Elvileg mindegy. Gondolj bele, az olaj tömítése a szimmering. Mivel új mindkét szimmering, teljesen mindegy melyik-melyik oldalra kerül. A telószár ha úgy meg van kopva, hogy kottyan, vagy látszódik a kopás, az már régen rossz. Ha mást nem vettél észre a futóművön menet közben akkor szerintem egyszerűen az új szimmering minőségével volt a baj....
Általában úgy van megoldva, hogy ha kinn a sztender, akkor nem ad jelet, ha felhajtod, akkor pedig zár.Jobb esetben csúszósaru, ha nem akkro meg lehet bolondítva egy mikrokapcsolóval.Amúgy nem nagy cucc végszükség esetén ki is kötheted (összekötöd a két kábelt), bár ugye akkor már megszűnt a kinnmaradó támasz elleni védelem :)
Szerintem első körben vedd le, pucold meg nézd végig a csatlakozókat ha nem ok , akkor kis odafigyeléssel otthon megjavítható.Nem egy bonyolult dolog.(bontóban nem tudom mennyibe fáj, szerintem elektromos boltban kapsz hozzá cuccot, amivel kijavíthatod kapcsolóhiba esetén kb 1000 Ft ból)
Sziasztok!
Ma mostam a motort Kawasaki ZXR 400L, aztán megláttam a sztendernél a visszajelző kis elektronikát, ami ha lent van a sztender blokkolja gondolom a gyújtást(250esen is ilyen van, csak arra nem emlékszem, hogy üresben lehet -e vele járatni a motort, és csak sebességbe nem enged tenni, vagy úgy se).
Azt hittem hiányzik, de "csak" rossz.
Hova csatlakozik az be? Csak nem a kuplungkarhoz(gondolom nem, csak az ismerősöm akarta bebeszélni) ott van egy hasonló vezeték.
Meg tudnám házilag csinálni szerintetek, ha csak meg van törve valahol, vagy lecsúszott, vagy bonyolultabb?
Üdv.Erre valakinek van valami ötlete?A fordulatszám ugrál össze-vissza,a motor hideg és a szivató be van húzva.Gázhoz nem nyúltam.Nagyon nem járattam,mert a motor e közben kellemetlen hangokat adott.Meg valamilyen oknál fogva felkapcsol a reflektor,pedig nincs bekapcsolva.
Múlt héten volt szerelőnél.Tegnap délelött hoztam haza.Úgy hagytam ott,hogy teló szimering csere,karbi szinkron,szelephézag ellenőrzés,vezérműlánc állapotának ellenőrzése (szerintem zörgött kicsit).Már mielött szerelőhöz vittem,csinálta ezt amit a videón de csak 1x úgy 2 hete.A 4 gyertyából 2-t kicseréltem,a másik kettőhöz kell egy másik 18-as gyertyakulcs.Meg kicseréltem a 2 légszűrő szivacsot.Ja és csak hidegen csinálja,ha bemelegedett megy rendesen.Igaz most meg (szerintem) még jobban zörög a vezérműlánc,szinte "daráló" hangja van.Szombaton hazajöttem vele (50 km),akkor első indításnál is ezt csinálta,de menet közben nem tünt fel semmi különös...igaz szakadt az eső szal elég lassan jöttem.
Tudja valaki mennyi egy 1978 as Honda CG 125 ösnek a kipufogó és a szívó szelephézaga ? ( sima OHV vezérlésü ) nagyon szól, nekem meg fogalmam sincs mennyire állítsam : ) előre is köszönöm !
hát óra szerint 46 ezer de nem tudom mennyire lehet hinni benne 2005 óta nem volt beindítva azóta nem volt szelephézag állítva se semmi én tavaly vettem azóta 6ezer km tettem bele.
az van h lekaptuk a szelepfedelet lánc az elég leza és a láncfeszító teljesen ki van tolva már. Alapjáraton semmi hangja nincsen szépen jár. olyan 4-5 ezer körül kezd ciripelő kereplő hangot adni de ha húzom neki akkor nem csak ha nincs terhelés alatt a motor azaz motorféknél.
