Láccik, láccik! Ezekben a gépekben olyan a ffőtengely kiképzése, hogy a rezgéscsillapítás a kiegyensúlyozótengely végzi,Ne tedd bele, és széthull lazán a blokk, eltörik a váz, kipotyognak a csavarok, széthull a karburátor, stb.De vibrátornak jó!
de ez muszály bele?tehát megenné a főtengelyt is vagy csak a hátsómat?nem fogja vissza ez a cucc?jobban menne ha kivenném?amugy nem akaruk amatőrnek tünni csak a ktm sx250-embe ilyen nem volt és ez idegen nekem!
igy van, arra szolgál hogy ne rázza szét a lelked a gép, meg a vázat se .. manual híján kicsit játékosabb, de ha van jeled akkor elég egyszerüen ki lehet következtetni hogy mivan
köszi a választ!
sajnos 90-es a sárkány és még győrbe a citybike-ban se tudtak semmi-de-semmi adatot erről a mociról,még egy szimeringszámot se!
szóval ez a főtengely "ütésének csillapitására-ill. ellensúlyozására szólgál?
szeva. amiről te motyogsz, az a kiegyenlítő tengely lesz tudtommal ha a dugo felső holtpontban van, akkor a kiegyenlitő tengely "súlya" lefelé kell hogy nézzen. De tuti hogy találsz rajta jelölést is. Szervizkönyvben nézz utánna ha van
sziasztok!
volna egy olyan kérdésem hogy van egy 2t-s mocim amit most váltócsapágyazok,DE szétszedtem és nem emlékszek hogy a henger alatt/hátuljánál a "lenditőhenger"vagy mi az hogyan kell álnia?a főtengellyel párhuzamos félig elvágott henger alaku izéről van szó,ami össze van fogaskerekezve azzal.mikor és hogyan kell annak álnia?a segitséget előre is nagyon köszi
gilera rx125
mint leírtam a video alá, szerintem nem vizpumpa.. bár igy egyetlen videó alapján nehéz megmondani mi a hiba, mindenképp bele kéne nyulni a motorba hogy kiderüljön mi van... Munkadíjra is csak ekkor lehet árat mondani... Nálam speciel óránként 2000 , ha a vezérlés akkor annak a szétszedésére 1 óra, összerakására 1 óra, .. viszont ilyenkor még mindig nem tudni mi a hiba pontosan, és hogy mibe fáj azt elhárítani....
mindenképp látni kéne hozzá a motort, és csak szétszerelés után lehetne pontosabbat mondani.
A két fő szerelőt kérdezném, hogy szerintetek, mi lehet a baj? Hogyan orvosolható és mennyiből? Körülbelül munkadíj mennyi volna, + az anyagár?
Válaszokat előre köszönöm! http://sportmotor.hu/motoros_v...
szakmai tudásom: szőlő és gyümölcstermesztő
szerszámok: 11ezer ft-os dugókulcskészlet (meg pár nem professzionális kacat)
ízkre szétszedtem egy 16v opel motort, (össze is raktam) előtte zsigulikon edzettem
meggeneráloztam egy dt-t (gépmunka kivételével) meg jó pár szimót
javítgatok pár xt-t meg hasonló ketyeréket
nem ebből élek, csak azért írtam mert arcos vagyok
Egyetértek !Amit biztosan tudok abban segítek ! Nem a megélhetésem függ tőle,és én is úgy kezdtem. Villanyszerelőként a pedálos Simsont tettem működőképes állapotba. Aztán gépész és villamosipari technikus.
De mindig tanulok újabbat.
Az kezdjen szerelni, akinek van szakmai tudása,szerszáma .És ezt a "hivatásos" szerelőre is vonatkozik.
ehhez csak annyit fűznék hozzá, hogy a hivatásos szerelők 80%a is kb egy tulok... Nem akarok szervízeket mondani, de anno gyakorlati idő alatt dolgoztam 3 márkaszervízbn.. az egyiknél CRF 150 felső holtpont keresése - berugokarral... henger kimérése-kézzel,érintésre... és sorolhatnám..... Másiknál vezérlés beállítása a "nagy öreg" szerelőnek tartott kb 1 órán át..
Nálam is fordult már meg nem egy olyan motor amivel voltak szakszervízben, és a hibát megállapítani nem tudták, és olyan kókányolásokat müveltek mint a gép.... mégis mind ugy gurult ki a mühelyemből, hogy müködött, az ügyfél meg volt elégedve, nem tettem kárt a motorban hanem inkább megjavítottam... Hozzáteszem nekem papírom is van róla, de mint tudjuk sokszor inkább a gyakorlat teszi a mestert..
Szerintem attól hogy itt egymásnak tanácsokat adunk, mit hogy kéne, semmivel sem leszünk kevesebbek mint szerelő, semmivel sem lesz kevesebb munkánk.... Ráadásul sokszor még tanulhat is az ember egy két hozzászólás folyamán, szerintem nem én voltam az egyedüli szerelő aki egy két beírásra rácsodálkozott hogy " jéé ezt igy is lehet.."
