Amúgy példa miért jobb itthon.
Lánc csere1. Elvittem szervizbe, mert nincs szerszámom. Flexxel levágták a láncot, leszedték a burkolatot + a lánkerékfedelet és kicserélte az első lánckereket, ki a hátsókerék és ott is lánckerékcsere. Vissza kerék, rá a lánc, vissza a lánckerékfedél. Présel lánc + kerék belő, kész. 4000Ft
Aztán szépen hazajöttem, burkolat le, lánckerékfedél le, kitakarítottam a 3 kiló szart belőle, aztán rendeltem bele, egy km óra meghajtó adaptert(mert rosszul rakta vissza a szerelő és eldarálta), aztán összeraktam.
Lánc csere2.
Itthon kicseréltem a fogaskerekeket, kitakarítottam normálisan, a km óra adaptert is a helyére raktam, és odamentem csak a lánccal, h csere. 1000Ft volt és 10 perc. És utána itthon sem kellett szerelnem.
Én is leírom még1szer. Az embereknek nincs pénzük szervizekre, még ha van is már félnek tőle, h átverik őket, kókány melót csinálnak. Tehát marad a csináld magad mozgalom. Na persze ameddig tudod.
Ez is benézted! Milyen 1000RR? Még a típusokat sem ismered? Nézd meg az adatlapomat és tudni fogod miről beszéltem. Honda CB1000
Ez tény, h nagyon sok időt spórolhatsz vele. De ezek is csak az újabb gépekre igazak.
Sztem el lehet mondani, ha csak 1 kicsi érzéke is van 1 csavar meghúzásához. Keresse meg Ő a hibát, és a javítást, ha nem akarja akkor nem csinálja meg. Viszont irányzottan megy be a szervízbe, és nem szivatják meg pl hogy váltót cserélnek neki benne.
Meg akkor nem verik rá mondjuk a pill.szelep motor cserét 200e-ért, hanem megmondja, h ott forraszd meg pajtás...
Mégegyszer leírom: aki nem szerelő, az nem szerelgessen! Nézd csak át, hogy ki mikkel szív, és a legtöbb esetben a hozzá nem értésből ered. Ha ez a szerelő kérdez-szerelő válaszol topik lenne, sokkal több értelmét látnám. Van itt egy-két srác, aki ért hozzá, jó tanácsokat is ad, de sokszor a legjobb tanács a jóindulat ellenére is nagyobb bajt okoz mint segít. Ha megfigyeled, akkor írok, ha szeretnék megóvni valakit attól, hogy otthon kókányoljon, nagyobb hülyeséget csináljon. És nem azért mert ő biztos béna, hanem nehogy nagyobb legyen a kár, mint ami.
Tudod, cipőt a cipőboltból.....
Hát azért itt is lehet olvasni róla, h így verte át meg úgy, meg hátsó fékbetét cseréhez nézegeti a segédvázat meg a telót. Velem biztos nem csinálná meg, mert a fején mexelnék 1 kicsit...
Az nem lenne rossz, egy ilyen pontozós téma.
Sztem neki sincs otthon SDS-e. Úgyhogy nem árt kézzel foghatóbb megoldást javasolni.
Igen sokat, mert leírják, h ki mivel szívott, esetleg milyen hibákkal futott össze stb... Sztem hasznosak.
Amúgy te miért csak ilyenkor irogatsz? Mert az utóbbi fél évben nem láttam, h itt segítettél volna valakinek is(ha már motorszerelő vagy)...
Ja az 1000RR-hez HDS kell. Az SDS Suzukis. Ezért írtam, hogy a Csundié mindegyiket olvassa.
Nem azt mondom, hogy a józan ész nem kell, hanem azt, hogy megfelelő szerszámozottsággal sok időt lehet spórolni. Ja és nem otthon kell a garázsban reszelgetni annak, aki csak innen tudja meg, hogy mi-micsoda. Ne szerelgessen az, aki nem ért hozzá, mert ezért van ennyi kókányolt motor az utakon! Tessék szerelőhöz vinni, mert bár az megkéri a munkadíját, de - remélhetőleg - ért hozzá, és nem csinál nagyobb bajt. Szerinted így távjavításban el fogod tudni mondani Ákosnak, hogy a hibakód után mit-hogyan csináljon meg? Gratula!
