Van egy Kawasaki EL250B Eliminator (ZZr250 blokkal) motorkerékpárom. A probléma viszonylag egyszerű: Nincs elektronika, teljesen sötét. Az utca végén leállt alattam, és onnastól se kép, se hang. Mit tegyek? (A hiba kb 15 perce történt, szóval még meleg a blokk :D) Mit ellenőrizzek rajta?
Köszönöm a segítséget előre is! :)
Elég kókány megoldás, de hatásos lett, kisebb hangja van, de még igy is elég hangos, bár magának a blokknak van hangja, és végre nem a kipufogó üvöltését hallom, hanem a blokk hangot. Két db kipufogó van, mindkettő ki lett nyitva anno, a jobb oldali jobban mint a bal. Belenézésre három kamra volt bennük, amikor kinyitották, akkor eltávolították a lezáró lemezt teljesen mindkettőből, az egyel beljebb lévő lemeznél átütötték valami hegyes tárgyal a kis csövek mellett mindkettő kipufogót, és a jobb oldalinál még az az alattit is, hogy át lehet látni rajta. Huhh, remélem érthető, ha nem, rajzolok hozzá képet.
Azóta azt a kis lyukat a lemezen feljebb fúrtam, kb 8mm átmérőre
Nos egyszerű általában egy kis pontszerű könnyítés van a vezérműtengelyen két fog közt ennek kell találkoznia a főtengelyen lévővel, vagy ha lekopott minden már akkor egyszerű, dugattyút a felső holtpontra kell állítani a vezérműtengelyt meg pont szelepváltásra onnan tudni még h ott van mert így a legkönnyebb becsúsztatni a helyére.....
Aztán persze ellenőrzésképp leforgatni kétszer...
nemigazán tudod elrontani hiszen olyan nagy fogazatú mindkét kerék hogy rögtön észrevenni az eltérést már egy fordulatnál......
Ha "nagyon"lefojtod az elégett gázok nem tudnak kiürülni a hengerböl,tehát kevesebb tüzelöanyag levegö keveréket tud beszivni ami teljesitmény veszteséget okoz(hat),(Mivel négyütemü) megragadástól nem kell félned, De szerintem te csak a hangját "vetted" vissza. esetleg kép?
Pont erre vagyok kiváncsi, hogy okozhat-e kárt benne az ilyen visszafolytás. Erővesztés nincs, de azért kiváncsi lennék hozzáértő(bb) véleményére is. maximum feljebb fúrom a lyukat benne, segitve a gáz távozását. No, de a bent maradó gáz, az okozhat e valami kárt ott nekem?
Találomra visszafolytani egy motort elég érdekes dolog...
sosem tennék ilyet....
sokat kell vele kísérletezni h tökéletesen működjön, tökéletes égés?
égésterméknek kell h legyen egy távozási sebessége !
ugyenehez állítjuk a karbit is egy dolog h gyengül a gép (most megakarod ölni? )
Ha egy égéstermék nem távozik tökéletesen hogyan lépjen a helyébe új?
És mit vársz akkor a motortól?
AKKOR INKÁBB ROBOGÓZZ
Abból lehet valami baja a motornak ha nagyon pici a kipufogónyílás? Én most fojtottam vissza, pár ezer forintnyi fém mosogatószivacs, plusz egy lemezzel lett lezárva a vége, és egy nem túl nagy nyílás van rajt, kb 4-5 mm. 400köbcentis sornégyes, duplakipufogós gép.
Amúgy meg minden motorkerékpárt úgy kellene letenni télire (mivel hoszabb állás következik), hogy a dugattyút felső holtpontra állítjuk és meglőjjük mondjuk egy fecskendővel nemtúlsok olajjal , mivel téli üzemmúd után ne történjen nyers száraz indítás mert állásában leszivárog fentről az olaj..
Ráadásul kompressziónövelő szerepe is van az újbóli indításnál....
Gyakran alkalmazzák ezt főként nikaszilos hengereknél az éles gyűrű ne bántsa a felületeket...
Ez a dolog már bekövetkezett már akkor rossz volt a dugattyú benne csak abban az állapotban volt még a motor hogy éppen beindult mert a gyűrű még tömített kicsit....
ez a folyamat bekövetkezik akár 2 perc alatt is de hosszabb idő is lehet belőle pl 1 hét!
De mindkettőnek az oka az hogy rossz a kompresszióviszonyod...
esetleg azért tartott ilyen soká a dolog mert épp határértéken mozgott az egész.....
Ja, a fénykép nem tiszta. A lyuk felett a gyűrűig ki van szakadva egy háromszög alakú darab, szinte ott is át van szakadva. Valamiért úgy tépte ki az anyagot. Utána meg elkente.
Van egy Kawasaki EL250B Eliminator (ZZr250 blokkal) motorkerékpárom. A probléma viszonylag egyszerű: Nincs elektronika, teljesen sötét. Az utca végén leállt alattam, és onnastól se kép, se hang. Mit tegyek? (A hiba kb 15 perce történt, szóval még meleg a blokk :D) Mit ellenőrizzek rajta?
Köszönöm a segítséget előre is! :)
üdv.:miszkyy
Azóta azt a kis lyukat a lemezen feljebb fúrtam, kb 8mm átmérőre
Nos egyszerű általában egy kis pontszerű könnyítés van a vezérműtengelyen két fog közt ennek kell találkoznia a főtengelyen lévővel, vagy ha lekopott minden már akkor egyszerű, dugattyút a felső holtpontra kell állítani a vezérműtengelyt meg pont szelepváltásra onnan tudni még h ott van mert így a legkönnyebb becsúsztatni a helyére.....
Aztán persze ellenőrzésképp leforgatni kétszer...
nemigazán tudod elrontani hiszen olyan nagy fogazatú mindkét kerék hogy rögtön észrevenni az eltérést már egy fordulatnál......
segítség kellene:cagiva city 50ccm robogóhoz kellene henger és dugó használtan.nemtudjátok hol lehetne szerezni?
köszi
sosem tennék ilyet....
sokat kell vele kísérletezni h tökéletesen működjön, tökéletes égés?
égésterméknek kell h legyen egy távozási sebessége !
ugyenehez állítjuk a karbit is egy dolog h gyengül a gép (most megakarod ölni? )
Ha egy égéstermék nem távozik tökéletesen hogyan lépjen a helyébe új?
És mit vársz akkor a motortól?
AKKOR INKÁBB ROBOGÓZZ
hogy ezt elkerüljétek legközelebb....
más megoldást nemtudok...
Ráadásul kompressziónövelő szerepe is van az újbóli indításnál....
Gyakran alkalmazzák ezt főként nikaszilos hengereknél az éles gyűrű ne bántsa a felületeket...
ez a folyamat bekövetkezik akár 2 perc alatt is de hosszabb idő is lehet belőle pl 1 hét!
De mindkettőnek az oka az hogy rossz a kompresszióviszonyod...
esetleg azért tartott ilyen soká a dolog mert épp határértéken mozgott az egész.....