Sziasztok!
Nagy segítségre lenne szükségem.
Sajnos motorom ( Yamaha xt 125x) nagyon megbetegedett. Az a baja, hogy ha megállok egy adott sebességben nem tudok újra elindulni. Mert, ha elkezdek lefelé váltani a váltó megakad egy köztes helyzetben, és onnan nem tudok se le se fel váltani. Csak akkor tudok tovább menni ha tolok egyet a motoron lábbal és visszakapcsolok, vagy kiengedem a kuplungot akkor egy hatalmas robbanás szerű hang jön a blokkból és ránt egy nagyot ( mert abban a fokozatban marad amibe kapcsolni akartam először), viszont utána már vissza tudok váltani de csak már menet közben.
Nagyon kellemetlen szokott lenni ha megállok lámpánál egy hirtelen fékezéssel és nem tudok elindulni.
Régebben írtam ide a fórumra,-ugyanezzel a problémával, akkor az írták, hogy a kuplung nem emel ki rendesen. De ma szétszedtem a kuplungot és semmi baja, kiemel, nem csúszik!
Előre is köszönök minden segítséget!
Ha valakinek van ötlete, hogy mi a gond lécci küldje el a telefonszámát és én felhívom!
Jólvan!
Köszönöm szépen a segítséget!
Átnézem a manualt, aztán szerintem elviszem szerelőhöz, ha ezek után se lesz jó.
Legalább akkor rendbe lesz téve!
Ilyen jó motorom még úgyse volt soha. Csak indulna be!:D
Lehet, hogy érdemes lenne akkor dugót is kicseréltetni meg szelepeket, hajtókart, vezérlést, mert a szerelő akitől vettem, ő sem tudta, hogy hány óra van a blokkban. Csak azt tudta megmondani, hogy váltófogaskerekeket kicserélték, mert az nem lett feltöltve olajjal az előző gazdánál és nem bírta kenés nélkül!:D
Meg a szelepeket, mert azok rosszak voltak.
Remélem ez majd megoldja az indítást!
A szerelőnek igaza volt valóban van rajt külön meleginditáshoz kar a jobb fogantyúnál.A manualban a levegőztetés módját is leirja ha melegen leáll a motor,mit kell huzni és meddig.
Hát nem! 20 óra nem túl sok! Lehet, hogy titán szelepek kerültek bele, ami nem bírja túl sokáig. De 20 óra akkor sem túl sok!
Csak szerettem volna, ha legalább novemberig elmegy, aztán télen ráértem volna megcsináltatni. De amilyen sebességgel a motorszerelők dolgoznak (tisztelet a kivételnek), örülök, ha novemberre visszakapom!:D
Nézd meg ezalatt a link alatt megtalálod a manualt.igaz hogy a manual oroszul van de a googléval forditsd le.Elég hosszan tárgyalja a hidegen és melegen való inditás módját. http://www.manualedereparatie....
Ha a keverékképzésed minden szempontból jó,akkor nem tudom milyen gyujtásod van de megnéznm a gyujtást is.Előgyujtás-jeladó v lap nincs-e elállitódva,stb.
Ha végképp nem jutsz sehová beszélj a szerelővel akitől vetted,lehet neki csak pár perc és megoldja!
Amúgy mióta nálam van ilyen!
Érdekes, mert ha nagy gázzal állítom le, akkor is könnyebben indul.
Mondom, ha lefulladok, akkor a legegyszerűbb, ha meglököm, mert berúgni szinte lehetetlen.
Ja és hidegen 2. rugásra jár a motor.
Előtte sajnos nem az enyém volt!
2-3 hónapja van nálam! Szerelőtől vettem, akkor lett összerakva a váltója és állítólag szelepeket is cserélt benne.
A szelepek lehetnek ennek a jelenségnek a legvalószínűbb okozói szerintetek?
A karburátor teljesen oké! Átnéztük a szinteket, lettek már benne fúvókák is cserélve. Állítottunk a bespriccelés szögén, tudod a gyorsítófúvókáén. Sehogy sem jó!:S
Természetesen gyertya volt az első!
Megvettem hozzá a gyári gyertyát.
Szelepek lettek cserélve kb. 20 órája. Nem hiszem, hogy ilyen kevés idő alatt tönkre mennének.
Állítólag azért nyitja az a kar a plussz levegő járatot, mert ha meleg a motor, akkor gázosodik és nincs oxigén. Ezért oxigént kell bejuttatni.
Legalább is a szerelő szerint!:)
Kompresszió az szerintem elég jó még.
Nagyon erős a motor!
