Stefanno01-ne k!
SAjna az alu nem jó! Estleg még az ezüst acél lemez lenne jó , de avval nagyón nehéz bánni. Kollégáknak üzenem nem a Bévén tanultam , hanem 44éve azalaegerszegi Ganz Mávagnál mint gépszerelö végeztem ,majd Németországban még 4évig tanultam és ott kint dolgoztam Éberszwaldéban ,majd itthon tmként a Zala Butorgyárban 27 évig /itt mindent meg kellet csinálni ,magad uram ha más nincs elvén/ ugye ez már mond valamit .Zárakat is meg kellett javítani mert hiszen a gépeken is voltak zárak és a kulcsokkal itt is volt elég baj.
Tisztában vagyok azzal aki még nem csinált ilyet az elöször probálkozzon egy hulladékot elsöre kinyítani.
Tisztelettel IKREK
Szeva!
A tányérrugót úgy lehet megvizsgálni, hogy egy sík felületre leteszed, mint egy pofára ejtett tányért, és egy tolómérővel megméred a magasságát! 2,9mm-nél kell cserélni!
A lemeztárcsák deformációját nem látni! Azt is le kell tenni egy sík felületre (értek ezalatt egy síkköszörült vaslapot, nem a konyhaasztalt), és megnézni, hogy teljes felületen felfekszik-e! 0,1mm lehet a deformációja, ha egy 1tizedes hézagmérőt, bármelyik irányból alá tudsz tolni, akkor kuka! Egyébként ez valószínű, mert ahogy írtad, egy-két kisebb helyen megégett, és pont a nagy hőterheléstől deformálódik! Nem javítható, ha deformált, akkor bizony csere.
A lemeztárcsák vastagsága: 1,589 +/- 0,012mm
A kopó lamella vastagsága: 2,92 - 3,08mm
Kösz a hozzászolásokat!
Zikzakk, a tányérrugó feszítését hogy lehet megvizsgálni, hogy jo vagy már nem...?
Deformálást nem vettem észre, de akopotságot akkor megmérem mikrométerrel.....
És még 1 kérdés, ha a fém lamella nincs eldeformálodva, se kopfa se semmi, csak egy két kisebb helyen megégett, lehet vele még mit kezdeni(pl. megcsiszolni egy kicsit), vagy akkor az is cserés...?
előre leszögezem nem kötekedésből írom (mivel nekem sincs meg a kormányzárkulcs)
elég sok zárat szétszedtem már (xt kormányzárat még nem de ahogy nézegettem az is olyan mint a többi)
a kulcs "recéi" 2 különböző hosszú réz hengerecskét tol lefelé és helyes "rece" álláskor a 2 réz henger közti rés pont ott van ahol a zár belső (kör metszetű) része elfordul
tehát ha a "rece" kisebb vagy nagyobb akkor egyik réz hengerecske pont ott útban lesz az elfordításkor
ezért az általam ismert záraknál bátran állíthatom hogy ez a bedugós megjelölős dolog nem célravezető
xt600nál a kormányzárkulcs 5 recés 4 féle magassággal (esetleg 5 ha van olyan magasság mint a nyers)
lehet próbálgatni nem olyan sok variáció van
Sziasztok!
Kisebb javítások elvégzését vállalom helyszínen. Budapesten és a környékén. Olajcsere, fékfolyadék csere, teleszkóp szimering csere, fékbetét csere, kuplung lamella csere, légszűrő csere, elektromos javítások, karburátor tisztítás és szinkron beállítás... stb. A javításhoz szükséges anyagokat (fékbetét, olaj, szűrők...stb) igény szerint beszerzem. A szereléshez minden szükségeset magammal hozok. Tel: 06705257521
Köszi mindenkinek a segítséget!
