Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Köcce! Mikor lesz ez a motorshow? Olyan rég voltam már ilyen rendezvényen, hogy már abban sem vagyok biztos, hogy a Yamaha még gyárt motorkerékpárokat!
Csináltam egy párat, hátha...
Igen, befolyásolja, de a hidegindító renszer (szivató) fúvókái is el lehetnek tömődve.
És szelephézag probléma is lehet, de erre a típusra nem jellemző.
Sziasztok !

FZS -600- hoz keresek Műszaki könyvet , szerelési útmutatókat !
Segítségeteket előre is köszönöm :
sziasztok.

Akinek van cbr1000f 87körüli az szóljon. lenne egy-két kérdésem, kérésem. előre is köszi
A mérőműszer belsejében egy rugó van, aminek a karakterisztikáját kell változtatni. A fő beállító csavarral lenullázod, tehát a tápnyomáshoz igazítod a mutató nulla értékét, aztán a kalibráló csavarral a rugó meredekségét változtatod meg.
A Te műszered másképp működik! Ha fix nyomással dolgozol, akkor nincs szükség kalibrálásra. Ha teljesen kinyitod, akkor a veszteség 100%, ha teljesen zárod, akkor 0%. Ezt skálázd be egyenlő részre - feltéve, hogy a műszered lineáris karaktgerisztikájú. Egyszerűen arra ügyelj, hogy a bevezetett 2 bar nagyon pontos maradjon, még akkor is, ha 100% a veszteség. Ekkor a 2 bar és a másik oldal különbsége megadja a veszteséget.
%-ban nem sok értelme van kifejezni egyébként a veszteséget, mert egy ETZ léghűtéssen még teljesen új állapotában is nagyobb veszteséget mutat, mint egy soros 4-es 600-as! Itt inkább egy motoron belüli eltérések a mérvadóak. Ha értékelsz, mindíg az adott motor tulajdonságaihoz kell.
Visszatérve a műszeredhez, a % megadásánál sokkal fontosabb, hogy egy nagyon nagy tartállyal fixen tartsd a 2 bárt.
Remélem tudtam segíteni a kérdésedben!
Ha gondolod és ki tudsz jönni a MotoShow-ra, akkor ott megmutatom a műszerünket élőben is.
Vagy esetleg az ábra hibás, és azért beszélek hülyeségeket?
Na most akkor a képen látható "etalon fúvóka" az gyakorlatilag a kalibrálócsavart jelképezi? Mert akkor az gondolom egy állítható áteresztőszelep lenne, amivel beállítható az átáramló levegő mennyisége. Jól gondolom? Vagy hülyeséget beszélek, és még túl is bonyolítom?
Egyébként a mérés az világos, csak a műszer legyártása nem teljesen az még! (Remélem sikerült magam kimosdatni!)
Na, kezdem érteni! Akkor engem ezek szerint jobban érdekel a kalibrálófúvóka mérete! Dobok én is egy pikcsört, ami alapján meg akarom buherálni a szerkentyűmet!
Helló!VFR400 ról van szó hidegen nehezen indul, mi lehet a baj?karbi szinkron befolyásolhatya az indulást hidegen?Melegen nincs gond minden gombnyomásra indul.A választ köszönöm.
Idézet a diagnosztika könyvből:
A mérés lényege a következő
Vegyünk egy nyomásmérő műszert, és egy nyomáscsökkentő közbeiktatásával csatlakoztassuk a műhely sűrített levegő hálózatára! Mérjük meg az így kialakult nyomást, majd a levegőt vezessük be a mérendő hengerbe! Ezek után ismét mérjük meg a nyomást! Ha a henger nem zár tökéletesen, akkor a másodszor mért nyomás természetesen kisebb lesz, mint az első. Ez mindig így lesz, hiszen a henger és a dugattyú között, a gyűrűk hézagain még tökéletes motornál is van bizonyos tömítetlenség. A két nyomás hányadosa közvetlenül megadja a henger tömítetlenségének fokát.

Bosch EFAW 210 A nyomásveszteségmérő és részei
ahol:
1 nyomásmérő,
2 nyomásszabályzó,
3 rendszercsatlakozó,
4 kalibráló fúvóka,
5 holtpontmérő.
III.2.3.1. A mérés lényege a következő
Vegyünk egy nyomásmérő műszert, és egy nyomáscsökkentő közbeiktatásával csatlakoztassuk a műhely sűrített levegő hálózatára! Mérjük meg az így kialakult nyomást, majd a levegőt vezessük be a mérendő hengerbe! Ezek után ismét mérjük meg a nyomást! Ha a henger nem zár tökéletesen, akkor a másodszor mért nyomás természetesen kisebb lesz, mint az első. Ez mindig így lesz, hiszen a henger és a dugattyú között, a gyűrűk hézagain még tökéletes motornál is van bizonyos tömítetlenség. A két nyomás hányadosa közvetlenül megadja a henger tömítetlenségének fokát, mert:


ahol:

: a levegő sűrűsége,
A: a nyomáscsökkentő áramlási keresztmetszete,
a: a nyomáscsökkentő áramlásiellenállás-tényezője,
: a veszteségként távozó levegő térfogata.

