szeva!
Hát ha már szét volt robbantva, akkor egy szelephézagot is kellett volna mérni. Egyébként a lassú fordulatejtést okozhatja a szegény alapjárati keverékösszetétel is, vagy hogy tényleg falsot szív, szerintem szereljétek le a karbit, tisztítsátok ki mindenét, az alapjárati rendszert is. Nézzétek meg a szívócsöveket is, hogy ott tud-e falsot szívni. meg a szelephézagokat is! Mindenképp!
Hali!
Szerelők vagy hasonlót tapasztaltak véleményét várnám a következő diagnózisra: Yamaha FZR600 gyertya új, karbi beszinkronizálva, kompresszió van, motor tökéletesen jár csak néha nehezen indul be,és csak gáz meg szívató nélkül! 2500as fordulat alatt elinduláskor ledadog, ha üzem meleg kb 2500tól lassan engedi vissza a fordulatot! Azt mondta a szerelő aki csinálta a karbi szinkront hogy, a hengert meg a karbit összekötő gumik eléggé ki vannak repedezve! Lehet attól hogy farsot szív? Várom válaszotokat! Előre is köszönöm! További szép napot!
Szia! Az nem nikozil, hanem nikasil: nikkelbe ágyazott szilícium karbid, ez egy felületkezelés, sokkal keményebb és kopásállóbb felületet eredményez, mint a hagyományos acélpersely!
Hy! Szerintem aki előtted " javította ", az megpiszkálta a dugattyú furatát, azért szorul az bele. Másért nem szorulhat ezek után. A ház ( furat ) van eldeformálódva, szerintem, vagy megkaristolva.
úgy hozták javításra a robogót , hogy "befogott " a fék , erre a légtelenítőt kitekerték , hogy el tudjanak jönni vele...
megnéztem a tartályt felül üres volt ...rátöltöttem ...légteleníteném , és bentmarad a dugó....megvettem a felújító készletet , beletetem ,így is bentmarad....kivettem a fékbetétet , így is bentmarad , levettem felül a fékcsövet és így is bentmarad ....
Esélyes hogy maga a fékcső már elvan öregedve, fékcső csere megoldja a gondod. GOndolj bele: önmagában , tisztán-rendesen mozog a dugattyu, alul és felül is, akkor a kettő között van a probléma , tehát a cső szar. 4 évente ildomos cserélni a fékcsövet is, gyanitom h ezen még a gyári lesz
Szia!
Bár nem vagyok hozzáértő , keresgéltem és ezt találtam erről a jelenségről amit leírtál: a munkahenger dugattyúi. Valószínűleg ezek, vagy ezek valamelyike szorul, nem megy vissza tökéletesen a helyére. Ezt egy egyszerű féktisztítással és átmozgatással orvosolható.
A féktisztítás alatt azt értem, hogy a dugattyúkat ki kell mozgatni, a felületét alaposan megtisztítani, majd szilikonzsírral összerakni. Ilyen fiatal esetében úgyan nem valószínű, de idősebb motorok esetében előfordul, hogy a dugattyú felületén kisebb rozsdafoltok keletkeznek. Ezek eltávolítására az olajos polírpapír használatát javaslom! Másik eshetőség, hogy a fékbetéteket pozícionáló csapokon szorulnak a betétek. Ez esetben meg kell csiszolni a csapokat, vagy tűreszelővel megigazítani a fékbetéteken lévő, a csapok megvezetésére szolgáló furatokat.
Remélem ez a leírás segít.
SEGÍTSÉGET KÉRNÉK!
Sziasztok!Volna nekem egy aprilia mx 50.Egyik napról a másikra nem akar kipörögni a motor!Karbi teljesen rendbe,szétszedve kitakarítva.Gyújtáson nem találtam semmit ami hibára utal,de azért a pipát kicseréltem.Új gyertyát tettem bele.Tehát mindent átnéztem és kipucoltam de magas fordulaton nem megy!Van amikor még alacsonyan is csak dadog!Ha valakinek van valami sejtelme erről a problémáról,kérem ossza meg velem!üdv Ottó
a köv. kérdésem lenne a hozzáértőkhöz...
egy robogó elsőfékét légteleníteném , de nem" jön vissza " a főfékhengerben a dugó...már megvettem a felújító készletet , összeraktam , de ugyanaz a szitu ...fékkart behúzom és a munkahengerben "bentmarad az a f@szom dugó"....ötlet ?