Ez nagyon jól hangzik, majd próbálkozom. Sajnos Zalaegerszeg nekem nagyon messze van, fejér megyében lakom Abán. Remélem menni fog. Esetleg ha réz nem lesz elsőre az alu jó szerinted? Az tuti van itthon 0,4-es, legalábbis mintha láttam volna.
köszi még 1x mindenkinek!
Stefan01 -nek !
HA még nem furtad ki a zárat akko megpOrálok igy távolbol tippet adni, illetve segíteni .
Szerezz egy 0,4 tizedes rézlemezt ,melyet a kulcs formátumára kidogozod ,az iveket belehajtod majd avégét levágod háromszögvégüre ,miután ezt megcsinátad ,kend be a kulcs nyitó részét krétaporral egyformán mindkét oldalát ,majd bedugod a zárba és finoman megprobálod fordítani/ TILOS ELFORDÍTANI TELJESEN, CSAK ÉPP ANNYIRA HOGY MEGJELÖLD A KIVÁGÁS HELYÉT AHÁROMSZÖGEK KÖZEPÉT ÉS MAGASSÁGÁT/ . Mindezt egy körömolloval és egy laposfogoval kell megcsinálni és többször probálkozni .Ha sikerül kinyitani ugy akucsmásolo akivett betét és a nyító kulcsal eredeti kulcsot csinál . Remélem tudtam segíteni ha sikerült, irjál nékem ha Zalaegerszegen lennél akkor én ugyanevvel amodszerrel kinyítanám . VIgyázz bele ne törd!
TISZtelettel
IKREK
szeva!
Több oka is lehet a csúszásnak! Először is SAE 10W40-es API SF vagy SG teljesítmyényszintű olaj kell bele. Ha ilyen van benne, akkor kezdhetsz vakarózni! Mert akkor vagy a tányérrugó van elgyengülve a kuplungodban, vagy elkoptak a lamelláid, vagy pedig a lamellák deformációja túl nagy!
A lamellák kopottsága pedig általában nem látszik, csak tizedmilimétereket kophatnak és cserések!
ki kell furnod a zárat, más nem tudsz tenni... utánna talán még ujat tudsz bele rakni, passz ezt nemtom... ezt majd csak akkor látod ha már a régit kigyilkoltad
SAjna az alu nem jó! Estleg még az ezüst acél lemez lenne jó , de avval nagyón nehéz bánni. Kollégáknak üzenem nem a Bévén tanultam , hanem 44éve azalaegerszegi Ganz Mávagnál mint gépszerelö végeztem ,majd Németországban még 4évig tanultam és ott kint dolgoztam Éberszwaldéban ,majd itthon tmként a Zala Butorgyárban 27 évig /itt mindent meg kellet csinálni ,magad uram ha más nincs elvén/ ugye ez már mond valamit .Zárakat is meg kellett javítani mert hiszen a gépeken is voltak zárak és a kulcsokkal itt is volt elég baj.
Tisztában vagyok azzal aki még nem csinált ilyet az elöször probálkozzon egy hulladékot elsöre kinyítani.
Tisztelettel IKREK
A tányérrugót úgy lehet megvizsgálni, hogy egy sík felületre leteszed, mint egy pofára ejtett tányért, és egy tolómérővel megméred a magasságát! 2,9mm-nél kell cserélni!
A lemeztárcsák deformációját nem látni! Azt is le kell tenni egy sík felületre (értek ezalatt egy síkköszörült vaslapot, nem a konyhaasztalt), és megnézni, hogy teljes felületen felfekszik-e! 0,1mm lehet a deformációja, ha egy 1tizedes hézagmérőt, bármelyik irányból alá tudsz tolni, akkor kuka! Egyébként ez valószínű, mert ahogy írtad, egy-két kisebb helyen megégett, és pont a nagy hőterheléstől deformálódik! Nem javítható, ha deformált, akkor bizony csere.
A lemeztárcsák vastagsága: 1,589 +/- 0,012mm
A kopó lamella vastagsága: 2,92 - 3,08mm
Bocs de én tudom h ki is vagy valójában.....
