lámpára rájöttem, a féklámpám égett ki azt jelzi.. amugy ugy állítottam be a vezérlést hogy van a blokkon egy felső holtponti csavar, azt ha kitekerem, akkor oda stiftet kell bedugni ami megtartja felső holtponton. ha azzal megvoltam, akkor addig tekertem a vezérmüvet mig az egyes henger nem volt teljesen szelepváltáson.
lehet hogy a vezérlésem volna elrakva?
gyertya ki, csavarhúzó bedug, felső holtpont megkeres, felső keréken valamelyik jelnek passzolni kell. esetleg a vízszintes sík ahol felfekszik a szelepdekni vagy a tengelyház tetején valami. esetleg szelepváltást nézni.a lámpa megjavult.
nemtudom hogy a vezérlésem el van-e rakva, szerintem nincs.. bár jel nélkül sikerült csak belőnöm. A hengerfejet még én vettem le 1 hónapja, hengerfej tömítés csere miatt, 4 kipufogo szelepet cseréltem, szelepszárszimeringeket cseréltem, meg becsiszoltam a szelepeket.. utánna össze raktam, de nem tudtam levenni a főtengelyről a szíjkereket, igy csak tudás alapján lehetett összerakni a vezérlésem mert nem láttam a jelet alul.
Csongrád megyében vagy a közelében keresnék kismotor szerelőt. A munka: Gilera RC50 henger-dugó-főtengely javítás (komplett összeszereléssel, alkatrész beszerzéssel, mindenestől)
igen, pillangóház tetején volt a pótlevegő csavar, azzal tudtam korrigálni valamelyest. most üresben teljesen jó lett így hogy hozzányultam a tps-hez is, nincsen fekete füstöm sem már. viszont 2500-as fordulat minimum kell neki hogy elinduljak, különben egyszerüen kiengedem a kuplungot és leáll
légtömeg mérőn, a map szenzort érted? Ha igen, azt már megtaláltam . de nem nagyon tudok rajta semmit állítani, csak egy elektromos csatlakozó megy rá, plusz a vákumcső és slussz.. a másik, a beszívott levegő hőmérsékletét mérő szenzor , a folytószelepház és a légszürö közt, azon szintén semmit nem lehet állítani.
Jah, mégegy jelenség, nem tudom mennyire fontos.. de a gyári alapjáratom 750 - 800 rpm kéne hogy legyen, na most 1100nál lentebb nem igen tudom vinni, ha csontig elzárom a potlevegő casvart, folytoszelep is zárva, akkor is max 1000ig sikerül levinni.
Ha a szelepszár szimeringek megkeményedtek, attól még lehet megfelelő a kompresszió?
Elektro-motor: csak azt mondtam el amit ők is , vagyis hogy ha jó a kompresszió akkor jó kell hogy legyen a gyűrű (szerintük). Nem tudom milyen szerelőhöz vitte a csávó
Szia.
Az az izzó csak villágításod hibajelzője hogy valami kiégett ez lehet a tolatólámpa is. mindenképp zárva legyen a pillangószelep és a fekete füstöt a légmenyiség mérő adja köztes gázon ne kérdezd hol van ott kell lennie valahol egy hasonló réz színű csavarnak mint amit állítottál egy védőcsőben attól hullámozhat és fűstől mint állat. elfáradhatott benne valami ás amit irtam 1-10-ig abba nem fér bele. nem forog fel rendesen, füstől és sokat eszik, mert a levegő mennyiséghez nem tudja a benzint bekeverni. fényképezz hátha megtaláljuk.
A felső gyűrű (gyűrűk) a kompresszió tartásért felel, alsó pedig az olajlehúzó, henger faláról húzza le az olajat.
Olaj-lég vagy sima léghűtésű motoroknál nagy hőterhelés jut a szelepszár szimeringekre és ha megkeményednek már nem látják el a feladatukat, ez is olajfogyáshoz vezet.
1 hónapja eladtam a motoromat (gs 500) ami használattól, olajtól függően 0,5-1,5 liter olajat fogyasztott, ezt el is mondtam a vásárlónak, ne érje a meglepetés.
A blokkból közvetlenül nem folyik. Eddig a gyűrűre vagy a szelepekre gyanakodtam, aztán az új tulaj elkezdte felderíteni a problémát. Mértek kompressziót, ami normális értéket mutatott. Szerintük ez azt jelenti hogy a gyűrűvel, szelepekkel nincs gond, szerintem nem tudom Ez tényleg azt (is) jelenti?
Viszont ha a szelepeknél meg gyűrűnél nincs probléma és közvetlenül a blokkból sem fogy az olaj akkor honnan?
jah, akadt még egy probléma most hogy a tps-en állítottam. van egy visszajelző led a müszerfalon, eddig ha beinditottam a kocsit , majd rátapostam egyszer a fékre, kialudt. Most viszont baszik kialudni, és nem ismerem a jelentését.
na uraim.. mostani tényállás a következő. gyertyákat kivettem, mindről potyogott a korom, megtakarítottam majd vissza.. tps szenzorom megcsináltam állíthatóra, mivel ha a folytoszelep zárva volt, a tps szenzor még közelsem volt a végállásban.. igy most átállítottam ugy a tps helyzetét, hogy ha a folytoszelep végállásban van, akkor a tps is végállásban legyen. annyt elértem vele, stabil 1100as alapjárat, üresben nem fullad a legkisebb gázadáskor sem, tehát ezt orvosoltam.. de menet közben még elég szar.. elég nagy gázzal kell ahoz indulnom hogy ne fulladjak le.. és 1200-1300as tartós gázon még be rángat.. .. ötlet?
jah, egyébként a fekete füst is sokkal sokkal sokkal kevesebb lett a tps módosítása után, alig látható.
Hali srácok! Olyan emberkevel szeretnék beszélni vagyis kérdezni egy-két dolgot akinek '91-'93 közötti Kx 250-e van vagy volt. Ide is irhat fórumra vagy privát Msn cimem az adatlapomon! Fontos lenne!
gyertya nem csinálhat ilyen tünetet, hogy nagyon apró gáznál szarakodik? 1mm a gyertyahézagom is.. bár ez nem magyarázat a fekete füstre. amugy, ha járatom a kocsit, tartós gázon majdnem hogy semennyi füstje nincs.. ha elkezd fulladozni a kicsi gázos üzemtől, akkor kurvára füstöl, illetve ha hirtelen nagy gázfröccsöt adok, akkor is füstöl..
még nem lett jó, milyen két torokra gondolsz? egy torok van csak a kocsin, egy folytoszeleppel. Az tökig el van zárva. Hogy tudnám aszelepeket leellenőrizni hogy jó -e? mert ha lehuzom a vákumcsövét a szelepnek, ugyanugy jár tovább a blokk mintha hozzá se nyultam volna.. Már nem tudom mi lehet a gond.. map szenzort is megnéztem , persze szétszedni nem lehet.. de átjárattam picit a membránját, meg befujtam a csatlakozot kontakt sprével
Akkor megtaláltad a pótlevegőcsavart így jó lett. azért nézd meg mind a két torok zárva van-e teljesen mert annak nem szabad nyitva lenni. A szelep szerintem nem értelmezhető mert úgy néz ki mintha visszacsapószelep lenne valami nyomástartó. a másik csak túlnyomást enged el.
lehet hogy a vezérlésem volna elrakva?