aki kiváncsi hamar megöregszik ....ebben a motorban az az érdekes hogy a főtengely visszafele forog a beömlőnyílást a főtengely nyitja ráadásul az ablakok a hengeren kicsit el vannak forgatva meg a dugattyúszoknyakivágások a cspszeg tengelyéhez képest el vannak tolva ennyiben különbözik .... itt valami figurázást kell csinálni új dugó beszerelésénél ez mondjuk nem típushiba esetleg szívás ...
meg fogom oldani mert muszály.... igen tipushiba mert ennél a tipusu motornal szokott rendszeresen ez előfordulni mivelhogy ennek a kialakitasa kicsit különbözik a megszokottól..... ha már láttál ilyet széjjelszedve valószinüleg tudod ha nem akkor meg kár részletezzem.....
ha már egy dugattyú megragadását típushibának tartod,akkor felteszem a kérdést;hogy szerinted egy típushibát hogyan javítanak ki?(ha érdekelnének az alapvető és általános tudnivalók,szerintem már magadtól is meg tudtad volna oldani a problémát)
464 ccm,10w-s olaj.a zárt v. nyitott patronos kifejezésről még nem hallottam,ezért valószínűsítem,hogy a tied még nem ilyen.nem tudom mit értenek alatta(lehet hogy tényleg vmi újítás).nem vagyok mindenből napra kész,de majd utánajárok(kíváncsivá tettél).
igen ha úgy vesszük a kétütemű motorok mind egyformán működnek de itt egy kifejezetten tipus problémáról van szó amiben kissé elragadtam tisztában vagyok a gépek összerakásával mivel már közel 50 robogóban cseréltem dugót és fúrattam meg gépmühelyben ezért nem igazán érdekel az alapvető és általános tudnivaló de remélem ezért nem húzod fel az orrod
én is bele estem hasonlo esetbe igy szét szettem vissza a boltba és -------------vettem egy másikat- --------------sajnos azt nem vette vissza -de valaki pont furatott és igy fel ajáltam- tehát hiába tudunk sz- alkat részeket is valaki csinálja ---ront vagy el mér----
Régen jó volt az is....nekem, francot sem érdekelt, hogy 1-2 ló hiányzik majd, csak menjen. Mikor először újíttattam fel első P10-emet akkor mire a Bosnyák tértől a Deák térig eljutottam 7-szer szorult meg. később egyre tovább bírta, de mikor eladtam pár hónap múlva még mindíg szorulóképes volt.
elismerem,tényleg hülye vagyok.de csak azért mert segíteni akartam.remélem a tőlem okosabbak meg sem próbálnak majd tanácsot adni neked,mert annak a pár piaggio típusnak is ugyanaz a működési elve mint az összes többi belső égésű motornak.
Azért szerintem ezt a dugattyú csiszolást kézben nem kellene erőltetni, mert azt soha nem tudod megcsinálni egyenletesre. Ha kicsi az illesztés akkor leveszed a hengert meg a dugót és elviszed egy gépműhelybe ahol meghónolják a hengert ha nem elég az illesztés. Mindíg kell a dugó is a hónoláshoz, mert nincs 2 egyforma dugattyú a világon.
a dugó jó minőség az illesztés szokásos minden robogónál ilyen az illesztés de csak ennél a csökött motorú seggbosszantónál vannak problémák ....és ez nem az első .... arra lennék kiváncsi hogy valaki aki okosabb a piaggio ciao grillo si stb szerelésében mit tanácsol ?
szia.igen valószínű,hogy az illesztés sikerült szorosabbra,de én azért még a kenését is megnézném.(hűtéssel ilyen időben nem hiszem hogy gond lenne)én szoktam javasolni,hogy az első két tank benzinhez még adjunk egy-egy kupak olajat,és a bejáratás váltakozó fordulatszámon történjen(kis gázfröccsökkel is célszerű átöblögetni a hengert)
Ezt régen a vashengeresek(Pannóniák, Jawa-Czetka) sűrün eljátszották az utángyártott dugókkal. Nincs más ellenszer mint szétszedni és a dugót finom polírpapírral körbecsiszolni. Rossz anyagból van a dugó, túl sokat tágul vagy az illesztés kicsi ahogy írtad. Lehet, hogy a gyűrük sem jók. Ilyen is volt régen. Mostanában ilyet nem láttam, de ha gépműhely adott mindent akkor talán bele lehet szaladni ebbe.
okés,várom...
