Hello Mindenki.
Ha tudnátok segíteni abban,hogy Bp.-n,vagy környékén ki foglalkozik teleszkóp-egyengetéssel,(Sima Bélán kívül) azt nagyon megköszönném...Főleg ha valakinek van tapasztalata ezzel a dologgal kapcsolatban,annak a tanácsát is szívesen venném.Főleg az érdekelne,hogy ez mennyire bejáratott dolog,mennyire látszik a javítás,tartós-e és nem veszélyes-e,mi az amit még meglehet csinálni,ha valaki csináltatott már telót,a javítás költsége is érdekelne,és a témával kapcsolatban minden.A "beteg":43-as átmérőjű teló,alsó bilincsnél gyűrődés,a kerék kb. 1 centivel közelebb a hasidomhoz,mint kéne.Akkor észrevehető,ha levan véve minde idom elölről,vagy ha tudod mit kell keresni.Tehát nem vészes,de ami görbe,az görbe,meg kell csinálni...Köszi a segítséget!
Az alábbiakban kérném a segítségeteket: 2006 07 12-én a B.földvári Lehr Motornál vettem egy új 900-as Hornetet. A mociban most 6900 Km van, de kezdettől fogva furcsa csörgés jellegű hangot adott. Eleinte csak hidegen, most mát jórészt melegen is hallom. A hibát eddig 3 mo.-i szakszervízben nézettem meg (Lehr, Székesfehérvár, Takober) Állításuk szerint a hang nem hiba, használjam tovább, azt azonban sehol sem mondták meg, hogy miért nem gond, miért természetes, sőőőt azóta még arra sem nyílt lehetőségem, hogy egy hasonló 900-as Hornetet kipróbálhassak illetőleg a sajátomat más régebbi Hornet tulajjal véleményeztessem.
Tehát, ha volna köztetek olyan, aki hasonló vassal (évjárat, futás) rendelkezik és hajlandó lenne összefutni velem, akkor nagyon hálás lennék!
Tud valaki olyan szakműhelyt ahol szakszerűen kicserélik a féktárcsa elkopott, kiverődött, meglazult szegecseit?
Valószínű hogy a motor előző tulaja átalakította erre a "lötyögős" változatra de a későbbi használat során olyan mértékben megnőtt a tárcsa játéka hogy az már szerintem rendellenes és emellett nagyon zörög is.
Nem szeretném a komplett tárcsákat emiatt kicserélni mert nagyon húzós az ára.
Sziasztok!
Aprilia Ditech SR50-em van, 2002-es évjárat. A gond az lenne vele, hogy a hőmérője nem mutat semmit. Kiróbáltam már másik műszerfallal is, de azzal sem OK. Illetve, ha lehúzom a műszerfal hátulján a két csatlakozó közül a kisebbet, akkor mutatja a hőfokot, de a benzinszintet nem. Van valakinek ötlete vagy látott már hasonlót? Előre is köszi a segítséget!
Zetex: www.biker-world.hu
Sajna erről a mociról nincsenek kint konkrét adatok, de ha rászánsz 9000Ft-ot, szerelési útmutatót tudsz venni. :)
(Egyébként nagyon segítőkészek és lehet, hogy csak simán bemondják Neked az adatot... ;) )
Egy ismerősöm pont hasonló cipőben járt, hogy lámpát szereljen a krosszmotorjára. Ha csak arra szeretnéd, hogy lássanak az úton, de mást nem, akkor ajánlom az ő módszerét. Ő két Cateye lumix, 3 ledes bicajlámpát rakott fel a kormányra. (bilincs jár hozzá) Azzal elég jó fényhatást ért el a láthatóság kedvéért, de ő nem sokat lát vele.
Remélem tudtam valamit segíteni.
davidwrc!
Nem ismerem a mocit, de a leírásod alapján gondolom 2T.
HA falsot szív, akkor szegényedik a keverék, és nem kéne füstölnie, meg beköpni a gyertyát.
Szerintem is alapos a gyanúd. Próbálj mást keresni, vagy kérdezd meg a szerelőt, hogy ha megmarad a hibája, akkor azt ingyen javítja?
Hali
Suzuki RGV 250 Wolf-om van.
A motorszerelő szerint főtengely szimeringes de én nem vagyok benne biztos.
