Köszi a választ, erre voltam kiváncsi! Nekem kiforog rendesen és a hangján is hallani amikor nyit, de ezt szerettem volna megkérdezni-megtudakolni. Köszi
2 oka van hogy ott van a csapágygolyó
1, ha nincs ott, akkor a kinyomó mechanizmus teljes hosszából alapból elvettél 4-5 mm-t.. és nem biztos hogy ki tudna emelni rendesen
2, ha behuzod a kuplungot, akkor a kinyomó rúd ugyebár nekifeszül a kuplungtányérnak, ezáltal a kinyomórud is forogni fog a kuplungal együtt. ha nincs ott a csapágy golyó akkor ha elkezd forogni a rúd akkor egy idő után a kinyomó mechanizmust fogja szét darálni, ha viszont nem tud elkezdeni forogni, akkor meg a kuplung tányért fogja át furni
lehet hogy két kábel valahol kidörzsölődött és a féklámpa kapcsoloval zárod a visszajelzőizzó áramkörét is én azt mondom hogy tedd szabaddá a visszajelző és a féklámpakapcsoló közti tyukbél rengeteget, és kezdj el bőszen méricskélni kontakt után.
Véleményem szerint minden esetben le kéne dadognia annál a fordulatnál ahol a power nyit. Mivel nem lesz teljesen nyitva a kipufogó csatorna, igy nem tudna hol eltávozni a kipufogógáz a hengerből időben.
Nálam is volt anno javításra egy KTM exc 300, és szabályosan olyan hangja volt mikor szarul volt beállítva, mintha a power előtt leszabályozna.
Töltést oly módon ellenőrizd, hogy beindított motornál az akkumulátorod negativ illetve pozitiv csatlakozóján mérsz multiméterrel 20 DCV állásban. Alapjáraton olyan 12-13 voltot kéne produkálnia halvány emlékeim szerint ellenben ami lényegesebb, hogy 5000es fordulaton megtartva a motort, 14.4 V fölé nem emelkedhet! De legyen valahol akörül.. ha fölé emelkedik , akkor a fesszabályzód szar. ha jóval alatta marad végig ( 11-12 volt ) , akkor vagy a generátorod szar, vagy a fesszabod tulzottan leszabályoz.
Hali srácok! Lenne egy kérdésem Kx 250-el kapcsolatban. Ha a power nem nyit a motoron attól még lehetséges, hogy a motor kiforogjon fullra vagy le kellene dadognia a powernél?
Mostanában egyfolytában lemerül az akksim! Mielőtt szerelőnél volt semmi baja nem volt? , na mindegy szóval felmerült bennem hogy akkor nem tölt rendesen a gép, vagy egyátalán nem. Hogyan tudom ellenőrizni? ha nem tölt mi a következő lépés? A válaszokat előre is köszönöm!
húzom a féket, és világít a világítás visszajelzőm, akkor ott valami test hibám lehet?
már csak azért kérdem hogy a motor melyik részét vakarjam ki a sárból
Köszönöm szépen a korrekt és gyors válaszokat.Rögtön nem lessz rá időm megnézni,(mert előtte van pár más javítanivaló)de ha megnéztem akkor szólok mi volt.Nagyon ultrák vagytok
Még egy valami ezt nemértem: "a kinyomópálca kinyomóorsó felőli végén (ahol a bovden dolgozik a blokk jobb oldalán a gyújtásfedéltől a lánc felé van) mindenképp legyen kis csapágygolyó (forgómozgás)"
Amugy nembiztos hogy ts kuplung csak úgy hallottam.....Az etz kuplungot 3 csavar fogja ugye,ezt meg azthiszem 6db ilyen kis keresztbedugott pöcök.Ez a ts kuplung?
Értem köszi a korrekt választ Hát akkor megpróbálok gyáirt szerezni.... mit kell vennem? Egész kuplungot aggyal,kosárral,lamellákkal vagy valami maradhat?
Ugy tunik bizony ez nem jo bemutatkozas,elirtam a nick-neved,meghozza asszem ketszer HitMan! Megegyszer elnezest,szoval nem motorman-nak szolt!Ha tompithatom az elet,ird el Te is az enyemet, megegyszer bocsi kolega
Hejj motoman ugytetszik,hasonlokat irunk!A nyilasok felol azert nem javasoltam a tesztet,mert elekartam kerulni hogy levegye a szeleprugokat,es a szelepszarszimmeringeket,bar /igazad van ha mar szetkapta ne ezen muljon.Reszletes,es kimerito volt a tanacs,es ja jovunk segitunk !
