Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Engem meg lehordassz hogy nem kell műszer... Mind1, attól még jót aludtam...
Amúgy példa miért jobb itthon.
Lánc csere1. Elvittem szervizbe, mert nincs szerszámom. Flexxel levágták a láncot, leszedték a burkolatot + a lánkerékfedelet és kicserélte az első lánckereket, ki a hátsókerék és ott is lánckerékcsere. Vissza kerék, rá a lánc, vissza a lánckerékfedél. Présel lánc + kerék belő, kész. 4000Ft
Aztán szépen hazajöttem, burkolat le, lánckerékfedél le, kitakarítottam a 3 kiló szart belőle, aztán rendeltem bele, egy km óra meghajtó adaptert(mert rosszul rakta vissza a szerelő és eldarálta), aztán összeraktam.

Lánc csere2.
Itthon kicseréltem a fogaskerekeket, kitakarítottam normálisan, a km óra adaptert is a helyére raktam, és odamentem csak a lánccal, h csere. 1000Ft volt és 10 perc. És utána itthon sem kellett szerelnem.
Eléggé tesó... Amúgy tényleg az új típusoknál már semmit nem lehet laptop meg műszer nélkül csinálni.
Simán úgy mennék oda...
Én is leírom még1szer. Az embereknek nincs pénzük szervizekre, még ha van is már félnek tőle, h átverik őket, kókány melót csinálnak. Tehát marad a csináld magad mozgalom. Na persze ameddig tudod.
Bocsi a típust benéztem....
h ott forraszd meg pajtás...
Na ja! Beindult!
Jau is lenne! Csak nemsokára megyek dolgozni!
De valamikor összeülhetnénk! Úgy is lenne 1 csomó kérdésem...
Ha ellenállást kell mérni az is benne van a szervízkönyvben...
Na jól felpörgettük itt az életet!
Gyere, és beszéljük meg a többit egy(-két) sör mellett!
Ez is benézted! Milyen 1000RR? Még a típusokat sem ismered? Nézd meg az adatlapomat és tudni fogod miről beszéltem. Honda CB1000

Ez tény, h nagyon sok időt spórolhatsz vele. De ezek is csak az újabb gépekre igazak.
Sztem el lehet mondani, ha csak 1 kicsi érzéke is van 1 csavar meghúzásához. Keresse meg Ő a hibát, és a javítást, ha nem akarja akkor nem csinálja meg. Viszont irányzottan megy be a szervízbe, és nem szivatják meg pl hogy váltót cserélnek neki benne.
Meg akkor nem verik rá mondjuk a pill.szelep motor cserét 200e-ért, hanem megmondja, h ott forraszd meg pajtás...
Mégegyszer leírom: aki nem szerelő, az nem szerelgessen! Nézd csak át, hogy ki mikkel szív, és a legtöbb esetben a hozzá nem értésből ered. Ha ez a szerelő kérdez-szerelő válaszol topik lenne, sokkal több értelmét látnám. Van itt egy-két srác, aki ért hozzá, jó tanácsokat is ad, de sokszor a legjobb tanács a jóindulat ellenére is nagyobb bajt okoz mint segít. Ha megfigyeled, akkor írok, ha szeretnék megóvni valakit attól, hogy otthon kókányoljon, nagyobb hülyeséget csináljon. És nem azért mert ő biztos béna, hanem nehogy nagyobb legyen a kár, mint ami.
Tudod, cipőt a cipőboltból.....
A -C00-nál olvasgassál, hogy ellenállást kell mérned, nem a műszerfalon nézelődni. a C00 nagyon nagy szélsőértékekkel bír!
Hát azért itt is lehet olvasni róla, h így verte át meg úgy, meg hátsó fékbetét cseréhez nézegeti a segédvázat meg a telót. Velem biztos nem csinálná meg, mert a fején mexelnék 1 kicsit...
Az nem lenne rossz, egy ilyen pontozós téma.
Sztem neki sincs otthon SDS-e. Úgyhogy nem árt kézzel foghatóbb megoldást javasolni.
Igen sokat, mert leírják, h ki mivel szívott, esetleg milyen hibákkal futott össze stb... Sztem hasznosak.
Amúgy te miért csak ilyenkor irogatsz? Mert az utóbbi fél évben nem láttam, h itt segítettél volna valakinek is(ha már motorszerelő vagy)...
Ja az 1000RR-hez HDS kell. Az SDS Suzukis. Ezért írtam, hogy a Csundié mindegyiket olvassa.
Nem azt mondom, hogy a józan ész nem kell, hanem azt, hogy megfelelő szerszámozottsággal sok időt lehet spórolni. Ja és nem otthon kell a garázsban reszelgetni annak, aki csak innen tudja meg, hogy mi-micsoda. Ne szerelgessen az, aki nem ért hozzá, mert ezért van ennyi kókányolt motor az utakon! Tessék szerelőhöz vinni, mert bár az megkéri a munkadíját, de - remélhetőleg - ért hozzá, és nem csinál nagyobb bajt. Szerinted így távjavításban el fogod tudni mondani Ákosnak, hogy a hibakód után mit-hogyan csináljon meg? Gratula!
Alapvetően nekem semmi bajom nem lenne a márkaszervízekkel de mivel jóval drágábbak mint a Jani haverom ezért mások az elvárások. Ha neki valami nem megy akkor nem számol rá fel 6 óra munkát hanem közli, hogy nem megy. Sajnos egyre gyakrabban hallok olyat, hogy a motor életveszélyes állapotban kerül ki egy márkaszervízből. (Hibás fék, nem meghúzott olajleeresztő csavar, nem betekert olajszűrő stb.). Az meg mindennapos eset, hogy összebasszák az ember motorját, ezalatt értem a lehúzott idomot, szétgyilkolt csavarokat stb. 5-8000Ft-os órabérért ez nem elfogadható.
Ja és a tanácstalan tekintetek is sokkal jobban irritálnak egy szakszervízben. De pl. a Lecsó-Kozmax pároshoz szívesen jártam a Yamaha World-be mert nem kellett aggódnom.
Hogy jön hozzá? Hát úgy hogy írtad: "Ja és pl. a TPS-t a -C00-ra állítani merő balgaság." Az is a szervízkönyvben van! Biztos a szelephézagi is BALGASÁG, meg akkor az egész az...

