De most tényleg, olyan kár, hogy szinte azonnal csak rossz emlékeitek vannak illetve tapasztalatok. Nem tudom elégé hangsúlyozni, én minden ügyfél, legyen jelen vagy jövőbeli barát VASÁT szívvel-lélekkel javítom,építem...nekem fontos a saját profilom védelme, büszke típus vagyok
tudod miért? azért mert a vakok között a félszemű a király (kb így tartja a mondás)
vannak olyan emberkék akik egy olajszint ellenőrzésre is szerelőhöz mennek.......
és nem mind nő.....
Ez nem semmi...sokan gondolják ilyen CSAK velük ferdülhet elő...sajnos NEM...én is tapasztaltam + az ismerőseim is, sorolhatnám. Ezért is alakítottunk klubszervíz féleséget, barátoknak, ismerősöknek + akik kiérdemelhetik...ez a kör képlékeny, szépen bővül.
Üdv, adatlapomon van több infó!
igazából egyszerű kuplung gondnak indult a duma része nagyon ment a javitónak bowden jó minden jó mégse tökéletes rika a lelkiismeretes ember de ha én bemegyek az utcáról nemtudhatom mi lesz a végeredmény megvagyok gyözödve hogy vmi apró hiba ál fent az a kis hozzáértés hiányzik,a pénzt nem dobálom ki ,de ne fizessem ki?azt kelett volna de cigányxkodjak.Ha valaki megjavitaná akkor visszamennék vissza a munkadijjat +kissé határozottabb fellépésel .
5 szerelőből 4 hanyag, trehány, és hozzá nem értő
szakműhelyben lévők meg pár kivétel nélkül agymosott emberke, aki max egy cikkszámot tud megkeresni a számítógépben azt is nem kevés idő alatt
alig pár emberke van aki úgy szerel mintha sajátja lenne.........
én is megjöttem a szervizekből, amikor kuplungtárcsát cseréltek 40ezres munkadíjért az autóban
inkább kérdezősködök és megcsinálom, mint szervízbe vigyem
Nagyon örülök, hogy szakavatott szaki vagy. Hadd mondjak el egy dolgot : Elvittem az autómat szerelőhöz, első fötengelyszimering cserére.Aztán vihettem megint ,mert a kivésték barmolták belőle,pedig házzal együtt cserélendő.A másik szerviz úgy akart kuplungot cserélni, hogy berakott a csomagtartóba egy rosszat.Közben "lecserélődött" a dudagomb, a belő féklámpa,meg néhány apróság.Ugyhogy autó-motor úgy szerelendő, hogy ott vagyok. Nézem mit dolgozik. ha ez nem megy, akkor ott nem szereltetek.Másik: csak olyan hibával viszem szervizbe, ami túl bonyolult , és speciál szerszám kell hozzá. Az kezdjen szerelni, akinek van szakmai tudása,szerszáma .És ezt a "hivatásos" szerelőre is vonatkozik.
Általában tök 1szerűen szétjön, illetve kijön a vázból.
Kösd fel a motor elejét(esetleg emelő az olajkarter alá hátsó emelővel), telószárakat ki belőle, leveszed a felcső anyát, az alátéteket, a kónuszt, aztán kimehet a villahíd. Fogsz egy köracélt, egy kalapácsot és szépen a csészéket kiütöketed belőle. Semmi bonyolult. Amit szopás kicsit levenni az a alsó kónusz ami a villahídon van. Ez persze abban a helyzetben van, ha cseréled a csapágyat...
Mert te amúgy biztos vérprofi vagy mindenben, meg a legokosabb szerelő... Pl CBR1000F-ben engem biztos nem kőröznél le...
Ez a fórum azért van, h megpróbáljunk segíteni a másiknak, ha problémája van, esetleg a tapasztalat vagy a logikus gondolkodás alapján. Amúgy meg nem kell mindig mindennel a szerelőhöz rohanni(tudom neked az a jó, mert meg akarsz élni), én is van amivel szerelőhöz megyek, mert mondjuk nincs célszerszámom, vagy a szerelő jobban tudja a dolgokat. Viszont néha jobb, h nem viszem szerelőhöz, mert tudod hogy állnak hozzá a motorokhoz általában... "nem az enyém"...
A tapasztalat, és azok az apró dolgok, aminek a birtokában vagytok. Budapest nekem messzi van egy ilyen apróságért, meg a télen darabokra akarom szedni a motort, mert a váz megy szinterezésre.
Engem konkrétan az érdekelne, hogy kell leszedni illetve felrakni, mennyire adja könnyen magát.
Azok közé a motorosok közé sorolom magam, akinek a motorja a hobbija is, öröm neki lemosni, karban tartani
Nagyon örülök, hogy képben vagy, de azért vannak finomságok, amiket jobb szakavatott, sokat látott,tapasztalt szakikra bízni...én ráadásul nem is vagyok DRÁGA...nem akarom tömjénezni magam.
