Az önindító réz/bronz csapágyainak kell az olaj. Nem kell agyonolajozni, mert az többet árt mint használ, de kell rá pár csepp híg olaj. Az egy dolog hogy a nagy grafit tartalmú bronzcsapágy sokáig elmegy olaj nélkül, de csak azért mert muszáj neki.
Azért segítek mert Vulcánod van. Meg villanyszerelő a szakmám (rokon szakma) Ha letört, vagy kimozdult a szénkefe (szerintem bronzkefe) akkor nagyobb baj van. A kommutátor, az a sok vörösréz szelet köralakban. Ezen jut be az áram a forgórészbe. A szeletek között csillám szigetelés van. A kommutátornak tökéletesen kell működnie. Nem lehet se nagy szikrázás (körtűz), se bronzkefe kifordulás. Ne nyúlj hozzá! Vidd vissza a Szakinak! Ott ki tudja póbálni, felszabályozza a kommutátort. Közülle a szigetelést kicsit méllyebbre szedi. Szaknyelven kimikázza. Bronzkefét és a tartóját kijavítják. Esetleg csapágyat cserélnek. Érdemes egy teljes generált csináltatni, mert nagyon megszívathat. (Velem az autó tette a tél kellős közepén.) A Vulcánt szerintem nem lehet betolni. Útközben nem lehet javítani mint egy rossz gyertyát vagy egy akksit. Mit olajoztál, hol olajoztál? Az önindítót nem kell. Ha olaj ment bele, az füstölhet a szikráktól és rontja az érintkezést is. Vid el a szerelőhöz! Én a bontóba nem mennék. Azok lehúznak. A bontottat is meg kell nézetni, hogy milyen állapotban van.
Mindenképp próbálkozok vele.Én amúgy elváltozást nem látok az indítómotoron,annyi csak hogy most már van füst-szaga meg ugye letörött a bronzkefe.A kommutátor ép.Meg a sodort kábeles bronzkefék is.Ahogy én néztem.
Ha letört a bronzkefe, akkor vagy túl hosszúra lett hagyva, vagy felakadt a kommutátorba. Meg kellene nézni hogy nem állnak-e ki a kommutátor szigetelő csíkjai a rézszeletek közül. Ha igen akkor esztergán óvatosan fel lehet szabályozni.
Mijjaza kommutátor..?...valami kommunista szakszervezeti ügynök .De tényleg melyik része az?Csak a ház belső felét olajoztam meg körbe.Szétszedtem és egy nem túl biztató látvány fogadott.A házon van két szénkefe,abból az egyik letört.Annál a pontnál,ahol a ház falához volt rögzítve.Hogy indítózásnál,vagy én törtem le szétszedésnél,nem tudom.Bár ha indítózásnál tört volna le,akkor szvsz nem szabadott volna elindulnia az indítómotornak,mert forgás közben kapcsoltam le(engedtem el az indítógombot)..szerintem.Nem tudom...Pedig már örültem,mikor megindult az indítómotor .El is múlt gyorsan.Majd holnap visszaviszem,aztán majd okosabb leszek.Mindenesetre már keresek bontókat.Olyan 20-as körül biztos van egy ilyen,nem?
Amíg van benne zsír, bármit rakhatsz bele. Nem akarok okoskodni, mert ilyen motort már 100 éve nem szereltem, de itt nem úgy van hogy két csapágy van, és a külső porvédőket meghagyják, a belsőket kiszedik, a két csapágy közti részt meg telenyomják zsírral?
Tudna valaki segíteni? Etz-be gyárilag a hátsó lánckerékbe sima csapágy van.Mivel eléggé kotyogott és találtam is itthon vadi újat kicseréltem de porvédős zárt csapágyra.Ez gond amugy vagy maradhat? A kerékagyban zártak vannak gyárilag ide nemértem miért kell sima mikor ittsem kap kenést sehonnan végülis.......
Gyanítom hogy a szerelő nem jól rakta össze, és a szénkefe sodrott vezetéke belül hozzáért a házhoz. Ha szerencséd van, akkor nincs nagy gond, de ezt akkor látod meg ha szétszeded.
Azt hiszem,kereshetek egy új önindítót .Elállt gyorsan az eső és kimentem beszerelni az önindítót.A manualban megnéztem,hova mennek az alátétek,csavarok,tömítések.Megolajoztam és beszereltem.Gyújtás be.Indítógomb megnyom.Első két nyomásra semmi.Csak a műszerfal visszajelző lámpái villogtak a gomb nyomására.Harmadikra beindult az önindító,megforgatta a motort.Viszont furcsa hangja volt.Nem is nyomtam tovább,kikapcs.De már láttam,hogy késő, füstöl az indítómotor. .Valamit nem olajoztam meg,vagy keveset olajoztam?Vagy oda is olaj került,ahova nem kéne és az füstölt?Vagy ezt miért csinálhatta.
Üdvözletem.Ma vittem szerelőhöz az indítómotort.Szétszedte,megszagolta!,kicsit megtisztította meg a csavart kicserélte az alján.Azt mondta nincs égett szaga és a szénkefék is jók még.Miután kicserélte a csavart,rámért hogy a csavaron keresztül kapnak e áramot a szénkefék (asszem azt mérte).Aztán ennyi.Pénzt nem kért érte és azt mondta elvileg jó lesz.Holnap összerakom,mert most elkezdett esni az eső.Aztán ha jó akkor olajcsere és mehet is.Ha nem akkor meg mondta vigyem vissza.Hát majd kiderül...
Tudna valaki segíteni? Etz-be gyárilag a hátsó lánckerékbe sima csapágy van.Mivel eléggé kotyogott és találtam is itthon vadi újat kicseréltem de porvédős zárt csapágyra.Ez gond amugy vagy maradhat? A kerékagyban zártak vannak gyárilag ide nemértem miért kell sima mikor ittsem kap kenést sehonnan végülis.......
nézzetek be, bármi kell a motorszereléshez!