Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

A spirál ha szorul, akkor nem pont kevesebbet kéne mutatnia? Ez meg ugyebár többet mutat....elég sokkal.
Nekem az sem tiszta h ez egyáltalán tirisztoros?Ez egy régi rm 125-ös.
És nem lehet ebbe egy másik motor komplett gyujtását belerakni?vagy ezt kellene feljavítani hozzáértővel?
itt van hozzá mindenlink
Na Barátom, ez a gyújtás nem lesz egyszerű eset.....
Tirisztoros gyújtásnál a 37-50V az kevés. A tirisztor ennyitől maximum csak jót nevetgél.....
Vizet kapott lent a blokkban utánna kezdődött minden gond.Lehet hogy tönkretette a gyujtástol kezdve a trafot meg az elektronikát is.
Meg mondom sajnos az eredeti trafoja nincs meg.
Csak egy robogoéval tudttuk probálgatni.
Azon is kellene hogy legyen szikra vagy csak kifejezetten krossz motor trafoval?
Megnézted amit írtam? 8-10 mm....
ez a képem van,az uj elektronikárol nincs képem.
Bemegy az 50 volt és nem jön ki semmi....... lehet , hogy trafóhibás , de elektronika baja is lesz ! Tennél fel valami kiértékelhető fotót erröl az egész elkövetésröl.
Kinter!bocs,hogy nem jó írtam le a hiba leírást akkor mit tegyek hogy jó legyen a szikra.csréljem le a trafót?
Vagy szorul a spirál, vagy a kihajtás része, ami a tengelyen van, avval van valami gebasz...
Hello.Normál rugásnál 37 volt,ha erősebben rugtam akkor 50 voltot mutatott a műszer.Namost ehet gyártott egy srác elektronikát amit egy szerelő összekötött.De mivel hogy elveszett az eredeti tarfom ezért egy 12voltos robogo trafo lett rákötve és semmit nem csinált.Már az elektronikán sem ment át az áram.
Ez még olyan gyujtás h belül van a lendkerék és kivül a tekrcsek!
"...A tekercselés elméletileg sikerült mert kijön az áram a blokkbol..." Na és ezt ugyan mivel mérted meg? Gondolom nincs akkumulátor a motorban, tehát valószínűsíthető hogy tirisztoros gyújtása van. Márpedig a cdi-nek 250-400V kell a működéshez, és mérni sem egyszerű.....
Szeva fogltomi ! Mennyit mértél ? Meg van tekercselve és lett rá gyártva egy elektronika is. Megnöveli a hiba %-ot !
"...mostmár van szikra,de nem sok..." Ez meg miféle hibaleírás?! Leveszed a pipát és a blokkhoz tartod a végét. Indítózol, vagy rúgsz rajta párat. A szikrának kék színűnek kell lennie és 8-10 mm-ről át kell ugrania a blokkra. Ellenkező esetben nem fog beindulni a gép, mert a hengerben nyomás alatt már nem tud kialakulni az ív.
sziasztok.lenne egy óriási problémám.van nekem egy kawa kx 250nem.most lett kicserélve rajta a jeladó.mostmár van szikra,de nem sok.sok mindent mondtaAK MÁR...MÁSIK TRAFÓ...MÁSIK VEZÉRLÖ!bár már nemtom én se mi legyen.a másik az,hogy tiszta száraz a gyertya a dugónál.a karbitól nem jut el a benga.vagy valami.sajnos nem tom mi lehet már a próbléma.így is egy csomó minden már ki lett cserélve.ha vki tudna nekem ebben segiteni azt megköszöném!
Hello.A tekercselés elméletileg sikerült mert kijön az áram a blokkbol,de rá lett kötve az elektronika és azon már nem megy át!Lehet az elektronika sem ehez valo, nem tudom!Pedig elméletileg ehez csináltattam!
hali!
Yamaha DT80-son elment a szikra!Mi a tapasztalat,hol keressem a hibát?
Szeva fogltomi ! Nem sikerült a tekercselés ?
Sziasztok meg tudná nekem valaki mondani, hogy kawasaki kmx gyújtás oldali főtengely szimering miatt, szét kell-e húzni a blokkot?
A nagyfeszültségű mágneses kondenzátoros gyújtó (MHKZ) érintkező nélkül és karbantartás mentesen dolgozik. A gyújtóáram, a nagy feszültségre töltött kondenzátornak, a 6 voltos gyújtótranszformátor primer körén keresztül történő kisütéskor indukálódik a szekunder tekercsben. A kondenzátor töltéséhez az áramot a töltő tekercs, a kisütéshez a vezérlőimpulzust (a gyújtás pillanatában) gyújtó vezérlésadó állítja elő.
[szerkesztés] Az elektronikus mágneses gyújtó berendezés részei

lendkerekes elektronikus gyújtó (komplett alaplap és lendkeréktárcsa)

