szia.egy megfelelő kompresszióval rendelkező motor hengerébe nem kell hidegindítót fújni ahhoz hogy elinduljon,mert van akkora szívóhatása a karbi felé,hogy át tudja szívni a benzint az általam már említett Z biztonsági szinten(ez az úszóházban lévő tüzelőanyag teteje,és a kehelycső kilépő éle közti távolság).ezért írtam első lépésnek a karbi beállítását,ami nem egyezik meg a tisztítással!(addig nincs is értelme a kompresszióval foglalkozni)ebben is tudok segíteni.megtörtént már a karbi beállítása?igen vagy nem,ha igen pontosan mi is volt az.ezekre az infókra lenne szükségem,hogy segíteni tudjak neked és a motorodnak.köszi.
szia.a szétszerelésükben nincs különbség.csak a csillapító felépítése más egy kicsit.arra a kis alumínium pohárra viszont figyelj,ami a csillapító(amit ki tudsz venni miután az alsó imbusz csavart kitekerted) alján van,mert az vagy feltapad a csillapítóra(és könnyen le is tud esni onnan),vagy a teló belsejében marad,de nem abban a helyzetben mint ahogy kellene.
csá a kompresszioval noncs baj .mert ha hideginditót fujsz bele ugy rugod be akkor utána megy megálás nélkül,utána már beszivja csak mikor anélkül rugdosom nemindul.
már sikerült szétszednem jobban,megtaláltam az alján lévő imbuszt és így szét is jött rendesen...de szükségem lenne egy kis segítségre!
ez a teleszkóp egy fordított kayaba teleszkóp,de még elég elavult,mert az előfeszítésen kívül semmi más nem állítható rajta!
Ezen csak megnéztem hogy néz ki a belseje,miként lehet szétszedni!
De van egy másik fordított teleszkópom(kayaba) ami jelenleg a motorom alatt van, de az már teljesen állítható(előfeszítés, nyomófokozat,húzófokozat).
Arra lennék kíváncsi hogy azt is így kell-e szétszedni, vagy ott már a nyomófokozat állítás miatt bonyolultabb?
(mert amelyik a képen van, azt csak fent kicsavartam egy 30-as kulccsal, meg lent egy 10-es imbusszal és szét is jött)
szia gyuri2009.igen,én is a karbival kezdeném a dolgot.de ha ott minden rendben van,akkor mérnék egy kompressziót,hogy a hengerben van-e elég szufla ahhoz,hogy át tudja szívni a "Z-biztonsági szinten" a tüzelőanyagot.ha ez az érték is megfelelő,akkor valószínű ,hogy tömítetlenségi problémák vannak(nem csak a karbin keresztül jut levegő a hengerbe),amit a karbi felfogatásánál,de valószínűbb hogy a generátor felőli főtengely-szimmeringnél kell keresni(mivel a gyertya száraz).de ennek a cseréjéhez sem kell szétkapni a blokkot.
szia.hitman jól látja a dolgot,de én megvizsgálnám azt is hogy mi okozta ezt a problémát,mert ha normál használat mellett jött elő ez a hiba,akkor a fogaskerék-pár cserével nem szüntetjük meg a hiba forrását.meg kellene vizsgálni a váltó többi részét is mert lehet hogy egy rossz léptetővilla,vagy hézagolási probléma,vagy más kopott alkatrész váltotta ki a hibát.írj bátran ha tudok segítek.
szia joe01!ha csak olajat szeretnél cserélni a telóban,és a használt olaj nem iszapos,akkor azt így is meg tudod tenni.ha mégis szét akarnád szedni,akkor írj,és elmondom részletesen hogy mit kell ahhoz tenned.
Bór szivó tömlő meg darázs leválasztó háló már fel se tünik senkinek....
Pedig lehet az a levegőcsavar geometriáját tekintve megegyezik a gyárijéval de erre elég kicsi az esély ismerve a hazai szagembereket.
karburátorban az uszószinten kell változtatnod, emeld fentebb a benzinszintet, az uszóházban van egy "felöntés" egy fal , azt éppen lepje el... elméletileg akkor jó lesz, nekem legalábbis a régmultrol igy rémlik.
Üdv!
Segiség kellene.ETZ 150 esem nem indul,mert nemkap benzint és száraz a gyertyája.pedig szikra van és ha a hengerbe nyomok benzint akkor egyből elrobantja.de utána megáll mert nemtud beszivni többet magátol pedig karbi nincs eltömödeve seholse.valami benzinszintet kellene álitani elvileg de nemtudom merre v.hogyan fejjebb vagy lejjeb-e.fuvokák ujak. valaki?
Elegendő szétszedni az elsőteleszkópot a képen látható módon hogy kimossam és új olajat tölthessek bele vagy még jobban szét kell kani?
(ha igen hogy,mert nem tudtam rájönni hogy lehet ennél jobban szétszedni)
Nekem most is indul a gép ha szivató rajta és húzok neki gázt..ez valami előnyt jelent?:S Továbbá be lehet vinni így a lábán szerelőhöz vagy ne kockáztassak mert árthat neki a dolog?
