Majd holnap megpróbálom kimérni az aksit,de délelőtt mentem vele,akkor még indított rendesen.Én inkább arra tippelek,hogy elszállt valami elktronika.A 30A -os biztosíték megvan és semmi baja.
Sziasztok.Ma ráadom a motorra agyújtást,akarom indítani,halk csettenés,kialudt az üresjelzö lámpa azt gondoltam kiment a biztosíték,de nem.Azóta se kép se hang.Az akksi jó,de sem a lámpák sem az önindító,semmi elektomos dolog nem működik.Amúgy suzuki dr 250,mi lehet a baj?
Csatlakozom az előttem szólóhoz,hidrotőkére sehogy nem tudsz ráállítani.Még annyi , hogy sokan összekeverik a hidrotőkét a cserélhető lapkákkal ellátott szelepemelőkkel,amit télleg a lapkák cseréjével tudod állítani,és szinte ugyanúgy néz ki,nem úgy mint a régebbi típusoknál,ahol van egy állító csavar
Tudtam én ezt nagyjából, persze nem ilyen szakszerűen :D, de az elvét igen, viszont nemtom más motoroknál hogyvan de itt a crf ben tuti h van ilyen kis kopó alkatrész,"lapka, vagy épp korong" ami idővel vékonyodik, és ezzel nő a szelephézag, emiatt nehezen indul a motor..nem csattog még, annyira nem durva a helyzet :), csak kissé macerás sokat rúgni egy 450esre..és gondoltam inkább kimérem, aztán ha kell akkor cserélem a lapkákat, poton kiadás szal nem nagy dolog..de kíméli a lábam, meg csak jobb a motornak is:)
Hát az attól nem mehet tönkre elvileg. Tudod mi is pontosan az a hidrotőke?
Hidrotőke, vagy más néven hidraulikus szelepemelő.
Amikor a motor hideg, akkor a szelepszárak is hidegek, értelem szerűen rövidebbek. A mikor a motor bemelegszik, vele együtt melegszenek a szelepek is, és a hő hatására megnyúlnak (néhány század, esetleg tized mm-ről beszélünk!). Viszont amíg be nem melegszenek, addig a szelepemelők és a vezérműtengely bütykei között nagyobb a hézag az ideálisnál, és ez nem jó sem a motornak, sem a fülünknek. Hézag tehát a bütyök és a szelepemelő között van. Ez a szelep-hézag. Ezt szokták főleg régebbi motoroknál gyakran állítgatni, mert elmászott, és ettől a nagyobb hézagtól csattogott.
A hézag nélküli hidraulikus szelepemelők (hidrotőkék) olyan szerkezetek, amelyeknél a hézagot állítani nem lehet, és nem is kell. A szelepemelő vezérműtengellyel érintkező törzsében van egy külön betét. Ez a betét kívül egy henger, amelyben felül dugattyú van, alul pedig golyós szelep levezetőcsővel. A szelepkamrából a motor kenőolaja nyomás alatt behatol a szelepemelő belsejébe és (a golyós-szelepet-is megemelve) teljesen kitölti. Ha most a vezérműtengely bütyke megnyomja a szelepemelőt, a benne lévő olaj, összenyomhatatlan folyadék lévén, megemeli a dugattyút, tehát a szelepet is, mert a golyósszelep nem engedi vissza az olajat. A tőke dugattyúja mellet csekély mértékű olajszivárgás van, azért, hogy a felmelegedő olaj ne okozzon szelepnyitást. Ezt az enyhe szivárgást a motor kenőrendszerének olajnyomása könnyen és állandóan pótolja. Ha a motor megáll, a szelepemelő üregében levő olajba benyomuló vezetőcső biztosítja, hogy a golyósszelep fölötti tér a szelep emeléséhez szükséges olajjal mondíg telve legyen. Tehát egy jó hidrotőke még közvetlenül indítás után sem csattog még pár másodpercig sem, persze, csak ha nem állt túl sokat a motor.
Így rajz nélkül egy kicsit necces megérteni, de rémel tudtam segíteni.
Szóval a hidrotőke lényege, hogy a vez. tengely és a szelepemelők közötti hézagot mindig kitöltse, attól függetlenül, hogy éppen mekkora az a bizonyos hézag.
megméred a mostani hézagot, kiszereled a lapkákat, mikrométerrel meg méred mindegyik vastagságát, és kiszámolod milyen vastag lapka kell ahhoz hogy az általad mért szelephézagot, gyári értékre hozd.. megveszed a kiszámolt vastagságú, és méretű lapkákat, összerakod vele, ellenőrzöl, és kész vagy
Sziasztok! Olyan kérdésem lenne hogy 03'as CRF 450R ben ugyebár hidrotőkések a szelepek, és arra hogyan tudok ráállítani? csak a kis hézegoló korongok cseréjével? :S
Köszi a tanácsot előre is, hozzáértők válaszát várom! :):)
gyújtást ráadom akkor a fordulatszámmérő felmegy 5 ezerre, ha kikapcsolom a vészleállítóval akkor lemegy nullára
beindítani még nem tudom, elméletileg este hozzák meg a tankot
ha valami fogyasztót bekapcsolok kicsit lejjebb megy a mutató
hol kellene keresni a hibát? fz400 a jószág
köszi!
