Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

sziasztok kedves motorszakik!
ötletbörzét szeretnék tartani, nem könnyű az eset. Történt egy hónapja kb h lerobbant a DRZ-m, nem pörgött ki csak durrogott. Kiderült h gyújtótekercs el van égve, elküldtük újrahuzatni. eddig okés, belerakta szerelőm, de még mindig nem volt jó. Ezután egész motor el Miskolcra, ahol a tekercset csinálták, és ott meg megint kiderült, hogy a gyújtásjeladóval is van vmi. Hogy mit csinált vele azt nem tudom, mert nem értek hozzá, de visszaküldte a motort működőképes állapotban. Ezután itthon még történt egy karbitisztítás elemeire szedve profi által, majd a beállítást visszarakta szépen ahogy volt. Én ezután kaptam kézhez a motort, de nem jó. gyengébb mint volt, nyomatékszegényebb. alapjárat gyönyörű, szépen húz, felpörög rendesen, nem durrog, de hiányzik belőle a robbanékonyság, egyesben fullgázon még csak meg se emeli az elejét, amit ezelőtt úgy kellett visszanyomni, hogy ne essek háta. Próbáltuk a légszűrőházat takaró oldaldekli nélkül, úgy sokkal jobb volt, de még mindig nem az igazi. Alapjárati keverékcsavarral is szórakozott a szerelő, de semmi. Valami ötlet? mitől lett gyengébb? én már kivagyok idegileg...
Ok, ezt még megejtem a szétszedés előtt, meg majd a szintet is, köszönöm a segítséget
Van egy kérdésem: Az első teló szárakban, ha progressziv rugót teszek, akkor mindegy, hogy felüre, vagy alulra teszem a sűrűbb menetet?

Köszi, ha valaki tudja. Képeken láttam már így is úgy is.
menj vele pár kilómétert, hogy bemelegedjen rendesen, utánna kapd ki az egyik gyertyát, vagy mindet ahogy gondolod, a gyertya elárulja mi a gondja
szerintem egyszerüen kibaszott magas a benzinszinted.. vagy ami még lehetséges, hogy átenged valamelyik tűszelep, és "belefullad a motor" a benzinbe..
adjál neki szegényebb keveréket. szarabbul fog menni de kevesebbet is eszik. meg ha a túlpörgéssel van bajod akkor akj nagyobb görgőket. tized grammonként lehet kapni mivel nem régi a motor. vagy fuvókázd át a karbit kissebb fuvókával utána keverékállítás és ahol optimális talán kevesebbet fog enni
Köszi a tippet
Igen a tisztítás mindenképpen lesz, igaz ki kell billenteni a blokkot is
az én 97-es sr 50-em, is kb 4,2-5 litert eszik, add el és vegyél 4 üteműt az beéri 2 literrel, igaz gyengébb valamivel.
Már régebben is írtam, de azért hátha most kapok jó tippet rá:D

Üzemmeleg állapotban, pl ha elindulok a lámpánál, kis gázzal, elkezd rátgatni, és ha behuzom a kuplungot leáál ,kövér gázzal indul, és nincs gond, vagy ha érzem, hogy kezd rántgatni, kuplung behuz, és jó nagy gázfrőccs, és minden ok(lehet magas a szint is) vagy ha pl körforgalom előtt visszalassítok, és kb ugy 3000 alattiról akarok akár finoman gyorsítani, szintén besokall benzinből. Valamai biztosan nem oké, a karbikkal , mert a fogyasztás, normál használat melett is átlag 6,2 liter, 2 éve 5,6 volt a max, szal egyre tőbb... biztos hogy többet kap nyálból, mert nincs a belpiacosokra jellemző késlekedés a gázfröccsnél... a fogyasztást is soknak találom. a légszűrő új, a szelepekel sincs gond. Nem hiszem hogy megoldható lenne egy sportlégszűrővel.
Van egy service manuálom a 400as bandithoz, (elvileg a blokk ugyanaz, és a karbi), ha jól láttam, akkor megvannak benne adva a fuvóka méretek, és a helyes beállítás, de az angol nem az erősségem.
toljad vazzeg akkor nem fogy a benzin.......
amúgy ezek a robogók kevés kivételével olyan 5 litereket eszegetnek
asszony jog-a annyit kajál mint nekem a 600as xt (persze finoman)
Üdv emberek.

