Szerinted ha a fesszabba bemenő és kimenő vezetékeket lekötném és beiktatnék egy egyenirányító diódát úgy működhetne a dolog?
Még egy kérdés a modulba mekkora feszültségnek kellene bemennie hogy szikra képződjön?
Egy biztos: a gyújtásmodulba egyenáramnak kell menni ! tehát az a jobb oldali valami egy egyenirányító - feszültség szabályzó lehet. Ne járasd, mert tönkre mehet a gyújtómodul.
jah és a karbi szinkron megtörtént már csak a fogyasztás a szívtató működése és a fordulat lassú vissza esése aggaszt kicsit
de motorikusan jó állapotban van padon is le lett mérve és több szaki is látta már egyedül a benzin és levegő arányt kellene össze hoznom valahogyan
Sziasztok!
A következőben kérném a segítségeteket: egy honda sky 50 es robogóm van. Eleinte tökéletesen működött a motor csak néha azt produkálta mintha kihagyna a gyújtás egy pillanatra. De mára már teljesen elment a gyújtás. Elvégeztem egy pár mérést. Sajnos nem találtam bekötési rajzot hozzá. Így rajzoltam egyet és feltüntettem a mért értékeket.
A generátortól két vezeték jön az egyik a jeladóé a másikon az áram megy. (a mérés alapján egyiknél sincs szakadás). A jeladó vezetéke a gyújtótrafóval egybeépített gyújtásmodulba csatlakozik (itt mérhető AC 0.2-0.3 V). Az áramszál pedig a fesszabályzóba megy oda megérkezik (AC ~ 16-19V) a fesszab-ból továbbmenő áramszál becsatlakozik a gyújtásmodulba. (ott is ez a feszültség mérhető).
Kérdéseim a modulba menő feszültség megfelelő e?
Ha igen akkor valószínűleg a modul a rossz.
És még egy ha a modul rossz akkor helyettesíthető e egy másik robogóba gyártott típuséval ha a megfelelő szálakat a megfelelő helyekre kötöm?
hali az van hogy a motor működésével semmi gond nincsen szépen megy viszont a fordulat lassan akar vissza esni és a szívatóm sem működik tökéletesen szóval felpörög egy pillanatra és utánna meg is akar álni ép hogy 500 as fordulatot tartja teljes szivatón ha leveszem meg is ál. viszont melegen tökéletesen működik a motor lehet hogy a nem gyári légszűrő is oka de azt megrendeltem és kiderül hogy milyen lesz. kivettem a légszűrőt és egy rongyal eltömítettem a légszűrőház szívónyílását és egyből jó lett a szivató is rendesen felpörög és tartja a a 4-5 ezres fordulatot teljes szívatón és a fordulat is teljesen jól vissza esik. szóval az én megállapításom hogy NAGYON SOK LEVEGŐT KAP ennek oka lehet a légszűrő is és a levegő csavarok nem megfelelő beállítása. SZERINTEM.
olvass vissza, te azt írtad a szívócsonkot. a szívócsonkon van/szokott lenni a karburátor, ha a szívócsonkot befogod............................ nem történik semmi.
Sziasztok. Engem az érdekelne hogy be lehetne-e járatni úgy egy hengerszettet(csak az új a blokk többi része már be van) hogy leveszem a láncot és otthon a garázsban váltogatok vele. Előre is kösz mindenkinek
üdv! amit manapság hallottam a beállításokról az a kipufogó leömlőbe épített szondákkal való behangolás/állítás injektoros motoroknál, karburátoros modelleknél még -lehet nem a megfelelő szót használom- lézeres hőmérséklet mérővel mérik a kipufogó leömlők hőmérsékletét, így próbálják elérni/szinkronba hozni a karburátorok beállításait.
