sziasztok
Egy kis segítség kéne, Hornetem van és a markolatot szeretném a kormányról leerőszakolni. a bal oldalon még úgy ahogy ment és leszedtem de a jobb oldalon nem nagyon akarom feszegetni hátha valami hülyeséget csinálok a gázkarral, van erre valami humánus megoldás a segítséget előre is köszi
Engem egyszer elhívott egy "szerelő" hogy ugyan nézzem már meg a motorját!KLX 650 Nincs szelephézag !Pedig most Újította fel a hengerfejet! Pedig felső holtponton van és mégsincs hézag!
Hát nagyot néztem!
A bütykök nyomták az emelőtőkéket!
Mondom neki tekerd át a főtengelyt 360 fokkal!
Erre ŐŐŐŐŐŐ! Hülye akkor ugyanott állnak meg a vezérműtengelyek!
Engem hülyézett le! Fogalma sincs egy négyütemű motor működéséről!
Na ilyen emberek szerelnek otthon motorokat!
Másik sztori!
Ember ugyan az a "szerelő"!
XT 350 felújítás! Motor kész! Tulaj vinné el! Nem megy a motor!Egy simson erősebb!
Erre a válasz!
Úgy van beállítva hogy nehogy széthajtsad!
Majd ha bejáratta a tulaj akkor beállítja rendesen!
Na a tulaj elhozta hozzánk!
Csak 2 azaz kettő foggal rakta el a vezérlést!
Na ennyit az önjelölt szerelőkről!
service manual nélkül alapból nem állunk neki szétkapni a motort amugy hidd el tudom mibe kerül a szerszám és teljesen igazad van a kókányolásokrol,találkoztam már én is nem eggyel.pl mikor hozza a szomszéd falubol a gyerek a simsont,hogy nézzem már meg,nincs szikra,mióta a haverja használta.levettem a gyujtásoldali deklit,hát majdnem hanyatt vágodtam..rá volt hegesztve a lendkerék,és a láng összeégette a tekercseket,megszakitót,mindent...soroltam a srácnak az alkatrészeket,amiket cserélni kell,hát majd összehugyozta magát...vagy a másik,váci szerviz,nem mondom melyik..haver hivott egy nyári reggel,hogy a gpz550 nem indul,valami nagyot roppant benne.pedig elözö nap hozta szervizböl.ahol 64 ezerért cseréltek neki vezérmüláncot...kivesszük a gyertyákat,a szelepek nem mozognak.mondom neki hogy elszakadt a vezérmülánc,vigyük vissza...mondta hogy számlát nem kért mert ugy 80lett vlna,és annyi pénze nem volt.nekiáltunk,szétbontottuk,tényleg vezérmülánc szakadt el,de miért?találtunk benne egy 8 as anyát!ezt kapta fel a lánc,és.ezért tépödött elnagy szerencséje volt,hogy "csak" a lánc ment el,a szelepek,a fötengely,a vezérmütengelyek sértelenek maradtak..igy vett egy uj láncot 17ezerért,meg egy tömitéskészletet 13ért,és azóta is hajtja a gépet....na szóval le lehet vonni a következtetést...sajna manapság már nincsenek lelkiismeretes"szakik"akik a sajátjukként javitják a motorokat.vannak helyettük kis nyálas nyikhajok,akik meg akarnak gazdagodni jó hamar....
köszi a válaszakot..
azóta nem forog amoci rendesne mióta a szervizből hazajött márkaszervizben volt bent dugó, gyűrű csere, karbibeállitás...azért nem fogom szervizbe vinni többet a mocit(csak ha nagyon muszály) mert az egész arra megy ki hogy lenyuljanak lemerem fogadni h nem azt a dugót rakták bele amit kértem ez biztos..
karbi ki van pucolva semmi baj sincs csak a végsebességén láccik meg h nem forgo annyit meg néha amúgyis..
19es karbi van rajta (igy vettem a mocit)(gyárilag 12es)most 45 alapjárati 60 hideginditó 115 főfúvóka van benne
légszűrő szivacs is volt cserélve minden.. nem sziv mellé sehol.. a hangjából arra következtetek h sok a benya.. mert ha üresbe huzom neki 10000 feltt rángat a a fordulat oylna mintha fuldokolna a benzintől.. a szerviz 110es fúvókát rakott bele de azzals em forgott én 115el próbáltam azzal oylan mintha erősebb lenne de most sem forgog 10 felé.. ha kissebel próbálkoznék az segitene?
Végülis igazadvan mert az ember ugyrontja el/kisérletezik a sajátját/ján ahogy akarj de csak annyit füznék hozzá,ha már nekiáll és nemjönszét(pl teló)1 service manuált megnézz/értelmez...De nekem speciel tökmind..
