hali! a benzin levegő keveréket a karburátor keverék szabályzó csavarjával állítod, van aki levegő állító csavarnak nevezi, ki hogy.
azt hogy megfelelő-e a benzin-levegő keverék elegye azt a kipufogó csonkban tudnád ellenőrizni a keverék elégetése után. nekem egy régi vfr 750 hondán úgy van kialakítva a kipufogó leömlő rendszer hogy minden hengert külön lehet választani a kipufogó rendszertől. ezt a motort úgy vettem hogy sok ideig állt, ami azt eredményezte hogy karburátor tisztítás és szinkronizálás után 7-8.5L fogyasztás adódott úgy hogy a keverék szabályzó csavarokhoz nem nyúltunk. a motor működött és 5-8 000 fordulat között erőteljesen húzott de utána nem lineárisan nőtt a teljesítménye. kb 4000 km használat után megpróbáltam autópályán minél jobban meghajtani, lehetőleg teljen nyitott gázállással hogy minél nagyobb szívóhatás tisztítsa ki az esetleg eltömődött furatokat, levegő járatokat.kb 80km tempós utazás után megállva tankolni észre vettem hogy az alapjárat vissza esett és egyenletesebben járt a motor.
AZ alapjárati levegő állító csavarokkal nem igen tudod,az alapjáratot állítani!
Nekem egy USA-ból származó, GPZ 600-hoz volt szerencsém.Annál kettő fordulatot kellet ki tekerni,a csavarokat.
DE van hogy nem egy formák a fúvókák,a két középsőbe nagyobbak vannak.Ott egy picivel többet kell ki csavarni.
Sajnos a precíz be állításhoz nagy költségű műszerek kellenek.
Szerintem a pontos szinkron állítás,fontosabb.
http://www.carbtune.com/
Colortune a megoldas, utana meg carbtune... vagy fülre ha eleg vájt füled van. Az üvegtestü gyertyaval latod a elegö keverek szinet es a szine alapjan tudod allitani hengerenkent a tökeletes észinkék kevereket( mint a gaztüzhely lángja).
Kiindulasi alap mindig a szerviz manuale gyari ertekei.
hello lene egy olyan kérdésem hogy mi módon állítsam be a kawán a benzin levegő arányát? mivel ha egyszerre csak 1 karbit állítok akkor nem változik semmit az alapjárat . vagy igen?:)ha igen akkor nem szóltam:)
Sziasztok.Lenne egy olyan gondom a 929 el hogy tegnap kimentem vele gurulni és egyszer csak elment a világítás(tompitott refi.és az index)Ha felkapcsolom a tompítottat akkor az indexek folyamatosan világítanak..Ha elakarom indítani akkor a műszerfalról eltűnik minden és erőlködik nehezen teker de beindult.Helyzetjelző működik.
Kopóalkatrészek minden motorhoz kedvező áron!
-D.I.D, Iris, JT, KMC láncok, lánckerekek
-Prox, Vertex, Wössner blokk alkatrészek
-UFO, AKITO, PROGRIP motoros ruházat és felszerelés
- JT és GOLDFREN féktárcsák
- GOLDFREN és AP RACING fékbetétek
- Kuplung és fékkarok
-Cross sebváltókarok
-Egyéb kiegészítők: karok, tükrök, kormányok, markolatok, kézvédők, motoremelők, olaj és légyszűrők, és még rengeteg motoros kiegészítő kedvező áron rendelhető!
Taposod a hatsofeket (lanc fent van persze), a motor sebessegben. Neha a nyergen ülve kell csinalni, hogy mindenre legyen szabad vegtagod. Sokat segit ha meleg helyen csinalod, meg par köpet akarmilyen varazsszer, föleg ha össze van rohadva.
Sziasztok!
A kérdésem az lenne hogy hogyan a legegyszerűbb leszedni a lánc első fogaskerekét anélkül hogy bármi kárt tennék a motorban. Egy anya fogja ha jól láttam, de nem vagyok benne biztos, hogy azt célszerű úgy erőltetni, hogy a motor sebességben van. Ilyet még nem csináltam és nem is értek ezekhez. Yamaha DT 125-ről lenne szó.
