elvileg működik ...
minél közelebb van egymáshoz a két tárcsa , annál feljebb megy a szíj ....
viszont a gyakorlatban nem biztos hogy gyorsabb lesz , mert van még pár dolog amitől ez függ...
például ha elöl feljebb szeretnéd vinni a szíjat , akkor annak tudni kell hátul lejjebb menni a kuplungnál ...
már ha ilyen variátor vann a dio-ban ....
a szélére szerintem amiatt nem tudja kirakni, mert nincsen elég közel a külső fogaskerék, közelebb kerül akkopr a szíjat elvileg nem összenyomja, hanem arra megy amerre tud, és az felfele van. de azért tettem fel a kérdést hogy hátha más látja benne a hibát miért nem működhet a dolog:)
50a végsebó, hamar leforogja, legnehezebb görgőkkel..
Nem a görgőkosárból akkarok esztergálni,hanem amin rajta van egy csapszeg. A csapszegbe ütközik bele a fogaskerék, ha közelebb jön a fogaskerék a leesztergált 2mmel, akkor elképzelései szerint a szíj feljebb kell h kerüljön a fogaskereken
az a variátor amiben a görgők vannak ... semmi értelme esztergálgatni mert nem fog gyorsabban menni ... lehet játszani a görgők súlyával de ha nagyobb sebességet akarsz a hátsó fogaskereket kell cserélgetni van különböző áttételű persze ha a motor bírja mondjuk ha 70 köbcentis hengert raktál rá ...
Honda Dio AF05 blokkszám, de végülios mindeggy, robogó.
Van a főtengelyen ugye a görgőkosár, és a görgőkosár egy csapszeg szerűn van rajta. Na most ha a csapszeg hosszából leesztergálok 2mm-t akkor elvileg több lessz a végsebességem, mivel a szíj kénytelen a tárcsán feljebb menni ?
Viszont a jó hír, hogy ezek a szelepek mindenféle krix-krax műszer nélkül mérhetőek! Meg van adva hogy milyen fordulaton vannak nyitva, és milyenen zárva!
A fojtószelepszenzor a pontos gyújtáshoz kell. A szelepek pedig a megfelelő karburáláshoz! Ha eldúsul, vagy elszegényedik a keverék, akkor bizony köhög-prüszköl! Ha viszont még a gyújtás sem tuti, akkor teljes a siker!
értem .. vagy is nem :) akkor ez valamijk csinálhatja hogy be zabál vagy mit tudom én keveset kap néha egy henger pl potenciométe az mit csinálhat ha rossz ..?
kösz amugy azért a segitséget...
Na szóval. A képen a karbisor oldalán levő kütyü az egy potenciométer, vagy folytószelepszenzor, vagy terhelésérzékelő, vagy ki hogy híjja! A másik kettő viszont ami a karbi alatt van, azok levegőszabályzó szelepek! A tűsfúvókához tartozik egy levegőcsaorna, egy main air jet-nek nevezett levegőfúvókával, és ezek a szelepek azt szabályozzák, hogy ezen a levegőfúvókán mikor áramoljon levegő. A rossz hír az, hogy ha ez beszarik akkor viszont rángathat ám a motorod! Legalábbis szerintem! Egyébként azért van kettő belőle, mert külön van az 1-4-esnek, és a 2-3-nak!
minél közelebb van egymáshoz a két tárcsa , annál feljebb megy a szíj ....
viszont a gyakorlatban nem biztos hogy gyorsabb lesz , mert van még pár dolog amitől ez függ...
például ha elöl feljebb szeretnéd vinni a szíjat , akkor annak tudni kell hátul lejjebb menni a kuplungnál ...
már ha ilyen variátor vann a dio-ban ....