én is láttam üveg gyertyát eredeti készletben és munka közben is, trabanton és kétütemű motorokon, de gondolj bele egy gpz 600- vagy zx9-nél esélyed sincs látni az üveg gyertya színképét mert a gyertya mélyen a hengerfejben található és ha nem veszel hozzá üveg trafós gyertyapipát, vagy üveg gyertyapipát akkor nem látod a munkád értelmét.
a benzin levegő keverési arány pontos beállításához inkább a modern műszer érzékelője sem mint vájt fül kell szerintem. a kétütemű és négyütemű motorok bizonyos típusainál biztos lehet az üveg gyertyás megoldást használni, típustól függ szerintem.
nem életcélom teljes gázon tisztitgatni a karburátort, de több motorszerelő is azt kérte az ügyfeleitől akik hosszan nem használt járművet vásároltak hogy a beállítások előtt feltétlen menjenek 2-3 000 km-t hogy a benzin átmossa a karburátort, a szelepeken lerakódott anyagok távozzanak róla, és a levegő járatok/furatok féklevegő járatok tisztuljanak, amit műhely körülmények között nem tudnak elérni. én sem hittem hogy a tartós teljes gázas kigyorsítások és tempós haladás tisztítja a karburátorokat, de saját tapasztalatom az hogy vannak még csodák és velem is megtörtént ez.
Üvegtestü gyertyaval nem kell ennyit bohockodni, meg nem kell meröpontokat kialakitani a leömlökben hogy allitani tudjad a karbit... Es nem kell vagyonokat költeni egy öreg gözös csavargatasara.
Vissza kell alltinai a gyari meretü fuvokakat, a tük zeegeret a megfelelö horonyba , a megadott uszoszintet. Ha igy üzemel a motor, akkor lehet finomitani rajta az alapjatari keverek beallitasaval, esetleg a tü süllyesztesevel, emelesevel. Es egy finim szinkronizalassal.
Amugy szerintem karbit tisztani nem nyelgazon kell hanem ahogy a kollega is tette, a karbit szetboritva...szerintem. Föleg ha nem megy gep rendesen es egyik henger vonszolja a masikat az aranytalansagok miatt.
természetesen segítséget kell kérjek AGO-tól is hogy mely helyekre lehet/kell tenni a szonda mérőpontjait, és mely értékeket kell keresem hogy a motor ne sokalljon el annyira hogy az már rossz irányba befolyásolja a motor működést.
ez a motor lett állítva, a műszer nem a legfiatalabb korosztályból való, és ezek a gyertya képek az állítás után. a gyertyák nálam 20 000km mentek és gyári értéken voltak a hézagjaik, elhasználódás vagy megkopás bármilyen jele nélkül. a következő szervizen csak azért lesznek cserélve hogy az üzembiztonsága tökéletes legyen a motornak.
ha elkészítem a kawa zx9r leömlő rendszerébe a szonda helyeket akkor teszek fel róla képet és leírom az anyag szükségletét és pénzbeli vonzatát a műveletnek. az E szériás kawa zx9R gyári értékre állítva a keverékszabályzót, 98-as benzinből úgy hogy a megtett 100km-ből kb 20km-en 80-110 km/h-ig használtam, a többi megtett km-en 160-240 km/h-ig használtam, úgy evett 7.2L. a jövőbeni beállítástól kb 1L fogyasztás csökkenést és ugyan olyan gyertyaképeket remélek mint a vfr-é volt.
ezután az autópálya használat után, itthon egy jó barátom segítségével egy co2 mérő/elemző műszerrel elkezdtük beállítani, külön-külön minden henger keverék képzését úgy hogy a szondát csak abba a könyökbe illesztettük amelyik hengert ép állítottuk. a beállítás nem teljes körű ,hiszen nem fékpadon terhelés alatt mértünk. az értékekre már nem emléxem, de a beállítás után eltűnt az 5-8000 ford. közötti erősebb tartomány, egyenletesen nő a teljesítmény és a fogyasztás is vissza esett 5-5.5L-re, menet közben agilisan forog el 11 000 fordulatig amit előtte nem tett meg. a következő 12 000 szervizen pedig ősz barna színű gyertyák jöttek ki a hengerfejből, amit többnyire injektoros motorok vagy gyári beállítású karburátoros motorok produkálnak. történt ez 84 000km-rel az órájában zéró olajfogyasztással. most ugyan ezt a beállítást akarom véghezvinni zx9r B és E szérián, úgy hogy a kipufogó leömlő rendszerébe mérési helyeket alakítok ki és úgy próbáljuk be állítani minden egyes karburátort hogy közben mérjük a kibocsátott kipufogógáz értékét. a terheléses mérés lehetőségén még gondolkoznom kell, de már ez az alapnak nevezhető beállítás is min. 2L fogyasztás javulást mutatott és jobb motorműködést.
