nem jó mert nem konstans a minőség ... megdugják a szamarat, birkát, kecskét néha a mókusodvat is a fenyőfán így nem lehet garantálni hogy 10 évig megy a motor...
nem biztos hogy felengednek vele a repülőre ... ha meg repülő szőnyegen kell hozni az megint necces mert csak a 45 éves szűzjányok szőréből szőtt nonfigi mintásak lennének megfelelőek ....
De ami nem látszott hogy teveherezsírt is kevert a motorolajba és a nanogecc beleépült a kopott hengerfal a lötyögő dugó kopott gyűrűk anyagába a másodperc törtrésze alatt és minden frankó legalább 10 évig ! Nálunk nincs teveherezsír , sokat kisérleteztünk 130 és 147 kiló közötti ártányok tokaszalonnájából olvasztott zsírral kevertünk hozzá disznósegglyukat tartalmazó szappant is, de csak részeredményeket értünk el .... most uniós támogatásra várunk hogy ki tudjuk fejleszteni a saját adalékanyagunkat mivel a teveherezsírt szabadalom védi....
Igen, erre gondolam én is. Erre valóban jó bármelyik scopmeter.
Én rádiós dolgokra használom főleg. Ez laborműszer, nem autószerelő műszer. És abban a régi műszer is jobb, jobban használható, mint az új, de nem laborműszernek készült dolgok. (bár igazából volt már a motortérben ez is, de tény hogy nem locsolgattam fagyállóval 😅)
Alapvetően az általad is leírt mérésnél mindegy a kijelző felbontása, meg túlmintavételezés, vagy egyszerűsítési algoritmus, de ezek beállításával el lehet tökölni, hogy beleférj a digitális keretekben, ha az eszköz képességeinek a határán akarsz mérni. Ehhez amúgy nem kell semmi extrémre gondolni, már több csatorna használata esetén is könnyű kifutni a digitális keretekből.
Analógnál ezekkel simán nem kell foglalkozni. Nincs is rajta ilyen paraméter, mert ezeket ott a fizika határozza meg nem a digitális rendszer. Ha kifutsz a műszer határaiból akkor legfeljebb torzít a megjelenítés, vagy nem látod a jelalakot rendesen, de akkor is a fizikai valóságot látod, és nem basz át a palánkon a digitális félreértelmezése egy paramétereken kívüli jelnek.
Ez amúgy a sok milliós digit műszereknél is pont így van, csak ott sokkal tágabbak a lehetőségek.
Mellesleg olyan paraméterű mérésre, amire azok képesek, az analóg műszerek sem voltak olcsóbbak annak idején, hiszen ebben a piaci szegmensben a megjelenítési rendszer befolyásolja legkevésbé az árat. Ilyen esetben hobbizásra elég bölcs dolog analóg műszert venni ami már a kutyának sem kell, de az elektronikai paraméterei ettől még kifejezetten jók és lehet mérni vele, legfeljebb nem olyan fancy kijelzővel.
Volt olyan hogy az istennek nem találtuk meg a sok milliós R&S műszerrel azt amit kerestünk, elővettük a régi analóg Tektronixot, aztán amikor már tudtuk mit keresünk, akkor beállítottuk az alapján a digitális csodát 😆
Persze, ki lehetett volna tökölni a digitálissal is, csak így sokkal gyorsabb és egyszerűbb volt.
jelalakot pl gyújtásjeladónál vagy mondjuk fordulatszámmérőhöz menő impulzusokat stb de ha otthon mást is hobbizol akkor érdemes lehet , de már egy komolyabb multiméterrel is sokmindent lehet mérni csúcsfeszmérő adaptert multiméterhez pár alkatrészből össze lehet hozni stb szóval ahhoz drága hogy száz évbe egyszer használja az ember viszont az egyik leguniverzálisabb műszer feszültséget frekvenciát lehet vele mérni és látod a jelalakot is
azért ez egy 20-30 Mhz-es analógnál enyhén jobb kütyü... hobbizni jó lehet ....a multimétereiket 15-20 éve használom nincs vele gond és ha ráfolyik a fagyálló van kinn marad valami atv-n motoron és elázik ha ki kell dobni nem egy érvágás .. de meglepő módon ha kiszárítom mindig mentek tovább
500ezer forint alatt nem nagyon kapsz normális digit szkópot.
Persze a kínai is alkalmas lehet a céljaidra, de ha a 200eurós az alternatíva, akkor maradok az 40 évesnél 😆
Kb. itt indul az amire lecserélném mert analóg oldalon is jobb, nem csak a megjelenítésben, és a digitális funkciókban: https://hu.farnell.com/rohde-s...
...mondjuk nem tudtam hogy a R&S-nek van ilyen olcsó cucca.
Arra való az hosszú utánavilágítás 🙃
De persze, jók a digitálisok, többet tudnak, csak nem mindig praktikus.
R&S RTO1000-esünk van. Ez ilyen több milliós cucc volt új korában, de használatban van a csöves Tektronix is.
Otthonra meg egy vintage Hameg van 😁 arra amire kell pont elég, és szerencsére mivel kiment a divatból gombokért meg lehet venni.
A kulcs OFF-on van, a cucc zome nem is kap delejt. A muszerfal szokott direktben kapni (memoria, ora, effele), tobb tipusnal az ECU-nak van egy allando segedtapja kozvetlen akkurol, immo, riaszto, effele kap meg direkt delejt.
