Bele lehet magyarazni az olajat is valamilyen formaban, de meg egy olajcsere 5-10 rongy addig a kuplung dekli levarazslasa 1-2 ora a kuplungkosar epsegenek ellenörzesevel...
Hogy a kuplung kiemel -e abbol is lehet következtetni, hogy mikor sebessegbe rakod, mekkorat ugrik, de az eleg subijektiv dolog.
Ha a baj nem a kosar környeken van, akkor mar jobban szet kell döteni a blokkot, es egy ilyen öreg vasnal az mar nem igen rentabilis.
A motorok nagytöbbsegenel a kuplungkosar környeken van atalaban azonos oldalon az a "sziromkerek", ami a fokozatokat pozicionalja. zen lathatod a melyebb arkok a fokozatok, a sekelyebb arok az ürese. Ra lehet erre is nezni, de sok minden baja nem lehet, akkor a problema a kukactengelynel-tolovillaknal lehet amik mar meg lehetnek kopva egy ilyen ven motornal. Es lehet a hidegebb vastagabb olaj ebben az esetben ezt meg konpenzalja valamelyest , majd melegen vekonyodva, mar log es feszül az egesz.
Az hogy a kosar javithato-e?
Ha le tudsz szedni minden beverödött oldalbol azonosan, hogy az osztas megmaradjon, es mindengyik lamella foga feltamaszkodjon az ujra szedett oldalakon, akkor igen. Ezt egy szerszamgep megcsinalja neked. De lehet annyiert, hogy abbol veszel egy bontottat. ha nem egyforman szeded le, akkor amelyik lamella elöbb feltamaszkodik , ott ismet beverödes lesz a nagyobb felületi feszültseg miatt, addig meg ki nem egyenlitödik fel nem fekvö lamellafogakkal, viszont akkor megint e van verödve...
Én csak azt használom a Hondába,nagyon jó olaj!Sokkal tovább megőrzi a viszkozitását,mint más motorolaj.Szép hangja van a gépnek,maximális védelmet nyújt,finoman és halkan működik tőle a váltó,szaga padig csak akkor lesz,ha leengedés után nem törölgeted át a leömlőket.Árban is kedvezőbb más "jobb" olajokhoz képest.Nézzétek meg a képeim!Ebbe a gépbe 50 000Km van Motul 5100ester bázisú 10W40 fél szintetikus olajjal,és hibátlan állapotban van,úgy ahogy Hamamatsuban összerakták,egyedül a szelepfedél lett leszedve a hézagolás miatt.Persze ez nem csak az olajnak köszönhető!
Csáó szakik!Hallott már valaki vízhűtéses injektorról,vízhűtéses kipufogórendszerről,valamint az üzemanyag hangsebességgel való áramlásáról az égéstérbe?
Azért érdekelne pont ez az olaj, mert ilyet vettem, ma beleraktam a motorba, és elég érdekes volt a "szaga", inkább illata volt Na meg a színe is eléggé sötét.
Szia István!
Köszi a válasz! De hidegen miért nem csinálja? Csak meleg motornál van ez a problémám. Egyébként ez a beverődés általában javítható, vagy a kuplungkosárkosár kuka?
Köszönöm az infót!Rajta leszek,hogy ezt beméressem!Felkeresek ezek után egy szerelőt és remélhetőleg nem ez a gond,de inkább valamilyen egyszerűbb problémát kell kezelni!
Kellemes vasárnapot!
Nem nézlek hülyének, de üresben van a váltó? Az oldaltámaszt felhajtottad? Mert pár motor ezt is figyeli. A másik az hogy mit jelent a "teljes csend"? Az önindító teker? Egyébként az indítórelé általában nem szól bele semmibe, csak az indításba. Ettől még a műszerfalon világítani kell a dolgoknak. Pl. Kürt, irányjelző működik?
Kösz szépen az infót,de a gyertya nyílás befogása eléggé nehézkes művelet a scarabeomnál.Nem lehet hozzáférni a nyíláshoz és így marad egy kompresszió mérésre alkalmas műszer lehetősége!Kérek valakitől kölcsön egyet!
Egyébként mennyibe kerülhet egy ilyen kompresszió mérő(nem mintha sűrűen szeretném méregetni a kicsiny motorom kompresszióját,csak kíváncsiságból érdekelne,hogy milyen árban vesztegetik.)
Hogy a kuplung kiemel -e abbol is lehet következtetni, hogy mikor sebessegbe rakod, mekkorat ugrik, de az eleg subijektiv dolog.
Ha a baj nem a kosar környeken van, akkor mar jobban szet kell döteni a blokkot, es egy ilyen öreg vasnal az mar nem igen rentabilis.
A motorok nagytöbbsegenel a kuplungkosar környeken van atalaban azonos oldalon az a "sziromkerek", ami a fokozatokat pozicionalja. zen lathatod a melyebb arkok a fokozatok, a sekelyebb arok az ürese. Ra lehet erre is nezni, de sok minden baja nem lehet, akkor a problema a kukactengelynel-tolovillaknal lehet amik mar meg lehetnek kopva egy ilyen ven motornal. Es lehet a hidegebb vastagabb olaj ebben az esetben ezt meg konpenzalja valamelyest , majd melegen vekonyodva, mar log es feszül az egesz.
Az hogy a kosar javithato-e?
Ha le tudsz szedni minden beverödött oldalbol azonosan, hogy az osztas megmaradjon, es mindengyik lamella foga feltamaszkodjon az ujra szedett oldalakon, akkor igen. Ezt egy szerszamgep megcsinalja neked. De lehet annyiert, hogy abbol veszel egy bontottat. ha nem egyforman szeded le, akkor amelyik lamella elöbb feltamaszkodik , ott ismet beverödes lesz a nagyobb felületi feszültseg miatt, addig meg ki nem egyenlitödik fel nem fekvö lamellafogakkal, viszont akkor megint e van verödve...