emberek ha gilera mxr hez tudtok jó boltot ahonnan tudnék rendelné alkatrészt név szerint gyürű dugó henger bátraj irjatok mike.dani@freemail.hu nagyon megköszönném a segítséget
Nah hát akkor lássuk!Pontosan nem emlékszem már mik voltak a tünetek...de minden lehetséges megoldást leírok amik eszembe jutottak és okozhatják a problémát.Győződj meg arról hogy az akksi teljesen jó,ez ugye megvan hisz kicserélted.Az önindítót le kel szedni,azt is átnézni részletesebben,gondolok itt:szénkefék lemérése aminek 4,5mm-nek kell lenni,a tekercsre rámérni szakadásvizsgálóval,megnézni a tekercs és ahol a szénkefék futnak a tengelynél lévő bordák elszíneződését.
A mérő kivezetéseit először a tekercsen lévő hosszú bordáira tegyed,egyiket az egyikre,másikat a másikra,utána hagyd az egyiken és a másikat pedig az egész tekercstengely végére tedd és ott is mérj.Ez után tedd össze az indítómotort úgy hogy figyelj a tömítésekre tömítő gyűrűkre.
Ha láttál az előbbiekben említett gyanús oxidációt,vékonyodást,szakadást akkor azt javítsd,csiszold meg,fújd be...
Ez után vedd le az ülést és az akksinál lévő indítórelét keresd meg.Add rá a gyújtást a mocira,nyomd meg az indítógombot és közben hallgasd hogy a relé kattant e.Ha kattant akkor minden rendben ha viszont nem hallottál semmit akkor valami nem oké.Még mindig maradjon nálad a mérő mert a indító relé csatlakozóját is nézd meg,mégpedig szúrd bele az egyik végét a csatlakozóba felülről a másikat meg csak testeld le.Itt nézd meg hogy megkapod e az akksiban lévő feszültséget.Az itt lévő csatlakozókat is fújd át nyugodtan WD 40-el.Az indító relénél van egy 3 lábból álló kis biztosító féleség ami 2 diódát tartalmaz,ezt is ellenőrizd.Ezeket is tudod dióda teszterrel.És ami még szóba jöhet és nem egyszer volt már ilyen jellegű probléma azt nem szeretném hangoztatni mert szakmai titok de ha a motor nem javul írj nyugodtan e-mailt és ott elárulom és folytatjuk.Remélem valamennyit sikerült segíteni és jó lesz a gép!
Holnap hozok wd 40-et aztan befujom a csatlakozasokat! Amugy milyen tippjeid vannak meg? Erdekelne sokat szoktam agyalni ezeken a dolgokon , meg meg nem ertem oket! Bar sokszor magas mint kacsanak a ping pong asztal! Olyankor jovok hozzad
Ez motor függő,de hivatalosan nem kell hogy baja legyen attól hogy elázik,de ha már egy pár órát tölt egy vödör víz alján azt sem várhatjuk el hogy kibírja.De a válaszom az hogy ki kell bírni neki az esőt és a vizet bizonyos szinten.De ez attól is függ hogy miről beszélünk pontosan.Ami olyan alkatrész azt a gyár meg úgyis úgy vonja be hogy ellenálljon az ilyen hatásoknak,persze meg kell nézni a szigetelés állapotát!
A 4 db szénkefének vannak méretei ami az önindító hibákban fontos,ezeknek a mérete a 929-nél 4,5mm kell hogy legyen,meg még egy két helyen lehet ellenállást mérni.Ez csak az önindító belseje volt.Ha nem lesz jó a gép lesz még egy két tippem hidd el,de hogy ne oldjuk meg,olyan látod nincs.Amit mondtál eloxidált részt azt pedig csiszold meg,fújd be WD40-el.Szólj bármi van!
Jah latom szolnoki vagy! Én meg Martfűn laktam 20 evig sot szolnokra meg suliba jartam Szandan a repternel van az a jo kis kanyar a fa tesco mellett ha jol tudom!
