induláskor rettenet kormol a gép(xt600),szép feketén, kb mint egy mtz ez miért lehet?
ha megyünk pár km utánna alig füstöl
túl magas a szint és sokat kap?
vagy egyéb hiba?
szerezz halonnal (vagy mi a rák) oltót és avval fújkáld a tengelyt
főtengelyre eddig mindig úgy tettem csapágyat hogy előtte betettem a mélyhűtőbe, csapágy meg kézmeleg volt
utánna csapágyastul ment a hűtőbe majd a blokk ment ki a napra/kályha elé
eddig mindig jó lett
motor elejét lehet nehezebb betenni a hűtőbe
Hát azóta már mentem vele egypár km-t, nem kékült meg a felrakáskor csak lecsúszott a tengelyről. Körbevágóztam a tengelyt aztán így már megszorult rajta. A hátsó keréknél két részből áll a tengelyem és ez a fix ami csapágyazott.
Szia! a hőlégsugár melegitést pár évtizeddel ezelőtt mértük nem lehet kontrollálni 800 C-t is mértünk . OLAJ + ssütő , vagy hőfokbeoszt. rezsó.A hátsó kerekednél csapágyragasztó, nem a melegítéstől lötyög.Loktite pldul.Meg azon a fordulaton nincs baj.
Igazad van. Az a magas fordulat ami egy kormánynyak csapágy esetén előfordulhat,nagy kárt nem okoz az illesztési hézag 0,001 mm-es változása.A baj előidézése meg a szárazjeges lehűtésnél is előfordulhat pl:repedés, ami veszélyesebb szerintem mint az előbbi. Megyek motorozni.
A főtengely a kritikus mindíg, a nagy hő és a magas fordulatszám miatt. A kerékcsapágy nincs ekkora terhelésnek kitéve. De most, hogy ezt megtudtad, úgyse fogsz már vele nyugodtan motorozni. Meg nem is egy nagy összeg..
Akkor "öröm és bódottsá". Csak a csapágy eredeti illesztései már nem lesznek ugyanazok.
A másik része, hogy nem is indokolt, hiszen a túlfedéses illesztés már 100C-os csapágynál is létrejön. Ha meg ez kevés, akkor le lehet hűteni a csapágyházat, vagy a tengelyt. Ennél nagyobb túlfedés nem indokolt, nagy feszültséget adna a csapágynak és a vele kapcsolódó alkatrészeknek is.
A gyógyszereknél sem mindenkinek jön ki minden mellékhatás, de ha egyszer is kijön, az már baj. Ha lehet, márpedig itt lehet, ne
idézzünk elő a csapágyakban átváltozásokat.A baj elég ha egyszer megtörténik!
Na most már motorozzunk egy kicsit!
Az én tanulmányaim szerint meg a kristályszerkezet átalakulás 220 C fokon kezdődik. A sült húst is 180 fokos sütőben szoktam sütni. Nézzetek utána . mert jobb helyen 120 C fok a víz hőfoka nyomás alatt, mondjuk hűtővíz.
Idézet egy csapágyakról szóló tankönyvből:
Gördülőcsapágyak 120 °C fölé nem hevíthetők. A csapágyak felmelegítésénél forró olajat alkalmaznak, olymódon, hogy abba a csapágyat bemerítik. A csapágyak hőmérséklete nem lépheti túl a 120 °C hőmérsékletet, ellenkező esetben az anyag szövetszerkezetében átalakulások következnek be, méreteltérésekkel kell számolnunk. Ezért a csapágyakat tilos közvetlen fűtőelemmel történő érintkezésnek kitenni. Az olajteknőben is általánosan rácsos rost kerül elhelyezésre és azon fekszik fel a felmelegítendő gördülőcsapágy.
ha megyünk pár km utánna alig füstöl
túl magas a szint és sokat kap?
vagy egyéb hiba?
főtengelyre eddig mindig úgy tettem csapágyat hogy előtte betettem a mélyhűtőbe, csapágy meg kézmeleg volt
utánna csapágyastul ment a hűtőbe majd a blokk ment ki a napra/kályha elé
eddig mindig jó lett
motor elejét lehet nehezebb betenni a hűtőbe
Az lenne a kérdésem, hogy ez a csapágya hátsó keréknél van, akkor ezt cseréljem ki, újra vagy hagyjam?
Megköszönném a választ.
A másik része, hogy nem is indokolt, hiszen a túlfedéses illesztés már 100C-os csapágynál is létrejön. Ha meg ez kevés, akkor le lehet hűteni a csapágyházat, vagy a tengelyt. Ennél nagyobb túlfedés nem indokolt, nagy feszültséget adna a csapágynak és a vele kapcsolódó alkatrészeknek is.
A gyógyszereknél sem mindenkinek jön ki minden mellékhatás, de ha egyszer is kijön, az már baj. Ha lehet, márpedig itt lehet, ne
idézzünk elő a csapágyakban átváltozásokat.A baj elég ha egyszer megtörténik!
Na most már motorozzunk egy kicsit!
Akkor ezért lötyöghet a csapágy , amit hőléglégsugárral melegítettünk fel?
Gördülőcsapágyak 120 °C fölé nem hevíthetők. A csapágyak felmelegítésénél forró olajat alkalmaznak, olymódon, hogy abba a csapágyat bemerítik. A csapágyak hőmérséklete nem lépheti túl a 120 °C hőmérsékletet, ellenkező esetben az anyag szövetszerkezetében átalakulások következnek be, méreteltérésekkel kell számolnunk. Ezért a csapágyakat tilos közvetlen fűtőelemmel történő érintkezésnek kitenni. Az olajteknőben is általánosan rácsos rost kerül elhelyezésre és azon fekszik fel a felmelegítendő gördülőcsapágy.