inkább kérdezz de jobb lenne ha látnád is. pl: egy szelep ha szépen le van tisztítva és rugó nélkül magától visszacsúszik és egyből felöntve benzinnel nem szivárog akkor ne csiszold.
rá se bassz hidd el mi is az öreg szakiktól tanultuk a legtöbbet és az iskolai rendszer miatt kint kezdtük a melóhelyen bokáig érő gatyában és csak takarítással. nehezen nyílnak meg a szakik de hidd el a róka képzőt mi kijártuk. egy dugó illesztés minden fordulatú motornál más nagy fordulaton nem jó a 3 százados mert ha nincs rendesen járatva megszorulhat. ha egyből pályára akkor 6 század. de a fórumon a sok kibic még olajleeresztő csavar mágnesét sem látta. nyelsz és tanulsz veled vagyok.
Volt 80-as MBX-em, nem volt vele semmi bajom, de inkább enduros vagyok, na meg az 80-as volt, és mondom, ha kijön elém valaki, nagyon megszopom a... Ez azért tetszik, mert olyan dolgok megvannak rajta, amelyek másikon nem voltak, és itt most apróságokról beszélek. Közútra kell, de szeretek földúton, gáton, erdőben menni, és ez arra pont jó lesz. Csapatni meg majd lesz 125-ös, ahogy nyáron is volt pár napot.
hali ismerek olyat aki nem a legmárkásabb cucokbol rakta őssze és még használta is rendesen terepen és mai napig mükszik,a hengert nem kelet furni de dugot ugy öntetet hozá mert az szar volt,nem olyan pőrgős motor ez hogy hamar szétbaszodjon ha jol van összerakva,ugyhogy sok sikert,nem tudom mire szeretnéd használni nem is akarok a piztárcádba turkálni( az edigi motorjaimra is én gyüjtőtem )de nem lene jobb egy 125ös?bár ha közuton használnád akkkor nem
Jó tanács. Proxxon meg King tony cuccokan szeretnék, még éppen az ára is elmegy, és szerintem ennél jobb nem kell. Most már szeretnék végre egy fullos saját motort. Teszek fel egy képet, hogy hogy vettem. :S Még csak a blokkra költöttem, kemény 30eFt-ért vettem, most van 50-ben, úgy számolom, kb. 100-110-re lesz kész. Márciusra szeretném. Szerencsére van sok alkatrészem, hisz' sok ilyet bontottam.
Ennek heló van, átcsúszik, mint állat, mondjuk még nem kentem be, de nem is fogom, aztán meg mosogathatom megint. xD Fúrás lesz, esetleg még megnézzük haveromét, mert vett egy MBX 50-eset bontani, amiben elvileg új dugó volt, meg fúrás. Na csak ki tudja, milyen olajjal, meg hogyan járatták. A motor állapotából semmi jóra sem következtetek. Az úgy szerintem elég tiszta, ha megfúrom, kap egy új dugót, és nincs macera.
Először olvasd el a hozzászólásaimat, aztán írj! Tudom mi az a mikro méter, tudom, hogy kell használni, de mivel itthon nincs, így elég nehezen mérem meg vele. Valamint azt is leírtam, hogy holnap elviszem a fúrósokhoz, akik megmondják a pontos méreteket, valamint, hogy mi a teendő. Ja és alaptalanul ne nézd le az embereket! Ha tudni akarok, a motoroktól a jogsiig minden saját pénzből van. Csak az első Simsont kaptam. A többit nem anyuka teszi elém, szóval nem egyszerű bontásból, nyári munkából (garázst) építeni, szerszámokat venni, motort csinálni és felújítani. Ha tehetném már minden szerszám és hely meglenne. De a pénz beszél, kutya ugat...
Ez nem tudom melyik iskola, de nálunk a MAMI-ban a mérőeszközökkel kezdünk.
Tehát a 15 évesek megtanulták az első félévben, hogy henger-dugattyú illesztést mikróval, és intóval mérünk.