Ha hangos, akkor nem lánc... Lehet hajtókarcsapágy, a 3-as szokott széthullani. Hallani kéne, vagy leglább a szelepfedelet lekapni, hátha látszik valami.
hát lett hangja rendesen és inkább ráköltök mint hogy elszakadjon és minden szétmenjen és még többe legyen amúgy meg találtam bontót ahol van komplett blokk. köszi üdv
Tavaly csináltam eggyet.. Nem egyszerű, ott is vezérműlánc cserével indult, de főtengelyt, szabadonfutót, szelepvezetőt, szelepet kellett cserélni... Szét volt kopva minden, egy valag pénzbe volt. Ha csak kicsit zörög, akkor azzal nem kell foglalkozni, vagy rá kell szánni legalább 1 kilót. Csak a tömítéskészlet 30 rugó hozzá....
helló fejérmegyébe Dunaújváros közelében keresnék megbízható és korrekt szerelőt. egy kawasaki gpx 600-as motorom van és pár napja ciripelő hang kezdett jönni a henger felől egy szerelő csávó azt mondta h vezérmű lánc de szeretném megnézetni és megcsináltatni!
üdv: krisz
Sziasztok !
Az lenne a problémám ,hogy úgy 3 hónapja elvittem egy megbízható szerelőhöz az első teleszkópom full felújításra. Az illető most az egyszer hibázott ugyanis össze keverte a két teleszkópnak a felső szárát azt mondta semmi baja nem lesz mindegy melyik oldal melyik szár. Azóta egyszer elkezdett folyni a jobb oldal vissza vittem és újra szimeringet kellett cserélni plusz olaj 10 ezer ,kifizettem ,de nem szívesen ,mivel össze lett cserélve gondoltam biztos azért ,de nem foglalkoztam különösebben vele ,most elkezdett folyni a bal oldal is ,de most már nem hagytam szó nélkül ő biztosan állítja ,hogy nem azért van ,mentegetőzött ,hogy biztosan sárban használtam és a gőz borotvával bele mostam a sarat ,mondtam tény ,hogy sárban használtam de slaggal és szivaccsal mostam le (amúgy se értem ,hogy mivel cross motor mi baja lenne a sártól plusz a teleszkóp védők is rajta vannak ). A kérdésem a következő ,hogy létezik-e ,hogy ezért folyik állandóan az olaj mert össze lett cserélve ? Mert azért akár ,hogy is nézzük az évek és a használat alatt valamilyen szinten csak össze vetemednek az alkatrészek.
A válaszokat előre is köszönöm.
Meg kéne nézni a tűgörgőt a kuplungkosárban, mert lehet úgy lóg, mint bíró seggében a lfsz. Alapjáraton nem morog nagyon a kuplung? Le kell mérni a belső futógyűrűt is.
Elvileg mindegy. Gondolj bele, az olaj tömítése a szimmering. Mivel új mindkét szimmering, teljesen mindegy melyik-melyik oldalra kerül. A telószár ha úgy meg van kopva, hogy kottyan, vagy látszódik a kopás, az már régen rossz. Ha mást nem vettél észre a futóművön menet közben akkor szerintem egyszerűen az új szimmering minőségével volt a baj....
Általában úgy van megoldva, hogy ha kinn a sztender, akkor nem ad jelet, ha felhajtod, akkor pedig zár.Jobb esetben csúszósaru, ha nem akkro meg lehet bolondítva egy mikrokapcsolóval.Amúgy nem nagy cucc végszükség esetén ki is kötheted (összekötöd a két kábelt), bár ugye akkor már megszűnt a kinnmaradó támasz elleni védelem :)
Szerintem első körben vedd le, pucold meg nézd végig a csatlakozókat ha nem ok , akkor kis odafigyeléssel otthon megjavítható.Nem egy bonyolult dolog.(bontóban nem tudom mennyibe fáj, szerintem elektromos boltban kapsz hozzá cuccot, amivel kijavíthatod kapcsolóhiba esetén kb 1000 Ft ból)
Üdv!