Még arra gondoltam, hogy szól egy kicsit a vezérműláncom. Van arra esély, hogy ahogy nyúlik a lánc, elmegy a vezérlés 1 picit?
Köszönöm a válaszokat!
persze
a gázreakció gyári kipufogóval egyből normális lett, meg most van erő is a motorban, az egyetlen tünet, hogy amikor teljesen bemelegszik, akkor egy nagyon finom rántás érezhető az alsó fordulatszám-tartományban, ahol az alapjárati fúvókák dolgoznak. De ha tényleg csak egy gyertyapipát kéne cserélni tökön szúrom magam
Ahogy irtad hogy gyujtás nélkül megrugdosva utánna könnyebben indul szerintem keverékképzési gondra utal.
A gyertya milyen benzines vagy száraz ilyenkor?Gondolom azt megnézted,a szikrával együtt.
Szelepek nyitása zárása ,kompresszió jó?
A szivatód karja az amit irtál, de sztem az a kar nem kinyitja és plusz levegőt ad, hanem legalábbis logika szerint ha működteted akkor több benzint kell hogy kapjon a motor-igy ha plusz levegőt adna akkor még roszabb lenne a helyzet.Talán amikor működteted a kart akkor zárja le valahol a levegő utját igy dusabb lesz a benzin-levegő keverék benzinben.Amikor meg alapra tolod akkor kinyitja a levegő utját a rendes üzemhez.
Ha valóban kinyit egy járatot mikor működteted,akkor ott plusz benzint kell hogy kapjon a motor.
Karburátor benzinszint nem alacsony minden beállitás ellenére is ?
De helyesbitsetek ha nem igy van
Nem elektromos a szivatóm.
Van rajta egy kar a kuplung felett, ami kinyit egy plussz levegő járatot a karbiban, anélkül egyáltalán el sem tudom indítani, akkor sem, ha csak kicsit meleg.
Elektro-moto javaslata szerint mérd meg az akkut járó ill álló motornál.A rossz akku is okozhatja a fesszab tulmelegedését.Ha az akku jó de nincs feszültségemelkedése járó motornál,akkor nyulnák csak a fesszabályzóhoz.
Ha esetleg akkufeszültség nagyon lecsökken,akkor ha inverteres a gyujtáselektronikád-cdi-okozhat gondokat szerintem teljesitményben is,mert kevés lesz az energia az ellátásához.
Kérdésem lenne hozzátok!
Van egy 2005-ös Honda CRF 450-esem, ami melegen nagyon nehezen indul.
Nagyon érdekes, mert néha simán elindul, de ha jól megmelegítem (fák között fél órán keresztül pl) és véletlenül lefulladok vele, akkor fél óra szenvedés következik.
A karburátort beállították, kitakarították, állítólag azzal nincs gond.
Még azt vettem észre, hogy ha nyomom a legállító gombot, rárúgok 5-10-et, akkor sokkal könnyebben indul.
Van erre valami ötletetek?
Jobban elfáradok a rugdosásba, mint a motorozásba!:D
Nagy segítségre lenne szükségem.
Sajnos motorom ( Yamaha xt 125x) nagyon megbetegedett. Az a baja, hogy ha megállok egy adott sebességben nem tudok újra elindulni. Mert, ha elkezdek lefelé váltani a váltó megakad egy köztes helyzetben, és onnan nem tudok se le se fel váltani. Csak akkor tudok tovább menni ha tolok egyet a motoron lábbal és visszakapcsolok, vagy kiengedem a kuplungot akkor egy hatalmas robbanás szerű hang jön a blokkból és ránt egy nagyot ( mert abban a fokozatban marad amibe kapcsolni akartam először), viszont utána már vissza tudok váltani de csak már menet közben.
Nagyon kellemetlen szokott lenni ha megállok lámpánál egy hirtelen fékezéssel és nem tudok elindulni.
Régebben írtam ide a fórumra,-ugyanezzel a problémával, akkor az írták, hogy a kuplung nem emel ki rendesen. De ma szétszedtem a kuplungot és semmi baja, kiemel, nem csúszik!
Előre is köszönök minden segítséget!
Ha valakinek van ötlete, hogy mi a gond lécci küldje el a telefonszámát és én felhívom!
az aksi 6 hónapos még egy másik vasba vettem! De megmérem!
Köszönöm szépen a segítséget!
Átnézem a manualt, aztán szerintem elviszem szerelőhöz, ha ezek után se lesz jó.
Legalább akkor rendbe lesz téve!
