most lett benne dugó cserélve szal van benne kompresszió rendesen de nem tom hogy hány millió trillió bár szal valami más ötlet? és a szerelőmmel már 2 napja csak nézzük hogy mi a fasz baja lehet
Sziasztok.Szörnyű dolog történt a wr400-al.Kinyomta a hűtő vizet és NEM VETTEM ÉSZRE most nem indul be és mintha egy kicsit szorulna is szerintem.Szerintetek mi történhetett vele?nagy a baj?bár holnap úgy is viszem a szerelőhöz,csak kiváncsi lennék a véleményetekre
jó estét mindenkinek!
az lenne akérdésem hogy elmentem mocizni ki nálunk a cross pályára és egy fél órás csapatás után amikor kimentem pihenni akkor agép magától leállt és utánna nem lehetett beindítani csak akkor ha a dombról lefele 2 be toltuk be kitakarítottuk a karbit is hogy hátha csak eldugult de nem... akkor sem indult be. cseréltünk gyertyát is és akkor is semmi csak durrant eggyet és kész....
vajon mi lehet a probléma? kérlek segítsetek
Hi. vki tudna segíteni mert tanácstalan vok
haver gépje 79es évjárat yamaha xt 250
nem tom mivan vele moccoztak azt egyszer csak megszorult- kihült ujra megszorult szétszedtük lehuztuk a hengert de semmi bAJ én ugy láttam olaj szivatyut is néztük az is jó
egy darabig jár azt amikor már kezd meleg lenni vmi fémes hang jönn ki belöle azt megszorul leáll azonnal de utánna meglehet rugni de ujra beáll
help
nem vitázott itt senki, csak irtam.
a dt-s oldal nekem is megvan, csak nem találtam meg hirtelen.
3 db dt80 am volt,(meg még kb másik 10 et rendszeresen szereltem) az összes létező dugatyúval végigprobáltam. 7 bar az ahol még rugásra indul, alatta már csak nyélgázos tolásra kapja el. ha minden gyári vastagságú tömitésel lesz összerakva és normálisan lehúzva akkor olyan 10,5-11 körül lesz a kropreszio érték, attól függően hogy hányadik magyar gazdája van a motornak.--előszerettel huzzák (tépik meg a hf csavart) és elferdül a hf. oszt ilyenkor szokták befogni az esztergába és 1-2 századot leszednek belőle. és igy ugye csökken a préstér ami a kompreszió arány és a süritési végnyomás értékének a növekedésével jár.
hüde szakszerüen fejeztem ki magam. .
még csak 2 honapja volt a szakmai vizsgám, még emlékeszem a dolgokra.
13bar kopogásos égés? Az 1985-ös 600-as katana service manualja ezt irja:
"Cylinder compression pressure
Standard 9.78 to 14.67 bars (142 to 213 psi)
Minimum 7.85 bars (114 psi)"
Ööööö ez 1985-ben. Én ebböl indultam ki.A 16 lehet hogy tényleg sok, de azt irtam NEM tudom pontosan mennyi, de az 5.5 nagyon hurka!És az 5.5-ös kompressziot törött dugoval, és hiányos gyürükkel produkálta a dt80-as. Megkérjük Yamahadt80-at ha összerakta a bringát legyen kedves mérjen ujra kompressziot, mondannyiunk kedvére. Sajnos még nem találtam dt80-as manualt, de keresem nagyon.Én továbbra is ugy gondolom hogy 10fölöttl lesz a gyári érték.
De, ez mind meddö vita, okoskodás, hogy10, 12,14,vagy16 teljesen mindegy a lényeg hogy az 5.5 kevés mint láttuk, hála istennek megvan a hiba oka, hamar készenlesz a bringa és lehet vele ereszkedni. Az okoskodástol elmegy az ember kedve hogy segitsen másoknak, pedig néha 1 jo ötlet sokat segit ha elakadunk. Mint láttad ha viszanézed, tapasztalataimat szivesen megosztom mindenkivel aki segitséget kér. A tipus hiába más a technika egyforma, kisebb nagyobb eltéréssel. És most részemröl lezártnak tartom a dt80 kompresszio vitát! Idömet és ujjhegyeimet másra pazarolom. Ja és Peace.
tiborg
azt a 16 os kompresziot komolyan gondoltad? 13 bar fölött már olyan kopogásos égés van mint állat, sőt a gyári hőértékű gyertyával már öngyuladás jön létre.
egy 160 as pollini rx en probáltam 13as kompresziot, 2 ember kellet és satura taposni a hátsó féket, hoyg le lehessen fullasztani, mert olyan öngyulladás jött létre.
a "for yamaha"-s dugoknak az anyaggyengesége, hogy törik a dugo, és a gyürü is. sima kis öntött gyürük, nem birnak sok kilométert, főleg ha sport rezo van rajta, ami gyakran előfordul a dt80-n , mivel svájcból horgyák be hozzá dögivel.
meg kell furni a köv méretre, és egy prox dugót bele. egy tanknyit járatni, oszt GO.
Hali Yamahadt80. Elég rondán néz ki a cucc. Most bár biztos hogy ezért nem indult. Nagy szerencséd van hogy a henger nem sérült. Én azt javaslom ha van idöd és várni kell az uj dugora, szedjed szét a blokkot és nézzed meg a csapágyakat a fötengelyen, ha csak 1 picit is log vagy rág cseréld és feltétlenül tegyél uj szimmeringet a fötengelyhez. Ha kész vagy vele irj milyen lett.