és olvastam még hogy e fordított teleszkópoknak kétféle változatuk van, nyitott és zárt patronos vagy mi. A zártban talán két olajtér van.... nemtudod hogy az enyém milyen lehet? Vagy ez a zárt izé már ezeknél az új fejlesztésű teleszkópoknál jellemző?
Kis segítséget kérnék tőletek.
Van egy olyan sisakom, amin gyorszáras csat van és ki szeretném cserélni dupla D gyűrűsre.
Ha vki tud egy olyan helyet, ahol vehetnék ilyet, vagy van egy olyan sisakja ami tönkrement , de a D-gyűrűs része(a két pánt és a gyűrűk) ép maradt, szóljon lsz! Köszi
Sziasztok.. A következő lenne a kérdésem bemelegedés után megszorul a piaggió pedálos moped , és a bejáratás elnyúlik a végtelenségig .....az illesztés túl szoros vagy mi a túró......(konkrétumot ha tud valaki mondani aki már csinált ilyet , robogót meg mopedet csináltam már párat és eddig csak ez a gyönyürű tipus cseszik ki velem lehet ciao , si , grillo , stb stb )
azzal a légszűrővel csak az a baj,hogy eléggé nyitott,és ha nem kapja meg a kellő gondoskodást,nem szűri meg a beszívott levegőt.az pedig elintézi a hengert,pláne ha földes úton használják.én azért megnézném még azt a karbit,hogy biztosan ki lehessen zárni a hibaforrások közül.
hello!van egy endurom egy 50ccm-es és semmi probléma vele csupán annyi hogy az erő csak aludni jár bele:S:S
tudom ne várjak sokat 50 ccm től de ez még ahhoz is kevés amit produkál!
uj karbit kapott de semmi se változott!a sibert is beállitottam na erre reagált de nem vagyok elájulva tőle!és a membránjával nincs rendbe valami sztem!ha valaki tudna nekem segiteni h mi lehet a baja az vegyen már fel msn-re!
címem:tevevese@hotmail.com
jó lenne kompressziót mérni előbb,mert ha a mért érték elfogadható,akkor szív a motor,csak nem a karburátoron keresztül.ebben az esetben ajánlatos kicserélni a főtengely-szimmeringet.de ha nincs meg a megfelelő sűrítési végnyomás,akkor sajnos a henger kopott,amit a szimmering csere nem old meg.bár hengerfelújítás után is ajánlatos kicserélni őket,mert a forgattyús házban a megnövekedett nyomás könnyen kilökheti a régi szimmeringeket.a szívató működik?az a "sport" légszűrő mióta van a karbin?
Ma mostam ki a tankot oxálsavval, igaz kevesebb volt mint amennyi kellett volna....csak ajánlani tudom ilyen rozsdákhoz, hihetetlen, tényleg csak a rozsdát távolítja el, olyan a tank mintha nem is lett volna rozsdás. Viszont a marék anyát kihagyhattam volna, asszem annak egy része benne is marad egy mágnessel együtt
Flexxel ( meg fúróval is ) amúgy is óvatosan nehogy túlmelegedjen az a csavar és megégesse az idomot. Nem hinném, hogy túl erősen meg van húzva. Esetleg egy erős ragasztóval ráragasztasz valamit, aminek van fogása?
és olvastam még hogy e fordított teleszkópoknak kétféle változatuk van, nyitott és zárt patronos vagy mi. A zártban talán két olajtér van.... nemtudod hogy az enyém milyen lehet? Vagy ez a zárt izé már ezeknél az új fejlesztésű teleszkópoknál jellemző?
Kis segítséget kérnék tőletek.
Van egy olyan sisakom, amin gyorszáras csat van és ki szeretném cserélni dupla D gyűrűsre.
Ha vki tud egy olyan helyet, ahol vehetnék ilyet, vagy van egy olyan sisakja ami tönkrement , de a D-gyűrűs része(a két pánt és a gyűrűk) ép maradt, szóljon lsz! Köszi
tudom ne várjak sokat 50 ccm től de ez még ahhoz is kevés amit produkál!
uj karbit kapott de semmi se változott!a sibert is beállitottam na erre reagált de nem vagyok elájulva tőle!és a membránjával nincs rendbe valami sztem!ha valaki tudna nekem segiteni h mi lehet a baja az vegyen már fel msn-re!
címem:tevevese@hotmail.com
Próbáltad már u.n tőcsavar kiszedővel?
megfúrod a csavar fejét és a kiszedőt beletekered ami ellentétes menettel kúposan megy bele a furatba.