Örülök, hogy új ismeretet oszthattam meg. Tehát a jövőben nagyon ügyelj arra, hogy a kivett karmantyút vagy az újat ugyan olyan helyzetbe tedd bele, mert ellenkező esetben a féktárcsa folyamatosan meggypiros lesz festék nélkül is.
Köszönöm a kiigazitast. es örülök hogy ilyen jot nevettel. Sok-sok ev utan az elso dolog ami uj informacioval szolgal szamomra. Örülök hogy erre jartam. Az mindenestre vigasztal, hogy a visszajelzes alapjan beavatkozas sikres volt este. Es lehet tevedtem, de meg csak most teszem le a felisten vzsgat. Besorolasom tovabbra is ember.
Es ennek ellenere hogy rossz volt az ismeretem, meg mindig batran felelösegteljesen szerelem a raszorulok bringait pusztan elhivatottsagbol.Eddig meg mindenki hazeert.
Köszönöm!
És akkor most várjuk K.István hozzászólását, akinek sajnálnám a ha a szép motorjának a féktárcsái tengely irányban, bocsánat axiális irányban ütnének.
Lemezzel együtt tedd be az új betéteket. Szerény tudásom szerint, az a szerepe a lemezkének hogy a dugattyú ne közvetlenül a betétet nyomja, hanem a lemezen keresztül jobban elosztódjon a nyomó erő a betéten, illetve hogy ne a dugattyú-betét páros kopjon ahogy mozog a helyén a betét.
A régi betéteket kivettem, majd megtakarítottam a dugattyúkat és a nyergeket is amennyire tudtam.
A dugattyúkat kézzel visszanyomtam a helyükre (1.-ik kicsit nehezebben ment vissza mint a többi).
A problémás rész most jön:
A motorban még a gyári betétek voltak, valamint az újak is gyári betétek szalonból. (A számuk is megegyezik)
Viszont az új betétek mellé voltak csomagolva lemezkék is amiket a betét hátuljára lehet pattintani.
De a régi betéteken nem volt ilyen!
Kérdés: Az új betéteket a lemezzel együtt tegyem be vagy lemezek nélkül mint ahogy a régiek is voltak?
szerintem nem a karmantyú a spéci hanem a helye
mert a karmantyú sima négyszög metszetű de ha a helyén van akkor a belső rész kiemelkedik egy minimálist
legalábbis az enyémen
porvédő meg egyenesen áll
3 munkahengert javítottam a télen és mind ilyen volt, lehet a komolyabb gépeken másabb a dolog erről nincs ismeretem
"Ugyanis szereny tudasom szerint a tarcsa axialis ütese nyomja vissza a mnkahengert." Igen, a zsiguli első kerekénél ha laza a kerékcsapágy.
A fékmunkahenger dugattyúját a benne lévő speciális kiképzésű gumikarmantyú húzza vissza, kb. 0,1-0,2 mm-t. Ennek a gumikarmantyúnak asszimetrikus a keresztmetszete, fékezéskor kissé megnyúlik és mikor visszanyeri az eredeti alakját akkor húzza visszább a munkahengert. Még mielőtt valaki ennek ellentmondana minősíthetetlen stílusban -(stílus maga az ember)- járjon utána de ne a havernál aki már látott féket kibontva, hanem lehetőleg mestervizsgás szakembernél.
Majd fogsz csodálkozni, ha egy baleset esetén az összes költséget rajtad hajtja be a bíróság ! És még te leszel megsértődve, hogy hiszen te csak segíteni akartál!
Hihetetlen mennyire informaciodus, es tapasztalatokkal teli a mondandod, iszom szavaid master!
Azert azzal a keves tudasommal megyek most is segiteni feket javitani, hatha örökölök meg egy motort, vagy ami marad belöle...en igy szoktam botott alkatreszhez jutni.
Kösz a sok hasznos tanacsot, igerem a tiedhez nem nyulok. A baratok meg mind elnek annak ellenere hogy volt egy ilyen teves (?)infom.
Kivansz meg rajta rugozni?
Ugyanis szereny tudasom szerint a tarcsa axialis ütese nyomja vissza a mnkahengert. De ennek ellenkezöjeröl meg senki nem gyözött meg.
Hali hát úgy néz ki hogy csak nem jó, ma egy hosszabb út után megint kinyomta, 90% hogy hf tömítés.
Használtat raktam bele tavaly és gondolom eddig bírta...
Ha beleszagolok a hűtőbe erősen kipufogó gáz szaga van.