Ma mostam a motort Kawasaki ZXR 400L, aztán megláttam a sztendernél a visszajelző kis elektronikát, ami ha lent van a sztender blokkolja gondolom a gyújtást(250esen is ilyen van, csak arra nem emlékszem, hogy üresben lehet -e vele járatni a motort, és csak sebességbe nem enged tenni, vagy úgy se).
Azt hittem hiányzik, de "csak" rossz.
Hova csatlakozik az be? Csak nem a kuplungkarhoz(gondolom nem, csak az ismerősöm akarta bebeszélni) ott van egy hasonló vezeték.
Meg tudnám házilag csinálni szerintetek, ha csak meg van törve valahol, vagy lecsúszott, vagy bonyolultabb?
http://www.youtube.com/watch?v...
Múlt héten volt szerelőnél.Tegnap délelött hoztam haza.Úgy hagytam ott,hogy teló szimering csere,karbi szinkron,szelephézag ellenőrzés,vezérműlánc állapotának ellenőrzése (szerintem zörgött kicsit).Már mielött szerelőhöz vittem,csinálta ezt amit a videón de csak 1x úgy 2 hete.A 4 gyertyából 2-t kicseréltem,a másik kettőhöz kell egy másik 18-as gyertyakulcs.Meg kicseréltem a 2 légszűrő szivacsot.Ja és csak hidegen csinálja,ha bemelegedett megy rendesen.Igaz most meg (szerintem) még jobban zörög a vezérműlánc,szinte "daráló" hangja van.Szombaton hazajöttem vele (50 km),akkor első indításnál is ezt csinálta,de menet közben nem tünt fel semmi különös...igaz szakadt az eső szal elég lassan jöttem.
Tudja valaki mennyi egy 1978 as Honda CG 125 ösnek a kipufogó és a szívó szelephézaga ? ( sima OHV vezérlésü ) nagyon szól, nekem meg fogalmam sincs mennyire állítsam : ) előre is köszönöm !
üdv: krisz
Az lenne a problémám ,hogy úgy 3 hónapja elvittem egy megbízható szerelőhöz az első teleszkópom full felújításra. Az illető most az egyszer hibázott ugyanis össze keverte a két teleszkópnak a felső szárát azt mondta semmi baja nem lesz mindegy melyik oldal melyik szár. Azóta egyszer elkezdett folyni a jobb oldal vissza vittem és újra szimeringet kellett cserélni plusz olaj 10 ezer ,kifizettem ,de nem szívesen ,mivel össze lett cserélve gondoltam biztos azért ,de nem foglalkoztam különösebben vele ,most elkezdett folyni a bal oldal is ,de most már nem hagytam szó nélkül ő biztosan állítja ,hogy nem azért van ,mentegetőzött ,hogy biztosan sárban használtam és a gőz borotvával bele mostam a sarat ,mondtam tény ,hogy sárban használtam de slaggal és szivaccsal mostam le (amúgy se értem ,hogy mivel cross motor mi baja lenne a sártól plusz a teleszkóp védők is rajta vannak ). A kérdésem a következő ,hogy létezik-e ,hogy ezért folyik állandóan az olaj mert össze lett cserélve ? Mert azért akár ,hogy is nézzük az évek és a használat alatt valamilyen szinten csak össze vetemednek az alkatrészek.
A válaszokat előre is köszönöm.
Még nem vettem hozzá.
Meg kéne nézni a tűgörgőt a kuplungkosárban, mert lehet úgy lóg, mint bíró seggében a lfsz. Alapjáraton nem morog nagyon a kuplung? Le kell mérni a belső futógyűrűt is.
Nekem is most épp ráz a motorom 100 körül. Ha behúzom a kuplungot nem. Gumi...
Hát én amit eddig szétszedtem, abban mind1ikben volt, és a mostaniban is van...