Most utoljára, végleg kérnék egy kis írást/segítséget tőletek! A probléma a motorommal még mindig a fogyasztás. Gilera Runner 50 sp. 2007-es.
Légyszi..légyszi írjátok le hogy mit lehet tenni?:(
Szerintem a dinamikus féklevegő fúvóka lehet eltömődve. De nem értek hozzá, és tapasztalatom sincs.
Szed szét, és takaríts ki a karbit, ha még ezt nem tetted meg.
szeva, konkrétan mi is a motorod gondja?!
Jaj, hanyattb@szom magam... , minnél jobban melegszik az idő, annál inkább jelentkezik a benzinbefulladás, alapjárat felett elinduláskor, vagy visszaváltáskor... találtam egy service manualt gsf 400 hoz (elvileg ugyanaz a blokk, karbi, kivéve a vc-s) de az angolból egy kukkot sem értek:D:D Sztem lehet babráltak a fuvókákkal, vagy a sieber tűvel (vagy valami ilyesmi:D) Volt ahol azt mondták, hogy a membrán haldoklik, és ez a jele, cserélni kell őket...hát ha én is moccszrelőnek tanultam volna...
Egyébként grat a vizsgákhoz, és sok szerencsét, ha ujra kell írnod az egyiket:):)
Elvileg szakrajz lett volna, amit elszúrtam. Tök egyszerű kérdésekből állt, le kellet rajzolni egy kétcsöves lengéscsillapítót, de túl sokszor kezdtem újra, és nem volt időm befejezni. Szabad kézi rajzot kellet csinálni, ebben a modulban volt a bebatta alkatrészeinek felismerése is. Ezek mellet ilyen kérdések voltak, hogy: milyen áram fajtákat ismersz, áram hatásai, általános mérőeszközök felsorolása, és alkalmazásuk. De ezekre a kérdésekre kevés pontot adtak, rajz ért 60 pontot, 51 pontot kell elérni a ketteshez.

Sajnos egyáltalán nem készültem a vizsgára, úgy voltam vele majd jövőre levizsgázok. Munka mellet csinálom a sulit, kevés rá az időm, de ha csak egy hetet tanultam volna minden sikerülhetett volna.

Amúgy az írásbeli vizsga 5 modulból állt.

Vállalkozás ismeret: számla, nyugta kitöltése.

Szakrajz: amit az előbb leírtam

Szerkezettan: szelepek nyitásának, zárásának időpontja karburátor beállításának menete, szekunder hajtás, gyertya hőértéke, delta kapcsolású generátor. De ezekbe csak belekérdeztek nagy vonalakban, nem kellet oldalakat írni róluk.

Környezet védelmi modul: milyen veszélyes hulladékokat ismersz? halmazállapot szerint felsorolni, hogy kezeled azokat? Fáradt olajjal hogyan kell szakszerűen eljárni? Káros anyag kibocsájtásról volt egy tesztféleség, de a válaszokat indokolni is kellet. Mi a véleményed, mit kellene tennie a szervizeknek a környezet szennyezés ellen?

Gépjármű karbantartás: ez a modul közös volt a targonca szerelőkkel. Teszt kérdésekből állt az egész, de semmi köze nem volt a motorszereléshez, inkább autós témájú kérdések voltak. Talán egy fokkal volt nehezebb, mint amit a „B” kategóriás jogosítványhoz kell tudni.

Ha minden jól megy csak a „szakrajzott” kell újra írnom, a többi modult nem. Egy hónap múlva lesz a gyakorlat, az már egy kicsit neccesebb lesz.
ismerős.. én gyakorlati vizsgán , ha jól emlékszem, váltó hibafelvételezését kaptam, plusz vfr 750 szelephézag ellenőrzés beállítás. ötös lett mind kettő amivel megszivattak, az az elektro irásbeli volt, illetve a szóbeli.. esküszöm szóbelin DOHC vezérlést kérdeztek volna, szín ötösre vizsgázok.. erre kifogtam a robogó CVT váltóját, plusz elektrobol meg hogy milyen kürtök vannak, és miképp müködnek... De, sok szerencsét! Melyik modult sikerült elrontanod?
Igen ott vizsgázok. De a dekompreszort nem vágtam. Amúgy nem volt gáz a vizsga, egyszerű dolgokat kérdeztek, de sajnos az egyik modul nem lesz meg, azt jövőre újra kell írnom.
A gyakorlati vizsga már keményebb lesz 9 vagy 10 feladatot kell végigcsinálni összesen a vizsga időtartama 11 és fél óra. Két napon keresztül vizsgázunk.
ez egy jó öreg babszi hengerfejm dekompresszorral, hengerrel, meg minden földi jóval..:D csak nem MAMI-nál vizsgázol?! Nekem a kedvenc részem , az pont az írásbeli vizsga volt...
Nekem fék légtelenítő csavarall sikerült!6-os menet volt!Nézd meg milyen a menet és irány az autósbolt!Kb 300 forint!
Szia gulyi
vezérlés jó helyen van!
melyikre vagy kíváncsi?
Jobb lett volna.
Konkrétan az volt a bajom, hogy amit kaptunk feladatlap, azon az alkatrészek kivehetetlenek voltak.
Dehooooogy ! ez nagyon nehéz ilyet még senki se látott miért jobb lett volna egy fz750 20 szelepes hengerfeje meg a hengere a babszi helyett ?
Tegnap volt a motorkerékpár szerelő írásbeli vizsga. Az egyik feladat ez volt: Henger, hengerfej
Kíváncsi lennék a véleményetekre, felismeritek az alkatrészeket?
A slussz poén, hogy amit kaptunk feladat lap, az nem így nézet ki, a legtöbb alkatrész egy fekete paca volt, kivehetetlen.