Halihó Ronaldo 21
Ilyen problémákkal álltam le ősszel.Alapjárat mászkált,hol volt hol nem.Volt amikor 3 hengerezett.Karbi széjjel,két membrán szét volt szakadva,tettem bele négy újat.
Szinkronozni akartam,de minusz tiz alatt nem indult be. még a szelephézagot kell megnéznem,csak elég hideg van még hideg garázsban szerelni.
hali!
Tudna nekem vki segiteni abban hogy egy kipufogó dob kb hány fokra melegszik fel..(suzuki gsxr 600)
Mert karbont akarok rakni rá, és nem tudom h mennyit birna a ragaszto és hogy esetleg a lakkot is birná-e?!
Kösz
Nekem is ilyen gépem van csak 92-es, de ugy tudom ezeket vagy 8 évig nem módosították szóval ugyan az az összes porcikája...neked mikor ment a gép akkor volt olyan hogy csak 3 hengerezett a gép? Mert nekem beindul megy is ugy ahogy...de nincs alapjárat és nagyo csúnya hangja van így...hallottam már hogy karbi is lehet a problémája...neked nincs erről valami tapasztalatod? Kb. 2 oldallal ezelőtt leírtam a problémámat...ha van valami ötleted mi lehet szivesen várom...továbbá ha debrecen közeli vagy akkor ha tudsz egy jó szerelőt azt is szivesen venném..:)
Üdv!
Motorépítésnél tartok,és nem tudom eldönteni hogy Jawa 350es blokkot,vagy egy 250-es Etz-t rakjak a vázba.
Tudnátok ebben segíteni hogy melyik a jobb?
Elvileg cross lessz majd a motor,aztán ki tudja milyen torzszüleménnyé válik
már sikerült szétszednem jobban,megtaláltam az alján lévő imbuszt és így szét is jött rendesen...de szükségem lenne egy kis segítségre!
ez a teleszkóp egy fordított kayaba teleszkóp,de még elég elavult,mert az előfeszítésen kívül semmi más nem állítható rajta!
Ezen csak megnéztem hogy néz ki a belseje,miként lehet szétszedni!
De van egy másik fordított teleszkópom(kayaba) ami jelenleg a motorom alatt van, de az már teljesen állítható(előfeszítés, nyomófokozat,húzófokozat).
Arra lennék kíváncsi hogy azt is így kell-e szétszedni, vagy ott már a nyomófokozat állítás miatt bonyolultabb?
(mert amelyik a képen van, azt csak fent kicsavartam egy 30-as kulccsal, meg lent egy 10-es imbusszal és szét is jött)
Köszi a választ előre is!
Pedig lehet az a levegőcsavar geometriáját tekintve megegyezik a gyárijéval de erre elég kicsi az esély ismerve a hazai szagembereket.
Segiség kellene.ETZ 150 esem nem indul,mert nemkap benzint és száraz a gyertyája.pedig szikra van és ha a hengerbe nyomok benzint akkor egyből elrobantja.de utána megáll mert nemtud beszivni többet magátol pedig karbi nincs eltömödeve seholse.valami benzinszintet kellene álitani elvileg de nemtudom merre v.hogyan fejjebb vagy lejjeb-e.fuvokák ujak. valaki?
Elegendő szétszedni az elsőteleszkópot a képen látható módon hogy kimossam és új olajat tölthessek bele vagy még jobban szét kell kani?
(ha igen hogy,mert nem tudtam rájönni hogy lehet ennél jobban szétszedni)
Ez már felsorolva is elég soknak tűnik:S Mibe fájt ez neked eddig? Hol szerezted be hozzá a cuccokat?
Ilyen problémákkal álltam le ősszel.Alapjárat mászkált,hol volt hol nem.Volt amikor 3 hengerezett.Karbi széjjel,két membrán szét volt szakadva,tettem bele négy újat.
Szinkronozni akartam,de minusz tiz alatt nem indult be. még a szelephézagot kell megnéznem,csak elég hideg van még hideg garázsban szerelni.
hali!
Mert karbont akarok rakni rá, és nem tudom h mennyit birna a ragaszto és hogy esetleg a lakkot is birná-e?!
Kösz
Nekem is ilyen gépem van csak 92-es, de ugy tudom ezeket vagy 8 évig nem módosították szóval ugyan az az összes porcikája...neked mikor ment a gép akkor volt olyan hogy csak 3 hengerezett a gép? Mert nekem beindul megy is ugy ahogy...de nincs alapjárat és nagyo csúnya hangja van így...hallottam már hogy karbi is lehet a problémája...neked nincs erről valami tapasztalatod? Kb. 2 oldallal ezelőtt leírtam a problémámat...ha van valami ötleted mi lehet szivesen várom...továbbá ha debrecen közeli vagy akkor ha tudsz egy jó szerelőt azt is szivesen venném..:)
Köszi előre is...
üdv. ronaldo21
Amúgy én is a Tz blokk mellett voksoltam,csak azért megkérdezek 1-2 szakértőt
Motorépítésnél tartok,és nem tudom eldönteni hogy Jawa 350es blokkot,vagy egy 250-es Etz-t rakjak a vázba.
Tudnátok ebben segíteni hogy melyik a jobb?
Elvileg cross lessz majd a motor,aztán ki tudja milyen torzszüleménnyé válik