ok köszi!
igaz annyit haladtam hogy ez valamiféle félig bekötött-félig kiiktatott fokozatkijelző lehetett
mondjuk hogy ne indítson sebességbe lehet vissza kellene kötni..... addig is bogozom a vezetékkupacot, remek kézzel összesodort vezetékhalmaz mindenütt még a gyújtás jeladótol is ilyenek jönnek.......
pont az a 46x-es szervízkönyvre lenne szükségem
egyenlőre elég lenne a vezetékrajz
már a világítás index stb rendbe van már csak a hátulján az a kupac lóg csak
gondolom kiiktatták a biztonsági dolgait, mert simán indít sebességben is.....
akkor meg tudnád osztani a rajzot? köszi!
mondjuk egy betűt sem értek benne, de lenézem a másikról, azon is ilyesmi jelek vannak csak dupla ennyi kacattal
kimaradt
Hidrotőke, vagy más néven hidraulikus szelepemelő.
Amikor a motor hideg, akkor a szelepszárak is hidegek, értelem szerűen rövidebbek. A mikor a motor bemelegszik, vele együtt melegszenek a szelepek is, és a hő hatására megnyúlnak (néhány század, esetleg tized mm-ről beszélünk!). Viszont amíg be nem melegszenek, addig a szelepemelők és a vezérműtengely bütykei között nagyobb a hézag az ideálisnál, és ez nem jó sem a motornak, sem a fülünknek. Hézag tehát a bütyök és a szelepemelő között van. Ez a szelep-hézag. Ezt szokták főleg régebbi motoroknál gyakran állítgatni, mert elmászott, és ettől a nagyobb hézagtól csattogott.
A hézag nélküli hidraulikus szelepemelők (hidrotőkék) olyan szerkezetek, amelyeknél a hézagot állítani nem lehet, és nem is kell. A szelepemelő vezérműtengellyel érintkező törzsében van egy külön betét. Ez a betét kívül egy henger, amelyben felül dugattyú van, alul pedig golyós szelep levezetőcsővel. A szelepkamrából a motor kenőolaja nyomás alatt behatol a szelepemelő belsejébe és (a golyós-szelepet-is megemelve) teljesen kitölti. Ha most a vezérműtengely bütyke megnyomja a szelepemelőt, a benne lévő olaj, összenyomhatatlan folyadék lévén, megemeli a dugattyút, tehát a szelepet is, mert a golyósszelep nem engedi vissza az olajat. A tőke dugattyúja mellet csekély mértékű olajszivárgás van, azért, hogy a felmelegedő olaj ne okozzon szelepnyitást. Ezt az enyhe szivárgást a motor kenőrendszerének olajnyomása könnyen és állandóan pótolja. Ha a motor megáll, a szelepemelő üregében levő olajba benyomuló vezetőcső biztosítja, hogy a golyósszelep fölötti tér a szelep emeléséhez szükséges olajjal mondíg telve legyen. Tehát egy jó hidrotőke még közvetlenül indítás után sem csattog még pár másodpercig sem, persze, csak ha nem állt túl sokat a motor.
Így rajz nélkül egy kicsit necces megérteni, de rémel tudtam segíteni.
Szóval a hidrotőke lényege, hogy a vez. tengely és a szelepemelők közötti hézagot mindig kitöltse, attól függetlenül, hogy éppen mekkora az a bizonyos hézag.
www.robogotuning.hu
www.prox.hu
Köszi a tanácsot előre is, hozzáértők válaszát várom! :):)
beindítani még nem tudom, elméletileg este hozzák meg a tankot
ha valami fogyasztót bekapcsolok kicsit lejjebb megy a mutató
hol kellene keresni a hibát? fz400 a jószág
köszi!
igaz annyit haladtam hogy ez valamiféle félig bekötött-félig kiiktatott fokozatkijelző lehetett
mondjuk hogy ne indítson sebességbe lehet vissza kellene kötni..... addig is bogozom a vezetékkupacot, remek kézzel összesodort vezetékhalmaz mindenütt még a gyújtás jeladótol is ilyenek jönnek.......
Honda Nsr 125-höz alkatrészek jó áron eladók! Keressetek, küldök képeket!
Üdv: Olivér
egyenlőre elég lenne a vezetékrajz
már a világítás index stb rendbe van már csak a hátulján az a kupac lóg csak
gondolom kiiktatták a biztonsági dolgait, mert simán indít sebességben is.....
akkor meg tudnád osztani a rajzot? köszi!