Megszakító nélküli alaplap /tirisztoros/
Tirisztoros lendkerék

vezérlőrész

Tirisztoros Elektronika

-gyújtótekercs "EMZA" AB 6 V
A lendkerék-tárcsa hat oxidkerámia állandómágnest tartalmaz, melyek után-mágnesezést nem igényelnek. A különleges póluskialakítás révén mechanikus érintkező (megszakító) nélkül kerül vezérlésre a gyújtás. A lendkerék tárcsa agya a forgattyús tengelyről való lehúzásra szolgáló készülék számára M 27 X 1,25-ös menettel van ellátva.
[szerkesztés] Tirisztoros típusú gyújtó berendezés

Kábelszínek jelölése:
rt-vörös
ge-sárga
ws-fehér
gr-szürke
bl-kék(alap
lap jeladójától jön fel)
A fékfény,hátsófény és töltőberendezés közös üzemeltetése a 21 W tekercsből előfeltételezi,hogy bekapcsolt fékfénynél a töltőberendezés üzemen kívül van és a sebességmérő világítása le van kapcsolva.Bekapcsolt hátsófény és sebességmérő világítás mellett (éjjeli menet) csökkentve van a töltőarám az akkumulátor számára. Figyelem! a tirisztoros elektronikánál (14;2;15-ös pont) illetve az alaplapnál (lásd kapcsolási tervet ) 400 voltig terjedő üzemi feszültség van jelen a szükséges munkálatoknál csak álló motornál szabad végezni!
[szerkesztés] Gyújtás alapbeállítása

A gyújtás alapbeállítása a következők: egy kevéssé oldjuk az alaplap rögzítő körmeit állító lemez segítségével addig forgatjuk az alaplapot míg a motorblokk jelölésével szemben nem áll (megfelel 1,8 mm-nek,illetve 1,4 mm-nek a felső holtpont előtt) utána szorosra húzzuk az alaplap rögzítő körmeit és felhelyezzük a lendkerék tárcsát.
[szerkesztés] Üzemelési fordulatszám beállítása

Az "üzemelési fordulatszám" az a fordulatszám, amelynél az adófeszültség elegendő arra, hogy kiváltsa az elektronikus kapcsolót (tirisztort). Felismerhető a szikraátmenet bekövetkeztén kis szikraköz mellett (pl. a gyújtógyertya elektródtávolsága normál nyomásnál).
Az üzemelési fordulatszámnak 400…600f/perc között kell lennie.
Az EMZA típusnál az üzemelési fordulatszám felső határa 450 f/percre van korlátozva (az indítási folyamat megjavítása következtében.
[szerkesztés] Beállítási folyamat

A beállítás hideg motornál végzendő.Az üzemelési fordulatszám ellenőrzésére kicsavarjuk a gyújtó gyertyát, bedugjuk a dugaszba(gyertyapipa),megteremtjük a testet (célszerű módon a motornál) a test kontaktust és bekapcsoljuk a gyújtást.
Fordulatszámmérő segítségével a berúgókar egyenletes működtetése vagy a hátsókeréknek a legnagyobb fokozatban való átforgatása során megállapítjuk, hogy milyen fordulatszámnál történik a gyújtás kezdete, amely a gyújtógyertyánál az alsó szikraátmeneten ismerhető fel.

Az üzemelési fordulatszámot a vezérlőrész beállító szabályozójánál kell beszabályozni.
400 f/perc alatti üzemelési fordulatszámnál a szabályzót az óramutató járásával megegyező irányban kell állítani.
600 f/perc feletti üzemelési fordulatszám esetén a szabályzót az óramutató járásával ellenkező irányban kell állítani. A helyes beszabályozott üzemelési fordulatszám előnye a jó indítási magatartás a berúgókar normál működtetése mellett és kihagyásmentes üzem a motor felső fordulatszám tartományában.
Ha a motor beindítása-kifogástalan gyújtásbeállítás mellett csak a berúgókar heves működtetésekor (a motor fordulatszáma ez esetben kb 1700f/perc) válik lehetővé, akkor a fent leírt módon csökkenteni kell az üzemelési fordulatszámot.
Jó indítási készség esetén, de magas fordulatszámoknál gyakori gyújtáskihagyás mellett, növelni kell az üzemelési fordulat számot. Ezt követően próbautat kell végezni.
[szerkesztés] Dinamikus gyújtásbeállítás

A dinamikus gyújtásbeállítás a motor 3000 f/perc fordulatszáma mellett történik stroboszkóplámpa segítségével.