Nekünk saját mondhatni baráti-klub szintű szolgáltatásaink/áraink vannak
A kormánnyak csapágy sem ördöngöség , de mégis precíz hozzáértést igényel, mint minden ami VAS. A VAS veszélyes üzem, de kjó...típusfüggően nálam 6000.10000.-
Nem ez a fő probléma, hanem hogy hozzá nem értők szerelik igy. Az nagyobb baj hogy hozzá nem értésükből nagyobb kárt okoznak, és akkor szaladnak szerelőhöz, vagy eladják a motort. Közrejátszik az hogy nagyon drága a szerelő, amit persze megértek, hiszen ő ért hozzá, amit meg kell fizeni, meg szerszámozottsága is megvan neki, adózik stb. Hogy lehet valamit megjavitani ami elromlott - ha tudjuk hogy működik rendesen. Sok kokányoló itt nincs tisztában ezzel, ezért nem is képesek tökéletesen megcsinálni. A tanulásnak ára van, de késöbb visszajön, csak nem drága gépen kell kezdeni. Egy olajcsere miatt nem fogok kiadni semmi pénzt, amikor azt énis meg tudom csinálni. Egy kuplung, fékbetét, fékfolyadék csere sem ördöngősség. Lánccserére vinnem kellet célszerszám hiányában, de gyertyacsere, karbiszinkron szintén megy miután a szerelő engedte hogy ott álljak mellette. Ennek a fórumnak az lenne a célja hogy segitsünk akinek nem megy, de tény hogy vannak meredek dolgok, amit nem lehet orvosolni ezen keresztül.
Ha itt tartunk, akkor a kormánycsapágyakat mennyire nehéz leszedni?
Mekkora ászok vagytok TI itt mindannyian (kinek nem inge, ne vegye...). Csetelve szerelitek a vasakat, vagy inkább basszátok ki a pénzt, zsozsót, lét...az ablakon minimum 2 kézzel. Na jó elnézést a kirohanásért... Ha engem kérdeznél...esetleg rugó, de ehez túl keveset futott a gép...láttatlanban nehéz, főleg, ha nem hallom vagy érzem...szerintem inkább olaj problémás a kicsike
De jó akinek van "szerelője" is
sziasztok segitségre lenne szükségem.Van 1 egy éves cagiva mitom a gondja ha bemelegszik nehéz üresbe rakni kuplungra gyanakdott a szerelőm.De kicserélte a tárcsát majd a szerkezetet is de nem javult.Mérgembe innen szereztem egy tszámot 2t szerelő rá vágta hogy a kuplung melett vmi rugót kéne fesziteni.Valaki esetleg jártas e olasz 125 ben.?Kissé dühitő 45e ft bánta e javitást értelmetlenül kari elött ez úgy hiányzott mint mókusnak az erdőtűz.Várom hozzászolásotokat vmi megoldás kéne.köszi sziasztok
vannak olyan emberkék akik egy olajszint ellenőrzésre is szerelőhöz mennek.......
és nem mind nő.....
Üdv, adatlapomon van több infó!
szakműhelyben lévők meg pár kivétel nélkül agymosott emberke, aki max egy cikkszámot tud megkeresni a számítógépben azt is nem kevés idő alatt
alig pár emberke van aki úgy szerel mintha sajátja lenne.........
én is megjöttem a szervizekből, amikor kuplungtárcsát cseréltek 40ezres munkadíjért az autóban
inkább kérdezősködök és megcsinálom, mint szervízbe vigyem
Kösd fel a motor elejét(esetleg emelő az olajkarter alá hátsó emelővel), telószárakat ki belőle, leveszed a felcső anyát, az alátéteket, a kónuszt, aztán kimehet a villahíd. Fogsz egy köracélt, egy kalapácsot és szépen a csészéket kiütöketed belőle. Semmi bonyolult. Amit szopás kicsit levenni az a alsó kónusz ami a villahídon van. Ez persze abban a helyzetben van, ha cseréled a csapágyat...
Ez a fórum azért van, h megpróbáljunk segíteni a másiknak, ha problémája van, esetleg a tapasztalat vagy a logikus gondolkodás alapján. Amúgy meg nem kell mindig mindennel a szerelőhöz rohanni(tudom neked az a jó, mert meg akarsz élni), én is van amivel szerelőhöz megyek, mert mondjuk nincs célszerszámom, vagy a szerelő jobban tudja a dolgokat. Viszont néha jobb, h nem viszem szerelőhöz, mert tudod hogy állnak hozzá a motorokhoz általában... "nem az enyém"...
Engem konkrétan az érdekelne, hogy kell leszedni illetve felrakni, mennyire adja könnyen magát.
Azok közé a motorosok közé sorolom magam, akinek a motorja a hobbija is, öröm neki lemosni, karban tartani
Nekünk saját mondhatni baráti-klub szintű szolgáltatásaink/áraink vannak
A kormánnyak csapágy sem ördöngöség , de mégis precíz hozzáértést igényel, mint minden ami VAS. A VAS veszélyes üzem, de kjó...típusfüggően nálam 6000.10000.-
Ha itt tartunk, akkor a kormánycsapágyakat mennyire nehéz leszedni?
Akkor az rugó, jobb esetben bowden akadás lesz
Sok sikert, nem lesz1xü...
De jó akinek van "szerelője" is
Valaki nem tud olyan embert aki foglalkozik gyújtó tekercs újra tekercselésével? Mert sztem elszállt a motoromba,és azért nincs gyújtásom!
Köszönöm