Tünetei: beköpi a gyertyát, fuldoklik, ha húzom neki csak emelkedik a furdulat de erő nincs benne(7000 felett) és néha csak úgy füstöl. Szerinte falsot szív a főtengelynél. Én nem vagyok benne biztos hogy főtengely szimeringes mert könnyen indul
Bárkinek valami tippje van írja meg.
Ezzel a láncos témával kapcsolatban azt szeretném megkérdezni, hogy a láncnak van adoot iránya ami szerint fel kell rakni? Ez egy patentszemes lánc. Vagy csal az a lényeg hogy a patent szem jó irányba álljon?
Most akkor mi a gondod?
Összerakod patentszemmel, oszt jónapot.
Való igaz, a nagyobb telj. gépekhez nittelőszemes láncot szoktak rakni, de nem tudom, mi a jelentősége, mert a patentszem rugós része nem teherhordó elem, csak biztosít. Csak jó irányba tedd fel,mert az nem mindegy!
Én sem vagyok szakértő, de szerintem beleteheted, hidegen, és ha hidegben is motorozol. akkor vigyázz rá jobban egy kicsit. Mint ahogy a hozzászólásodban is van, a hígabb (hidegen!) olaj hamarabb jut el a kénési helyekre. Melegen , s melegben viszont kifejezetten előnyös a 20W-50-es.
Nekem is 10W-40 van előírva, most próbaképpen tettem bele Castrol 20W-50-est, talán könnyebb üresbe tenni, de lehet hogy csak bemesélem magamnak.
Lapar igazad volt az ásványi olajjal kapcsolatban,utánnagondolkodtam és olvastam ennek,és igen öreg motorba az kell,a fél világ ezt mondja,+amúgy is gyakrabban kell ezekben cserélni mert hamarabb elpiszkolódik és sűrűbb is az ásványi, jobban kitölti a hézagokat
Ezt találtam vhol,rövid és tömör,a vége meggyőzött hogy mehet a 20w50-es bele,de szted is nyugodtan
beletölthetem?ez egy öreg ducati motor a gépkönyvben 10W40-es ásványit ír.
"Viszkozitási osztály, hígfolyósság.
Az Amerikai Autómérnök Szövetség besorolása terjedt el. Fontos tudnunk: ez a jelzés kizárólag az olaj viszkozitását jelzi, de a minöségre és a teljesítményszintre ebböl nem lehet következtetni.
Ma már szinte csak többfokozatú (Multigrade) olajok vannak forgalomban, ezek kevésbé változtatják a viszkozitásukat a hömérséklet függvényében. Egy jól megválasztott ilyen olaj esetében -hazai külsö hömérsékleti viszonyok mellett- nem szükséges évszaktól függöen olajat cserélni.
Jelölésük pl: 10W-40 lehet. A W (Winter, tél) jelölés az un. hidegoldali viszkozitás, a kötöjel utáni a melegoldali viszkozitási osztályba sorolás. Ezek minél kisebbek, annál hígabb az olaj.
Feltétlenül ajánlott a gyári elöírásokhoz való igazodás, az ettöl való eltérés elött tanácsos kikérni szakember véleményét. Kenéstechnikával foglalkozó szakemberek szerint legfeljebb egy lépcsövel térhetünk el a gyári elöírástól. Ha hígfolyósabb olajat választunk, indításkor részben lecsökken a motor átolajozásának ideje, másrészt a motor lecsökkent belsö ellenállása miatt nyerhetünk némi teljesítménytöbbletet. A kockázati oldalon viszont megjelenik a fokozottabb olajfogyasztás esélye, és szélsöséges terhelési feltételek mellett könnyebben megszakad az olajfilm.