Máramelyik.
műszerolaj jó
ha csak úgy hoppá és átesik akkor kopott(úgy tett bele ahogy működés közben volt
mondjuk attól lehet még gyűrűzni, ínséges időben csináltuk mi is
csak ha nagyon kopott, kopogni fog a dugó a hengerben
17 éves vagyok, most vagyok 3.-os. Addig szakmai orientáció, ami annyit tesz, hogy tavaly az évben heti 3óra ,,műhelyi gyakorlat'', amin fűrészeltünk, sepregettünk, szóval köze nem volt az autókhoz, motorokhoz... Jövőre is lesz gyakszi, az már elvileg jobb lesz, na meg elvileg lesz nyári gyakorlat. Érettségi után lesz még 2-év szakma, meg egy technikum. Szóval papírom akkor lesz róla. Vannak még közben szakmai tantárgyak, mint olyan: mechanika, géprajz - gépelemek, anyagismeret. Kicsivel több mint 2 éve hozzám vágta bátyám a Simót, hogy csináljam meg, ha sikerül, akkor az enyém. Olvasgattam a könyveket, nézegettem a motort. Beállítottam tökéletesre a gyújtást, a blokkot szétszedtem, majd összeraktam, mert kicseréltem a berúgótengelyt... Egyre jobban elmerültem a dolgokban, most ott tartok, hogy van egy MTX 50-esem, amit éppen csinálok magamnak. A blokk már össze van rakva, még a gyújtást kell felrakni, meg a hengerszettet, és itt akadtam meg. A vázat szintereztetni fogom, az idomokat, tankot pedig festő fogja csinálni. Bocs, hogy így elkalandoztam.
Nem sietek én sehova. Azért kérdeztem itt a fórumon, mert nem tudom, hogy mik az ideális méretek/megengedhető kopások. Inkább kérdezzen, aki nemtud, mintha összerakná tudás nélkül... Az pedig, hogy szerelőnek tanulok, nem jelent semmit. Nem egy olyan osztálytársam van, akinek fogalma sincs; teszemazt, hogy hogy működik a 2T. Csak azt értik, hogy hány ccm, mekkora és milyen színű a kasztni... Egyszer megkérdezte az osztályban, valami abszolút laikus tanár, hogy mi a különbség a benzines és a dízeles között. Kb. ilyen válaszokat hallottam ki: ,,Hááát, más a hangjaaa" ,,Mást kell bele tankolni" ... Haverral lefordultunk a székről a röhögéstől, a panelosok meg nem értették. Fogalmuk sincs, de ott tanulnak... (Megjegyzem, hogy még nem volt rendes műhelyi óránk, de hülye az, aki azt hiszi, hogy ott fogja megtanulni...) Nem mondom, hogy én vagyok a nagy szerelő... De ha érdekel valami, utána nézek, csinálom és kérdezek, ha van mit és van kitől. Bocs az offért, de ez jutott eszembe, amikor írtad, hogy a szerelők is kérdeznek... Zoli
UI: Inni ritkán szoktam, inkább ráköltöm, vagy beletankolom a vasba.
Azért írtam, hogy Mitutoyo, hogy ne egy Lux-os fosra gondolj, ami pontatlan. Na mind1. A gyűrűt hézagmérővel néztem. Mivel csak 1mm a legnagyobb lap a szettemben, így 2 lapot raktam egymás mellé, és úgy mértem, így lehet hogy nem végtelenül pontos, de ha az 1-es lötyög benne, akkor az már rég rossz... Talán mind1, hogy 1,2 vagy 1,4.
Milyen olajjal nézzem? Vékony olaj? Hm. Műszerolaj? De szerintem az lesz a legbiztosabb, ha holnap megnézik...
Folytást hol találok benne?
Ha kivettem utána kell valami beállitást elvégezni(karbi,gyújtás)?
Üdv
inkább jöjjön össze a cucc 2 évvel később, mint az ideg vágjon szét a szar cuccok miatt
Tehát a 15 évesek megtanulták az első félévben, hogy henger-dugattyú illesztést mikróval, és intóval mérünk.
Máramelyik.
tanulja meg a gyerek először a sufnituningot, aztán ha ügyes a keze fejlődni fog
nagyobb öröm ám szarból magas várat emelni mint vasbetonból....
ha csak úgy hoppá és átesik akkor kopott(úgy tett bele ahogy működés közben volt
mondjuk attól lehet még gyűrűzni, ínséges időben csináltuk mi is
csak ha nagyon kopott, kopogni fog a dugó a hengerben
Mennyi ideje?
köszzz
UI: Inni ritkán szoktam, inkább ráköltöm, vagy beletankolom a vasba.
Milyen olajjal nézzem? Vékony olaj? Hm. Műszerolaj? De szerintem az lesz a legbiztosabb, ha holnap megnézik...