De ha Keri es Kawa kolleganak igaza van (es miert ne lenne), akkor a tolto csatlakoztatasakor el se indul egybol, max egy pici "vizsgaloaram", hogy detektalja az akkut. Nincs szikrazas es karos feszultseglokesek, neked kell a gombbal kivalasztani az uzemmodot es csak utana fog tolteni.
Én 2-3 hetente ráteszem az "okostöltőt" egy fél napra.
Kiszerelt akku. Tavasszal visszarakom és pöcc.
Az járja, hogy a V2 1000 egy szezon 1 akku. Hát nálam 6 évet bírt így az előző.
Elvileg miután feltöltötte átvált csepp töltésre mivel """smart""" és én meg elektronikában nem az vagyok sajna.
De nem hagyom rajta, arra gondoltam, hogy hetente rádugom 1-2 orára.
De a lényeg akkor az hogy nem okoz gondot a motor elektronikajának, ha rá van kötve minden az akksira és úgy van töltve.
Ennyi.
Én rádiós dolgokra használom főleg. Ez laborműszer, nem autószerelő műszer. És abban a régi műszer is jobb, jobban használható, mint az új, de nem laborműszernek készült dolgok. (bár igazából volt már a motortérben ez is, de tény hogy nem locsolgattam fagyállóval 😅)
Alapvetően az általad is leírt mérésnél mindegy a kijelző felbontása, meg túlmintavételezés, vagy egyszerűsítési algoritmus, de ezek beállításával el lehet tökölni, hogy beleférj a digitális keretekben, ha az eszköz képességeinek a határán akarsz mérni. Ehhez amúgy nem kell semmi extrémre gondolni, már több csatorna használata esetén is könnyű kifutni a digitális keretekből.
Analógnál ezekkel simán nem kell foglalkozni. Nincs is rajta ilyen paraméter, mert ezeket ott a fizika határozza meg nem a digitális rendszer. Ha kifutsz a műszer határaiból akkor legfeljebb torzít a megjelenítés, vagy nem látod a jelalakot rendesen, de akkor is a fizikai valóságot látod, és nem basz át a palánkon a digitális félreértelmezése egy paramétereken kívüli jelnek.
Ez amúgy a sok milliós digit műszereknél is pont így van, csak ott sokkal tágabbak a lehetőségek.
Mellesleg olyan paraméterű mérésre, amire azok képesek, az analóg műszerek sem voltak olcsóbbak annak idején, hiszen ebben a piaci szegmensben a megjelenítési rendszer befolyásolja legkevésbé az árat. Ilyen esetben hobbizásra elég bölcs dolog analóg műszert venni ami már a kutyának sem kell, de az elektronikai paraméterei ettől még kifejezetten jók és lehet mérni vele, legfeljebb nem olyan fancy kijelzővel.
Volt olyan hogy az istennek nem találtuk meg a sok milliós R&S műszerrel azt amit kerestünk, elővettük a régi analóg Tektronixot, aztán amikor már tudtuk mit keresünk, akkor beállítottuk az alapján a digitális csodát 😆
Persze, ki lehetett volna tökölni a digitálissal is, csak így sokkal gyorsabb és egyszerűbb volt.
pl erősítő mikor kezd torzítani az érdekelne, láttam videón hogy erre (is)lehet használni
Én már biztos nem adnék pénzt ilyenekért...
https://www.jofogas.hu/bacs_kiskun/Hitachi_V_212_20MHz_oszcilloszkop_152521950.htm
Persze a kínai is alkalmas lehet a céljaidra, de ha a 200eurós az alternatíva, akkor maradok az 40 évesnél 😆
Kb. itt indul az amire lecserélném mert analóg oldalon is jobb, nem csak a megjelenítésben, és a digitális funkciókban: https://hu.farnell.com/rohde-s...
...mondjuk nem tudtam hogy a R&S-nek van ilyen olcsó cucca.
De persze, jók a digitálisok, többet tudnak, csak nem mindig praktikus.
R&S RTO1000-esünk van. Ez ilyen több milliós cucc volt új korában, de használatban van a csöves Tektronix is.
Otthonra meg egy vintage Hameg van 😁 arra amire kell pont elég, és szerencsére mivel kiment a divatból gombokért meg lehet venni.
De legalább látom a változást nagy mintavételezéssel. Általában ez a lényeg. 🙄
A csöves szkóp közvetlen lenne, de eljárt felette az idő és nem is tárol. 🙃
De ha Keri es Kawa kolleganak igaza van (es miert ne lenne), akkor a tolto csatlakoztatasakor el se indul egybol, max egy pici "vizsgaloaram", hogy detektalja az akkut. Nincs szikrazas es karos feszultseglokesek, neked kell a gombbal kivalasztani az uzemmodot es csak utana fog tolteni.
nekem ósdi lomok voltak mindig amik nem ették az áramot ha nem volt gyújtáson
6-8 évig működtek a japó yuasák
Kiszerelt akku. Tavasszal visszarakom és pöcc.
Az járja, hogy a V2 1000 egy szezon 1 akku. Hát nálam 6 évet bírt így az előző.
De nem hagyom rajta, arra gondoltam, hogy hetente rádugom 1-2 orára.
De a lényeg akkor az hogy nem okoz gondot a motor elektronikajának, ha rá van kötve minden az akksira és úgy van töltve.