A leírásod alapján a töltésed jó. Mivel ez egy kötött elektrolitú akkumulátor, nem is fogsz benne folyadékot látni. Akkumulátorokba csak desztillált vizet szabad önteni, savat nem (max ha kiborul). De ebbe az sem kell. Azért az a 60A különbség elég sok. Indítani ennek is kellene csont nélkül, de mivel ez kisebb, ezért hamarabb fog elhasználódni. Ha másodikra már nem indít, vagy lényegesen lassabban forgat, akkor ellenőrizni kellene a kábeleket. Akkusarukat, a testkábelt, stb. De sajnos amit írsz, az arra utal hogy régi akkut vettél és el van szulfátosodva. Mielőtt visszaviszed és a boltos fejéhez vágod, ki kellene próbálni a gépet egy másik akkuval is.
http://akkubolt.addel.hu/detai... -----Ilyet vettem bele ! 12.77 volt az akksibanelsore poccre indult a toltesem 14.6 koruli! Mikor felkapcsolok amit csak lehet leeseik 13 -ra kb de pici gazzal 2000-es fordulat es mar 14 folott van joval! Ezek szerint toltes az van! de megis olyan a masodik inditas mintha nem lenne benne ero! ha tovabb eroltetem leesik 11 voltra! volt olyan annyi aram nem volt benne hogy a kijelzom vilagitson! Viszont tegnap levettem mert ugye mert ne vennem"DO NOT OPEN" es nem lattam benne folyadekot! Csak ha megdontottem! Akkor egy picit! Tehat a motor tolt! de megsem indit masodjara! Bar egyik este felraktam tolteni es egymas utan ketszer elinditotta! mertem az akksit is kulon is meg ugy is hogy a motorba volt de nem szivja semmi sem! Viszont ezekbe a gepekbe 190-es inditoaramu akksit irnak ez meg 130-as! pedig direkt olyat kertem ami bele valo gyarilag! Most gondoljatok el megyek motorozni es a kutnal megallok leallitom es nem induol el! VAn egy masik akksim egy regi most azt feltoltottem ioncserelt vizzel es most majd ha kesz azzal probalom ki! Mert a motornak nem lehet baja ezek szerint! nagyon erdekes az hogy mikor felnyitottam az akksit nem lattam folyadekot! Akkor toltsek bele? mert ma vettem egy uveggel! Meg ha igen mennyire lepje el? Koszonom az eddigi segitsegeteket!
1. Álló helyzetben, levett gyújtásnál mérj áramfelvételt. Ha nincs a motorban riasztó és egyéb dolgok, akkor nem vehet fel áramot.
2. Álló helyzetben, levett gyújtásnál mérj feszültséget az akkun.
Álló helyzetben a feszültség nem eshet 12.4V alá. Ellenkező esetben vagy a motor meríti le (ekkor újra vissza az 1-es ponthoz), vagy cellazárlatos az akku (ez esetben csere).
3. Indítsd be a motort, és mérj töltőfeszültséget.
Járó motornál 13.2-14.5V közötti értéket kell mérned. Amennyiben kevesebb, akkor ne csodálkozz hogy lemerül az akkud.
4. Töltsd fel az akkut, és hagyd állni egy éjszakán át, levett sarukkal. Ha másnapra 12V alá esik a feszültsége, akkor tuti cellazárlat.
5. Ha minden stimmel, de az akku mégsem képes 1-2 indításnál többre, akkor nem zárlatos, hanem elszulfátosodott. Ha újan vetted, akkor vidd vissza a boltba, mert túl sokat állt a polcon töltés nélkül....
Álló helyzetben nem vehet fel áramot. Lehet hogy víz került a kábelkötegre, pl. mosásnál. Esetleg sós trutyi ha télen felcsapta az útra szórt okosságot....
Vegyél deszt vizet és töltsd fel, ha nincs benne elég folyadék cellazárlatos lesz, amitől még a fesz. szab. is elrepülhet!
GONDOZÁSMENTES AKKUMULÁTOR NINCS! (a zselés kivétel!) Csak kevesebbet kell velük foglalkozni. Az akksiban víz és sav van, a víz melegben párolog (fizika) a sav nem!
Ha savhiány van (otthon ezt csak a pipettával lehet ellenőrizni, gondolom nincs Neked) akkor felborult az akksi és kifolyt belőle a cucc!
Az akkumulátor feszültsége okés, ha 12 feletti, de az áramerősség kell az indításhoz, ami gyenge lehet már. Pl: 220 V 0,1A nem veszélyes az emberi szervezetre (vagy lehet, de ne próbáld ki), de 220V 50A-el az már táncra sarkall tuttira!
Tölts bele vizet és ha lehet csepptöltővel töltsd fel, majd hagyd egy órát pihenni, ha utána indít akkor jó utat, ha nem akkor kuka!
Remélem segítettem.
üdv
atella
Udv neked! Na ez nem lepi el pedig most vettem igaz eleg olcso volt! Aza problemam hogy! Toltesem az van kimentem az elobb beindult poccre! mentem vele kicsit mondom hagyom annyit allni mintha bemennek a kutra tankolni! Probaltam inditani es mar ali volt benne ero! Lement 12volt ala es alig maszik vissza most 12.23-nal jart merem a multival! Az akksival meg nem csinaltam semmit nem szivja az aramot sem semmi! Akkor most mi a baj van? ha van toltes akkor nem ertem! Nem lehet vele elindulni sehova mert masodjara nem biztos hogy elindul! Kikeszit mar idegileg teljesen! Olyan mintha az akksiba nem lenne aram! Vagy nem venn fel a toltest vagy pedig felveszi de hamar eltunik belole a nafta! an ez mitol lehet? Akinek van otlete az irjon lecci azt ius probaltam hogy menet kozben mertem a multival! De a sebessegekbe is tolt! Allitolag gondozasmentes akksi! 10 ert vettem jah es 929-es hondarol van szo! Koszonom aki valaszol!