"Csak ha van pl. SDS-ed" Te öcsém! Kérdezd már meg, h itt kinek van ilyen szara?

Lehet, h rájöttek, de néha ésszel meg a szemeddel többre mész mint az ilyen gagyi gépekkel. Pl hova dugod a műszeredet egy Honda CB1000-ren? Max a seggedbe...
Csak a szakszervizek vernek át? Szerintem meg csak a szarszervizek...
Amikor Te munkadíjat kérsz, akkor Te is megpróbálod megkeresni a tanulásod árát, a szerszámok és a műhelyed költségeit. Tessék ezért elítélni akkor a márkaszervizeket. Ja, hogy vannak szemét szerelők meg átverősök? Nyissunk egy topikot erre, hogy hova ne vidd a motorodat, mert nem értenek hozzá. Csak attól félek, hogy szubjektív pocskondiázós lesz a topik.
SPORTMOTOR! Csináljatok egy olyan menüt, ahol a szervizeket lehet minősíteni pontozással, hogy a halandó tudjon választani.
Egyébként Ákos26 nem a hibakód kiolvasását kérdezte, hanem azt, hogy az Fi ha világít, akkor hogyan lehet kideríteni a bajt. Gémkapocs vagy SDS és könyv.
Egyébként meg a fórumok szerintem hasznos dolgok. Csak fórumból úgysem lehet szerelni, de nagyon sokat tud segíteni. Én is sok dolgot a fórumokból tanultam meg. Pl. ennek is ez a szerepe.
Az úgy már sztem jau lesz...
Most nem értem a szelephézag hogy jön ide. Mondtam volna olyat, hogy a szervizkönyv hülyeség?
Az első befecsesek hibakódos megoldásánál azért érdemes végigolvasni, hogy a kód kiíratása után milyen MÉRÉSEKET KELL elvégezni ahhoz, hogy be tudd határolni a hibát. Ja és természetesen szervízkönyvből!
Csak ha van pl. SDS-ed, akkor nem mindent kell mérned, mert a szenzorok jeleit szkópon látod, és időszakos hibát is ki tudsz deríteni.
Mégegyszer, hogy tisztázzuk: nem az a vita közöttünk, hogy szervizkönyv kell-e, mert anélkül már szinte semmit sem lehet csinálni (nyomatékok, értékek pl.). De a gyártók is rájöttek arra, hogy a hibakódok kevesek, a hozzá adott javítástechnológia hosszadalmas és macerás, ráadásul nem mindíg vezet eredményre. Ezért született az SDS, HDS, YDS... De vehetsz a Csundinál olyat, amelyik mindet ismeri!
A gyári cső elvágása nem jó mert pont takarásban van az a rész a nagy eszemmel pont oda tettem fel egy spotlámpát

DE...

...de már megvan a megoldás, flexibilis alu légbeömlő cső, 8cm átmérőjű, pont ugyanakkora mint a gixxeren a RAM cső vége, még az is lehet hogy a gyári drót illik hozzá

Hnap megyek értek, csak úgy fog kinézni a moci mint vmi szörny...
Igen gondoltam, ráadásul a váznak az íves részén van, még az is elvezeti a levegőt...

Most naked? Mert sztem pofásra meg lehetne csinálni, pl vágd le a RAM csövet amikor egyenesbe jön. Valami fém hálót rá és kész.
Kösz a választ vágom persze hogy az srad mit jelent, csak nem gondoltam hogy ennyit számít, azóta már ülepedett bennem is a dolog + "mértem" egyet este kézzel, hát a beömlőnyílás így bizony kajak szélárnyékban van

Hát a csövek + a fejidom még megvan de tuti nem fogom visszarakni, rohadtul nem tetszik az eredeti így meg egész pofásra sikeredett az eleje, valami custom megoldáson kezdtem törni a fejem, majd valami kurva nagy kályhacsövet kivezetek előre kétoldalt azt megnézem mi lesz
Nézzél be a GSX-R750 fórumba! Ott is volt 1ik kollégának ilyen hibája, de megoldotta...
Akkor ereszthet a munkahengered. Szedd szét és lesd meg a kezedben. A dugattyú ott is engedni fog ha annyira fogy...
Bocsesz ezt benézted! A hibakód kiszedéséről volt szó! Nem diagnosztikáról...
Persze, nincs vele gondom, csak akkor ne azt mondja, h egy fórumból veszem a dolgokat, mert ott néha értelmesebb dolgokat írnak, mint amit tanul egy suliban...
Akkor a gyári szervízkönyv hülyeség? Biztos a szelephézag is hülyeség akkor ugye? Na ne vicceljünk...