Alapvetően nekem semmi bajom nem lenne a márkaszervízekkel de mivel jóval drágábbak mint a Jani haverom ezért mások az elvárások. Ha neki valami nem megy akkor nem számol rá fel 6 óra munkát hanem közli, hogy nem megy. Sajnos egyre gyakrabban hallok olyat, hogy a motor életveszélyes állapotban kerül ki egy márkaszervízből. (Hibás fék, nem meghúzott olajleeresztő csavar, nem betekert olajszűrő stb.). Az meg mindennapos eset, hogy összebasszák az ember motorját, ezalatt értem a lehúzott idomot, szétgyilkolt csavarokat stb. 5-8000Ft-os órabérért ez nem elfogadható.
Ja és a tanácstalan tekintetek is sokkal jobban irritálnak egy szakszervízben. De pl. a Lecsó-Kozmax pároshoz szívesen jártam a Yamaha World-be mert nem kellett aggódnom.
Hogy jön hozzá? Hát úgy hogy írtad: "Ja és pl. a TPS-t a -C00-ra állítani merő balgaság." Az is a szervízkönyvben van! Biztos a szelephézagi is BALGASÁG, meg akkor az egész az...
"Csak ha van pl. SDS-ed" Te öcsém! Kérdezd már meg, h itt kinek van ilyen szara?
Lehet, h rájöttek, de néha ésszel meg a szemeddel többre mész mint az ilyen gagyi gépekkel. Pl hova dugod a műszeredet egy Honda CB1000-ren? Max a seggedbe...
Csak a szakszervizek vernek át? Szerintem meg csak a szarszervizek...
Amikor Te munkadíjat kérsz, akkor Te is megpróbálod megkeresni a tanulásod árát, a szerszámok és a műhelyed költségeit. Tessék ezért elítélni akkor a márkaszervizeket. Ja, hogy vannak szemét szerelők meg átverősök? Nyissunk egy topikot erre, hogy hova ne vidd a motorodat, mert nem értenek hozzá. Csak attól félek, hogy szubjektív pocskondiázós lesz a topik.
SPORTMOTOR! Csináljatok egy olyan menüt, ahol a szervizeket lehet minősíteni pontozással, hogy a halandó tudjon választani.
Egyébként Ákos26 nem a hibakód kiolvasását kérdezte, hanem azt, hogy az Fi ha világít, akkor hogyan lehet kideríteni a bajt. Gémkapocs vagy SDS és könyv.
Egyébként meg a fórumok szerintem hasznos dolgok. Csak fórumból úgysem lehet szerelni, de nagyon sokat tud segíteni. Én is sok dolgot a fórumokból tanultam meg. Pl. ennek is ez a szerepe.
Most nem értem a szelephézag hogy jön ide. Mondtam volna olyat, hogy a szervizkönyv hülyeség?
Az első befecsesek hibakódos megoldásánál azért érdemes végigolvasni, hogy a kód kiíratása után milyen MÉRÉSEKET KELL elvégezni ahhoz, hogy be tudd határolni a hibát. Ja és természetesen szervízkönyvből!
Csak ha van pl. SDS-ed, akkor nem mindent kell mérned, mert a szenzorok jeleit szkópon látod, és időszakos hibát is ki tudsz deríteni.
Mégegyszer, hogy tisztázzuk: nem az a vita közöttünk, hogy szervizkönyv kell-e, mert anélkül már szinte semmit sem lehet csinálni (nyomatékok, értékek pl.). De a gyártók is rájöttek arra, hogy a hibakódok kevesek, a hozzá adott javítástechnológia hosszadalmas és macerás, ráadásul nem mindíg vezet eredményre. Ezért született az SDS, HDS, YDS... De vehetsz a Csundinál olyat, amelyik mindet ismeri!