Még van pár dolog,amit meg kell csinálni rajta (szionkron,teló szimering csere,stb.) szal nem ezért viszem szerelőhöz.De akkor lehet ezt is beleveszem az elvégzendő dolgok közé ..ja és köszönöm,igyekeztem ügyesnek lenni
Gratulálok, mindkettőhöz . Elvileg nem tud, gyakorlatilag ki tudja. Ha leengeded a benzint, csak ki tudod piszkálni, vagy tanklevétellel oldod meg, hogy fejreforditod azt. Másik megoldás erős mágnes egy hosszú küllőre/drótra, madzagra, csak nehogy az is beleessen Nemtom hova viszed, de ilyen piszlicsáré munkáért nem fizetnék szerviz óradijat.
Meg oldottam a problémát..meg csináltam helyette egy másikat .Sikerült kiszednem nagy nehezen a törött kulcs-csonkot.És el is felejtettem,hogy van tartalék kulcsom így nem is kell csináltatnom.Viszont mikor a kiszerelt zárat visszatettem az erős szél valahogy kifújta a rongydarabot a tank nyílásából,letakartam hogy ne tudjon kosz/bogár/etc belekerülni a benyába,és leugrott egy kis rugó a tanksapka belső feléből és egyenesen a benzintartályba esett .Hát lol..pedig péntek 13 már megvolt.De úgyis megy szerelőhöz,majd azokkal kiszedetem.De gondolom a benzincsap szűrőjénél tovább úgysem tud menni?
Ki lehet piszkálni, csak megfelelően vékony szerszámok, esetleg pillanatragasztó kell hozzá. Meg türelem. Nekem is törött már bele, szerencsére nem mélyen, igy egy dróttal kijött. Leginkább egy tűvel lehetne kipiszkálni, a végét kicsit meghajtod, hogy beleakadjon a kulcs tollazásába, és a lamella mellett bedugod.
Vidd el egy kulcsoshoz, Ő kiszedi a beragadt kulcsot és még újat is tud belerakni, összereszeli a gyári kulcs mintázatával a kis lamellákat. Bp-en tudok egy helyet ahol segítenek! Hungária Kerepesi kereszteződés.
Sziasztok, a Yamaha XT 600-as mocimon hozzanyultam az elktronikához, es most szaggat, walaki nemtudna nekm segíteni? pleaseeeeee, a villanyt sem tudom bekotni, nemtudná valaki elkuldeni nekm az elktronikarol valamiulyen linket? mer seholsem talalok, elore is koszz
Ilyenkor általában elég egy hengerfej tömítés csere, de mielőtt ezt megteszed, mindenféleképpen nézd meg a vizpumpát és környékét, hátha csak az ment szét és a tengely mellett épphogy szivárog a víz!
Aprilia sr robiba tettem be az aksit, és szikrázott egy picit, ezért rámértem. amikor rákötöm, van egy 40 50 mA-es ugrás, és utána 10 mA-es lökések, kb olyan ütemben, mint az indexrelé.
Nem di-tech, porlasztós, természetesen a gyújtás levéve, riasztó nincs. Nooorrmális ez?
Tavaly télen tökre lemerült a lányomnak, lehet, hogy ezért?
2. Álló helyzetben, levett gyújtásnál mérj feszültséget az akkun.
Álló helyzetben a feszültség nem eshet 12.4V alá. Ellenkező esetben vagy a motor meríti le (ekkor újra vissza az 1-es ponthoz), vagy cellazárlatos az akku (ez esetben csere).
3. Indítsd be a motort, és mérj töltőfeszültséget.
Járó motornál 13.2-14.5V közötti értéket kell mérned. Amennyiben kevesebb, akkor ne csodálkozz hogy lemerül az akkud.
4. Töltsd fel az akkut, és hagyd állni egy éjszakán át, levett sarukkal. Ha másnapra 12V alá esik a feszültsége, akkor tuti cellazárlat.
5. Ha minden stimmel, de az akku mégsem képes 1-2 indításnál többre, akkor nem zárlatos, hanem elszulfátosodott. Ha újan vetted, akkor vidd vissza a boltba, mert túl sokat állt a polcon töltés nélkül....
GONDOZÁSMENTES AKKUMULÁTOR NINCS! (a zselés kivétel!) Csak kevesebbet kell velük foglalkozni. Az akksiban víz és sav van, a víz melegben párolog (fizika) a sav nem!
Ha savhiány van (otthon ezt csak a pipettával lehet ellenőrizni, gondolom nincs Neked) akkor felborult az akksi és kifolyt belőle a cucc!
Az akkumulátor feszültsége okés, ha 12 feletti, de az áramerősség kell az indításhoz, ami gyenge lehet már. Pl: 220 V 0,1A nem veszélyes az emberi szervezetre (vagy lehet, de ne próbáld ki), de 220V 50A-el az már táncra sarkall tuttira!
Tölts bele vizet és ha lehet csepptöltővel töltsd fel, majd hagyd egy órát pihenni, ha utána indít akkor jó utat, ha nem akkor kuka!
Remélem segítettem.
üdv
atella
A cellákat kb 1-1,5 cm-el kell ellepnie a folyadéknak.
Ilyenkor mit érdemes kicserélni?Vagy javítani?
Nem di-tech, porlasztós, természetesen a gyújtás levéve, riasztó nincs. Nooorrmális ez?
Tavaly télen tökre lemerült a lányomnak, lehet, hogy ezért?