Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Szia!

Ha a gyertya nem a polusainál adja a szikrát hanem bent akkor ki kell égetni! Úgy mond zárlatos lett a gyertya! Ez a kétütemű motoroknál jellemző! legegyszerübb módja ha van egy kis gázégőd , azzal melegíted 1-2 percig, utána drőtkefével jol megtisztítod az polusokat! Lehetőleg a gyertya "belső" felébe is próbálj belenyúlni!
Ha nincs gázégő, akkor jó a gáztűzhely!
Mikor kiszedted a gyertyát, benzines volt a felülete, vagy száraz?
Mert ha benzines akkor sok üzemanyagot kap, és azért fulladozott, és elvileg akkor azért is kokszosodott el a gyertyád!
Szia &rash

Egyetértek, aki tök "hülye"hozzá az inkább ne nyúljon bele!
Mondjuk én nem vagyok irigy, még ha kinkeservesen is szereztem meg valami tudást akkor azt átadom másnak ha segíthetek vele!
De én nem ebből élek, illetve minden ember más és más!
Amúgy köszönöm az emailt! Nagyon nagy segítség volt!
Sikerült is véghezvinni a mutatványt!
Igértem hogy megosztom a tapasztalataim!
Előszőr elég nehezen találtam alapjáratott! illetve elsem indult a gép mert megszívta magát benyával, meg az 1-2-es karbi nem kapot utánpotlás benzint, valamiért nem folyt le!
Na de ezeket a hibákat kiküszöbölve, találtam alapjáratot és elkezdtem finomítani. 2 szer megszívtam mert az olaj túl magasra ment és várnom kellett míg visszafolyt! De utána már szépen ment minden! Egy darabig csak 3 henger volt, aztán megjött a 4.-is na akkor újra borult minden :) Én nem tudom hogy ki mennyire tudja pontosan összeszinkronizálni a karbikat így olajjal, már mint úgy értem hogy mennyi eltérések vannak a szintek közt! De a finomhangolást befejeztem egy 15 perc után mert szinte csak hozzáértem a csavaroz nem is tekertem talán, de rögtön 5 centit változott a szint! Illetve nagyjából beállítottam úgy hogy mindegyik olajszint kb 5 cm-en bellül volt, egy gázfröccs, és már volt vagy 10cm az eltérés! Nem tudom hogy ez egy órás műszerrel kimutatható változás lenne-e illetve mennyit jelent! De most így marad, majd ha az idő engedi megyek vele egy karikát és meglátjuk hogy muzsikál!
Köszönöm szépen még1szer a segítségedet!
Sziasztok!
Egy kis vetránozás... V.ki aki ért az Izs-hez :

Mióa megvan a motor, most elöször beütött a "krakk"... Olyan problémám van h tegnap délelött leszereltem a a vasról a tankot, meg a csapot, kitakaritottam a karbit is, mert az elözö tulaj mikor festette a tankját a gépek, belefestett a tanksapka belsö peremére is, és ott fajinul leoldódott a festék, és szép apránként az belekerült a csapba, meg a karbiba is.... ezzel az volt a gond h motorozsákor, mikor már csak fél liter körüli benya volt benne, tehát mikor em a csövön keresztül szivta 8gondolom én) akkor kilóméterenként megállt alattam a motor és újra kellett a karbiba folyatni a benzint hosszas lötykölék és szenvedés után, mert a csapnál gyűlt össze ez a leoldódott festékes trutyi...

Tehát, az a lényeg, tegnap kitakaritottam mindent, csapot, tankot, karbit.... mentem vele egy próbakört, szép és jó volt minden... du el akartam menni motorozni, hoztam kannában benzint a gépbe... beleöntöttem, elöször be is indult vele, de ahogy mentem, nem akart redesen felpörögni, visszafulladt... hazafele jövet meg is állt alattam... kiszedtem a gyertyát, full kokszos volt, azt kicseréltem, megnéztem a gyertyapipát az is lötyögött mert kirázkódott belöle az a kis drót ami miatt rászorul a gyertyára, azt is cseréltem, megnéztem a szikrát is de a régi gyertya az nem a 2 elektróda között adta, hanem belül szikrázott össze vissza.... az új gyertya aránylag jó is volt, de innentöl kezdve h leállt, nem is indult be többet...

