Sziasztok!
Problémám adódott egy piaggio free 50-el. Ha el szeretnék indulni, akkor szépen elkezd pörögni a motor aztán amikor fizikailag is elakar indulni egy hatalmasat rúg ránt ahogy tetszik. Ha tartom ezt a kis gáz állást akkor folyamatosan kisebb rántásokkal megy a motor. A rántás már nagyon erős, de ha tökig gázzal indulok kisebb a rúgása.
Szerintetek mitől csinálja ezt?
Az elsőkerék, teleszkóp, nem lehet a hiba oka, valami a meghajtással van, levettem a deknit de semmi szokatlant nem találtam, szíj variátor jónak tűnt.
Előre is köszi!
teszteld már egyszer a lánc o gyűrűit mielőtt ilyeneket leírsz
hónapokig áztattam benzinbe semmi baja ugyanolyan volt mint amit nem áztattam
egy negyed hangyafasznyit bedagadt ha benne állt egy hétig de olyan mértékben hogy ha nem tudod hogy az egyik dagadt akkor észre sem veszed
brigéciol és a bioetanol sem bántja, mondjuk ezekben nem áztattam hónapokig csak pár napig
did(x gyűrű) rk és kmc lánc gyűrűkkel volt a teszt
Hengerfejtömítést, és hengertalptömítést pont nem kell cserélni. (Egy-két szemét hangvilla kivételével, ahol a gyár szopató részlege betervezett két blokkösszefogató csavart a hengertalp alá...)
Vitatkozzunk.
Mi az a gumi. Fekete, rugalmas, és kész? Szerinted a láncszemeket lezáró gyűrű az a gumifákból csorgatott gumiból van?
Ezer kilométer pedig nem működik. Semelyikkel Castrol, Motul, Mol, vagy akármi. 500 km. már jónak mondható, utána kifényesedik a görgő. De ha gondolod, elmegyünk motorozni, és ha kifényesedik 1000-nél előbb, te fizeted a benzinünket, ha sötét marad a görgő, akkor én.
Csak brigéciolt használok a saját láncomra, soha nem dőltem be a tisztítóspés szövegnek. 35-40 ezer kilométerenként cserélem a V4-es 1100-as motoromon a láncomat.
A motorozást, meg a szervizelést pedig nekem ne akard bemutatni.
Sziasztok!
Egy kedves ismerősöm megkért,hogy cseréljem le az olajat a motorján.Adott egy ilyen kínai motor,Jinlun 150 (gy.é. 2004) .Nézegettem a gépet,de egyszerűen nem találom rajta az olajszűrőt .Az lenne a kérdésem,hogy hol van ?A blokk bal oldalán asszem az önindító mellet van egy gyanus fedél,amit 3 csavar tart.Vajon az alá rejtették a kínaiak a cuccost ?Továbbá mennyi olajat kell beleönteni,ja meg a viszkozitás is érdekelne.Kérem,aki tud segítsen! Előre is köszönöm a segítséget !
Ismerős a szitu..Teszteld úgy a gépet, hogy megvárod amíg teljesen bemelegszik, és akkor húzod hirtelen neki 4esbe. Ha üzem meleg motornál is tapasztalható, akkor olajcsere, de előtte miközben leengeded a fáradtat, akkor vizsgáld meg a lamellákat, és ha szükséges akkor bontóból pótold (max. 1-2 tárcsa), mert nem lehet baja az összesnek. Ha már friss olajat beöntöd neki, akkor már nehézkes a kuplungtárcsa szétszedése: (feltételezem nem száraz kuplung van benne).
Vezérműláncot nem cseréltem a gépemen, de előre vetítve baromi költséges még akkor is ha magad végzed a szerelést és nem szerviz. Ha maradsz a megszokott biztonságos megoldásnál és nem heftelsz jobbra-balra, akkor le kell bontanod a blokkot egészen a főtengelyig, ahol útközbe cserélned kell elsősorban a hengerfej tömítést és a többit is. Nyomaték kulcs nem árt ha kéznél van, és egy speckó gyűrű feszítő is elkelhet. Én a múlthéten állítottam szelephézagot, ami közel se volt kellemes munka. Ha van valami szerelési tapasztalatod a gépeden, akkor szívesen veszem!
Leginkább a karbiba leülepedett benzin adalék anyag tud némi eltömítést okozni, és ettől nem megfelelő a beadagolás. Szedd szét. tisztítsd ki. légszűrőt kompresszorral takarítsd ki, gyertyát pucolj, mérj aksin nyugalmi 12,24V-ot, és a legvégső esetbe fecskendez be benyát direkt a hengerbe. Ha még mindig nem ok, akkor ess kétségbe, mondj el 2 miatyánkot, és várjál vele (vicc volt)
Akkor ezzel vitatkozok, a Brigéciol megtámadja a gumit, ha sokáig hagyod rajta. Tapasztalat, és egyébként is el kell olvasni a speckóját. Az 1000 km pedig működik, csak nem az élelmiszeripari 980 ft-os láncsprével, hanem normális motorkerékpárhoz valót kell használni. A motorozás nem spórolós hobbi. Bár ugye a szervizekben a brigéciol használata jótékonyan hat az üzletmenetre, a lánc a gumigyűrűk korai elhasználódása miatt hamarabb cserére szorul, illetve a sprét fel lehet fújni akár 300 km-ként is, jó pénzért.
szerintem ami a szíjat közre fogja az a variátor lehet hülye vagyok