Nem hát.....xd Tudom hogy nem ér semmit az egész.......hozzá sem nyúlok mondjuk 2 hétig.....utánna menni akarok vele már valami baja van........ezt csinálja mióta nálam van! Most már elég volt belőle! Többet soha!
Az összes (morini) ditech-el gond van. Nagyon sokat javítottam már. Javítás után egy darabig jó, de mindig akad olyan része, ami jól megszopatja a tulajt. Ráadásul mostmár elég gagyi utángyártott alkatrészeket lehet csak kapni hozzá. Legyen példa erre pl. az injektor tömítő teflon gyűrű. Az utángyártott egyáltalán nem hőálló, szépen elolvad pár km után. Gondolom a többit nem kell mondanom....
Ezek még nem kifejlett technika robogóknál...sok elektronika meg minden......többet ilyen robogóm nem lesz az tuti csak a gond van vele!(legalább is az enyémmel!)
Akkor alakítsd át karbisra. Az összes fos ditech-nek előbb-utóbb ez lesz a sorsa. Most lehet jönni azzal hogy ez barbárság, de akinek volt vagy van ditech-je, az tudja miről beszélek. Persze most a morini ditech-ről van szó, a többi már ezerszer stabilabb konstrukció.
Másik dolog amiből észre lehet venni hogy beszart a hőgomba. Ditech-nél az ECU-nak, és a hőmérő órának is egy közös gombája van. Ha nem mozdul ki a helyéről a mutató üzemmeleg motor esetén sem, akkor szinte biztos hogy vagy kontakthibás a gomba kábele, esetleg maga a gomba rossz. Közben megtaláltam az ellenállás értékeket a gombára, és az a 600 ohm, az inkább 270 ohm. Sorry...
"...Tele lehet hibakóddal amit a motor jelez is..." Drága barátom, és sokan mások is. Hogyan várjátok el hogy bárki is segítsen a hiba behatárolásában, mikor képtelenek vagytok leírni hogy mi a hiba pontosan?! Eddig egy szóval sem mondtad hogy a motor már hibakódokat is dob. Jól látom, vagy jól látom?! Ditech motorok fő gondja mikor köpi a gyertyát, a kompresszor nyomás csökkenése. Ez általában a kompresszor kopása miatt van. Azt írtad hogy tuti hogy nem ez a hiba. Rendben. A másik hiba szokott lenni a hőérzékelő gomba ellenállásának "megnyúlása", változása. Ez olyan irányba szokott elmenni hogy a motor folyamatosan hidegnek "érzi" magát, és több üzemanyagot adagol mint kellene. Azt kellene megpróbálni hogy mielőtt megveszed az új gombát(mivel nem olcsó), bekötsz a helyére egy 600ohm-os ellenállást. Ez megfelel a 85-90 fokos üzemi hőmérsékletnek. Biztosan nehezebben fog így indulni ebben a hidegben, de menet közben már jónak kell lennie. Így ki lehet deríteni a hőgomba hibáját is. Gyári ellenállás értékeim is vannak valahol, de most nem találom.
azt hogy megfelelő-e a benzin-levegő keverék elegye azt a kipufogó csonkban tudnád ellenőrizni a keverék elégetése után. nekem egy régi vfr 750 hondán úgy van kialakítva a kipufogó leömlő rendszer hogy minden hengert külön lehet választani a kipufogó rendszertől. ezt a motort úgy vettem hogy sok ideig állt, ami azt eredményezte hogy karburátor tisztítás és szinkronizálás után 7-8.5L fogyasztás adódott úgy hogy a keverék szabályzó csavarokhoz nem nyúltunk. a motor működött és 5-8 000 fordulat között erőteljesen húzott de utána nem lineárisan nőtt a teljesítménye. kb 4000 km használat után megpróbáltam autópályán minél jobban meghajtani, lehetőleg teljen nyitott gázállással hogy minél nagyobb szívóhatás tisztítsa ki az esetleg eltömődött furatokat, levegő járatokat.kb 80km tempós utazás után megállva tankolni észre vettem hogy az alapjárat vissza esett és egyenletesebben járt a motor.