Tudod töki, aki úgymond ebből él, annak nem feltétlenűl kifizetődő osztani az észt...ráadásul olajos kézzel munka közben a fnak van kedve ötni a laptopot, az ügyfél + várja a gépét...vágod már töki.
Sztem szakadjunk le erről és 1másról, mert nem érdemes tovább szellőztetni.
Széles utat!
Halihó! dub és marcell ziziét pofozgattam, javítottam...
speckó csapágylehúzóval kéne, de a csészék a váznyak (alsó-felső)
részéből kiüthetők pl.köríves kiütő kézikészülékkel.Ez legyen +felelően hosszú, kövesse a fészek körvonalát és le legyen éles, durva mint 1véső.
Sok sikert...a banditámat én is most tervezem tovább mókolni...viszem homokfújni a vázat...stb.
Sztem nem véletlenül vannak rossz emlékeink. Azért csinálom pl otthon a motoromat, vagy állok ott a szerelő mellett.
Evvel elég kevesen vannak így.
Büszke az lehet, de nem rendes motoros az biztos. Pl nem igen láttam itt bármiféle segítségedet másoknak...
végül is ja.
király vagy sanyííí ,fonok buszke ráád...ott a pont
sajnos 90-es a sárkány és még győrbe a citybike-ban se tudtak semmi-de-semmi adatot erről a mociról,még egy szimeringszámot se!
szóval ez a főtengely "ütésének csillapitására-ill. ellensúlyozására szólgál?
volna egy olyan kérdésem hogy van egy 2t-s mocim amit most váltócsapágyazok,DE szétszedtem és nem emlékszek hogy a henger alatt/hátuljánál a "lenditőhenger"vagy mi az hogyan kell álnia?a főtengellyel párhuzamos félig elvágott henger alaku izéről van szó,ami össze van fogaskerekezve azzal.mikor és hogyan kell annak álnia?a segitséget előre is nagyon köszi
gilera rx125
mindenképp látni kéne hozzá a motort, és csak szétszerelés után lehetne pontosabbat mondani.
HitMan, steeldog70, !
A két fő szerelőt kérdezném, hogy szerintetek, mi lehet a baj? Hogyan orvosolható és mennyiből? Körülbelül munkadíj mennyi volna, + az anyagár?
Válaszokat előre köszönöm! http://sportmotor.hu/motoros_v...
Ahogy szétszedted, úgy rakd össze.Azért ha utána olvasol nem árt.
szerszámok: 11ezer ft-os dugókulcskészlet (meg pár nem professzionális kacat)
ízkre szétszedtem egy 16v opel motort, (össze is raktam) előtte zsigulikon edzettem
meggeneráloztam egy dt-t (gépmunka kivételével) meg jó pár szimót
javítgatok pár xt-t meg hasonló ketyeréket
nem ebből élek, csak azért írtam mert arcos vagyok
De mindig tanulok újabbat.
ehhez csak annyit fűznék hozzá, hogy a hivatásos szerelők 80%a is kb egy tulok... Nem akarok szervízeket mondani, de anno gyakorlati idő alatt dolgoztam 3 márkaszervízbn.. az egyiknél CRF 150 felső holtpont keresése - berugokarral... henger kimérése-kézzel,érintésre... és sorolhatnám..... Másiknál vezérlés beállítása a "nagy öreg" szerelőnek tartott kb 1 órán át..
Nálam is fordult már meg nem egy olyan motor amivel voltak szakszervízben, és a hibát megállapítani nem tudták, és olyan kókányolásokat müveltek mint a gép.... mégis mind ugy gurult ki a mühelyemből, hogy müködött, az ügyfél meg volt elégedve, nem tettem kárt a motorban hanem inkább megjavítottam... Hozzáteszem nekem papírom is van róla, de mint tudjuk sokszor inkább a gyakorlat teszi a mestert..
Szerintem attól hogy itt egymásnak tanácsokat adunk, mit hogy kéne, semmivel sem leszünk kevesebbek mint szerelő, semmivel sem lesz kevesebb munkánk.... Ráadásul sokszor még tanulhat is az ember egy két hozzászólás folyamán, szerintem nem én voltam az egyedüli szerelő aki egy két beírásra rácsodálkozott hogy " jéé ezt igy is lehet.."
Sztem szakadjunk le erről és 1másról, mert nem érdemes tovább szellőztetni.
Széles utat!
speckó csapágylehúzóval kéne, de a csészék a váznyak (alsó-felső)
részéből kiüthetők pl.köríves kiütő kézikészülékkel.Ez legyen +felelően hosszú, kövesse a fészek körvonalát és le legyen éles, durva mint 1véső.
Sok sikert...a banditámat én is most tervezem tovább mókolni...viszem homokfújni a vázat...stb.
Evvel elég kevesen vannak így.
Büszke az lehet, de nem rendes motoros az biztos. Pl nem igen láttam itt bármiféle segítségedet másoknak...