nem próbáltad a hengerfejet a satupadra lerakni és egy csavarhúzóval mélységet mérni, majd a gyertyát becsavarni és ha túllóg a síkon akkor ott már a dugó van. a képzeletbeli középpontban van a szikra helye.
azt hiszem megtaláltam a hibát hogy mért lyukadt ki a dugattyú! elvittem aszerelőhöz a gyertyát és azt mondta hogy : "ez egy zsiguli gyertya" tehát ez lehetett a gond
milyen lemezkékre gondolsz a gyűrűt körkörösen lehetőleg azonos erővel nyugodtan lehet csak leszedni. bárhol feszegeted hogy alá menjen a lemez ott csak az a pont feszül.
és házilag meg tudnám oldani a gyűrű cserét? mert már párat cseréltem de akkor mindig csak fel kellett raknom szednem le nem kellett( ez a lemezkés megoldás jó lehet ha óvatos az ember?)
létezik olyan motor típus hogy túl szalad a dugó a felső hengersíkon és a tömítésbe meg van oldva érdemes összerakás előtt gyűrű nélkül leellenőrizni főleg utángyártott alkatrészeknél. hüvelyes hengernél még sok finomság plussz.
és télleg nem a szakszervizek és egyéb műhelyek miadt irtam, mindenkinek megvan a maga véleménye és szerintem ez 1 örök kérdés marad hogy ki hol csináltatja a gépét, saját szive joga, és remélem senkit nem sértettem meg
nem piszkálódásképp , és nem a maszek műhelyek leszólása miadt irtam amit irtam, isten mencs hogy ilyet tegyek, de ugyanezen a motoron 1 időbe a hengerfejtömítésbe belevert a dugó, ezt miután szétszedte a következő szerelő utána láttam, és a henger alatti tömítés az kringelit volt , de meg lett rendelve rá a gyári tömítés csak arra várni kellett mert kinntről hozták , és nem kellett csak 1 belőle
hát nem azért a 20fillérért, de hidd el hogy jól csinálták .... lehet hogy akikre te hiszed azt hogy jól csinálják, pont ők a kókányok... úgy sem tudod 100%ig biztosan eldönteni hogy ki a kókler és ki a profi, addig amíg nem érted a szakmát kellő szinten. ( na ezt jólmegaszontam most )
Azért mielőtt ész nélkül vagdalkozol, kicsit körül kéne nézni a témában.... A talptömítéssel állítják be a kompresszió viszonyt, ezért akár 2-3 tömítést is be lehet szerelni, hogy a kellő magasság meg legyen. A rendes tömítéskészletben legalább 3-4 darab van belőle. Úgyhogy lehet hogy nem kóklerek, hanem profik voltak.....
még olyan kérdésem lene hogy ti hogy szoktátok áttenni eggyik dugóról a másikra a gyűrűket? mert én kis lemezekkel hallottam h alácsúsztatják és úgy huzzák le a dugóról, ki mit tudna ajánlani?
ja és én lattam olyyat hogy motorszervizbe(maszeknál de rendes üzletbe) h a henger és a forgattyúsház közé , duplán rakták a tömítőpapirt , na az a munka gyerekek ezek után megfogattam amig nem halada meg a képességeim addig magam csinálom (bár tudok olyan helyet is ahol jól megcsinálják a gépeket)
biztos hogy nem azért mert 2 napja van nálam a motor és piros tömítő anyaggal van összerakva a blokk két belső fele ez láccik, a henger alatt is az volt, csak én valahogy jobban csipem a papir tömítéseket azért gondoltam h azzal rakom össze , de akko majd masszával
Nagyon szívesen. A forgattyúsház közé szerintem sok lesz a 0.5-ös papír, mert az régen volt divat az mz meg a simson korában. Mostanság inkább speciális "ragasztóval" szokták összerakni a blokkfeleket. Pl.: Loctite 510. 200 C-ig hőálló, benzin, olaj, és vegyszerálló. Nem ecetsavas, nem eszi meg az alut sem. Keményre köt, utána elég sz..r szétszedni a blokkot, de megéri használni.