Helo belemertem vagni volt egy kis segitsegem volt 2 csavar amivel lefogattak a blokkra! Nagyon nehezen kiszedtem a ket csavart! hatra picit megnyomtam az egeszet es kijott ugye egy kis tengely ami hajtja a fogaskereket! Darabokra szedtuk az egeszet van benne 4 db szenkefe! hibatlanok egytol egyig! mert ugye ez egy elektromagnes! 1000-es papirral megcsiszoltam a szenkefek helyet meg bezsiroztuk a gorgot meg a kis perselyt a vegen! Nagy nehezen vissza is szereltem csinaltam egy celszerszamot 10 krova fej megy egy 50 cm-is koracel tank le es felulrol visszacsavaroztam! Akksi be amit mar elegszer baszogattam ma! Szal nem volt a helyzet magaslatan! Es csodat lattam elindult es nem is erolkodott annyira! most leallitottam es bejottem irni neked! Ha mondjuk azt megsem lesz jo holnap holnaputan! Akkor van meg tipped? mert van a 30A -os biztositek mellette egy kis doboz ahonnan indul a pozitiv az akksirol , lehuztam a csatit es elegge el van oxidalodva az is! befujjam valamivel? Vagy ha nem lesz jo akkor varnek toled par tippet! Kosz a az eddigi segitseged! Ha jo lesz a moci vagy mar jo nem tom meg! de a jo mellett szol az is hogy nem volt feltoltve az akksim es megis indult! Akkor megiszunk egy sört egyszer
Nem kell leszedni az oldalát és leereszteni semmit sem tudomásom szerint.Szóval megtudod csinálni hogy csak leszeded az önindítót és megnézel rajta egy két dolgot.Ha úgy érzed bele mersz vágni szívesen segítek és írok!
Szia Te is arra gyanakszol? Itt ugye le kell vennem a deklit is! Szal olaj leereszt! Akkor ezek szerint megszorulna? Vagy nem tudom de remelem meg tudom csinalni! Itt a sezon aztan ez van hihetetlen! Generatorom jo lehet! Viszont az akksim is jo ezek szerint mert ugyan ezt csinalta masikkal is! Ugy vettem eszre hogy mikor meg meleg a gep akkor nem akar elindulni! Megszorulna az inditomotor tengelye! akkor szted vegyen le es nezzem meg mi van vele! Javithatoak ezek?
A mérő kivezetéseit először a tekercsen lévő hosszú bordáira tegyed,egyiket az egyikre,másikat a másikra,utána hagyd az egyiken és a másikat pedig az egész tekercstengely végére tedd és ott is mérj.Ez után tedd össze az indítómotort úgy hogy figyelj a tömítésekre tömítő gyűrűkre.
Ha láttál az előbbiekben említett gyanús oxidációt,vékonyodást,szakadást akkor azt javítsd,csiszold meg,fújd be...
Ez után vedd le az ülést és az akksinál lévő indítórelét keresd meg.Add rá a gyújtást a mocira,nyomd meg az indítógombot és közben hallgasd hogy a relé kattant e.Ha kattant akkor minden rendben ha viszont nem hallottál semmit akkor valami nem oké.Még mindig maradjon nálad a mérő mert a indító relé csatlakozóját is nézd meg,mégpedig szúrd bele az egyik végét a csatlakozóba felülről a másikat meg csak testeld le.Itt nézd meg hogy megkapod e az akksiban lévő feszültséget.Az itt lévő csatlakozókat is fújd át nyugodtan WD 40-el.Az indító relénél van egy 3 lábból álló kis biztosító féleség ami 2 diódát tartalmaz,ezt is ellenőrizd.Ezeket is tudod dióda teszterrel.És ami még szóba jöhet és nem egyszer volt már ilyen jellegű probléma azt nem szeretném hangoztatni mert szakmai titok de ha a motor nem javul írj nyugodtan e-mailt és ott elárulom és folytatjuk.Remélem valamennyit sikerült segíteni és jó lesz a gép!
Ha tényleg érdekel akkor az este folyamán végig agyalom az egészet,és mindent leírok neked amire csak gondolok és ami csak szóba jöhet így egyben!
am suzuki rm 250ről van szó.
kössz!