Szerinted a szerszámokat ingyen adják?
Tudod te mi pénz egy szerszám?
Egy normális:
inbus-torx bitfejkészlet 15-20e
dugókulcskészlet 30e
csillag villás kulcs készlet 30e
célszerszámok tömkelege kell amiket lehet 1-2szer használsz
nyomaték kulcs ami használható 20e
akkor még a menetfurók,menetmetszők,kisgépek,stb ről nem esett szó
műhely építés százezres tételek!
Ha mind ezt még hivatalosan is akarja akkor lehuzza őket az álam!
Soroljam még?
Szerintem nemkell!
arról nembeszélve,ha a kedves önjelölt szerelő elcsesz valamit elég nagy kiadásban lesz része utána.
Hozzá teszem elég érdekes amikor a torx bitfejt kell belevernem az inbusz csavarfejbe,hogy kiszedjem a csavart mert egy önjelölt lesarkalta már!Rendes szerelő lesarkalt csavart nem tesz vissza meg olyan szerszámmal dolgozik ami méretpontos tehát nem sarkal.
Sajnos az emberek (gyerekek ) nagy része olyan, hogy darabjaira szedi a motort gyújtást karburátort , mikor rájön, hogy el kellene menni a benzinkútra .Azt hiszi ért hozzá! Én pl.szakközép és techn,végzettséggel meggondolom, hogy karbit szétszedjek-e. Mert azt utána össze kell rakni!. A másik, hogy az örökös kipu -herélés? Egy kulturált hangú motorból csinálnak egy zajszennyező vackot. Én még egy audi 8 at sem hallottam hörögni.Egykettes ladát annál inkább.Azt hiszik a nép azért bámulja őket, hogy milyen dögös a motor pedig csak azt nézik:ki ez a kretén?!
szerintem ha valaki valamit nem tud,az igenis kérdezzen,gyüjtsön tapasztalatokat,és igenis álljon neki otthon megjavitani a gépet.nem bonyolult dolgok ezek,ha az ember rájön a nyitjára.ebben a világban,amikor egy magát szerelönek mondo ember egy egyszerü teleszkópszimeringcserére 25zeret mond,igenis tanuljuk meg házilag javitani a motorjainkat.
Ennél már csak az a jobb ha lelkes önjelölt szerelő kioktat olyat aki pár éve már szerel járműveket és bizonyítványa is van róla.
Föleg ha a kioktató még ügyfél is és úgy mondja meg mit csináljak.
Sziasztok.Már tényleg 1vicc amik itt mennek Nemisértem miértnem jönnekrá az emberek hogy ha nemértek valamihez,nemnyulok hozzá Énsem vagyok 1nagy spiler de ha valamihez nemértek keresek 1hozzáértőt(és ez nemcsak a motorszerelés témára igaz...)...Általában az önjelölt "szerelök"azthiszik sporolnak csak pl:ha már 1 lánccsere gondot okoz nembonyólodok bele 1 komolyabb bajba.Higyétek el nemkell mindenhez érteni,és ez nemis ciki..(és netten keresztül nehéz is szerelni )De senki nesértödjön meg max gondolkozzon..
ez stimm, azért kérdeztem csak mert a KZ-n nem volt csak a T jel,az egyértelmü volt.ezen az unitrackon meg nem értettem mért az F re állitották.modjuk a fire szó nem jutott eszembe
Kedves önjelölt szerelők:
T ha gondolkoznátok TOP magyarul tető,csúcs vagyis felső holtpont
F ha gondolkoztok FIRE vagyís tűz,gyújtás,stb akkor kell gyújtásnak jelen lenni.
ja és a kérdésedre válaszolva:az alapjárati fúvóka nem befolyásolja a max fordulatot.ez a föfúvóka dolga. én sokat kisérletezgettem a kawasakin,mire megtaláltam a sportlégszüröhöz a megfelelö fuvokaméretet...sok sikert hozzá
még egy gyertyacsere.és ha lehet akkor egy gyújtásállitás is kéne.ha ezek után még mindig megvannak a tünetek,akkor lehet a fúvókákkal variálni.ami nem lesz egyszerü,ugyanis több méretet kell beszerezned mindegyikbölaztán probálgatni méretröl méretre.nem mindegy az alapjárati,és a föfúvóka aránya sem.erre a gyári adatok adhatnak segitséget.pl az egyszerüség kedvéért a gyári föfúvóka 80 as,az alapjárati 35,akkor nem biztos hogy jo lesz a 90/25ös párositás.remélem érted mit akarok mondani
igen neked irtam.a tipusodat nem ismerem,de szivtam én is hasonló problámával.egyenlöre a fúvókához nem nyúlnék.kezdeném a karbi minden részletre kiterjedö nagytakaritásával.kb 2 órára áztasd benzinbe az egészet szétszedve,aztán kompresszorral nyomasd ki.rakd össze,pucováld ki a légszüröt is tisztességesen,és ellenörizd nem kap e falls levegöt valahol.ha a karbi mögött sziv fallsot a légszürö elött,akkor felpörög a gép,egyenetlen az alapjárat,ha a karbi és a henger közötti toroknál,akkor hidegen jó,melegen viszont,amikor kicsit tágul a torok,levegöt szivhat be,de mivel nem kap elegendö benzint,ezért leáll/lefullad/nekem mikor egy kiscsaj a yamahát áthozta ugyanezeket csináltam vele,de közben láttam szétszedéskor,hogy laza volt a karbitoroknál a csavar,és melegen leállt a motor alapjáraton,mert több levegöt szivott be.