Ilyen jó motorom még úgyse volt soha. Csak indulna be!:D
Lehet, hogy érdemes lenne akkor dugót is kicseréltetni meg szelepeket, hajtókart, vezérlést, mert a szerelő akitől vettem, ő sem tudta, hogy hány óra van a blokkban. Csak azt tudta megmondani, hogy váltófogaskerekeket kicserélték, mert az nem lett feltöltve olajjal az előző gazdánál és nem bírta kenés nélkül!:D
Meg a szelepeket, mert azok rosszak voltak.
Remélem ez majd megoldja az indítást!
Köszönöm szépen mindenkinek mégegyszer!
Szép napot!
Üdv,
Attila
Csak szerettem volna, ha legalább novemberig elmegy, aztán télen ráértem volna megcsináltatni. De amilyen sebességgel a motorszerelők dolgoznak (tisztelet a kivételnek), örülök, ha novemberre visszakapom!:D
http://www.manualedereparatie....
Ha végképp nem jutsz sehová beszélj a szerelővel akitől vetted,lehet neki csak pár perc és megoldja!
Érdekes, mert ha nagy gázzal állítom le, akkor is könnyebben indul.
Mondom, ha lefulladok, akkor a legegyszerűbb, ha meglököm, mert berúgni szinte lehetetlen.
Ja és hidegen 2. rugásra jár a motor.
2-3 hónapja van nálam! Szerelőtől vettem, akkor lett összerakva a váltója és állítólag szelepeket is cserélt benne.
A szelepek lehetnek ennek a jelenségnek a legvalószínűbb okozói szerintetek?
Megvettem hozzá a gyári gyertyát.
Szelepek lettek cserélve kb. 20 órája. Nem hiszem, hogy ilyen kevés idő alatt tönkre mennének.
Állítólag azért nyitja az a kar a plussz levegő járatot, mert ha meleg a motor, akkor gázosodik és nincs oxigén. Ezért oxigént kell bejuttatni.
Legalább is a szerelő szerint!:)
Kompresszió az szerintem elég jó még.
Nagyon erős a motor!
Még arra gondoltam, hogy szól egy kicsit a vezérműláncom. Van arra esély, hogy ahogy nyúlik a lánc, elmegy a vezérlés 1 picit?
Köszönöm a válaszokat!
Üdv,
Attila
a gázreakció gyári kipufogóval egyből normális lett, meg most van erő is a motorban, az egyetlen tünet, hogy amikor teljesen bemelegszik, akkor egy nagyon finom rántás érezhető az alsó fordulatszám-tartományban, ahol az alapjárati fúvókák dolgoznak. De ha tényleg csak egy gyertyapipát kéne cserélni tökön szúrom magam
A gyertya milyen benzines vagy száraz ilyenkor?Gondolom azt megnézted,a szikrával együtt.
Szelepek nyitása zárása ,kompresszió jó?
A szivatód karja az amit irtál, de sztem az a kar nem kinyitja és plusz levegőt ad, hanem legalábbis logika szerint ha működteted akkor több benzint kell hogy kapjon a motor-igy ha plusz levegőt adna akkor még roszabb lenne a helyzet.Talán amikor működteted a kart akkor zárja le valahol a levegő utját igy dusabb lesz a benzin-levegő keverék benzinben.Amikor meg alapra tolod akkor kinyitja a levegő utját a rendes üzemhez.
Ha valóban kinyit egy járatot mikor működteted,akkor ott plusz benzint kell hogy kapjon a motor.
Karburátor benzinszint nem alacsony minden beállitás ellenére is ?
De helyesbitsetek ha nem igy van
Van rajta egy kar a kuplung felett, ami kinyit egy plussz levegő járatot a karbiban, anélkül egyáltalán el sem tudom indítani, akkor sem, ha csak kicsit meleg.
Ha esetleg akkufeszültség nagyon lecsökken,akkor ha inverteres a gyujtáselektronikád-cdi-okozhat gondokat szerintem teljesitményben is,mert kevés lesz az energia az ellátásához.
Kérdésem lenne hozzátok!
Van egy 2005-ös Honda CRF 450-esem, ami melegen nagyon nehezen indul.
Nagyon érdekes, mert néha simán elindul, de ha jól megmelegítem (fák között fél órán keresztül pl) és véletlenül lefulladok vele, akkor fél óra szenvedés következik.
A karburátort beállították, kitakarították, állítólag azzal nincs gond.
Még azt vettem észre, hogy ha nyomom a legállító gombot, rárúgok 5-10-et, akkor sokkal könnyebben indul.
Van erre valami ötletetek?
Jobban elfáradok a rugdosásba, mint a motorozásba!:D
Köszi!
Üdv,
Attila