Kopott motornál egy híg (pl: 0W-30-as teljesen szintetikus) olaj már nem tudja eltömíteni pl. a dugattyúgyürük megnövekedett -eredetileg alacsony- illesztési hézagait, megnövekszik a kartergáz. Ugyanez a helyzet egy régebbi gyártású motornál, esetleg bármilyen keveset futott is: itt még eredetileg nagyobb hézaggal szerelték a gyürüket. Amikor a "jobb olaj" kérdése felmerül, célszerü átgondolni, hogy a tényleg jobb mutatókkal rendelkezö, rendszerint jóval drágább olaj az adott motorhoz valóban jobb választás-e, vagy csak "az én motoromba csakis a legjobb olaj kerülhet" felkiáltással feláldozunk jónéhány ezer forintot, miközben ártunk is a motornak. "
Ha tudnátok segíteni abban,hogy Bp.-n,vagy környékén ki foglalkozik teleszkóp-egyengetéssel,(Sima Bélán kívül) azt nagyon megköszönném...Főleg ha valakinek van tapasztalata ezzel a dologgal kapcsolatban,annak a tanácsát is szívesen venném.Főleg az érdekelne,hogy ez mennyire bejáratott dolog,mennyire látszik a javítás,tartós-e és nem veszélyes-e,mi az amit még meglehet csinálni,ha valaki csináltatott már telót,a javítás költsége is érdekelne,és a témával kapcsolatban minden.A "beteg":43-as átmérőjű teló,alsó bilincsnél gyűrődés,a kerék kb. 1 centivel közelebb a hasidomhoz,mint kéne.Akkor észrevehető,ha levan véve minde idom elölről,vagy ha tudod mit kell keresni.Tehát nem vészes,de ami görbe,az görbe,meg kell csinálni...Köszi a segítséget!
Az alábbiakban kérném a segítségeteket: 2006 07 12-én a B.földvári Lehr Motornál vettem egy új 900-as Hornetet. A mociban most 6900 Km van, de kezdettől fogva furcsa csörgés jellegű hangot adott. Eleinte csak hidegen, most mát jórészt melegen is hallom. A hibát eddig 3 mo.-i szakszervízben nézettem meg (Lehr, Székesfehérvár, Takober) Állításuk szerint a hang nem hiba, használjam tovább, azt azonban sehol sem mondták meg, hogy miért nem gond, miért természetes, sőőőt azóta még arra sem nyílt lehetőségem, hogy egy hasonló 900-as Hornetet kipróbálhassak illetőleg a sajátomat más régebbi Hornet tulajjal véleményeztessem.
Tehát, ha volna köztetek olyan, aki hasonló vassal (évjárat, futás) rendelkezik és hajlandó lenne összefutni velem, akkor nagyon hálás lennék!
Előre is megköszönve: Szabolcs
T.: 30/977-44-9
Emil: pataki@patakiestarsa.hu
ZX9R-be milyen olajat kell tölteni? (2003)
Repsol olajat használ valaki?
nem tudja vki, hogy a mocim (yamaha tdr) mielőtt nyitna a power mért kezd el dadogni?
Tud valaki olyan szakműhelyt ahol szakszerűen kicserélik a féktárcsa elkopott, kiverődött, meglazult szegecseit?
Valószínű hogy a motor előző tulaja átalakította erre a "lötyögős" változatra de a későbbi használat során olyan mértékben megnőtt a tárcsa játéka hogy az már szerintem rendellenes és emellett nagyon zörög is.
Nem szeretném a komplett tárcsákat emiatt kicserélni mert nagyon húzós az ára.
Előre is köszi!
Van itt valaki akinek van vákum dobja a mociján vagy tudja mit ér ez és hogy kell felrakni elöre is köszi...
Aprilia Ditech SR50-em van, 2002-es évjárat. A gond az lenne vele, hogy a hőmérője nem mutat semmit. Kiróbáltam már másik műszerfallal is, de azzal sem OK. Illetve, ha lehúzom a műszerfal hátulján a két csatlakozó közül a kisebbet, akkor mutatja a hőfokot, de a benzinszintet nem. Van valakinek ötlete vagy látott már hasonlót? Előre is köszi a segítséget!
www.biker-world.hu
Sajna erről a mociról nincsenek kint konkrét adatok, de ha rászánsz 9000Ft-ot, szerelési útmutatót tudsz venni. :)
(Egyébként nagyon segítőkészek és lehet, hogy csak simán bemondják Neked az adatot... ;) )
Egy ismerősöm pont hasonló cipőben járt, hogy lámpát szereljen a krosszmotorjára. Ha csak arra szeretnéd, hogy lássanak az úton, de mást nem, akkor ajánlom az ő módszerét. Ő két Cateye lumix, 3 ledes bicajlámpát rakott fel a kormányra. (bilincs jár hozzá) Azzal elég jó fényhatást ért el a láthatóság kedvéért, de ő nem sokat lát vele.
