Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Örülök, hogy új ismeretet oszthattam meg. Tehát a jövőben nagyon ügyelj arra, hogy a kivett karmantyút vagy az újat ugyan olyan helyzetbe tedd bele, mert ellenkező esetben a féktárcsa folyamatosan meggypiros lesz festék nélkül is.
Jól van nem szívom tovább.
De legalább most már tudja a frankót
Az aranyeső jöhetne, de csak annak a súlyától omoljon össze! Ha így lesz, felezünk
Köszi az infót!

Angol nyelvű oldalon olvasgatva, rájöttem én is, hogy a nehezebb hőátadás miatt kellenek. (Kevésbé melegedjen a nyereg, féfolyadék)
Köszönöm a kiigazitast. es örülök hogy ilyen jot nevettel. Sok-sok ev utan az elso dolog ami uj informacioval szolgal szamomra. Örülök hogy erre jartam. Az mindenestre vigasztal, hogy a visszajelzes alapjan beavatkozas sikres volt este. Es lehet tevedtem, de meg csak most teszem le a felisten vzsgat. Besorolasom tovabbra is ember.
Es ennek ellenere hogy rossz volt az ismeretem, meg mindig batran felelösegteljesen szerelem a raszorulok bringait pusztan elhivatottsagbol.Eddig meg mindenki hazeert.
Ne szídd már szegénynek a vérit! Aranyeső hujjon házadra, oszt szakadjon rád a hajnal há mé kell ezt csináni?!
Köszönöm!
És akkor most várjuk K.István hozzászólását, akinek sajnálnám a ha a szép motorjának a féktárcsái tengely irányban, bocsánat axiális irányban ütnének.
Lemezzel együtt tedd be az új betéteket. Szerény tudásom szerint, az a szerepe a lemezkének hogy a dugattyú ne közvetlenül a betétet nyomja, hanem a lemezen keresztül jobban elosztódjon a nyomó erő a betéten, illetve hogy ne a dugattyú-betét páros kopjon ahogy mozog a helyén a betét.
Sziasztok!

Nekiálltam a fébetétek + fékfolyadék cseréjéhez.

A régi betéteket kivettem, majd megtakarítottam a dugattyúkat és a nyergeket is amennyire tudtam.
A dugattyúkat kézzel visszanyomtam a helyükre (1.-ik kicsit nehezebben ment vissza mint a többi).

A problémás rész most jön:
A motorban még a gyári betétek voltak, valamint az újak is gyári betétek szalonból. (A számuk is megegyezik)
Viszont az új betétek mellé voltak csomagolva lemezkék is amiket a betét hátuljára lehet pattintani.
De a régi betéteken nem volt ilyen!

Kérdés: Az új betéteket a lemezzel együtt tegyem be vagy lemezek nélkül mint ahogy a régiek is voltak?
Ott az igazság!
Csak nem egy nyuszi? Szegény....
Valószínű, hogy van olyan is, hogy a helye nem szimmetrikus, amivel én találkoztam ott maga a karmantyú volt olyan.
szerintem nem a karmantyú a spéci hanem a helye
mert a karmantyú sima négyszög metszetű de ha a helyén van akkor a belső rész kiemelkedik egy minimálist
legalábbis az enyémen
porvédő meg egyenesen áll
3 munkahengert javítottam a télen és mind ilyen volt, lehet a komolyabb gépeken másabb a dolog erről nincs ismeretem
"Ugyanis szereny tudasom szerint a tarcsa axialis ütese nyomja vissza a mnkahengert." Igen, a zsiguli első kerekénél ha laza a kerékcsapágy.
A fékmunkahenger dugattyúját a benne lévő speciális kiképzésű gumikarmantyú húzza vissza, kb. 0,1-0,2 mm-t. Ennek a gumikarmantyúnak asszimetrikus a keresztmetszete, fékezéskor kissé megnyúlik és mikor visszanyeri az eredeti alakját akkor húzza visszább a munkahengert. Még mielőtt valaki ennek ellentmondana minősíthetetlen stílusban -(stílus maga az ember)- járjon utána de ne a havernál aki már látott féket kibontva, hanem lehetőleg mestervizsgás szakembernél.
Majd fogsz csodálkozni, ha egy baleset esetén az összes költséget rajtad hajtja be a bíróság ! És még te leszel megsértődve, hogy hiszen te csak segíteni akartál!
Hihetetlen mennyire informaciodus, es tapasztalatokkal teli a mondandod, iszom szavaid master!
Azert azzal a keves tudasommal megyek most is segiteni feket javitani, hatha örökölök meg egy motort, vagy ami marad belöle...en igy szoktam botott alkatreszhez jutni.
Te dolgod, ahogy az is, ha egy jobbos kanyarban a szembejövő kamion alá húz. Mint a hályogkovács !
Kösz a sok hasznos tanacsot, igerem a tiedhez nem nyulok. A baratok meg mind elnek annak ellenere hogy volt egy ilyen teves (?)infom.
Kivansz meg rajta rugozni?
Ugyanis szereny tudasom szerint a tarcsa axialis ütese nyomja vissza a mnkahengert. De ennek ellenkezöjeröl meg senki nem gyözött meg.
Te István ! Nem kéne a féket piszkálnod. keress valaki hozzáértőt. A fék, és a medve nem játék.
Hali hát úgy néz ki hogy csak nem jó, ma egy hosszabb út után megint kinyomta, 90% hogy hf tömítés.
Használtat raktam bele tavaly és gondolom eddig bírta...

Ha beleszagolok a hűtőbe erősen kipufogó gáz szaga van.

Ventim nem kapcsol be mert kikötöttem kapcsolóra.
De a vízhőfok rendben van mindaddig még nem kezd el fogyni a víz.
Bocs, lehet hülyeseget irtam. En valahol regen ezt a baromsagot olvasta. Megtudhatnam a jo valaszt. Nem haragszom meg erte. Elöre is köszönöm.
nyomd ki a munkahenger dugattyúját pucold ki faszára tegyél bele új karmantyút
a karmantyúk alá be szokott menni a szmötyi meg az alu is rohad idővel és nyomja a karmantyút a dugóhoz és nem tud visszacsúszni
én drótból csináltam célszerszámot ami olyan széles mint a karmantyú és avval takarítottam ki a helyét
és cseréld a fékfolyadékot évente.........
ha a munkahengerben van a porvédő akkor annak is takarítsd a helyét

amikor kerékcserénél nem "engedi" a fék a tárcsát akkor már érdemes takarítani(már ha nem a 3 milis váll miatt fogja)
Konkrétabban milyen olaj? Autós, vagy motoros?
Khhmm... a fékbetétet nem a tárcsa pofozza vissza.
Szia!
Esetleg keresgélj itt: www.diplodocs.com
Nagyon sok kézikönyv megtalálható.