A gyári cső elvágása nem jó mert pont takarásban van az a rész a nagy eszemmel pont oda tettem fel egy spotlámpát
DE...
...de már megvan a megoldás, flexibilis alu légbeömlő cső, 8cm átmérőjű, pont ugyanakkora mint a gixxeren a RAM cső vége, még az is lehet hogy a gyári drót illik hozzá
Hnap megyek értek, csak úgy fog kinézni a moci mint vmi szörny...
Kösz a választ vágom persze hogy az srad mit jelent, csak nem gondoltam hogy ennyit számít, azóta már ülepedett bennem is a dolog + "mértem" egyet este kézzel, hát a beömlőnyílás így bizony kajak szélárnyékban van
Hát a csövek + a fejidom még megvan de tuti nem fogom visszarakni, rohadtul nem tetszik az eredeti így meg egész pofásra sikeredett az eleje, valami custom megoldáson kezdtem törni a fejem, majd valami kurva nagy kályhacsövet kivezetek előre kétoldalt azt megnézem mi lesz
Bocsesz ezt benézted! A hibakód kiszedéséről volt szó! Nem diagnosztikáról...
Persze, nincs vele gondom, csak akkor ne azt mondja, h egy fórumból veszem a dolgokat, mert ott néha értelmesebb dolgokat írnak, mint amit tanul egy suliban...
Lánc csere1. Elvittem szervizbe, mert nincs szerszámom. Flexxel levágták a láncot, leszedték a burkolatot + a lánkerékfedelet és kicserélte az első lánckereket, ki a hátsókerék és ott is lánckerékcsere. Vissza kerék, rá a lánc, vissza a lánckerékfedél. Présel lánc + kerék belő, kész. 4000Ft
Aztán szépen hazajöttem, burkolat le, lánckerékfedél le, kitakarítottam a 3 kiló szart belőle, aztán rendeltem bele, egy km óra meghajtó adaptert(mert rosszul rakta vissza a szerelő és eldarálta), aztán összeraktam.
Lánc csere2.
Itthon kicseréltem a fogaskerekeket, kitakarítottam normálisan, a km óra adaptert is a helyére raktam, és odamentem csak a lánccal, h csere. 1000Ft volt és 10 perc. És utána itthon sem kellett szerelnem.
Simán úgy mennék oda...
h ott forraszd meg pajtás...
Jau is lenne! Csak nemsokára megyek dolgozni!
De valamikor összeülhetnénk! Úgy is lenne 1 csomó kérdésem...
Gyere, és beszéljük meg a többit egy(-két) sör mellett!
Ez tény, h nagyon sok időt spórolhatsz vele. De ezek is csak az újabb gépekre igazak.
Sztem el lehet mondani, ha csak 1 kicsi érzéke is van 1 csavar meghúzásához. Keresse meg Ő a hibát, és a javítást, ha nem akarja akkor nem csinálja meg. Viszont irányzottan megy be a szervízbe, és nem szivatják meg pl hogy váltót cserélnek neki benne.
Meg akkor nem verik rá mondjuk a pill.szelep motor cserét 200e-ért, hanem megmondja, h ott forraszd meg pajtás...
Tudod, cipőt a cipőboltból.....
Az nem lenne rossz, egy ilyen pontozós téma.
Sztem neki sincs otthon SDS-e. Úgyhogy nem árt kézzel foghatóbb megoldást javasolni.
Igen sokat, mert leírják, h ki mivel szívott, esetleg milyen hibákkal futott össze stb... Sztem hasznosak.
Amúgy te miért csak ilyenkor irogatsz? Mert az utóbbi fél évben nem láttam, h itt segítettél volna valakinek is(ha már motorszerelő vagy)...
