Üdv!
Van egy Honda Pax Club robogóm, most vettem. AF14es, ez a blokk van a Honda Tactban is. Az a gondom vele, hogy elindul, első 5méteren úgy átlagosan megy, utána elidnul nagyon, és 50ig megsem áll, de ott a vége, forog vagy 8ezret ott már. Görgőt vagy szíjat kéne cserélnem? Valamint légkulcs nélkül én azt lefogom tudni műteni róla? És mégeggy kérdés, ha elveszem a gázt becsörög piszkosul, gondolom a gyűrűk. Ezek az utolsó jelek, agy innen még nagyon sok lehet neki hátra, csak egyszerűen szarul lett összreakva? Arra gondolok, hogy szeretnék kihagyni egy gyűrűtörést.
Ha kicsit csipedeti a motor a full syntetic-et akkor mit érdemes bele önteni? Vagy jó ez és utánna töltögetni?
3000e km alatt annyit evett hogy most pont az ellenörző ablak aljánál van az olajszint....
A betöltőnyílást megtaláltad, az oldalán meg ott virít az a kereszthornyos csavar , azt kicsavarod, és amikor a furatban megjelenik az olaj, akkor jó a szint .
ok köszi!
tehát próbálok kevesebb naftát adni neki, utánna meglátom mi az eredmény
légszűrő biztos jó most csináltam szivacsból újat, meg légszűrő nélkül is ugyanezek a tünetek
kipuffba belenézek azért -már csak kíváncsiságból is-
karbin próbálok visszább venni mert 5 liter felé eszeget normál üzemnél
köszi a segítséget mindenkinek!
Szinte biztos hogy ki lesz kopva de az egyik szívó sori szelepszár szimering tömítetlensége is átengedheti az olajat ami így az égéstérbe kerülhet ! elvileg baja nem lesz de ezzel azért a kompresszió is csökken és az olajjal együtt a lovak is fogynak ! 4 hengert újragyűrűzni nem lesz kis munka meg pénz sem mivel itt nem csak gyűrűket fogsz cserélni az fix !én inkább egy gépműhelybe vinné a kibontott blokkot mint egy márkaszervízbe vagy ha rendelkezel kellő tapasztalattal és egy nyomaték kulcsal + célszerszámmal én neki állnék otthon is sok pénzt meg lehet spórolni egy kis bátorsággal + hozzáértéssel , de ez fordítva is igaz ! érdemes megnézni mivel nem mai motorról van szó hogy nincs e véletlen ovális kopás a hüvelyekben ! de légy képben amikor mondják mit kell cserélni !
Sziasztok!
Nekem a motorom ha teljes gázt húzok neki akkor kéken füstöl ezt a mögöttem jövők mondták, vagyis eszi az olajat. Az lenne a kérdésem, hogy mennyibe kerülne megcsináltatni (gondolom gyűrűzni kellene) vagy azis megoldás ha folyamatosan ellenőrzöm a szintet és utántöltögetek?
Sziasztok!
Aprilia classic 50 hez kérnék segítséget (esetleg javítási kézikönyvet)
Olajat kéne cserélni rajta,de nem tudom hol a nívója,a leeresztő csavarja.A betöltő nyílás szerintem a fekete. Ja és mennyi olaj kell bele.Ha valaki tud segítsen.
Előre is köszönöm
Ne találgass, nem mész vele semmire. Gyertyakép utoljára: képzeld, hogy egy égőfej lángjába tartod a gyertyát. Ha rossz anyaggal hajtod az égőfejet, összekormolja, de amint jobbra fordítod, leégeti a kormot. Tehát, ha üveghangon rossz, lenyelezed, majd hazapötyögsz (mely tartomány elfogadható/jó) és azt várod, hogy a gyertya még mindig kormos legyen..
Egy szegény keverékes probléma a motor melegedésével javul. (túlságosan) Nyitott cső (az aktuális keverékképzési beállításhoz) = szegény keverék, melegen nemhogy leáll egy túl szegény anyaggal hajtott motor, hanem a gyertya túlmelegítéséből adódóan öngyulladással töföghet gyújtáslevétel után (ez azért már elég káros...). Mivel neked melegen fullad be és míg ki nem hűl, nem akar beindulni, inkább dús. Tehát légszűrődugulás, elkarburálás, szivató nem megy vissza, stb. lehet az ok. Persze lehet teljesen más ok, az ördög nem alszik, de ott néznék körbe először.
szevasztok
tudna valaki nekem segiteni? az a problémám a motorral (enduro),hogy a váltásnál .felfele normálisan vált vissza azaz lefelemeg nem ...6 seb visza 6 -3 ig nincs baj ,de 3-lefele már nem nagyon akarja..de amikor leálitom akor nehezen de megy...játszani kell vele mire megtalálom az ürest.a léptető villánál ami van pici rugó már vissza akasztottam !
menet közben nem szedtem ki a gyertyát.........
de normál -közúti- 70-90es tempónál megy rendesen(120km próba)
kipuff nem zavarhat bele a dologba? kicsit érces hangja van nem gyári dob, lehet nyitottabb mint kellene?
A gyertyakép új gyertyával nézve, az adott (problémás) fordulaton behúzott kuplunggal leállítva? Amúgy is inkább a motor viselkedése a mérvadó, a gyertyaképre kevéssé érdemes alapozni.
gyertyakép alapján elméletileg nem sokkal többet kaphat
vadászok hozzá kisebb fúvókát valahonnan
felettébb bosszant már az egész
amúgy amikor melegen leállna pár visszaváltás és kövér gázon pörög rendesen, de amint visszaveszem leáll
Megnyúzod, tehát meleg. Nem indul melegen, ami, ha a karbinál keresnék hibát, dús keverékre utal: ha a benzin-levegő keverék dús, akkor a motor melegedésével növekszik a probléma (a meleg motor nem szereti a szivatót).
Hülyeséget írsz...
Ennek az a szerepe, h azt figyeli mikor húzol csutkó gázt, és hamarabbra teszi a gyújtást. Pl: sima gázállásnál mondjuk, amikor a főtengelyen lévő jeladó szerint, a dugattyú megy felfelé, és gyújtani kell, akkor az ECU-d kiadja a jelet a gyújtáshoz mondjuk 40msec-el hamarabb, h ottlegyen a szikra a legjobb időpontban. Ha csutkó gázt húzol, akkor az ECU-d látja, h gyorsítani akarsz, fel fog pörögni a motor, és mondjuk 30msec alatt kell szikrát csinálni...
Van egy Honda Pax Club robogóm, most vettem. AF14es, ez a blokk van a Honda Tactban is. Az a gondom vele, hogy elindul, első 5méteren úgy átlagosan megy, utána elidnul nagyon, és 50ig megsem áll, de ott a vége, forog vagy 8ezret ott már. Görgőt vagy szíjat kéne cserélnem? Valamint légkulcs nélkül én azt lefogom tudni műteni róla? És mégeggy kérdés, ha elveszem a gázt becsörög piszkosul, gondolom a gyűrűk. Ezek az utolsó jelek, agy innen még nagyon sok lehet neki hátra, csak egyszerűen szarul lett összreakva? Arra gondolok, hogy szeretnék kihagyni egy gyűrűtörést.