Egy kis segítség kéne, Hornetem van és a markolatot szeretném a kormányról leerőszakolni. a bal oldalon még úgy ahogy ment és leszedtem de a jobb oldalon nem nagyon akarom feszegetni hátha valami hülyeséget csinálok a gázkarral, van erre valami humánus megoldás a segítséget előre is köszi
Hát nagyot néztem!
A bütykök nyomták az emelőtőkéket!
Mondom neki tekerd át a főtengelyt 360 fokkal!
Erre ŐŐŐŐŐŐ! Hülye akkor ugyanott állnak meg a vezérműtengelyek!
Engem hülyézett le! Fogalma sincs egy négyütemű motor működéséről!
Na ilyen emberek szerelnek otthon motorokat!
Másik sztori!
Ember ugyan az a "szerelő"!
XT 350 felújítás! Motor kész! Tulaj vinné el! Nem megy a motor!Egy simson erősebb!
Erre a válasz!
Úgy van beállítva hogy nehogy széthajtsad!
Majd ha bejáratta a tulaj akkor beállítja rendesen!
Na a tulaj elhozta hozzánk!
Csak 2 azaz kettő foggal rakta el a vezérlést!
Na ennyit az önjelölt szerelőkről!
azóta nem forog amoci rendesne mióta a szervizből hazajött márkaszervizben volt bent dugó, gyűrű csere, karbibeállitás...azért nem fogom szervizbe vinni többet a mocit(csak ha nagyon muszály) mert az egész arra megy ki hogy lenyuljanak lemerem fogadni h nem azt a dugót rakták bele amit kértem ez biztos..
karbi ki van pucolva semmi baj sincs csak a végsebességén láccik meg h nem forgo annyit meg néha amúgyis..
19es karbi van rajta (igy vettem a mocit)(gyárilag 12es)most 45 alapjárati 60 hideginditó 115 főfúvóka van benne
légszűrő szivacs is volt cserélve minden.. nem sziv mellé sehol.. a hangjából arra következtetek h sok a benya.. mert ha üresbe huzom neki 10000 feltt rángat a a fordulat oylna mintha fuldokolna a benzintől.. a szerviz 110es fúvókát rakott bele de azzals em forgott én 115el próbáltam azzal oylan mintha erősebb lenne de most sem forgog 10 felé.. ha kissebel próbálkoznék az segitene?
Tudod te mi pénz egy szerszám?
Egy normális:
inbus-torx bitfejkészlet 15-20e
dugókulcskészlet 30e
csillag villás kulcs készlet 30e
célszerszámok tömkelege kell amiket lehet 1-2szer használsz
nyomaték kulcs ami használható 20e
akkor még a menetfurók,menetmetszők,kisgépek,stb ről nem esett szó
műhely építés százezres tételek!
Ha mind ezt még hivatalosan is akarja akkor lehuzza őket az álam!
Soroljam még?
Szerintem nemkell!
arról nembeszélve,ha a kedves önjelölt szerelő elcsesz valamit elég nagy kiadásban lesz része utána.
Hozzá teszem elég érdekes amikor a torx bitfejt kell belevernem az inbusz csavarfejbe,hogy kiszedjem a csavart mert egy önjelölt lesarkalta már!Rendes szerelő lesarkalt csavart nem tesz vissza meg olyan szerszámmal dolgozik ami méretpontos tehát nem sarkal.
Föleg ha a kioktató még ügyfél is és úgy mondja meg mit csináljak.
Szerintetek mennyibe kerűlhet egy (KTM 250sx 2003)komplett blokktömítése?
Válaszotokat előre is Köszönöm!
T ha gondolkoznátok TOP magyarul tető,csúcs vagyis felső holtpont
F ha gondolkoztok FIRE vagyís tűz,gyújtás,stb akkor kell gyújtásnak jelen lenni.
Úgyis olyan sok önképzett szerelő van már a forumokon :)
Ezen a topikon néha jókat tudok mosolyogni.