Mivel a Yoshimura külön típusokhoz árulja, gondolom nem univerzális minden motorhoz.
Minden motor pörögne tovább, csak letiltották, h ne lőjje ki a dugattyút...
Sziasztok!Mi lehet a gond?
Múlthéten vettem üzemóraszámlálót a 07-es RM-z 250-re!
Rá tekertem a gyertyához lemenő kábelre a drótját az órának, beindítottam a motort mért!
Fasza!Keresem a helyet,hogy hova tegyem az órát, kezdem összerakni a motort és mondom beindítom jó e még is!
Nem mért!Akkor mégegyszer át tekertem, beindítom mért!
TAnkot rakom vissza beindítom nem mér!Húztam egyet a gázkarom :mér
leállít, beindít nem mér!
Megint át tekertem beindít mér!
Teljesen összeraktam a motor: nem mért
ÉS ez volt az a pont ahol abba hagytam a próbálkozást!
Helló!Lenne 1 kérdésem,ami a kíváncsiságomból ered.A Yoshimura Cherry Bomb az univerzális?Vagyis több motornál alkalmazható?Mert kíváncsi vagyok h azzal tudnám-e a rolleremet tuningolni.Nem vagyok megelégedve h alig pörög 10et,ugy érzem simán pörögne tovább.Volna-e valakinek valami ötlete a motorcserén kívül Elöre is kösz
a karburátor torokátmérőjének növelésével fogyasztáscsökkenést nem lehet elérni,ugyanis a megnövekedett keresztmetszeten, ugyanakkora terhelésnél több levegő tud keresztül áramlani,ami több tüzelőanyagot fog magához venni.én inkább megnézném ,hogy a légszűrőt,hogy jól átereszt-e,meggyőződnék a szívató normális működéséről,megnézném a fúvókákat,a fúvókatűt (lazulás,kopás,gyári érték stb.).aztán már csak a gyertya meg a kipufogó marad.történt valami változás a kipufogóval?esés,horpadás?
ez az alapállapot.alapállapotban pedig nyitva van a hidegindító csatorna(tehát ha elindítod a robogót a szívató aktív,dúsítja a keveréket).ha áramot adsz neki,akkor a dugattyúnak kifelé kell mozdulnia kb. 4-5 mm-t.ehhez idő kell hozzá.ez történik üzem közben is.ahogy beindult a motor az automata szívató rögtön áramot kap.az áram hatására a szívató belsejében lévő anyag kitágul és a dugattyút elnyomja.ha jól van beállítva a szívató,akkor mielőtt a dugattyú elérné a maximális helyzetét,el kell zárnia a hidegindító csatornát.ekkor esik vissza az alapjárat az előírt értékre.ezután már csak akkor megy vissza a dugattyú,ha a szívató kihűlt(nem kap áramot,megszűnik a hőtermelés,a hőtágulásért felelős anyag visszanyeri eredeti méretét,a dugattyú közeledik a szívatóhoz).tehát ha 5 perc múlva sem kezd el távolodni a dugattyú a szívatótól mikor áramot kapcsolsz rá,akkor rossz.kb. 4-5 mm-t kell kimozdulnia,az előző rajz mutatja,hogy hol lehet mérni.
SZIASZTOK
egy kis segitség kellene van egy aprillia rx70-em
19-es karbi van rajta szeretném átcserelni egy 21-es re (mert szerintem sokat eszik kb7-9 liter)
érdemes vele foglalkozni? szivocsonkot is kell cserélni?
nah így nézett ki mikor kiszedtem! akkor lehet, hogy jo még? ennyire volt kinn a dugó! Ez a záró állapota nem?
ha kiszedem és rákötöm az akksit akkor ennek kell mozognia elvileg!
nem feltétlen kompresszió! De lehet. Ezt nagyon egyszerűen meg tudod nézetni. Elmész egy motorszerelőhöz ,és megméretetted! Az sr egyhengeres jól hozzá férhető.Nincs nehéz dolga. Én anno egy jégkrémet fizettem érte... :D Hogy az Mz -t megnézze!
Sziasztok!
Van egy yamaha sr 125-ösöm!
Valamiért nem akar beindulni,viszont ha sikerül,akkor utána hibátlanul megy!
Múltkor 2 órán keresztül tologattam,beindult,és később pöccre ment önindítóval.
Két óra elteltével(amikor már kihült)megint nem indult be...
Segítsetek pls!
Tehát, ha én kiveszem a karburátorból a szívatót, akkor annak a réz dugónak amin van a tű, annak a szívató házon belül kell lenni? jól mondom? Én amikor kivettem a csavarokat, nem ugrott szét sőt alig tudtam kivenni, szal. ez jó! Csak azzal a lehet a hiba, hogy nekem a szívató házon kívül volt az egész. Szerintem az záró állapota lehet, de majd jobban megfigyelem, mert eddig fogalmam se volt , hogy hogyan működik!
thx
alaphelyzetben a szívató nyitva van,motorindítás után áram jut bele,és a keletkező hő hatására záródik a hidegindító furat.(röviden ennyi).egyszerűen meg lehet mérni, hogy a szívató hideg állapotban zárja-e a hidegindító furatot vagy sem,ha pedig nem akkor mennyivel van fölötte.csak egy mikrométer kell hozzá.először megméred a karburátoron,hogy mekkora a távolság a szívató felfekvési pontja és a hidegindító furat éle közt.ezt az értéket a szívató talpától rámérve rögtön látod,hogy zár-e a dugattyú vagy sem,és ha nem ,mekkora a nyitási hézag.utána megnézed,hogy ha áramot kapcsolsz a szívatóra a kis dugattyú helyzete megváltozik-e.távolodnia kell a talptól kb.4-5 mm-t. ha 5 perc múlva sincs semmi változás,akkor rossz az automata szívató.ha jó a szívató csak a dugattyú van rossz helyen,azt a felső hengeres műanyag rész csavargatásával lehet beállítani.ez a henger elég rendesen össze tud gyógyulni a házzal,úgyhogy csak óvatosan.a dugattyú végén a kis tűt is meg kell nézni,hogy könnyen bele megy-e a furatba.
egyébként ha a szívatót rögzítő csavarokat kicsavarod a karbiból a szívatónak meg sem szabad mozdulnia.azt utána csak kézi erővel lehet kiszedni a furatból.minden más esetben meg kell nézni a szívató tömítő gumigyűrűjét,mert vagy rossz,vagy nincs is benne.
épp ez az! ez indul rendesen és sokat eszik! egyébként csak akkor van rajt fesz ha ráindítunk és járás közben is!
de majd még megnézem így ahogy te mondod h ennek kikélne jönni, meg lehet állítani, ha csavargatom azt réz bizbaszt
tehát, elvileg most nincs is szívató? Mivel állandóan zár! ennek a belseje kiugrott....visszatudtam nyomni de akkor is. thermoelem vagy vmi bimetál lehet. akkor ezeke szerint nem jó... sokat eszik az tűnt fel!
na
van benne egy biszbasz ami melegszik folyamatosan
az melegíti a másik biszbaszt ami olyan mint a termosztát belső része
kijön és lezárja a lyukat a karbiban
de nem ugrik ki, ilyen hidegben pár perc mire kijön teljesen
Minden motor pörögne tovább, csak letiltották, h ne lőjje ki a dugattyút...