Szinte 100% hogy maradt bent olyan apró törmelék, ami egy idő után megtalálja hogy hol okozhatná a legnagyobb kárt. Ha már túl vagy a második felújításon, ami ugye nem 2 Ft volt, a helyedben szétszedném az egészet, és alaposan átnézném. Ha csörög valami, akkor annak oka van. Amikor a törött gyűrű miatt hirtelen megállt a dugó, akkor az erőhatások miatt sérülhetett a főtengelycsapágy, a tűgörgő, durvább esetben a hajtókar is. Egy ilyen hiba után nálam a minimum a blokk darabokra szedése.
Először is kösz a választ!
A tört darabok a kiömlőben voltak és a hüvely palást darabja ami letört paszolt is a sérült palásthoz persze marathatott szilánk de nem láttam semmit a forgattyús házban és a főtengely is simán járt. De ha még is maradt akkor az távozik a kiömlőn,vagy olyan kárt csinálhat a dugón vagy hengerben,hajtókarban hogy csörög?
Ha így használnám a mocit mi lenne a végeredmény?Bár nincs szándékomban így használni!Ha szét szedem és nem látok a dugó tetején darabokat be marást rajta és a hengerfej is mondjuk tiszta akkor hogyan tovább? Előre is kösz!
Szakmai segítséget szeretnék kérni tőletek egy K1200S BMW-vel kapcsolatban.
A fokozatkijelző elkezdte a következő hibát produkálni:
1. üresben azt írja ki hogy "2" és nem világít a zöld "N" lámpa (ha lehajtom a kitámasztót akor le is áll)
2. ha berakom egyesbe, akkor írja, hogy "0" és világít a zöld "N" lámpa is (ha lehajtom a kitámasztót, akkor nem is áll le)
3. elindulok, teszem neki a kettőt, akkor a kis négyzet (amiben a fokozat számát írja) üres marad
4. a következő fokozatoktól kezdve minden oké (teszem a hármat és azt is írja ki, majd negyedik szintén... és persze visszafelé is ugyanaz a sorrend, amit leírtam)
Ha valakinek van használható tanácsa, javaslata az otthon is elvégezhető javításra, akkor az legyen kedves megírni!
Köszönettel! Rodnan
Lehet hogy rajtahagytad az új dugón a csomagolást, és az csörög! Pedig már mondtam nekik hogy ne celofánba csomagolják!
Na de komolyra fordítva a szót, milyen hangon csörög? És mikor?
És honnan tudod, hogy nem maradt semmi a motorban? Én már szedtem szét egy párat, és szinte mindig volt benne egy-egy fémszilánk, fémdarab.
Sziasztok!
KTM gs 125 ccm mocim teljes felujításon esett át,(hengerfúrás,új dugó,új hajtókar és csapágyak).Az első próbaút alkalmával eltört a gyűrű (full szintetikus 2T oljal használtam 20-as arányban,nem végeltem a gépet!)szétszettem, a gyűrűből fél centiméteres darab letört és a kipufogó kiömlőnyílásból(henger hüvelyből)félcentis darab kitört a darabokat a kiömlő nyílás és a power szelepben landoltak (nem maradt trömelék a forgattyús házban).A dugattyú öntött kisipari volt a szerelő azt mondta ,hogy a dugó stiftje becsúszott a gyűrű elfordult a kiömlő nyílás fele ,megakadt és letört henger hüvelyből egy darabot EZ OKOZTA A HIBÁT!.Újrahüvelyeztettem a hengert és kapott egy alapos WÖSSNER dugót ,összeraktam(tökéletes kommpreszió,a motor pörög viszont csörög valami,és fogalmam sincs mi lehet,hísz a hajtókar nem sérült nem lóg nagyon jó állagú a felső tűgörgő a régi maradt nem cseréltem mert az is új volt amikor előszőr újítva lett!
Kérdésem:mi okozhatja a csörgést?
Okés, próbálok keresni de sajna nem igazán vannak motorosok a környékemen, ezért igyekszem magam megtanulni ezeket a dolgokat.
Furcsa de nekem a szétszedés szokott lenni a húzósabb, mert mindig figyelek rá, hogy úgy rakjak majd vissza mindent, ahogy kiszedtem.
U.I.:igazából a vezérműlánc le- illetve felszereléséhez kéne információ
Köszönöm a válaszodat.
Szétszedni bárki szét tudja, a gond az összerakásnál kezdődik.
Mondom én hogy egy csomó dologhoz még hozzá se mertem nyúlni a motoron.
Hidd el ezt nem lehet pár mondatban összefoglalni. Szerintem keress valakit aki már látott ilyen blokkot közelről, van gyakorlata, spec. szerszámai és együtt álljatok neki a dolognak.