Tippek:
- Most nem én kevertem a benzint mert nincs olajam, és a kutas bácsi túl olajozta vna?
- Elözöleg gázolaj volt a kannában, igaz ebböl már csak a szaga volt meg mikor a kutra mentem, habár sztem ez nemsokat határoz...
-Esetleg a szikra miatt, a kondi lehet a szar?

Még annyit h a gyújtásával eddig semmi baj nemvolt, sosem kellett hozzányúlni, ezért idegesít... VKINEK TIPPJE ?

Ma szeretnék motorozni menni ... ha az idö is engedi

Elöre is köszönöm...
Aki ebből él, lehet nem akarja hogy mindenki megtudja csinálni magától. Illetve ott van az is, hogy őt csak a szinkron beállitása érdekli, más része nem, és nem tudja milyen változásokat ér el a motoron, mert ugye összeköttetésben van sok mindennel. No meg nem egyszer láttunk már olyant hogy jobb volt előtte mint utána. Nem mellesleg a nehezen megszerzett tapasztalatot miét kellene mindenféle jöttmentel megosztani? Teszem azt, már darabokra szedtem eléggé a motorom, van sok feljegyzésem, némi tapasztalatom nem kevés idő/energia/pénz feláldozása árán. Más pedig igy ehhez könnyedén hozzájuthat. Persze én szoktam segiteni ahol tudok, de ha ebből élnék, akkor inkább azt mondanám hogy hozd el, megcsinálom, esetleg nézheted és elmagyarázom mit miért teszek.
Te is tudod milyen bonyolult egy karburátor, a súbertű sem egy darab sima tű, hanem pontosan van méretezve, alakitva. Ennek ellenére van aki az úszót egy az egyben kihajitja a gépből, mert az nem kell. Láttunk már nem egy tákolt motort, amit aztán eladtak, és az új gazda szivhatta a fogát miatta. Néha úgy tűnik a motorszerelés nagyon könnyű, hiszen csak csavarokat, anyákat huzigálok, tekergetek. Nem ördöngősség, de ennél azért sokkal több.
Ha meg elektronikába is bele kell menni, azt meg inkább bizza tényleg szakemberre a jóember, mert ott még nagyobb a kawalkád mint a mechanikában. Ennek ellenére sok olyan ember is nekiesne akinek fingja nincs a dologról, és már főtengelyt cserélne. Még hozzá kell tenni, hogy aki ért hozzá, az tényleg meg tudja jó esetben találni a hibát, és itt most eltérünk a szinkronizálástól, nem csak találgat, meg kicseréli a gyertyasort, új karburátort vesz, láttta már 5 haver, mindegyik mást mond, már komoly generálozás kellene, közben meg teljesen máshol leledzik a hiba forrása. Megéri?
Ne mérgelődj motoros kolléga. Tudod akik egy dologhoz értenek, azok azt hiszik nem lehet felülmúlni a tudásukat.Akik több mindenhez, azok tudják, hogy milyen keveset tudnak. Ugyanez van, ha valaki segítséget kér. Aki keveset tud az azt a keveset titkolja,nehogy más is megtudja. Aki több mindent tud , az nem félti a tudását, mert tudja hogy az milyen kevés. Inkább ki kellene találni, valami esőfelhő terelő eljárást, akkora felhők lettek hirtelen.
Köszönöm szépen a tartalmas segírséget!
Itt mindig vannak ilyen ügybuzgó kárörvendő okoskodók!
Van számodra egy rossz hírem, igaz kb 2 óra alatt, de sikerült megcsinálnom. Mondjuk ebbe a 2 órába benne volt az is hogy 2 szer várnom kellet míg vissza folyik az olaj, illetve kiégetem a gyertyákat is!
Én egy szóval sem mondtam hogy abszolut kezdő lennék, és lövésem se lenne a szereléshez!
Szóval látom hogy kivel van dolgom! Semmi rosszat nem akarok mondani, de ha az ember segítséget kér akkor vagy segítek, vagy nem, de nem cinkelem!
Igazából , igen mind1 a sorrend, de a 2. karbi a fix és ahoz kell szinkronizálni mind!
Akkor ha valakinek GSX-R750W van akkor befele tekerve növekedik a dekompreszió.
Szóval köszönöm szépen még1 szer, építő kritikának veszem a hozzászólásod!