Nem azt mondom, hogy a józan ész nem kell, hanem azt, hogy megfelelő szerszámozottsággal sok időt lehet spórolni. Ja és nem otthon kell a garázsban reszelgetni annak, aki csak innen tudja meg, hogy mi-micsoda. Ne szerelgessen az, aki nem ért hozzá, mert ezért van ennyi kókányolt motor az utakon! Tessék szerelőhöz vinni, mert bár az megkéri a munkadíját, de - remélhetőleg - ért hozzá, és nem csinál nagyobb bajt. Szerinted így távjavításban el fogod tudni mondani Ákosnak, hogy a hibakód után mit-hogyan csináljon meg? Gratula!
Ja és a tanácstalan tekintetek is sokkal jobban irritálnak egy szakszervízben. De pl. a Lecsó-Kozmax pároshoz szívesen jártam a Yamaha World-be mert nem kellett aggódnom.
"Csak ha van pl. SDS-ed" Te öcsém! Kérdezd már meg, h itt kinek van ilyen szara?
Lehet, h rájöttek, de néha ésszel meg a szemeddel többre mész mint az ilyen gagyi gépekkel. Pl hova dugod a műszeredet egy Honda CB1000-ren? Max a seggedbe...
Amikor Te munkadíjat kérsz, akkor Te is megpróbálod megkeresni a tanulásod árát, a szerszámok és a műhelyed költségeit. Tessék ezért elítélni akkor a márkaszervizeket. Ja, hogy vannak szemét szerelők meg átverősök? Nyissunk egy topikot erre, hogy hova ne vidd a motorodat, mert nem értenek hozzá. Csak attól félek, hogy szubjektív pocskondiázós lesz a topik.
SPORTMOTOR! Csináljatok egy olyan menüt, ahol a szervizeket lehet minősíteni pontozással, hogy a halandó tudjon választani.
Egyébként Ákos26 nem a hibakód kiolvasását kérdezte, hanem azt, hogy az Fi ha világít, akkor hogyan lehet kideríteni a bajt. Gémkapocs vagy SDS és könyv.
Egyébként meg a fórumok szerintem hasznos dolgok. Csak fórumból úgysem lehet szerelni, de nagyon sokat tud segíteni. Én is sok dolgot a fórumokból tanultam meg. Pl. ennek is ez a szerepe.
Az első befecsesek hibakódos megoldásánál azért érdemes végigolvasni, hogy a kód kiíratása után milyen MÉRÉSEKET KELL elvégezni ahhoz, hogy be tudd határolni a hibát. Ja és természetesen szervízkönyvből!
Csak ha van pl. SDS-ed, akkor nem mindent kell mérned, mert a szenzorok jeleit szkópon látod, és időszakos hibát is ki tudsz deríteni.
Mégegyszer, hogy tisztázzuk: nem az a vita közöttünk, hogy szervizkönyv kell-e, mert anélkül már szinte semmit sem lehet csinálni (nyomatékok, értékek pl.). De a gyártók is rájöttek arra, hogy a hibakódok kevesek, a hozzá adott javítástechnológia hosszadalmas és macerás, ráadásul nem mindíg vezet eredményre. Ezért született az SDS, HDS, YDS... De vehetsz a Csundinál olyat, amelyik mindet ismeri!
DE...
...de már megvan a megoldás, flexibilis alu légbeömlő cső, 8cm átmérőjű, pont ugyanakkora mint a gixxeren a RAM cső vége, még az is lehet hogy a gyári drót illik hozzá
Hnap megyek értek, csak úgy fog kinézni a moci mint vmi szörny...
Most naked? Mert sztem pofásra meg lehetne csinálni, pl vágd le a RAM csövet amikor egyenesbe jön. Valami fém hálót rá és kész.
Hát a csövek + a fejidom még megvan de tuti nem fogom visszarakni, rohadtul nem tetszik az eredeti így meg egész pofásra sikeredett az eleje, valami custom megoldáson kezdtem törni a fejem, majd valami kurva nagy kályhacsövet kivezetek előre kétoldalt azt megnézem mi lesz
Persze, nincs vele gondom, csak akkor ne azt mondja, h egy fórumból veszem a dolgokat, mert ott néha értelmesebb dolgokat írnak, mint amit tanul egy suliban...