Ott kap testet ahol rajzoltam , mert az egész egy műanyag házban van. Ezt a diódás dolgot nem értem teljesen , arra gondolsz hogy a generátorra kössem rá? Ha fordítva kötöm be akkor nem enged át áramot kivéve ha már túl nagy az áram.
Hát most szerintem a test az ugyanaz nem? A fesszab az fémházba van beöntve műgyantával. Ha kiderül hogy az a rossz akkor megpróbálhatom kikapirgálni a műgyantát.
Holnap megpróbálom megoldani a mérést. A graetz híd gondolom az egyenirányítás miatt kell, de a kondinak mi lesz a szerepe? A graetz hidat milyen paraméterű diódákból állítsam össze?
megpróbálok keríteni egy szkópot hogy kiderüljön egyen vagy váltó áram jön e ki a fesszabból.
Készítettem egy rajzot , és az lenne a kérdésem , hogy szerinted így lehetne e ellenőrizni a működőképességét a gyújtásmodulnak?
"amikor is több másodpercig maximális a szívóhatás." Szerintem nyomaskülönbseg, bar ugy tudom hogy az utobbi 30 evben a japan motorok allando nyomasuak voltak, mert ugye ha nyitod a folytoszelepet a nyomaskülönbseg emeli a membrant, es mikor kiegyenlitödik a nyomas a szivocstornaban es a membran felett, akkor az megnyukszik, es szepen atereszti a megfelelö mennyisegü üzemanyagot . Az mas teszta hogy a tömegaram nö...
Amugy szerintem ami "kitisztitja " a belsöegesü motort az nem a teljes gazas kigyorsitas, hanem az emelt fordulatszamban valo jaratas (fél, 2/3 fordulatszam tartomany) melynek a lenyege hogyha megfelelö a beallitas, akkor itt nem jelentkezik a kigyorsitaskori eldusitas es az ezzel jaro kokszosodas, hanem motor rendesen "lelegzik", megfelelö hömersekleten közel idealisan töltött hengereknel jöhet letre a kikormolas, mikor a szepen lassan a leeg a koksz , lerakodas, ami elötte lomha jaratsbol, varosi közlekedesböl adodoan lerakodott. Nem jön letre a lerakodasok miatt megövekedett vegsürites miatt detonacios eges, mikor a felhevült koksz elöbb gyujtja be a kevereket mint a gyujtasidöpont lenne, stb...
Az hogy most hol jar a "tudomany", tisztaban vagyok vele.Ezt a szösszenetet mar par eve irtam. http://www.gsx1400.hu/index.ph...
De hogy okosodni szeretnel mert latom hogy keresed az igazsagot, de az elküldött linken nem nezed meg , hogy az üveggyergyahoz adnak egy szarat a a vegen egy dönthetö tükörrel , es igy bizony barmilyen szutykot be lehet kemlelni, en 1200 bandikat szoktam vele hangolgatni barati körben. Mert meg a hömerseklet meresnel egy enyhe fuvallat 10 fokkal elteriti a eszközödet, vagy a szonda hasznalatakor a kipu tömitetlen es farsot sziv, akkor baszhatod az egeszet, de itt az latod ami valoban törteni, mindenfele közvetitö közeg nelkül. Nyilvan mivel eleg nehez a szinkepet elektromos jelle alakitani hüen, igy nem ez terjedt el a fekpadi beallitasok visszacsatolasara, hanem mas senzorok leptek elöterbe...
Ettöl meg otthoni hangolasra tökeletes, föleg azert mert az eredeti kerdezönek a motorja er annyit mint a fekpadi hangolas költsege, igy soha nem jut ezzel a geppel a közelebe, De szerintem te sem a 900-assal.
Igy meg mindig azt mondom, tömitesek csereje, meg a falsszivasi helyek( fojtoszelep tengelye ) ellenörzese, uszoszint allitas, gyari meretü fuvokak , tü magassag allitas. aztan szinkron, elötte szelephezag ell., aztan lehet egy kis finomitas...
Service manual, Wiring shema. És látni fogjuk. Vagy egy üzemelő motort megmérni, olyan műszerrel, ami felismeri egyen, vagy váltó feszültséget mér e ? Ennyi.
Annyit kellene megnézni, hogy lehúzni a generátor "áram" kábeléről a vezetéket, és megmérni hogy üresen, terhelés nélkül mennyire megy fel a feszültség. Hivatalosan ezt úgy szokták mérni, hogy rákötnek legalább egy graetz hidat, meg egy 1000uF kondit, és egyenfeszt mérnek.
A bal oldali maga a gyújtó tekercs, a beépített gyújtásmodullal. A jobb oldali pedig a fesszabályzó lehet. Azért mondtam hogy szerintem ez egy tranzisztoros gyújtás, mert azt írta hogy 16-19V-ot mért, és ez még ráadásul be is megy a fesszabályzóba. Egy tranzisztoros gyújtás simán elmegy ennyi feszültséggel is, de egy tirisztorosnak kell a 3-400V a kondenzátor feltöltéséhez. Tehát itt a gyújtás 16-19V-ja, valószínűleg szabályzás után az akkut is tölti, és ezért jön fel a generátorból csak két szál. Ha 3-400 Volt jönne fel azon a kábelen, akkor tuti nem vinnék be a fesszabályzóba, mert nem volna értelme.