Mivel a K tényező és a nyomáscsökkentő a ellenállás-tényezője is gyakorlatilag állandó, nem nehéz belátni, hogy a nyomáscsökkenés a tömítetlenségeken elszökő levegő mennyiségétől függ.



III.9. ábra
Bosch EFAW 210 A nyomásveszteségmérő és részei
ahol:
1 nyomásmérő,
2 nyomásszabályzó,
3 rendszercsatlakozó,
4 kalibráló fúvóka,
5 holtpontmérő.

A gyakorlati mérés ennél természetesen lényegesen egyszerűbb.
1. Melegítsük be a motort az üzemi hőmérsékletre.
2. A mérőberendezést csatlakoztassuk a hálózati levegőrendszerhez. Mivel a gyorscsatlakozó ilyenkor zárt, a mérőórának 0 nyomásveszteséget (tehát, tökéletes tömítettséget) kell mutatnia. Ha nem így van, akkor a nyomásszabályzó segítségével korrigáljuk a mutató állását 0-ra.
3. Csatlakoztassuk a műszerhez a kalibráló fúvókát. Ennek a furatát a berendezés gyártói úgy választották meg, hogy ekkor a mutatónak 23% nyomásveszteséget kell mutatnia. Ellenkező esetben a műszer oldalán lévő kalibráló csavar segítségével hitelesítsük a műszert.
Nagyon lényeges, hogy a hitelesítést minden egyes mérés előtt végezzük el, mert a műszerek mérési karakterisztikája a tápnyomás függvényében változik. Magyarán, ha két henger mérése közben megváltozik a levegőrendszer tápnyomása, akkor a második henger vizsgálata már hamis eredményt fog adni.
4. A vizsgálandó hengerből szereljük ki a gyújtógyertyát.
5. A holtpontmérő tömítőkúpját belenyomjuk a sűrítés végén lévő, vizsgálandó henger gyertyafuratába.
6. A holtpontmérő segítségével keressük meg a felső holtpontot, majd ebben a helyzetben rögzítsük a főtengelyt.
Az utóbbi momentum nagyon lényeges, mert bár a reduktorral csökkentettük a hálózati levegőnyomást, de a mérőnyomás még mindig elég jelentős ahhoz, hogy igen nagy erővel átforgassa a forgattyúművet.
7. Az összekötő csövet szereljük be a gyújtógyertya helyére. A különböző gyertyamenetekhez használjuk az átalakító adaptereket.
8. A kalibráló fúvóka helyére csatlakoztassuk az összekötő csövet, majd olvassuk le a nyomásveszteséget és értékeljük a henger állapotát.
Kíváncsi vagyok, hogy a gixernél is ez okozza-e!
Na? Mekkukk?
Kösz rendben megnézem a sapkát, amugy nincs füstös szaga...!
Hali!
Keresek valakit aki Baranya megyében csinál karbiszinkron beálíítást
A víznek füstös szaga van?
Víz, vagy fagyálló folyadék? Mert ugye nem mindegy!
Ja, és a gépelési hibákat nézd el nekem! Erőteljesen fejlődök visszafelé!
Vizygáld meg a hűtősapka szelepét, hogy tartja-e a nyomást! Lehet hogy hulla szegényke! Kb 1-1,2 bar nyomásnál kellene neki nyitni. Ha nagyon nem tartja a nyomást, akkor a motor leállításakor még a víz is hallhatóan rotyog a hendernél! Próba cseresznye!
Sziasztok!
Lenne egy kérdésem!
Mért van az hogy a tágulási tartálybol a túlfolyon folyik a vizem, és nem csak a szint közé esik le, hanem alá is megy, és rá kell töltenem...?!
Amugy ez egy gsxr 600-as!
De nem forr a viz, ugyhogy sztem nem hengerfejes...!?
Vki uj ötlet?Kösz
Egyébként más segítségét is szivesen elfogadom, ha van aki ért hozzá!
Üdv mami.hu! Tudnál nekem segíteni egy nyomásveszteség-mérő barkácsolásában? Az érdekelne, hogy mekkora etalonfúvóka kellene bele, ha 2 bar nyomáson akarom használni?
köszi a tanácsot
Sziasztok! Tudna valaki segíteni? A karbimmal szenvedek még mindig. 70es malossi vashenger 21es dellorto karbi. Kicsit nagy sajna, de nincs más, és nem szeretném hogy benzinre menjen a gatyám. Most dús a kevrék neki, elég sokat fogyaszt nagy fordulaton. Hogy kellene ideálisan beállítani? Most 94es a főfúvókám. Minek az állításával tudom korrigálni a fogyasztást? És ekkora karbihoz elkellhet egy sportlégszűrő? A sulybertűt milyen helyzetbe célszerű helyezni? köszönöm a válaszokat.
Ha jó lenne egyből indulna!
A karburátornak nagyon sok köze van hozzá! Azzal tudod a levegő üzemanyam menyiséget szabályozni. Ha nem jó elszegényedik a keverék és megakad. Az olaj folyás valószínű tömítés probléma lehet! Így azért ezt elég nehéz megmondani.... Sok sikert.