Segítenél rájönni?
Nem Ónodi Zoli a neved ugy egészvéletlen?
Zikzakk, a tányérrugó feszítését hogy lehet megvizsgálni, hogy jo vagy már nem...?
Deformálást nem vettem észre, de akopotságot akkor megmérem mikrométerrel.....
És még 1 kérdés, ha a fém lamella nincs eldeformálodva, se kopfa se semmi, csak egy két kisebb helyen megégett, lehet vele még mit kezdeni(pl. megcsiszolni egy kicsit), vagy akkor az is cserés...?
elég sok zárat szétszedtem már (xt kormányzárat még nem de ahogy nézegettem az is olyan mint a többi)
a kulcs "recéi" 2 különböző hosszú réz hengerecskét tol lefelé és helyes "rece" álláskor a 2 réz henger közti rés pont ott van ahol a zár belső (kör metszetű) része elfordul
tehát ha a "rece" kisebb vagy nagyobb akkor egyik réz hengerecske pont ott útban lesz az elfordításkor
ezért az általam ismert záraknál bátran állíthatom hogy ez a bedugós megjelölős dolog nem célravezető
xt600nál a kormányzárkulcs 5 recés 4 féle magassággal (esetleg 5 ha van olyan magasság mint a nyers)
lehet próbálgatni nem olyan sok variáció van
Kisebb javítások elvégzését vállalom helyszínen. Budapesten és a környékén. Olajcsere, fékfolyadék csere, teleszkóp szimering csere, fékbetét csere, kuplung lamella csere, légszűrő csere, elektromos javítások, karburátor tisztítás és szinkron beállítás... stb. A javításhoz szükséges anyagokat (fékbetét, olaj, szűrők...stb) igény szerint beszerzem. A szereléshez minden szükségeset magammal hozok. Tel: 06705257521
Ez nagyon jól hangzik, majd próbálkozom. Sajnos Zalaegerszeg nekem nagyon messze van, fejér megyében lakom Abán. Remélem menni fog. Esetleg ha réz nem lesz elsőre az alu jó szerinted? Az tuti van itthon 0,4-es, legalábbis mintha láttam volna.
köszi még 1x mindenkinek!
HA még nem furtad ki a zárat akko megpOrálok igy távolbol tippet adni, illetve segíteni .
Szerezz egy 0,4 tizedes rézlemezt ,melyet a kulcs formátumára kidogozod ,az iveket belehajtod majd avégét levágod háromszögvégüre ,miután ezt megcsinátad ,kend be a kulcs nyitó részét krétaporral egyformán mindkét oldalát ,majd bedugod a zárba és finoman megprobálod fordítani/ TILOS ELFORDÍTANI TELJESEN, CSAK ÉPP ANNYIRA HOGY MEGJELÖLD A KIVÁGÁS HELYÉT AHÁROMSZÖGEK KÖZEPÉT ÉS MAGASSÁGÁT/ . Mindezt egy körömolloval és egy laposfogoval kell megcsinálni és többször probálkozni .Ha sikerül kinyitani ugy akucsmásolo akivett betét és a nyító kulcsal eredeti kulcsot csinál . Remélem tudtam segíteni ha sikerült, irjál nékem ha Zalaegerszegen lennél akkor én ugyanevvel amodszerrel kinyítanám . VIgyázz bele ne törd!
TISZtelettel
IKREK
Több oka is lehet a csúszásnak! Először is SAE 10W40-es API SF vagy SG teljesítmyényszintű olaj kell bele. Ha ilyen van benne, akkor kezdhetsz vakarózni! Mert akkor vagy a tányérrugó van elgyengülve a kuplungodban, vagy elkoptak a lamelláid, vagy pedig a lamellák deformációja túl nagy!
A lamellák kopottsága pedig általában nem látszik, csak tizedmilimétereket kophatnak és cserések!