"...Egy biztos: a gyújtásmodulba egyenáramnak kell menni !..." Túlzottan biztos vagy Te ebben. Ha a gyújtómodulba egyenfeszültség menne, akkor szerinted a tirisztor melyik félhullámban kapcsolna ki? Egyikben sem, mert az egyenfeszültség 'sima' és nincsenek benne hullámok. Magyarul a tirisztor az első szikra után úgymaradna. Mellesleg egyik robogóban sem egyenfeszültség megy a gyújtómodulba, hanem a generátor egy külön tekercse ad neki 3-400V váltófeszt.
"...A gyújtómodul, egy félvezetős IC-s áramkör , csak =áramról megy !..." Tévedés. Az egyszerűbb gyújtómodulok egy tirisztorból és kondenzátorból felépített egységek. Általában még tartalmaznak egy-két ellenállást és diódát, de semmi többet. A robogók 90%-a ilyen felépítésű.
Cseréld ki a feszültség szabályzót, és látni fogod, működik-e a gyújtás.Utána mérd meg mennyivel tölti az akkut. És ne kisérletezz mert még egyéb is tönkre mehet. Abban reménykedek, hogy a gyújtás nem romlott el, bár fogadni nem mernék rá.
megpróbálok keríteni egy szkópot hogy kiderüljön egyen vagy váltó áram jön e ki a fesszabból.
Készítettem egy rajzot , és az lenne a kérdésem , hogy szerinted így lehetne e ellenőrizni a működőképességét a gyújtásmodulnak?
"amikor is több másodpercig maximális a szívóhatás." Szerintem nyomaskülönbseg, bar ugy tudom hogy az utobbi 30 evben a japan motorok allando nyomasuak voltak, mert ugye ha nyitod a folytoszelepet a nyomaskülönbseg emeli a membrant, es mikor kiegyenlitödik a nyomas a szivocstornaban es a membran felett, akkor az megnyukszik, es szepen atereszti a megfelelö mennyisegü üzemanyagot . Az mas teszta hogy a tömegaram nö...
Amugy szerintem ami "kitisztitja " a belsöegesü motort az nem a teljes gazas kigyorsitas, hanem az emelt fordulatszamban valo jaratas (fél, 2/3 fordulatszam tartomany) melynek a lenyege hogyha megfelelö a beallitas, akkor itt nem jelentkezik a kigyorsitaskori eldusitas es az ezzel jaro kokszosodas, hanem motor rendesen "lelegzik", megfelelö hömersekleten közel idealisan töltött hengereknel jöhet letre a kikormolas, mikor a szepen lassan a leeg a koksz , lerakodas, ami elötte lomha jaratsbol, varosi közlekedesböl adodoan lerakodott. Nem jön letre a lerakodasok miatt megövekedett vegsürites miatt detonacios eges, mikor a felhevült koksz elöbb gyujtja be a kevereket mint a gyujtasidöpont lenne, stb...
Az hogy most hol jar a "tudomany", tisztaban vagyok vele.Ezt a szösszenetet mar par eve irtam.
http://www.gsx1400.hu/index.ph...
De hogy okosodni szeretnel mert latom hogy keresed az igazsagot, de az elküldött linken nem nezed meg , hogy az üveggyergyahoz adnak egy szarat a a vegen egy dönthetö tükörrel , es igy bizony barmilyen szutykot be lehet kemlelni, en 1200 bandikat szoktam vele hangolgatni barati körben. Mert meg a hömerseklet meresnel egy enyhe fuvallat 10 fokkal elteriti a eszközödet, vagy a szonda hasznalatakor a kipu tömitetlen es farsot sziv, akkor baszhatod az egeszet, de itt az latod ami valoban törteni, mindenfele közvetitö közeg nelkül. Nyilvan mivel eleg nehez a szinkepet elektromos jelle alakitani hüen, igy nem ez terjedt el a fekpadi beallitasok visszacsatolasara, hanem mas senzorok leptek elöterbe...
Ettöl meg otthoni hangolasra tökeletes, föleg azert mert az eredeti kerdezönek a motorja er annyit mint a fekpadi hangolas költsege, igy soha nem jut ezzel a geppel a közelebe, De szerintem te sem a 900-assal.
Igy meg mindig azt mondom, tömitesek csereje, meg a falsszivasi helyek( fojtoszelep tengelye ) ellenörzese, uszoszint allitas, gyari meretü fuvokak , tü magassag allitas. aztan szinkron, elötte szelephezag ell., aztan lehet egy kis finomitas...
"...A gyújtómodul, egy félvezetős IC-s áramkör , csak =áramról megy !..." Tévedés. Az egyszerűbb gyújtómodulok egy tirisztorból és kondenzátorból felépített egységek. Általában még tartalmaznak egy-két ellenállást és diódát, de semmi többet. A robogók 90%-a ilyen felépítésű.