A Magyar Riga Motoros Klub tagja vagyok és rengeteg ilyen motorom van. Aki ismeri a típust az tudja, hogy egy jó Rigán mindig van mit szerelni! Ez nem lesz probléma ha úgy adódik!
Üdv
Rubens
http://www.overlandtoindia.co....
Egy szimpla kulcskészlet volt nála, de nem kellett.
VastagJ leírása alapján nem annyira vészes a dolog.
Volt valakinek komoly mechanikus hibája?
Pl. csapágy, dugó, hajtókar, váltó, stb?
Vagy jellemzően apróságok?
Néztem a külföldi lapokat, ott már kapható a Bullet 500 Classic EFI.
Gyönyörű gép!
Zoli
Én az Electrámmal 7800km-t gurultam. Előfordult néha "hosszabb" túra is, a hétvégén a Mecsekben voltam, ez 470km. Ismét szerelnem kellett az úton, immár 3. alkalommal, de ez a gép szerelhető, egyszerű mint az ék. Idáig 5 hibája volt, 3 elektromos, és két mechanikus:
- egy alkalommal, (épp az első kötelező szervizbe menet) megszorult a berugókar (szinte mindig rúgom), nem erőltettem, szétszed-összerak.....
- egy alkalommal elment a villany, mert kontakthibás volt egy csatlakozó
- két alkalommal letörött az akkura menő vezeték saruja
- elrepedt a kipufogó rögzítő füle (gariban cserélték)
Ez nem japán motor, „lelke van”, ha szeretsz néha szerelgetni, elfogadod, hogy néha előjöhetnek apróbb meghibásodások, az élmény miatt szerintem számodra is jó választás lehet.
Széles utat mindenkinek!
üdv.:Vastag J.
De ugye itt nincs megszakító és a porlasztó is jóval komolyabb.
Hát nekem is sokat utazott eddig a gép, de ment is. Sokat kell bügyürészni, de azért az is élvezet. Egyszerű a szerkezet, sok odafigyelést igényel. Mindemellett engem még nem tántorított el a dolog. Ha megbízhatóságot akarsz, ne ezt vedd, ha élményt, akkor választhatod.
Szép napot mindenkinek:
Jocó
A többi jó.