Csak annyit akartam érni, hogy egy rövid leírást írjon valaki. De ha nem hát nem szétszedem én magamtól is, majd megtanulom magamtól is.
Egyébként nagyon érdekel a motor szerelés de nem tehetem meg, hogy csak úgy motorszerelő suliba járjak.
Nem véletlen tanuljuk 2 éven át a szakmát.. egyrészt nem egy olyan dolog amit 1-2 mondatban leír az ember, másrészt segíteni szoktunk a fórumon. amit te kérsz, az már inkább tanítás volna mint szimpla segítség, kollégákat pedig nem képzünk
A tört darabok a kiömlőben voltak és a hüvely palást darabja ami letört paszolt is a sérült palásthoz persze marathatott szilánk de nem láttam semmit a forgattyús házban és a főtengely is simán járt. De ha még is maradt akkor az távozik a kiömlőn,vagy olyan kárt csinálhat a dugón vagy hengerben,hajtókarban hogy csörög?
Ha így használnám a mocit mi lenne a végeredmény?Bár nincs szándékomban így használni!Ha szét szedem és nem látok a dugó tetején darabokat be marást rajta és a hengerfej is mondjuk tiszta akkor hogyan tovább? Előre is kösz!
A világ legjobb motoros időjárás mondoja
Szakmai segítséget szeretnék kérni tőletek egy K1200S BMW-vel kapcsolatban.
A fokozatkijelző elkezdte a következő hibát produkálni:
1. üresben azt írja ki hogy "2" és nem világít a zöld "N" lámpa (ha lehajtom a kitámasztót akor le is áll)
2. ha berakom egyesbe, akkor írja, hogy "0" és világít a zöld "N" lámpa is (ha lehajtom a kitámasztót, akkor nem is áll le)
3. elindulok, teszem neki a kettőt, akkor a kis négyzet (amiben a fokozat számát írja) üres marad
4. a következő fokozatoktól kezdve minden oké (teszem a hármat és azt is írja ki, majd negyedik szintén... és persze visszafelé is ugyanaz a sorrend, amit leírtam)
Ha valakinek van használható tanácsa, javaslata az otthon is elvégezhető javításra, akkor az legyen kedves megírni!
Köszönettel! Rodnan
Na de komolyra fordítva a szót, milyen hangon csörög? És mikor?
És honnan tudod, hogy nem maradt semmi a motorban? Én már szedtem szét egy párat, és szinte mindig volt benne egy-egy fémszilánk, fémdarab.
KTM gs 125 ccm mocim teljes felujításon esett át,(hengerfúrás,új dugó,új hajtókar és csapágyak).Az első próbaút alkalmával eltört a gyűrű (full szintetikus 2T oljal használtam 20-as arányban,nem végeltem a gépet!)szétszettem, a gyűrűből fél centiméteres darab letört és a kipufogó kiömlőnyílásból(henger hüvelyből)félcentis darab kitört a darabokat a kiömlő nyílás és a power szelepben landoltak (nem maradt trömelék a forgattyús házban).A dugattyú öntött kisipari volt a szerelő azt mondta ,hogy a dugó stiftje becsúszott a gyűrű elfordult a kiömlő nyílás fele ,megakadt és letört henger hüvelyből egy darabot EZ OKOZTA A HIBÁT!.Újrahüvelyeztettem a hengert és kapott egy alapos WÖSSNER dugót ,összeraktam(tökéletes kommpreszió,a motor pörög viszont csörög valami,és fogalmam sincs mi lehet,hísz a hajtókar nem sérült nem lóg nagyon jó állagú a felső tűgörgő a régi maradt nem cseréltem mert az is új volt amikor előszőr újítva lett!
Kérdésem:mi okozhatja a csörgést?
Tudnátok mondani egy boltot ahol lehet kapni vagy valkakinek van esetleg ilyen?
Féktárcsáját lehet felszabályozni ha megfelelő a vastágsága?
köszi
HELP!
Furcsa de nekem a szétszedés szokott lenni a húzósabb, mert mindig figyelek rá, hogy úgy rakjak majd vissza mindent, ahogy kiszedtem.
U.I.:igazából a vezérműlánc le- illetve felszereléséhez kéne információ
Köszönöm a válaszodat.
Mondom én hogy egy csomó dologhoz még hozzá se mertem nyúlni a motoron.
Hidd el ezt nem lehet pár mondatban összefoglalni. Szerintem keress valakit aki már látott ilyen blokkot közelről, van gyakorlata, spec. szerszámai és együtt álljatok neki a dolognak.
Egyébként nagyon érdekel a motor szerelés de nem tehetem meg, hogy csak úgy motorszerelő suliba járjak.
Hengerfej henger dugó blokk felek
Előre is köszönöm.