Üdv mindenkinek van egy Komar 2352-s motorom csak tákolmány a gyújtáskapcsoló/világítás rajta.A kapcsolási rajzból az olvasható le hogy a gyújtótekercsből megy a vezeték a gykapcsolóba és leállításkor oylan állsba kapcsol hogy a fényszóróhoz megy a vezeték a test sarura(ami középen van). Így testel ez le,vagy van-e valami jó tanácsotok ezzel kapcsolatban. Válaszokat előre is köszönöm.
Hali mindenkinek . Szerintetek lehetséges-e az hogy egy crossmotorba (suzuki rm 125 '97) világítást szereljek be? vagyis "átalakítani endúrónak"? Mit kéne hozzá szereznem? Egyáltalán lehetséges ez?
Ne vedd le, mert ha igaz van benne egy rugó, meglazítod a kontraanyát,kilazitod a négyszöget, mikor belül a rugó előretolta, visszahúzod a négyszöget,majd lekontrázod.Legközelebb meg motort vegyél, ne kvízműsort.
szinte csak lötyög benne a csavar
ha koppra behúzom nagyon kopog, ha kintébb van picit kevésbé
olyan mintha egy falnak ütközne a csavar, vagy csak izmosabb dologgal kellene tekerni? mert fogóval próbáltam
meg aztán sokkal beljebb nem is lehetne már tekerni, mert szinte teljesen bent van
Szerintem is láncfeszítő. A régi suzukimon volt hasonló. Ha nem muszáj ne vedd le, csak lazítsd fel az ellenanyát, a kis négyszögfejű csavart húzd meg érzéssel.
találtam újabb rejtélyt a motoron....
a képeken látható nyúlvány mi célt szolgál?
a csavarnál folydogált az olaj (szakadt volt az o gyűrű rajta) most kicseréltem és megkentem szilóval
azóta kopogós lett, mintha kis kalapáccsal kalapálnának benne
mielőtt hozzápiszkáltam volna akkor is volt hangja, de közel nem ekkora, de akárhogy tekergetem nem akar csendesedni
Köszönöm mindenkinek a segítséget sikerült feléleszteni a motort, a csavarokat teljesen betekertem, és közben számoltam mennyit megy be. 2 teljes fordulat, plusz kb egy negyed fordulatra állítottam mindegyiket, némi indítózás, gázzal játszás után beindult, majd szinkronizáltam is. Teljesen nem lett pontos, ahhoz kellene egy komolyabb műszer.
akkor az a bordás 5 lábú biszbasz nem feszszab?
vagy csak ahogy tákolgatták az évek során és cseréltek ezt-azt "így alakult"?
esetleg szerezzek bele egy rendes fesz szabot és annyi?
valahogy egyszerűsíteni kellene
Jó lehet. Állandó világítással.
Ezt a rendszert régi modelleknél használták, ahol nem volt fesz szabályzó, csak egyenirányító. A legnagyobb fogyasztó a világítás, ha nem megy, lekapcsolnak egy fázist.
A leírtak alapján háromfázisú generátorod van ,vagyis 3 db sárga vagy fehér kábel jön föl az alaplapból? Ha így van akkor simán rátehetsz egy háromfázisú feszszabályzót ami a legtöbb négyütemű motoron van, ,három kés egymás mellett-ezek a fázisok - és kettő fölötte -ez a pozitív és a negatív.Majesty 150-hez kapsz utángyártottan 5000-6000 ft között, mi is ezt használjuk és 7-8 Ah-ás akkumulátorokhoz tökéletes.A világítást meg a többi fogyasztót meg rákötöd az aksira egy biztin keresztül.
Pontosan ezt szeretném elérni, de ehhez be kell indítanom először a gépet.
Holnap rákötök egy autó aksit, mert már kezd gyengülni, és utána szinkronizálni. Holnap majd kiderül mit sikerül alkotnom
Mellesleg az elállított szinkron befolyásolja annyira, hogy nem indul tőle egyáltalán?
mert ha tekerem ki a négyzet fejű csavart semmi ellenállás, rugó stb nincs
kézzel ki lehet simán tekerni
ha lett volna a lottón minimum egy 4es találatom tuti jobbat veszek ettől...
de hát szegény ember vízzel főz...
ha koppra behúzom nagyon kopog, ha kintébb van picit kevésbé
olyan mintha egy falnak ütközne a csavar, vagy csak izmosabb dologgal kellene tekerni? mert fogóval próbáltam
meg aztán sokkal beljebb nem is lehetne már tekerni, mert szinte teljesen bent van
levenni nem tudom, el van bacva az alsó csavarban a kulcsnyílás, úgy néz ki más is le akarta venni....
a képeken látható nyúlvány mi célt szolgál?
a csavarnál folydogált az olaj (szakadt volt az o gyűrű rajta) most kicseréltem és megkentem szilóval
azóta kopogós lett, mintha kis kalapáccsal kalapálnának benne
mielőtt hozzápiszkáltam volna akkor is volt hangja, de közel nem ekkora, de akárhogy tekergetem nem akar csendesedni
vagy csak ahogy tákolgatták az évek során és cseréltek ezt-azt "így alakult"?
esetleg szerezzek bele egy rendes fesz szabot és annyi?
valahogy egyszerűsíteni kellene
Ezt a rendszert régi modelleknél használták, ahol nem volt fesz szabályzó, csak egyenirányító. A legnagyobb fogyasztó a világítás, ha nem megy, lekapcsolnak egy fázist.
az egyik bevezetése volt a relé által megszakítva
ezen agyalok hogy simán visszakötöm relé nélkül
már csak az a kérdés maradt hogy mi lenne ha teljesen kiiktatnám és teljes erővel menne a töltés......
Holnap rákötök egy autó aksit, mert már kezd gyengülni, és utána szinkronizálni. Holnap majd kiderül mit sikerül alkotnom
Mellesleg az elállított szinkron befolyásolja annyira, hogy nem indul tőle egyáltalán?