Köszi szépen asegitséget! Ha nem gond msn-re vettelek és csinálok pár képet meg videót amit megosztanék veled, hátha "több szem-többet lát". a cimet az adatlapodról vettem, ha megirnád mikor leszel fent megköszönném!
1: úgy vélem értelmes lénynek tartod magad, akkor kérdezz is úgy
2: 30 pénzért kapsz a gépedhez egy komplett blokkot, szóval mifenének szarozni vele, ami elromlik cseréld ki
3: nem kell nekem széles út, elég a keskeny ösvény
4: ne hívj kis köcsögnek mert összetörlek, én nagy getzi vagyok
köszi a tanácsod, de nem ihatok már jó ideje annyi szar gyógyszert szedek, hogy egyből rosszul lennék és amúgy is elég lenne egy fél pohár sör, már attól is berugnék... + a melóbol múltkor hoztam haza 12centi széles sz.szalagot, na azzal szívesen körbetekerném azt a nagyon okos fejed! Amúgy az 1000ft egy jelképes írás volt mert nem volt kedvem fölsorolni: gyertya, olaj, szűrő, stb...
és nem azt akarom hogy látszódjon, hanem hogy megbízható legyen, ahogy eddig is... csak hát jön a tél, állni fog és ez idő alatt kicsit visszaadnék neki, mert sok jót kaptam tőle..., de te ezt úgyse érted mert egy kis köcsög paraszt vagy:D
HITMAN:
ha azt a rengeteg dolgot nekem írtad, nagyon nagyon köszönöm!
szóval akkor tetőtől talpig, első keréktől a hátsóig, mindent szét lehet kapni és megvizsgálni, kicserélgetni ami nincs a toppon... Jó kis móka lesz:)
ha már ilyen részletesen szét kell szednem akkor már kap egy új fényt is, azon már nem múlik:)
Na akkor még egyszer ezer köszi! majd csinálok róla videót és föltötöm ide, haogy meg tudd találni az lessz a neve ha nem bánod, hogy HITMAN TANÁCSÁVAL...
Széles utat mindenkinek!
azaz INI-nek inkább nem, ő úgy is amolyan nyárimotoros-télenpálinkás emberke lehet:D
Ha pöccre indul, akkor nem valószínű hogy a gyújtás időpontjával lesz a gond, de ettől még lehet kondenzátorhiba, vagy pl. gyújtáskihagyás(megszakító, vezeték kidörzsölődés, kontakhiba,stb). A kihagyást érezni is lehet, mivel egy hengerről van szó. A kondenzátorhibára a kis sárgás szikra utal, és a nehézkes indítás. Gondolom megszakítós a gyújtása, márpedig akkor időközönként be kell állítani a gyújtást, mert kopik a megszakító. A síbertűből úgy tudom hogy van többféle emelkedésű is, bár itt nem hiszem hogy ez lesz a gond. Esetleg a kipufogóba lehet még egy "kis" koksz lerakódva, és gátolja a füst távozását. Távgyógyításban többet nem tudok mondani.
Gyújtásod állítsd be pontosan, illetve ellenőrizd a karburátorod beállításait . Brisk N15YC volt az én egykori szimómban, azzal volt hajlandó menni rendesen .
Próbáld meg ezeket, nem hiszem hogy nagy gond legyen ott nálad.
Nézd át az egész motort, töviről-hegyire. Az összes csapágyat átmozgatva, morgó hangot keresve, megnézed szorulnak-e ilyesmi. Első hátsó kerék csapágyait , kormány csapágyat nézd meg. Első teló működését vedd szemügyre, olaj van-e benne, szimering, porvédő rendben van-e, fékeket vedd szemügyre, fékbetét milyen állapotú, fékfolyadék színét lesd meg, ha nagyon barna, nem látsz át rajta, ne adj isten darabok is uszkálnak benne illő cserélni. Aztán.. vedd kezelésbe a blokkot is, szíj állapotát nézd meg, ha repedezett, öregnek látszik, foszlott kicsit, vagy ki van fényesedve akkor csere lesz, görgőket nézd meg a variátorban, azokon is látni hogy mennyire kopottak, minnél kopottabb a görgő, annál nehezebben tudja átadni az erőt a motor felől a hajtásnak ergo szarul megy a gép. önindító-berugókar mehanizmusát kapd szét, és kend újra, hajlamos "kiszáradni" ami eredménye az lesz hogy ha rárúgsz lent marad a berugokar, illetve önindítózáskor az önindítónak nagyobb erőt kell kifejtenie, plusz szárazon fém a fémmel nem jó párosítás, szal kend ujra. Plusz hátul a kuplungban cserélj olajat.