és nincs szemmel látható sérülése ....
Hát ha már szét volt robbantva, akkor egy szelephézagot is kellett volna mérni. Egyébként a lassú fordulatejtést okozhatja a szegény alapjárati keverékösszetétel is, vagy hogy tényleg falsot szív, szerintem szereljétek le a karbit, tisztítsátok ki mindenét, az alapjárati rendszert is. Nézzétek meg a szívócsöveket is, hogy ott tud-e falsot szívni. meg a szelephézagokat is! Mindenképp!
Szerelők vagy hasonlót tapasztaltak véleményét várnám a következő diagnózisra: Yamaha FZR600 gyertya új, karbi beszinkronizálva, kompresszió van, motor tökéletesen jár csak néha nehezen indul be,és csak gáz meg szívató nélkül! 2500as fordulat alatt elinduláskor ledadog, ha üzem meleg kb 2500tól lassan engedi vissza a fordulatot! Azt mondta a szerelő aki csinálta a karbi szinkront hogy, a hengert meg a karbit összekötő gumik eléggé ki vannak repedezve! Lehet attól hogy farsot szív? Várom válaszotokat! Előre is köszönöm! További szép napot!
gyanítom ,hogy nem lesz bele véve ...
úgy hozták javításra a robogót , hogy "befogott " a fék , erre a légtelenítőt kitekerték , hogy el tudjanak jönni vele...
megnéztem a tartályt felül üres volt ...rátöltöttem ...légteleníteném , és bentmarad a dugó....megvettem a felújító készletet , beletetem ,így is bentmarad....kivettem a fékbetétet , így is bentmarad , levettem felül a fékcsövet és így is bentmarad ....
de a felső munkahenger , a rendszerből "kivéve" is szorul ...
Lehet nem jól értelmeztem, amit leírtál.
és kipróbáltam fékbetétek nélkül is ....
asszem szétütöm baltával ...
aztán felgyujtom ...
Bár nem vagyok hozzáértő , keresgéltem és ezt találtam erről a jelenségről amit leírtál: a munkahenger dugattyúi. Valószínűleg ezek, vagy ezek valamelyike szorul, nem megy vissza tökéletesen a helyére. Ezt egy egyszerű féktisztítással és átmozgatással orvosolható.
A féktisztítás alatt azt értem, hogy a dugattyúkat ki kell mozgatni, a felületét alaposan megtisztítani, majd szilikonzsírral összerakni. Ilyen fiatal esetében úgyan nem valószínű, de idősebb motorok esetében előfordul, hogy a dugattyú felületén kisebb rozsdafoltok keletkeznek. Ezek eltávolítására az olajos polírpapír használatát javaslom! Másik eshetőség, hogy a fékbetéteket pozícionáló csapokon szorulnak a betétek. Ez esetben meg kell csiszolni a csapokat, vagy tűreszelővel megigazítani a fékbetéteken lévő, a csapok megvezetésére szolgáló furatokat.
Remélem ez a leírás segít.
Sziasztok!Volna nekem egy aprilia mx 50.Egyik napról a másikra nem akar kipörögni a motor!Karbi teljesen rendbe,szétszedve kitakarítva.Gyújtáson nem találtam semmit ami hibára utal,de azért a pipát kicseréltem.Új gyertyát tettem bele.Tehát mindent átnéztem és kipucoltam de magas fordulaton nem megy!Van amikor még alacsonyan is csak dadog!Ha valakinek van valami sejtelme erről a problémáról,kérem ossza meg velem!üdv Ottó
egy robogó elsőfékét légteleníteném , de nem" jön vissza " a főfékhengerben a dugó...már megvettem a felújító készletet , összeraktam , de ugyanaz a szitu ...fékkart behúzom és a munkahengerben "bentmarad az a f@szom dugó"....ötlet ?