hát persze... de nem is az üres alig kiszellőztetett tankot szokták elkezdeni javítgatni.. ki kell szárítani, fel kell tölteni mondjuk homokkal.. máris nem lesz ott semmi benzinpára ami belobbanhatna..
Egy ilyen viszonylag ritka és öreg motorhoz meg értelmes áron úgyse fog tankot találni.
(..És a veterán motorokkal szted mit csinálnak ha kilyukad a tankjuk? Hát megcsinálják..)
Nem törés miatt, hanem kirohadt:) Sokat állt a motor. Igazából ideiglenesen megcsináltam már, csak nem akarom így hagyni, meg kiakarom mosni rendesen a tankot belülről, meg rendbe akarom tenni, de egy alapos tankpucolás után tuti, hogy jobban fog szivárogni a cucc.
mindenkitöl bocsi ha lehetne valahogy jelezzétek hogy kinek válaszoltok mert én nem tudom hogy melyik válasz szól nekem,és igy nem tudom eldönteni hogy mi is a következö lépés köszi a megértést,és köszi a sok segitséget is.
Hitman!Szakmabol beszelve,a 2008-es torvenyek ertelmeben,uzemanyagtankot hivatalosan javitani,TILOS!Robbanasveszelyes.Mindenesetre,orulok hogy nem biztatod a segitsegkeroket a Sufnituningra,ez igy volt jo!
akkor keresni kell egy karosszériást aki megcsinálja neked, vagy elgondolkozni azon miért szivároghat.. lehet hogy szarrá van rohadva belülről a tankod, vagy törve volt és csak ki lett glettelve... ki tudja.. ilyen esetben lehet hogy jobban jársz egy uj vagy bontott tankal, mert elég szar tud lenni ha hetente uj és uj helyen elkezd ereszteni.
Fém tankról van szó, látszólag már volt javítva, és olyan mintha ólommal lenne beforrasztva. Ahol ezek a nyomok vannak, ott nincs is semmi szivárgás nyom, ez egy teljesen "új" hely ahol szivárog.
5000 ft-ból nehéz megoldani, szerintem a legolcsóbb helyen is 10 fölött csinálják, ha dugattyut is kérsz a fúrt hengerhez, márpedig kérsz, akkor meg csak a dugattyu lesz 5000 körül.. Én anno egy aerox szettet akartam furatni mert szarrá volt kopva, és olyan összeg jött ki, aminek az áráért simán megvettem hozzá ujonnan a hengerszettet.
házilag eléggé nehéz megoldani, ha nem vagy profi lakatos, vagy profi hegesztő és nincs otthon minimum egy co-d.. ha fém tankról beszélünk. ha müanyagrol, akkor otthon 99%ig esélytelen.. keresni kell egy karosszéria lakatost (fém tank esetén), vagy egy jó müanyag hegesztőt (müanyag tank esetén). Szerintem pár ezer forintért megcsinálják.
motor szétszed, és ellenőrizni kell miért nincs kompresszió. meg kell mérni a dugattyút 3 helyen a csapra merőlegesen, összevetni a gyári értékkel, plusz szemrevételezni sérülések után kutatva, lefujás után kutatva. utánna hengert megmérni 3 helyen intóval, hogy mennyire kopott, mennyire hordós , stb.. ugyanugy szemrevételezni is, majd a gyürüt külön a hengerbe helyezni és a gyürü 2 vége közt megmérni a hézagot, ezek után elméletileg tudni lehet majd hogy mi az ami cserés lesz, vagy javítando. Még egy helyen el tud menni a kompresszio ha robogorol van szo, ez a két főtengely szimering. ezt szemrevételezzésel lehet látni hogy ki van-e fordulva vagy gyöngyözik-e alatta a benzin.
az eljárás ugyanaz :) Gyertya kiteker, helyére kompresszió mérő óra ( 2-3ezer forintért lehet már kapni), majd full gázzal addig inditozni mig a legmagasabb értéket nem méri az ember az órán.
Ha tapasztaltabb szerelővel csináltatod, ő megmondja óra nélkül is hogy jó lehet-e vagy kevésnek tünik a kompresszió
kompresszió mérő órával, ami egy egyszerü nyomásmérő óra, egy szeleppel előtte hogy ne engedje el a nyomást, amit betekersz a gyertya helyére. addig rugdosva\indítozva a motort, amíg a legnagyobb süritési végnyomást méred. a mérést teljes gázon kell elvégezni, gyertyát kivenni, helyére a mérőórát benyomni, ha több hengeres a motor akkor a többi hengerről csak a pipát kell levenni, gyertya marad.
Régi dugómat ami 18 éves volt és az előző gazdája annyira szerette,óvta,kímélte és vigyázott a motorra hogy mikor vettük azt se tudta hogy kell bele olajat tölteni olajat.
Olyan 2-3mm-es csikarások végestelen végig ami a képen nem nagyon látható,ráadásul ahogy szétkaptuk blokkot,nem is olyan csapágyak voltak benne amien kellett.Nah az ien embereket kéne jól megverni majd egy szakmailag jól felmért majd végrehajtott burn-ot a farkán, megoldana minden problémát (hogy kellemesebb legyen próbáljunk beszerezni egy fasza cross gumit,de a szöges gumikat sem kell megvetni)
szevasz, igazság szerint olyan 300 km-nek elégnek kéne lennie.. annyi a dolog nyitja, legalábbis én igy szoktam bejáratni, hogy frissen összerakva, egy órát járatod állo helyzetben, ebből legalább fél órát csak alapjáraton pötyögve. másik fél órában gázfröccsök olyan 3\4. fordulatig.. ezzel megvagy akkor irány az út.. olyan 300 kilométerig kiméletesen, ami nem azt jelenti hogy gyök kettővel menj, hanem tartósan haladsz akkor alacsony gázon, de kigyorsításoknál forgasd meg!. Esetleg adhatsz neki kicsit több olajat hogy meglegyen a kellő kenése a hengernek, de ennyi. Sok sikert !
Sziasztok.
Lenne egy nagyon egyszerű kérdésem.Egy Yamaha TDR125.r enduro motor tulajdonosa vagyok és az lenne a kérdésem hogy mennyi km kell körülbelül bejáratásnak?1000,1500,2000?
Mert most lett benne cserélve dugó,gyűrű,alsó-felső tűgörgő,csapszeg,csapágyak,szimeringek,hajtókar és főtengely. És már csak az esztétika maradt azt hiszem.
Előre is köszönöm a válaszokat.
ne idegeskedj, megárt a szépségnek inkább fogd fel ugy hogy ebből is tanultál, máskor már tudni fogod hogy ha nem hagyja hogy lejöjjön pedig le kéne, akkor szarrá be van rohadva
Leszedtem barátom ebédeltem,új erőre kaptam Csapágy lehúzhóval lerántottam 1 perc alatt,be volt rohadva az igénytelen fasz már ne haragudj,tükrösre koptatta forrt mint a melegek a felvonuláson.Szerintem,ez gyári betét 99-es a robogó hihetetlen milyen emberek vannak.
Egy ilyen viszonylag ritka és öreg motorhoz meg értelmes áron úgyse fog tankot találni.
(..És a veterán motorokkal szted mit csinálnak ha kilyukad a tankjuk? Hát megcsinálják..)