Műveleti sorrend

Kevéssé meglazított rögzítőkörmök mellett úgy forgatjuk el az alaplapot, hogy az állítási mélyedések állítólemezének orrai a motornál egymással szemben álljanak.
A motort 3000 f/perces fordulatszámmal járatjuk, majd rávillantunk a stroboszkóplámpával a lendkeréktárcsán lévő jelölésre és elforgatással fedésbe hozzuk az alaplapot.
Utána szorosan meghúzzuk az alaplap rögzítőkörmeit.

Útmutatások

Ha hiányzik a motorházon levő gyújtási időpont jelölése akkor ezt a gyújtás alapbeállítása adott útmutatások szerint gyújtási időpontot beállító készülékkel pótlólag el kell helyezni.
A lendkerék tárcsa egyedül történő kicserélése esetén érvénytelen az alaplapon elhelyezett jelölés és csak tájékoztatásul szolgál. A dinamikus gyújtásbeállítás elvégzése után, a motorházon elhelyezett jelölésnek megfelelően, meg kell jelölni az alaplapot

Karba helyezési útmutatások

Az elektronikus mágneses gyújtó berendezésnél végzendő karba helyezési munkákat olyan szakemberre kell bizni,aki megfelelő szaktudás mellett a szükséges vizsgáló és mérőeszközzel is rendelkezik.Kisegítő módszereket csak szükség esetén szabad alkalmazni.

Gyújtási időpont kisegítő jellegű beszabályozása

az alaplap jeladójának közepének jelölése
Lendkeréktárcsában levő vezérlő-póluslemezek középtávolságának jelölése a házukon,illetve a kívülről látható papírlemez betéten Kép:03 1.jpg
a lendkeréktárcsa felrakása az alaplapra úgy, hogy szemben álljon a két jelölés.
Alaplap megjelölése a lendkerék tárcsán lévő jelölés szerint
A két jel találkozása
[szerkesztés] Egyszerűbben a beállítás folyamata

1, beversz 3 sört majd a gyújtógyertyát kivesszük tólómérőt betesszük megkeressük a felső holtpontot majd 1,8 mm[50ccm];1,5 mm[70ccm] vissza tekerünk rajta az óra mutatójárásával ellenkezőleg
2,ha ez megvan akkor iszol még 2 felest, aztán megnézzük hogy a motorblokk jele egybeesik a lendkerék jelével ha nem akkor új jelölést teszünk rá
3,az alaplap rögzítő körmeit meglazítsuk és az alaplapot addig forgatjuk míg a lenderék mágnesei amik vezérlő pólusai is egyben az alaplapon levő jeladóval egybe esnek mint a képen persze a lendkerék változatlan helyzete mellett...
4,meghúzzuk az alaplap rögzítő körmeit és mehetünk egy kört a motorral ha feltudunk állni

Figyelem
ez a beállítás csak eredeti alkatrészek vagyis az eredeti jelölések érvényesek ha már volt cserélve alaplap,lendkerék,henger,főtengely akkor el kell végezni a lendkereken a jelölést!

[szerkesztés] Tekercsek ellenőrzése

tirisztoros gyújtó tekercs: 500-600 Ohm
tirisztoros trafó :
alaplapjeladó(impulzus tekercsek):24-30 Ohm ,ha a egyik tekercsét méred akkor 12-15 Ohm ( jeladó tetején le van törve gyárilag ahol a féltekercset méred!)
[szerkesztés] Forrás

A fenti cikk megegyezik a Wikipédia azonos nevű szócikkével. AZ áthelyezésre azért került sor, mert a szócikket a Wikipédiából törölték (szavazás a törlésről)
A cikk szerzője Myrrdin

Kategória: Motor szerelés

Bejelentkezés / fiók létrehozása

szócikk
vitalap

Olvasás
Szerkesztés
Laptörténet

Kezdőlap
Közösségi portál
Aktuális események
Friss változtatások
Lap találomra
Segítség
Adományok

Nyomtatás/exportálás

Könyv készítése
Letöltés mint PDF
Nyomtatható változat

Eszköztár

A lap utolsó módosítása: 2011. május 14., 08:10
A lap szövege Creative Commons Nevezd meg! – Így add tovább! 3.0 licenc alatt van; egyes esetekben más módon is felhasználható. Részletekért lásd a felhasználási feltételeket.
Akkor már csak az marad hogy vidd el egy haverhoz aki ért hozzá
rákerestem.találtam is.csak nem naon értem.:/
Akkor keres rá a googléba Motor szerelés/simson/tirisztoros gyújtásbeállítás-nál