Rendben:Elso lepes,vedd le a szelepfedelet.2 forgasd el a fotengelyt a gyujtasfeloli csavarral,ugy hogy a butykok ne nyissak, a szelepeket.3 csavard ki a lancfeszitobol az ominozus nagy 14?csavart.4a vezermulanckerek alatt,szorisd ossze a vezermulancot ketoldalrol az ujjaiddal,a masik kezeddel pedig egyidoben ellenorizd a vezermulanckerek tetelyen,loge e a lanc.Egyszeruen probald le fel mozgatni.Ha nem fekszik fel rrendesen,lotyog,log,az a baj!Ha nem,a lancvezetod is lehet kopott,be kell kukucskalnod,femen van e a felulete,mert egyikolyuket a hengerfej rogziti.kitartas,nem lesz bonyolult,irj mi lett csa
ha tanult kollégám megengedi, kiegésziteném annyival hogy nem kell 10 perc, ha átereszt azt már 1 perc után látni fogod. én nem az égéstér felől szoktam ellenőrizni hanem kipufogó -szivó nyilás felől, a legegyszerőbb ha fogod a hengerfejet, letakarítod az égésteret rongyal hogy lásd ha esetleg átereszt, majd oldalra fordítod a hengerfejet hogy felfelé legyen a szívó nyílás. és tele öntöd a szivó nyílásokat benzinnel, majd vársz. max 2 perc alatt bőven át kéne engednie, ha az égéstérnél nem látsz benzint akkor kiöntöd, majd megismétled a kipufogó oldalon is. utánna szemre vételezd az égésteret. gyanum szerint csupa korom lesz, figyeld meg a szeleptányérok élét, beégés, szelepégés után kutatva. Utánna elkezdheted kiszedni a szelepeket. tedd le a hengerfejet egy asztalra, majd ha van kéznél szelepkiszedő szerszámod akkor szép sorban szedd ki a szelepeket 1-től 4ig. ugyanilyen sorrendben pakold le az asztalra, hogy ne keveredjen. ugyanugy a rugó ékeket, rugókat, tányérokat is sorban. menj el autósboltba, vegyél szelepcsiszoló pasztát, kemény 1000 ftért vettem én is.. minden egyes szelepet külön kell becsiszolnod, megtakarítod a szelepet, és a szelepüléket a koromtól, piszoktol. vékonyan végig kened a szelepüléket, és a szeleptányér élét pasztával, behelyezed a helyére, és elkezded forgatni jobbra-balra, közben lenyomva. trükkös kicsit mire rájössz hogy a legkönnyebb. ezt csinálod szelepenként kb 1-2 percig, kiveszed , letörlöd róla a pasztát, majd a szelepülékről is. elméletileg a szeleptányér élén egy 1-2 mm széles sötét szürke sávot fogsz látni. utánna ha becsiszoltad mindet, akkor mehetnek vissza a szelepek, majd ujra áteresztés ellenőrzés. ha valamelyik átereszt, akkor azt a szelepet ujra kell csiszolnod.
jah, még egy jó tanács. ha már levetted a hengerfejet, akkor amiket cserélned kéne az hengerfej tömítés, szelepszárszimering. szelepszárszimering csak párszáz forint darabja, sőt még annyi sem. érdemes cserélni hogy ne kelljen ujbol szétkapni miatta.
Még valami, ha becsiszoltad a szelepeket és összeraktad a motort, ellenőrizd le a szelephézagokat is.
Szerencsere ez meg csavaros allitasu. Ha szerencsem van, es le tudom venni a hengerfejet anelkul h a blokkot kimozditsam, akkor delig mindenkepp irok hogy mit sikerült alkotnom.
láncfeszességet , lánc nyulását ellenőrizd legelőször. szelepfedél le, és a két vezérmü tengely közti lánc szakaszt kell ujjal lenyomnod, vagy esetenként felhuznod. szervizkönyvben meg van adva mennyi lehet az értéke ennek az elmozdulásnak, vagy pedig meg adják hogy a szívó vez tengely tetején levő csaptól a kipufogó vez tengely tetején levő csapig hány mm lehet a távolság. szervizkönyvben ugyancsak le van irva. ha ez több mint a megengedett azonnal csere.
Mielott kivenned a szelepeket,helyezd a hengerfejet teljesen vizszintbe,vigyazz,ha mar pogacsas szelepallitasu,asszem az,elotte ovatosan huzd ki oket,es jegyezd fel hol voltak!Ezutan ontsd fel a hengerfejet benzinnel az egester/szeleptanyerok/ felol,s figyeld kiseremmel buborekol e,10 percen belul elfogy e az uzemanyag vagy csokken e.Azert eleg 10 perc,mert ilyenkor gyorsan parolog,es becsaphat!Ha gondba kerulnel,delig a mk.helyrol idenezek felmerult e valami gebasz fubar,szoval jo butykolest ciao...
Elkel az elismeres ebben a csoro vilagban, elektromotor is jokat szokott hozzaszolni,jo latni az osszetartast,s hogy visszajeleznek a motorosok,nemreg vagyok Itt,de maris tetszik a party!Koszi kesobb itt csa.
Lekerült a hengerfej. A bal oldali két henger ment. Most megyek vissza megnézem a szelepeket.