Ventim nem kapcsol be mert kikötöttem kapcsolóra.
De a vízhőfok rendben van mindaddig még nem kezd el fogyni a víz.
nyomd ki a munkahenger dugattyúját pucold ki faszára tegyél bele új karmantyút
a karmantyúk alá be szokott menni a szmötyi meg az alu is rohad idővel és nyomja a karmantyút a dugóhoz és nem tud visszacsúszni
én drótból csináltam célszerszámot ami olyan széles mint a karmantyú és avval takarítottam ki a helyét
és cseréld a fékfolyadékot évente.........
ha a munkahengerben van a porvédő akkor annak is takarítsd a helyét
amikor kerékcserénél nem "engedi" a fék a tárcsát akkor már érdemes takarítani(már ha nem a 3 milis váll miatt fogja)
De legalább most már tudja a frankót
Az aranyeső jöhetne, de csak annak a súlyától omoljon össze! Ha így lesz, felezünk
Angol nyelvű oldalon olvasgatva, rájöttem én is, hogy a nehezebb hőátadás miatt kellenek. (Kevésbé melegedjen a nyereg, féfolyadék)
Es ennek ellenere hogy rossz volt az ismeretem, meg mindig batran felelösegteljesen szerelem a raszorulok bringait pusztan elhivatottsagbol.Eddig meg mindenki hazeert.
És akkor most várjuk K.István hozzászólását, akinek sajnálnám a ha a szép motorjának a féktárcsái tengely irányban, bocsánat axiális irányban ütnének.
Nekiálltam a fébetétek + fékfolyadék cseréjéhez.
A régi betéteket kivettem, majd megtakarítottam a dugattyúkat és a nyergeket is amennyire tudtam.
A dugattyúkat kézzel visszanyomtam a helyükre (1.-ik kicsit nehezebben ment vissza mint a többi).
A problémás rész most jön:
A motorban még a gyári betétek voltak, valamint az újak is gyári betétek szalonból. (A számuk is megegyezik)
Viszont az új betétek mellé voltak csomagolva lemezkék is amiket a betét hátuljára lehet pattintani.
De a régi betéteken nem volt ilyen!
Kérdés: Az új betéteket a lemezzel együtt tegyem be vagy lemezek nélkül mint ahogy a régiek is voltak?
mert a karmantyú sima négyszög metszetű de ha a helyén van akkor a belső rész kiemelkedik egy minimálist
legalábbis az enyémen
porvédő meg egyenesen áll
3 munkahengert javítottam a télen és mind ilyen volt, lehet a komolyabb gépeken másabb a dolog erről nincs ismeretem
A fékmunkahenger dugattyúját a benne lévő speciális kiképzésű gumikarmantyú húzza vissza, kb. 0,1-0,2 mm-t. Ennek a gumikarmantyúnak asszimetrikus a keresztmetszete, fékezéskor kissé megnyúlik és mikor visszanyeri az eredeti alakját akkor húzza visszább a munkahengert. Még mielőtt valaki ennek ellentmondana minősíthetetlen stílusban -(stílus maga az ember)- járjon utána de ne a havernál aki már látott féket kibontva, hanem lehetőleg mestervizsgás szakembernél.
Azert azzal a keves tudasommal megyek most is segiteni feket javitani, hatha örökölök meg egy motort, vagy ami marad belöle...en igy szoktam botott alkatreszhez jutni.
Kivansz meg rajta rugozni?
Ugyanis szereny tudasom szerint a tarcsa axialis ütese nyomja vissza a mnkahengert. De ennek ellenkezöjeröl meg senki nem gyözött meg.
Használtat raktam bele tavaly és gondolom eddig bírta...
Ha beleszagolok a hűtőbe erősen kipufogó gáz szaga van.
Ventim nem kapcsol be mert kikötöttem kapcsolóra.
De a vízhőfok rendben van mindaddig még nem kezd el fogyni a víz.
a karmantyúk alá be szokott menni a szmötyi meg az alu is rohad idővel és nyomja a karmantyút a dugóhoz és nem tud visszacsúszni
én drótból csináltam célszerszámot ami olyan széles mint a karmantyú és avval takarítottam ki a helyét
és cseréld a fékfolyadékot évente.........
ha a munkahengerben van a porvédő akkor annak is takarítsd a helyét
amikor kerékcserénél nem "engedi" a fék a tárcsát akkor már érdemes takarítani(már ha nem a 3 milis váll miatt fogja)
Esetleg keresgélj itt: www.diplodocs.com
Nagyon sok kézikönyv megtalálható.