Vázon az összes csavart, tengelyt, anyát nézd át, húzz utánnuk.
Azt hiszem így elsőre ennyi volna amivel lehetne kezdeni a dolgot, remélem segítettem.
Valóban Arol 2t-t használok de mindig ezt használtam akkor semmi bajom nem volt vele.A gyertya ujj brisk y15 c jelű, 30-as keverékkel próbáltam de úgy még a kipufogón is folyt ki az olaj .Ezután a motorszerelő tanácsára 50 -es keveréket adtam .A síbeltű ujj de a főfúvókát nem cseréltem. A gyújtást bejáratáskor minden esetben utána kell állítani akkor is ha előzőleg nem volt vele bajom?
először is , köszönöm a dícséretet igyekszem
másodszor:
A fix fogaskerék szokott is mozogni egy nagyon kicsit a tengelyen, nem hiszem hogy az volna a gond, hiszen ha úgy van ahogy írtad és megvan a trapéz profil, akkor a ráható erők , a trapéz forma miatt ugyis egymás felé fogják kényszeríteni a fogaskerekeket, nem pedig egymástól el felé. Nézd meg a programtengely nútjait, nincsenek-e kikopva. esetlegesen edtől is dobálhatja a sebességet, illetve a programtengely végén levő "csillag" alakú kis alkatrész ha megvan kopva, akkor is dobhatja a sebességet, mivel azzal a kis alkatrésszel "tartod" meg a sebességben a motort, ez egy kis csillag kinézetű cucc, amit megtámaszt egy rugóval előfeszített görgő. Na most, mikor sebességet kapcsolsz, akkor ez a görgő mindig egy egy "árokkal" ha úgy tetszik, arréb kerül. ha ki van kopva ez a kis alkatrész akkor a rugóval előfeszített görgő sem fog már biztosan ülni a helyén.. Szóval.
Amit átnéznék :
Kapcsoló körmök profilja,
Fogaskerék fogainak a profilja,
Léptetővilla kopása, illetve a programtengelybe illő csapjának az állapotát
És magát a programtengelyt.
Valami oka van hogy kidobja a sebességet, meg is lesz az oka, csak keresni kell
Pár hónapja vettem egy Peugeot speedake 50-es robogót, azóta megtanultam kezelni rendesen...:), hozzászoktam...
A lényeg az lenne, hogy pénz nélkül vagy tényleg minimális 1000ft...:), szóval hogy kicsit felújítani! Nem mondanám hogy motor szerelő vagyok:D, ezért kérdem tőletek, hogy mik azok a dolgok amiket ki és vagy szét kéne szedni megtisztítani, kenés,stb. vagy akármi?:)
szóval ne gondoljatok nagy dolgokra, nem akarok piput cserélni vagy hengerszettet belerakatni, csak pár ötletet szeretnék ami hasznos lehet!
Köszi szépen a segitséget, látom érted is a témát, nem csak a levegőbe beszélsz! A helyzet a következő szétkaptam a blokkot és a köröm, trapéz alaku ugy ahogy irtad és a sarkai sincsenek jobban lekopva mint a 1-2-4-5 fokozatnak! Viszont a fix fogaskerék amibe a körmök kapcsolódnak kb 0,3-0,5mm-t tud mozdulni oldalirányba és én erre gyanakszom. Jártam már ugy hogy eltört a fix fogaskereket tartó zéger is.