Remélem tudtam valamit segíteni.
valaki tud megoldást h hogyan és mimódon tegyek 1 crossmocira első lámpát?
jó lenne ha valaki segítene
A gyertyát azért köpheti be ha tényleg főtengelyszimeringes mert fel jön az olaj és nem tudja elégetni és ezért is füstöl
Nem ismerem a mocit, de a leírásod alapján gondolom 2T.
HA falsot szív, akkor szegényedik a keverék, és nem kéne füstölnie, meg beköpni a gyertyát.
Szerintem is alapos a gyanúd. Próbálj mást keresni, vagy kérdezd meg a szerelőt, hogy ha megmarad a hibája, akkor azt ingyen javítja?
Nincs!
Csak a patemtszem rugójának kell jó irányba állnia. (a zárt rész előre!)
Suzuki RGV 250 Wolf-om van.
A motorszerelő szerint főtengely szimeringes de én nem vagyok benne biztos.
Tünetei: beköpi a gyertyát, fuldoklik, ha húzom neki csak emelkedik a furdulat de erő nincs benne(7000 felett) és néha csak úgy füstöl. Szerinte falsot szív a főtengelynél. Én nem vagyok benne biztos hogy főtengely szimeringes mert könnyen indul
Bárkinek valami tippje van írja meg.
Most akkor mi a gondod?
Összerakod patentszemmel, oszt jónapot.
Való igaz, a nagyobb telj. gépekhez nittelőszemes láncot szoktak rakni, de nem tudom, mi a jelentősége, mert a patentszem rugós része nem teherhordó elem, csak biztosít. Csak jó irányba tedd fel,mert az nem mindegy!
Nekem is 10W-40 van előírva, most próbaképpen tettem bele Castrol 20W-50-est, talán könnyebb üresbe tenni, de lehet hogy csak bemesélem magamnak.
Ezt találtam vhol,rövid és tömör,a vége meggyőzött hogy mehet a 20w50-es bele,de szted is nyugodtan
beletölthetem?ez egy öreg ducati motor a gépkönyvben 10W40-es ásványit ír.
"Viszkozitási osztály, hígfolyósság.
Az Amerikai Autómérnök Szövetség besorolása terjedt el. Fontos tudnunk: ez a jelzés kizárólag az olaj viszkozitását jelzi, de a minöségre és a teljesítményszintre ebböl nem lehet következtetni.
Ma már szinte csak többfokozatú (Multigrade) olajok vannak forgalomban, ezek kevésbé változtatják a viszkozitásukat a hömérséklet függvényében. Egy jól megválasztott ilyen olaj esetében -hazai külsö hömérsékleti viszonyok mellett- nem szükséges évszaktól függöen olajat cserélni.
Jelölésük pl: 10W-40 lehet. A W (Winter, tél) jelölés az un. hidegoldali viszkozitás, a kötöjel utáni a melegoldali viszkozitási osztályba sorolás. Ezek minél kisebbek, annál hígabb az olaj.
Feltétlenül ajánlott a gyári elöírásokhoz való igazodás, az ettöl való eltérés elött tanácsos kikérni szakember véleményét. Kenéstechnikával foglalkozó szakemberek szerint legfeljebb egy lépcsövel térhetünk el a gyári elöírástól. Ha hígfolyósabb olajat választunk, indításkor részben lecsökken a motor átolajozásának ideje, másrészt a motor lecsökkent belsö ellenállása miatt nyerhetünk némi teljesítménytöbbletet. A kockázati oldalon viszont megjelenik a fokozottabb olajfogyasztás esélye, és szélsöséges terhelési feltételek mellett könnyebben megszakad az olajfilm.
Kopott motornál egy híg (pl: 0W-30-as teljesen szintetikus) olaj már nem tudja eltömíteni pl. a dugattyúgyürük megnövekedett -eredetileg alacsony- illesztési hézagait, megnövekszik a kartergáz. Ugyanez a helyzet egy régebbi gyártású motornál, esetleg bármilyen keveset futott is: itt még eredetileg nagyobb hézaggal szerelték a gyürüket. Amikor a "jobb olaj" kérdése felmerül, célszerü átgondolni, hogy a tényleg jobb mutatókkal rendelkezö, rendszerint jóval drágább olaj az adott motorhoz valóban jobb választás-e, vagy csak "az én motoromba csakis a legjobb olaj kerülhet" felkiáltással feláldozunk jónéhány ezer forintot, miközben ártunk is a motornak. "