&rash-nak viszont köszönöm a segítséget és a tartalmas eszmecserét!
tervez esetleg a MAMI a régi halgatói számára párnapos tanfolyamot, ahol az ujdonságokat oktatnák?
Ez az anyag azóta keletkezett...
opsz, úgylátszik változott a tananyag a MAMI-ban, lehet ideje lenne 1-2 órára beülnöm a padba
Sziasztok, ért itt vki az IZS-ekhez?
Remélhetőleg jómagam is MAMI-s hallgató leszek - ha felvesznek Mindenféle tolakodás nélkül megkérdezhetem, hogy milyen egy motorszerelő megélhetése? Mondjuk aki egy márkaszervizben melózik napi 8-10 órát Plusz milyenek mostanában az elhelyezkedési esélyek Kössz előre is
Köszönöm
Ok.
Pill.
Regeltem, már csak valakinek jóvá kell hagynia...
Valóban, fontos hogy tudjuk végül is mi a bánat történik a motorral. Kár hogy sehol nem találtam egy normális részletes összefoglalót a szinkronizálásról eddig. Mondjuk még nem megy elég gyorsan, negyed óránál is tovább tart a szinkron, mert folyadék oszlopos van, és meg kell várni amíg megáll a folyadék mozgása, vagy túlmegy és korrigálni. Na meg a végén finomhangolásnál a csavarokat szinte csak leheletnyit szabad fordítani, mert már az is változást okoz.
Valóban, az anyag egy elméleti alap. De sokkal egyszerűbb, ha tudjuk, mi történik belül tekergetésre...

És ne urazz itt engem
Lecsó Úr, beállitottam a szinkront, igaz alapjárati csavart nem babráltam üveggyertya illetve CO mérő hiányában, bár lehetne hangra is állitani elvileg, de sornégyesnél azért nehéz...
Mielőtt nekiestem volna, elolvastam a MAMI karburátorokról szóló tananyagát, bár az magában nem elég.
Tökmindegy.
üdv
mind1 a sorrend? :) ha szenvedni akar akkor igen, ha nem használja az eszét és nézze meg figyelmesen mivel is van dolga!
Plusz egy szinkron nem csak a szinkroncsavarok tekergetéséből áll, hanem a keverékszabályzók, és az alapjárati csavar beállításából is.
Kb 10-10 órát elméletezünk a suliban, mire ráengedem a tanulókat egy szinkronizálásra.

Itt most olyanokat kérdeztél, amik csak megerősítik, hogy az alapoknál kéne kezdeni.

De csak hogy lásd, kivel van dolgod:

milyen sorrendbe állítsam a karbikat?-------mindegy

Melyik csavarral melyik karbit állítom?------mindig a csavar melletti kettő különbségét

csavarokat befele tekerem, akkor növelem a dekompresziót, vagy csökkentem?----- tipusonként változó, de mindegy, mert úgy is látod a műszeren, hogy jó, vagy rossz iránba változik

Szar volt, de most még jobban elállítottam, már alapjárat sincs nagyon meg, csak 2-3 henger jár!----hát ezaz...
Minedenképpen!
Tegnap havernak álllitottuk a szinkront... 2es béka segge alatt, 3as meg az egekben volt. Fél fordualtot biztos tekertem a kettő között, aztán utána finomitás. A végén szinte lehellgettem a csavarokat - 1/10 forditással sokat mondanék - és tűrhetően beállt, igaz nem az igazi, egy tisztitás ráférne a karbira. Aztá újra szinkronizálás