Sz...r olajat használsz(pl. Arol 2T és társai), esetleg túl nagy hőértékű a gyertya, és nem tud kiégni. A síbertű az alsó rovátkában több benzint ad, tehát ha itt száraz a gyertya, akkor mit csinálna a felsőben.... Esetleg gyertyahézag vagy gyújtáskimaradás is lehet.
A Simsonom bejáratos ötvenes keveréket adok neki de folyton beköpi a gyertyát kb tíz km után újra és újra mit tegyek vele? új gyertyát is kapott a síbelűt az alsó rovátkába és kb. tíz km után száraz kormos a gyertya a motor leáll.
"...és fordulaton látszik is hogy van volna tltés..." Nagy spíler lehetsz, ha látod vagy érzed a töltést... (Dart Wader) Én a fesszabályzó hibájára tippelek első körben.
Vidd el valami szerelőhöz, mert még leégetsz valamit ! Véletlenül nem fordítva tetted be az akkut? Az akkura nem váltóáram megy? Fesszabályzó , és a benne levő egyenirányító jó-e?
Üdv! Ha el tudná valaki mondani a 125-ös Lifan blokk kuplungjának a működését, nagyon megköszönném, mert lamella csere után( belevaló motorolajjal feltöltve) is csúszik a berúgókar indításkor, viszont menet közben tökéletesen működik! A kuplungrugó alá raktam alátétet, ez nem segített! Előre is köszönöm!
nézd meg a kapcsolo köröm "alakját". Gyárilag trapéz alakja van. ha ez már inkább sima négyzetre -téglalapra hasonlít, akkor már kuka.. a kapcsolo köröm fala, és maga a fogaskerék közt kisebb szöget kell hogy mérj mint 90fok, különben a rá ható erők már kifelé kényszerítik a körmöt a kapcsolo ablakból. érthető volt remélem
Kicsit le vannak sarkalva a 3-ik fokozat körmei, de nem vészes szerintem, majd dobok fel jó minőségű képeket róla, hátha jószemű emberek látnak valami rendellenességet!
2: 30 pénzért kapsz a gépedhez egy komplett blokkot, szóval mifenének szarozni vele, ami elromlik cseréld ki
3: nem kell nekem széles út, elég a keskeny ösvény
4: ne hívj kis köcsögnek mert összetörlek, én nagy getzi vagyok
ja, a videot majd jövőre keresd, idén ugyse lessz kész.
meg majd megpróbállak elérni itt és szólok ha kész:)
köszi a tanácsod, de nem ihatok már jó ideje annyi szar gyógyszert szedek, hogy egyből rosszul lennék és amúgy is elég lenne egy fél pohár sör, már attól is berugnék... + a melóbol múltkor hoztam haza 12centi széles sz.szalagot, na azzal szívesen körbetekerném azt a nagyon okos fejed! Amúgy az 1000ft egy jelképes írás volt mert nem volt kedvem fölsorolni: gyertya, olaj, szűrő, stb...
és nem azt akarom hogy látszódjon, hanem hogy megbízható legyen, ahogy eddig is... csak hát jön a tél, állni fog és ez idő alatt kicsit visszaadnék neki, mert sok jót kaptam tőle..., de te ezt úgyse érted mert egy kis köcsög paraszt vagy:D
HITMAN:
ha azt a rengeteg dolgot nekem írtad, nagyon nagyon köszönöm!
szóval akkor tetőtől talpig, első keréktől a hátsóig, mindent szét lehet kapni és megvizsgálni, kicserélgetni ami nincs a toppon... Jó kis móka lesz:)
ha már ilyen részletesen szét kell szednem akkor már kap egy új fényt is, azon már nem múlik:)
Na akkor még egyszer ezer köszi! majd csinálok róla videót és föltötöm ide, haogy meg tudd találni az lessz a neve ha nem bánod, hogy HITMAN TANÁCSÁVAL...
Széles utat mindenkinek!
azaz INI-nek inkább nem, ő úgy is amolyan nyárimotoros-télenpálinkás emberke lehet:D
ez belefér 1000 forintba, hasznos, szép stb
bár..... mondjuk ha nekem ennyi eszem lenne akkor tuti pálinka ízű szeszes italt vennék abból az ezresből, mert az meglátszódna legalább...
