vettem a fáradságot és ha megnézted a korábbi hozzászólásomban levő linket a shindengen szabályzó blokkvázlatáról akkor láthatnád hogy tirisztoros áteresztő típusú az áramkör ..... az a 70-80 volt üresjáratban van ami szépen leesik mihelyst kap pár amperes terhelést ...mondjuk ha akkor mérnéd meg a feszültséget ami kijön a generátorból mikor terhelés van meglátod ..... az 1.4 es szorzás meg csak akkor érvényes ha nagy kapacitású elkó van a graetz után ami ugye nincs .... az a hatásfok meg amit írsz egy sima áteresztő tranzisztorra lehetne érvényes amiről meg persze szintén nincs szó...
Az a hülyeség, hogy ha vetted volna a fáradtságot, és utána néztél volna, akkor tudnád, hogy motorkerékpároknál az "áteresztő" tipúsú feszültség stabilizálás nem működik, mivel 70-80 volt váltóáromot is lead a generátor, ami egyenirányítva ugye 1.4 szerese minimum, de a 3 fázis miatt több. Na most ebból a 110-120 volt egyenáramból akarsz egy tirisztorral 14 voltot csinálni, akkor a hasznos teljesítményed 15%, 85 a veszteség, ami ugye hővé alakul......
De mindegy, én sem értek hozzá, csak átnéztem 1-2 kapcsolást, meg építettem fényorgonát is 12 évesen .
Létezhet olyan, ha a kipuszelep beszorul, az tönkreteszi a szervo motort/de csak annyira, hogy az önszántából nem mozog, csak segítséggel indul/, erre ez tönkreteszi az ECU-t?
mi volt a hülyeség ? az hogy szerintem semmi értelme kibontani egy kiöntött biszbaszt ? mert ha szerencséd van csak tokozatlan chipeket fogsz találni amiről azt se fogod tudni hogy mi a nudli ?
vagy az hogy a tirisztoros szabályzású akkutöltő kapcsolást át lehet alakítani ? igen át lehet 3 fázisú graetz kell bele és még egy tirisztor ..... de meg lehetne csinálni akár mosfettel is vagy IGBT-vel annyi a lényeg hogy tudja leadni azt a 20-25 ampert amit leír a szervízkönyv.....
Azt elhiszem, hogy értesz hozzá, de akkor miért nem olvasol utána? Miért kell hülyeségekez írni? Az meg, hogy utánépítesz bármilyen kapcsolást, leírás alapján, ahhoz csak kézügyesség kell.
speciel ilyet még nem csináltam .... viszont kapcsolóüzemű gerjesztésszabályzót alternátorra már igen , meg háromfázisú villanymotorfordulatszámszabályzót szerintem az kicsit komplikáltabb .... nemtom nehéz elhinni hogy más is konyíthat valamit az elektronikához ?
Ha esetleg küldeni tudsz,akkor írj a t-emailes címemre egy mailt, és küldöm a postacímet. Aztán ha rájöttem mi van benne, megjavítom.cca.1-2 ezer Ft. Ha drágább lenne,nem foglalkozom vele.És visszaküldöm.
Valószínű, h valami szétvágta, ezt elvileg a blokkban amikor szétszedik lehetne látni ugye.
Na én ezért veszek NGK-t... Bár a múltkor a haveromnak beletört a menet tövénél...
Na, ahogy látom Bacsi 77 meg is válaszolta. Még annyit tudok hozzátenni hogy a melegedés ellen egy processzorhűtőt kellene tenni a fesz.szabra. Egy ismerősnél be vállt, igaz neki régebbi vfr-re kellett.
át kell tervezni .... biztos működik akármennyi sörbe merek fogadni amit eddig én láttam az mind ki volt öntve műgyantával....azt nemtudom hogy lehet széjjelszedni annyira nem vagyok profi....
Talán azért melegszik mert nem bírja ezt az áramerősséget és emiatt ment tönkre a NYÁK? Suzuki SV-é mennyibe kerül kb? A régi Sv-é jó bele vagy az új is?
már bocs hogy beleszólok de hogy gondolod a belenézést ? széjjelfaragod vésővel ? vagy megröntgenezed ? ki van öntve műgyantával egy alu hűtőborda tokban ..... http://www.shindengen.com/reso...
itt a blokkvázlat nem lesznek hülyék megadni a komplett kapcsrajzot de ha keresni tetszik tirisztorral szabályzott akkutöltő kapcsolást meg lehet oldani
Csak motorkerékpár szabályzó jó bele, autós, meg ilyen belinkelt ic-k nem jók. A generátorból váltóáram jön ki, ráadásul 3 fázis, ezt egyenirányítani kell+ szabályozni. Egyébként mostanában egyre több hyo szabályzó hal meg, 2-3 éves motorokon..... Én suzuki-t szoktam helyette felrakni, csati ugyanaz, csak 2 szer akkora áramot bír. (pl.sv650-é jó rá.)
De mindegy, én sem értek hozzá, csak átnéztem 1-2 kapcsolást, meg építettem fényorgonát is 12 évesen .
Létezhet olyan, ha a kipuszelep beszorul, az tönkreteszi a szervo motort/de csak annyira, hogy az önszántából nem mozog, csak segítséggel indul/, erre ez tönkreteszi az ECU-t?
vagy az hogy a tirisztoros szabályzású akkutöltő kapcsolást át lehet alakítani ? igen át lehet 3 fázisú graetz kell bele és még egy tirisztor ..... de meg lehetne csinálni akár mosfettel is vagy IGBT-vel annyi a lényeg hogy tudja leadni azt a 20-25 ampert amit leír a szervízkönyv.....
Na én ezért veszek NGK-t... Bár a múltkor a haveromnak beletört a menet tövénél...
http://www.shindengen.com/reso...
itt a blokkvázlat nem lesznek hülyék megadni a komplett kapcsrajzot de ha keresni tetszik tirisztorral szabályzott akkutöltő kapcsolást meg lehet oldani