Figyelj Chevy, a kompresszio nem a köbcentitöl függ hanem a süritési viszonytol. Ha elolvastad ugy irtam nem tudom mekkora a dt80-ason de a 5.5 kevés. Amit én javitottam dt80-ast pörgöt mint állat, egy pörgös gépnek a süritési viszonya magas, 10:1 esetleg 12:1 ami 10feletti bar nyomást feltételez!
De most kiváncsi lettem levadászok 1 szervizkönyvet a dt-hez a netröl és megnézem, nehogy bután haljak meg. A pontos értéket megosztom majd veletek.
hello! na végre megtaláltam a hibát !levettem ma a hengerfejet, és mitt látok! a dugó tetejéböl hiányzik 1 darab!azt lehuztam a hengert és ujjabb meglepetés !az oldalából is hiányzik 1 fél centis darab !a gyürükröl már nem is beszélve! mind 2 böl köbö hiányzik 1,5 cm ! de a hengernek meg semmi baja! most jöhet egy prox dugó !
az lenne akérdésem hogy elmentem mocizni ki nálunk a cross pályára és egy fél órás csapatás után amikor kimentem pihenni akkor agép magától leállt és utánna nem lehetett beindítani csak akkor ha a dombról lefele 2 be toltuk be kitakarítottuk a karbit is hogy hátha csak eldugult de nem... akkor sem indult be. cseréltünk gyertyát is és akkor is semmi csak durrant eggyet és kész....
vajon mi lehet a probléma? kérlek segítsetek
haver gépje 79es évjárat yamaha xt 250
nem tom mivan vele moccoztak azt egyszer csak megszorult- kihült ujra megszorult szétszedtük lehuztuk a hengert de semmi bAJ én ugy láttam olaj szivatyut is néztük az is jó
egy darabig jár azt amikor már kezd meleg lenni vmi fémes hang jönn ki belöle azt megszorul leáll azonnal de utánna meglehet rugni de ujra beáll
help
a dt-s oldal nekem is megvan, csak nem találtam meg hirtelen.
3 db dt80 am volt,(meg még kb másik 10 et rendszeresen szereltem) az összes létező dugatyúval végigprobáltam. 7 bar az ahol még rugásra indul, alatta már csak nyélgázos tolásra kapja el. ha minden gyári vastagságú tömitésel lesz összerakva és normálisan lehúzva akkor olyan 10,5-11 körül lesz a kropreszio érték, attól függően hogy hányadik magyar gazdája van a motornak.--előszerettel huzzák (tépik meg a hf csavart) és elferdül a hf. oszt ilyenkor szokták befogni az esztergába és 1-2 századot leszednek belőle. és igy ugye csökken a préstér ami a kompreszió arány és a süritési végnyomás értékének a növekedésével jár.
hüde szakszerüen fejeztem ki magam. .
még csak 2 honapja volt a szakmai vizsgám, még emlékeszem a dolgokra.
"Cylinder compression pressure
Standard 9.78 to 14.67 bars (142 to 213 psi)
Minimum 7.85 bars (114 psi)"
Ööööö ez 1985-ben. Én ebböl indultam ki.A 16 lehet hogy tényleg sok, de azt irtam NEM tudom pontosan mennyi, de az 5.5 nagyon hurka!És az 5.5-ös kompressziot törött dugoval, és hiányos gyürükkel produkálta a dt80-as. Megkérjük Yamahadt80-at ha összerakta a bringát legyen kedves mérjen ujra kompressziot, mondannyiunk kedvére. Sajnos még nem találtam dt80-as manualt, de keresem nagyon.Én továbbra is ugy gondolom hogy 10fölöttl lesz a gyári érték.
De, ez mind meddö vita, okoskodás, hogy10, 12,14,vagy16 teljesen mindegy a lényeg hogy az 5.5 kevés mint láttuk, hála istennek megvan a hiba oka, hamar készenlesz a bringa és lehet vele ereszkedni. Az okoskodástol elmegy az ember kedve hogy segitsen másoknak, pedig néha 1 jo ötlet sokat segit ha elakadunk. Mint láttad ha viszanézed, tapasztalataimat szivesen megosztom mindenkivel aki segitséget kér. A tipus hiába más a technika egyforma, kisebb nagyobb eltéréssel. És most részemröl lezártnak tartom a dt80 kompresszio vitát! Idömet és ujjhegyeimet másra pazarolom. Ja és Peace.
azt a 16 os kompresziot komolyan gondoltad? 13 bar fölött már olyan kopogásos égés van mint állat, sőt a gyári hőértékű gyertyával már öngyuladás jön létre.
egy 160 as pollini rx en probáltam 13as kompresziot, 2 ember kellet és satura taposni a hátsó féket, hoyg le lehessen fullasztani, mert olyan öngyulladás jött létre.
meg kell furni a köv méretre, és egy prox dugót bele. egy tanknyit járatni, oszt GO.
De most kiváncsi lettem levadászok 1 szervizkönyvet a dt-hez a netröl és megnézem, nehogy bután haljak meg. A pontos értéket megosztom majd veletek.
ezzel vettem még !