Gyújtásod állítsd be pontosan, illetve ellenőrizd a karburátorod beállításait . Brisk N15YC volt az én egykori szimómban, azzal volt hajlandó menni rendesen .
Próbáld meg ezeket, nem hiszem hogy nagy gond legyen ott nálad.
Nézd át az egész motort, töviről-hegyire. Az összes csapágyat átmozgatva, morgó hangot keresve, megnézed szorulnak-e ilyesmi. Első hátsó kerék csapágyait , kormány csapágyat nézd meg. Első teló működését vedd szemügyre, olaj van-e benne, szimering, porvédő rendben van-e, fékeket vedd szemügyre, fékbetét milyen állapotú, fékfolyadék színét lesd meg, ha nagyon barna, nem látsz át rajta, ne adj isten darabok is uszkálnak benne illő cserélni. Aztán.. vedd kezelésbe a blokkot is, szíj állapotát nézd meg, ha repedezett, öregnek látszik, foszlott kicsit, vagy ki van fényesedve akkor csere lesz, görgőket nézd meg a variátorban, azokon is látni hogy mennyire kopottak, minnél kopottabb a görgő, annál nehezebben tudja átadni az erőt a motor felől a hajtásnak ergo szarul megy a gép. önindító-berugókar mehanizmusát kapd szét, és kend újra, hajlamos "kiszáradni" ami eredménye az lesz hogy ha rárúgsz lent marad a berugokar, illetve önindítózáskor az önindítónak nagyobb erőt kell kifejtenie, plusz szárazon fém a fémmel nem jó párosítás, szal kend ujra. Plusz hátul a kuplungban cserélj olajat.
Vázon az összes csavart, tengelyt, anyát nézd át, húzz utánnuk.
Azt hiszem így elsőre ennyi volna amivel lehetne kezdeni a dolgot, remélem segítettem.
másodszor:
A fix fogaskerék szokott is mozogni egy nagyon kicsit a tengelyen, nem hiszem hogy az volna a gond, hiszen ha úgy van ahogy írtad és megvan a trapéz profil, akkor a ráható erők , a trapéz forma miatt ugyis egymás felé fogják kényszeríteni a fogaskerekeket, nem pedig egymástól el felé. Nézd meg a programtengely nútjait, nincsenek-e kikopva. esetlegesen edtől is dobálhatja a sebességet, illetve a programtengely végén levő "csillag" alakú kis alkatrész ha megvan kopva, akkor is dobhatja a sebességet, mivel azzal a kis alkatrésszel "tartod" meg a sebességben a motort, ez egy kis csillag kinézetű cucc, amit megtámaszt egy rugóval előfeszített görgő. Na most, mikor sebességet kapcsolsz, akkor ez a görgő mindig egy egy "árokkal" ha úgy tetszik, arréb kerül. ha ki van kopva ez a kis alkatrész akkor a rugóval előfeszített görgő sem fog már biztosan ülni a helyén.. Szóval.
Amit átnéznék :
Kapcsoló körmök profilja,
Fogaskerék fogainak a profilja,
Léptetővilla kopása, illetve a programtengelybe illő csapjának az állapotát
És magát a programtengelyt.
Valami oka van hogy kidobja a sebességet, meg is lesz az oka, csak keresni kell
Pár hónapja vettem egy Peugeot speedake 50-es robogót, azóta megtanultam kezelni rendesen...:), hozzászoktam...
A lényeg az lenne, hogy pénz nélkül vagy tényleg minimális 1000ft...:), szóval hogy kicsit felújítani! Nem mondanám hogy motor szerelő vagyok:D, ezért kérdem tőletek, hogy mik azok a dolgok amiket ki és vagy szét kéne szedni megtisztítani, kenés,stb. vagy akármi?:)
szóval ne gondoljatok nagy dolgokra, nem akarok piput cserélni vagy hengerszettet belerakatni, csak pár ötletet szeretnék ami hasznos lehet!
Előrre is köszi mindenkinek!
Bimotához sajnos most semmi nincs.
Próbálkozz a www.bimota.de
ÜDv KAczkó