Még egy kérdés a modulba mekkora feszültségnek kellene bemennie hogy szikra képződjön?
de motorikusan jó állapotban van padon is le lett mérve és több szaki is látta már egyedül a benzin és levegő arányt kellene össze hoznom valahogyan
A következőben kérném a segítségeteket: egy honda sky 50 es robogóm van. Eleinte tökéletesen működött a motor csak néha azt produkálta mintha kihagyna a gyújtás egy pillanatra. De mára már teljesen elment a gyújtás. Elvégeztem egy pár mérést. Sajnos nem találtam bekötési rajzot hozzá. Így rajzoltam egyet és feltüntettem a mért értékeket.
A generátortól két vezeték jön az egyik a jeladóé a másikon az áram megy. (a mérés alapján egyiknél sincs szakadás). A jeladó vezetéke a gyújtótrafóval egybeépített gyújtásmodulba csatlakozik (itt mérhető AC 0.2-0.3 V). Az áramszál pedig a fesszabályzóba megy oda megérkezik (AC ~ 16-19V) a fesszab-ból továbbmenő áramszál becsatlakozik a gyújtásmodulba. (ott is ez a feszültség mérhető).
Kérdéseim a modulba menő feszültség megfelelő e?
Ha igen akkor valószínűleg a modul a rossz.
És még egy ha a modul rossz akkor helyettesíthető e egy másik robogóba gyártott típuséval ha a megfelelő szálakat a megfelelő helyekre kötöm?
én is láttam üveg gyertyát eredeti készletben és munka közben is, trabanton és kétütemű motorokon, de gondolj bele egy gpz 600- vagy zx9-nél esélyed sincs látni az üveg gyertya színképét mert a gyertya mélyen a hengerfejben található és ha nem veszel hozzá üveg trafós gyertyapipát, vagy üveg gyertyapipát akkor nem látod a munkád értelmét.
a benzin levegő keverési arány pontos beállításához inkább a modern műszer érzékelője sem mint vájt fül kell szerintem. a kétütemű és négyütemű motorok bizonyos típusainál biztos lehet az üveg gyertyás megoldást használni, típustól függ szerintem.
nem életcélom teljes gázon tisztitgatni a karburátort, de több motorszerelő is azt kérte az ügyfeleitől akik hosszan nem használt járművet vásároltak hogy a beállítások előtt feltétlen menjenek 2-3 000 km-t hogy a benzin átmossa a karburátort, a szelepeken lerakódott anyagok távozzanak róla, és a levegő járatok/furatok féklevegő járatok tisztuljanak, amit műhely körülmények között nem tudnak elérni. én sem hittem hogy a tartós teljes gázas kigyorsítások és tempós haladás tisztítja a karburátorokat, de saját tapasztalatom az hogy vannak még csodák és velem is megtörtént ez.
Vissza kell alltinai a gyari meretü fuvokakat, a tük zeegeret a megfelelö horonyba , a megadott uszoszintet. Ha igy üzemel a motor, akkor lehet finomitani rajta az alapjatari keverek beallitasaval, esetleg a tü süllyesztesevel, emelesevel. Es egy finim szinkronizalassal.
Amugy szerintem karbit tisztani nem nyelgazon kell hanem ahogy a kollega is tette, a karbit szetboritva...szerintem. Föleg ha nem megy gep rendesen es egyik henger vonszolja a masikat az aranytalansagok miatt.
ha elkészítem a kawa zx9r leömlő rendszerébe a szonda helyeket akkor teszek fel róla képet és leírom az anyag szükségletét és pénzbeli vonzatát a műveletnek. az E szériás kawa zx9R gyári értékre állítva a keverékszabályzót, 98-as benzinből úgy hogy a megtett 100km-ből kb 20km-en 80-110 km/h-ig használtam, a többi megtett km-en 160-240 km/h-ig használtam, úgy evett 7.2L. a jövőbeni beállítástól kb 1L fogyasztás csökkenést és ugyan olyan gyertyaképeket remélek mint a vfr-é volt.